De electrische achterklep

De eerste generatie XC60
GDV
2nd Gear member

Paul schreef:Ohw sorry, dan moet je even punt 1 overslaan ;-)
Np :wink:
Voor de rest zou het toch simpeler zijn moesten de slecht werkende gasveer monteren,alles zit klaar en ze moeten achteraf alleen maar de gasveer vervangen.
De klant zou dit beter begrijpen,in het begin kan er altijd een probleem zijn met bepaalde dingen maar het word dan wel achteraf netjes opgelost.
Beter of tegen de mensen zeggen,sorry deze optie is momenteel niet beschikbaar.
Ze kunnen zo zeggen,het leer is op, je krijgt wel je geld terug maar je moet het doen met stoffen zetels.
Misschien een domme vergelijking maar ik bedoel maar.
Verwacht 5-2018 XC 40 D4 AWD aut launch edition
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

V70 D5 Ed. II Geartronic schreef:
Ik ben het 200% zeker dat het achteraf niet kan.
gaten op body zijn groter met elek klep omdat die gasveren dikker zijn.
Het enige dat ze zouden kunnen doen is monteren zoals het nu is en achteraf de nieuwe motorische veer monteren.
Daar wringt het schoentje,ze blijft soms in het midden hangen omdat de huidige niet zwaar genoeg is om de klep te sluiten of te openen.
Volgens de berichten is het leveringsprobleem van de onderdelen aan het eind van dit jaar opgelost. De keuze is dus of om een klant een paar weken te laten rijden met een tijdelijke oplossing en de rest van de tijd dat hij de auto zal hebben, in mijn geval 4 jaar, met de achterklep zoals hij hem wil, of om hem vier jaar lang te laten rijden met de achterklep die hij niet wil. Vanuit het oogpunt van lantvriendelijkheid lijkt me dat niet zo'n moeilijke keuze voor een fabrikant.
dat hebben we ooit ook gehad met regensensoren in een winterline, kan me geen klant herinneren die er een probleem mee had als hij maar de eerste was die hem had
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

GDV schreef:
bart simpson schreef:Al mijn klanten weten het, bij andere merken is het soms dramatisch veel erger
Hoe komt het dan dat ze hier in bij ons van niks weten?
Vraag dat uw eigen importeur gewoon, hier is het genoegzaam bekend (al wordt er op de boodschapper geschoten)
Paul
Geartronic member

Kan mij XC90's herinneren die besteld waren met Nightview, die kwamen maar niet, kwamen maar niet en toen bleek de optie niet leverbaar. Ook iets met de leverancier...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
GDV
2nd Gear member

Ik doe niet meer mee in deze discussie we raken er toch niet uit zolang er niet geweten is wat men met de reeds bestelde wagen gaat doen.
Sommige vinden het precies normaal dat dit gebeurt,ik niet en dat is mijn mening.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

GDV schreef:Ik doe niet meer mee in deze discussie we raken er toch niet uit zolang er niet geweten is wat men met de reeds bestelde wagen gaat doen.
Sommige vinden het precies normaal dat dit gebeurt,ik niet en dat is mijn mening.
NIEMAND zegt hier dat het "normaal" is, op uw auto zit het iig niet, ga daarover vooral een discussie aan met Volvo BE of uw dealer.
GDV
2nd Gear member

bart simpson schreef:
GDV schreef:
bart simpson schreef:Al mijn klanten weten het, bij andere merken is het soms dramatisch veel erger
Hoe komt het dan dat ze hier in bij ons van niks weten?
Vraag dat uw eigen importeur gewoon, hier is het genoegzaam bekend (al wordt er op de boodschapper geschoten)
Ik schiet niet op jouw als je dat bedoelt :wink: .
Ben zelf blij dat ik het hier heb gelezen en dat ik op de hoogte ben.
Beter dan de wagen op te halen en te zien dat er iets mist.
V70 D5 Ed. II Geartronic
3rd Gear member

Ik doe niet meer mee in deze discussie we raken er toch niet uit zolang er niet geweten is wat men met de reeds bestelde wagen gaat doen.
Mee ens. Wij hoeven het niet op te lossen. De dealer moet het maar regelen. Hoe hij dat doet is zijn probleem en niet het mijne. Voorlopig ga ik verder dromen. Voordat hij besteld werd vond ik het geen probleem om met mijn huidige auto nog een tijdje te moeten doen. Rijdt nog steeds super. Maar nu hij besteld is, begint het wel te kriebelen.
Autogek
5th Gear member
Contacteer:

Ik heb er een besteld. Ik zou het jammer vinden als het er niet op zit maar ik slaap er vannacht heel goed om.
Maar dat is volgens mij niet voor iedereen zo als ik dat hier zo lees.
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

RDtrans schreef:nb stipheid staat op n° 1 bij ons (kan van volvo niet altijd gezecht worden en ten 2e hebben ze me van uit 3 plaatsen bij volvo -brussel/gent en mijn volvogarage me erop gewezen dat je het zeker niet mag geloven met deze reden worden de wagens in westeurop eind ocktber begin novber geleverd.en zoals ik jullie al vertelde zie ik bij volvo gent 1 voor 1 de wagens terug binnen rijden....en moest het waar zijn van de achterklep worden deze dan bij de dealers er op gemonteerd
er is een verbindenis gemaakt tussen klant en volvo en beide partijen moeten deze respecteren
:? Belgisch is nooit mijn sterkste kant geweest, heb echt geen idee waar je het nu allemaal over hebt.

Wat ik geloof ik wel begrijp is dat je hier zegt dat die elektrieke klep achteraf wel kan, dan meen jij dat Volvo Gent meer kan dan zij zelf zeggen te kunnen, heerlijk zo'n ongegrond vertrouwen! (dat betekend geloof ik mogelijk ook dat die ontdeugende Belgen tegen ons jokken?)
Johann
5th Gear member
Contacteer:

Zou het zo kunnen zijn dat die auto's die met electrische klpe besteld worden ook als dusdanig gemaakt worden maar uiteindelijk voorzien van gewone gasveren?
Op die manier zou je, mocht dit dus vantevoren zijn aangegeven, de klep alsnog later aanpassen.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

RDtrans schreef:
Johann schreef:Zou het zo kunnen zijn dat die auto's die met electrische klpe besteld worden ook als dusdanig gemaakt worden maar uiteindelijk voorzien van gewone gasveren?
Op die manier zou je, mocht dit dus vantevoren zijn aangegeven, de klep alsnog later aanpassen.
volgens wat ik vandaag te horen heb gekregen zouden ze indien de achterklep niet electrisch kan opengaan dit dusdanig nog kunnen aanpassen(wel te begrijpen dat er hier in België niets is geweten van dit probleem)
Stop nu toch gewoon met die onzin, Volvo AB stuurt reeds sinds vroeg deze week officiele verklaringen rond naar haar dealers over deze problematiek en die Belgen weten nog steeds "nergens van"? dat zijn juist degenen die zeggen deze aanpassing niet achteraf te kunnen maken!
Hans
8th Gear member
Contacteer:

HIER gaat het er ook al over. In Belgie weet men echt nog van niks..
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
V70 D5 Ed. II Geartronic
3rd Gear member

Ik heb net de dealer gesproken. Electrische achterklep is niet leverbaar op dit moment. Pas vanaf productieweek 47. Kan ook niets aan gedaan worden. De keus is nu of begin november aflevering zonder electrische achterklep of in januari met electrische achterklep.
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Dan wachtte ik wel 2 maanden. Heb je meteen een frisser bouwjaar.

Volvo V40 D2 MY2013
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Op een reeds bevroren auto zal dat (behalve het deel 1 natuurlijk) weinig verschil uitmaken
Volvo for life
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Natuurlijk, maar het kentekenbewijs icm het frisse nummer op de platen is natuurlijk mooi. Altijd weer beter bij de inruil.

Volvo V40 D2 MY2013
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Het feitelijke probleem met de achterklep is nu dus dat ALS je er één wilt je even twee maanden langer moet wachten. De XC60's die in januari afgeleverd worden hebben deze optie wel. Wil je in november als eerste XC60 rijden heb je pech....geen electrische achterklep. Ook niet achteraf te monteren dus.
Heb ik het zo goed begrepen?

En als je de wagen reeds besteld hebt en 'm twee maanden in "de wacht" zet...is het dan mogelijk om 'm wel te krijgen?

Volvo V40 D2 MY2013
V70 D5 Ed. II Geartronic
3rd Gear member

Hans,

Dat heb je goed begrepen.

Bijkomend probleem voor mij is dat ik eind november op de 160.000 km zit, waarbij de distributieriem vervangen moet worden. Dat zal de leasemij waarschijnlijk niet meer willen doen. Ik moet dan eerst nog een tijdje in een vervangende auto rijden.

Het is inderdaad mogelijk om een reeds bestelde auto uit te stellen. Hij is nog niet definitief ingepland.
Edwin V.
2nd Gear member

Besteld in maart een XC60 D5 Summum compleet. Levertijd zou zijn Oktober. Nu wordt de auto geleverd in November ZONDER de electrische achterklep. Uitstellen voor productielijn MET electrische achterklep in NIET mogelijk!! Alle auto`s gepland voor productieweek 48 krijgen geen electrische achterklep en een financiele vergoeding. That`s it!
Edwin V.

XC60 D5 Black Sapphire Hartog Tuning
C70 2.4 Black Sapphire Rica Tuning
V50 2.0 Black Sapphire
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”