Pagina 3 van 4

Geplaatst: 10.11.2008 - 21:24
door Johann
Laat ze maar eens handbakken introduceren op de 6 cylinders, GT in de ton en misschien powershift voor in de plaats...

Zitten ze gelijk tig labels milieuvriendelijker..

Geplaatst: 11.11.2008 - 07:52
door bart simpson
het blijft je dwars zitten dat er geen markt lijkt te zijn voor handbakken op grotere motoren

Geplaatst: 11.11.2008 - 08:31
door Rob Bakker
IK zou alleen graag benzine modellen met een B-label zien, verder ben ik best tevreden met de GT voor zover ik er mee gereden heb.... :)

Geplaatst: 11.11.2008 - 15:07
door Live
hay Rob , ik zie nu in je onderschrift: S80 T6.. die verbruiken ook best veel hoor :P

Die energy savers velgen zien er best 'cool' uit, ben benieuwd hoe ze er uit zien in het echt

Geplaatst: 11.11.2008 - 15:28
door Johann
bart simpson schreef:het blijft je dwars zitten dat er geen markt lijkt te zijn voor handbakken op grotere motoren
Zet je een B label handbak naast een D label GT dan moet je nog maar eens kijken welke auto verkoopt en welke blijft staan.

Geplaatst: 11.11.2008 - 15:56
door michel-C30
is dat pijltje in het schermpje nu de indicator om te schakelen?

http://www.volvocars.com/intl/All-Cars/ ... fault.aspx

op drive bij interior drukken

Geplaatst: 11.11.2008 - 16:02
door Paul
Yep

Geplaatst: 11.11.2008 - 16:03
door michel-C30
Had een apart lampje verwacht

Geplaatst: 11.11.2008 - 16:37
door Rob Bakker
Live schreef:hay Rob , ik zie nu in je onderschrift: S80 T6.. die verbruiken ook best veel hoor :P
helaas wel... maar de Power die erin zit.... :D

nog 4 nachtjes... fan haal ik hem op.... 8)

maar de B-label bedoel ik ook voor de leasebijtelling ;) BIj mijn werkgever mag je gewoon een benzine uitzoeken, en die zijn over het algemeen +/- € 1000 goedkoper

Geplaatst: 11.11.2008 - 19:04
door mightyspawn
groenlabel zal mn 240 wel nooit krijgen.

Geplaatst: 11.11.2008 - 20:46
door Paul
Nee, ze willen zelfs alle auto's die ouder zijn dan 10 jaar van de weg halen.

Geplaatst: 11.11.2008 - 22:18
door gertvanderspek
Nee, ze willen zelfs alle auto's die ouder zijn dan 10 jaar van de weg halen.
_________________
Paul
Op wiens kosten?

Geplaatst: 11.11.2008 - 23:39
door Auk
gertvanderspek schreef:
Nee, ze willen zelfs alle auto's die ouder zijn dan 10 jaar van de weg halen.
_________________
Paul
Op wiens kosten?
Uiteindelijk zijn wij degene die voor alles betalen... *%&$! belastingen :roll:

Produktiestart Drive-e Modellen in Gent

Geplaatst: 17.11.2008 - 21:16
door DavidV50BE
In de Volvo-fabriek van Gent is de productie gestart van de nieuwe 'eco-versies' van de C30, S40 en V50 die het label 'DRIVe' krijgen. Ondertussen draait ook de productie van de XC60, die exclusief in Gent wordt gemaakt, op volle capaciteit.

In totaal werd 120 miljoen euro geïnvesteerd om dat mogelijk te maken. Volvo Gent heeft in die zin 'geluk' dat het precies met de nieuwste modellen aan de slag kan en die ook exclusief voor de rest van de wereld mag bouwen. Op die manier wordt het minder door de crisis in de sector getroffen dan de fabrieken in het thuisland Zweden.

Zuinig en schoon
Bij de DRIVe modellen ligt het accent op zuinigheid en de daaraan gekoppelde CO2-uitstoot, die onder de 120 gram per kilometer ligt. Basis is de 1.6 dieselmotor die naargelang het model 4,4 of 4,5 liter diesel per 100 km verbruikt.

Spijtig genoeg haalt enkel de C30 vandaag al de 115 gram-grens die de Belgische overheid aanhoudt om een korting van 3% op de aankoopprijs te geven. De beide andere modellen zitten aan 118 g/km.

Maar Volvo maakt zich sterk dat het over enkele jaren de CO2-uitstoot onder de 100 gram-grens kan brengen. Dat komt overeen met een gemiddeld verbruik van 3,8 liter diesel per 100 km.

Klassieke ingrepen die vandaag gebeuren om de auto's zuiniger en schoner te maken zijn onder meer het fine tunen van het motormanagement, verbeteren van de aërodynamica met extra bodembedekking, gesloten radiatorlamellen en dichte wielvelgen, banden met lagere rolweerstand e.d.

30 procent zuiniger
Voor de toekomst voorziet Volvo al in 2009 een nieuwe generatie direct ingespoten viercilinder motoren (GTDi of Gas Turbo Direct Injection) die het verbruik en de C02-uitstoot met 20 tot 30 procent moeten verminderen.

In 2011 wordt de 'micro-hybride' gelanceerd, een start-stopsysteem dat zowel met handgeschakelde versies als met een automaat kan gecombineerd worden. Het moet een extra brandstofbesparing opleveren van zo'n 5 procent.

Een jaar later wil Volvo een vierwielaangedreven diesel-hybride op de markt brengen. De D5 dieselmotor drijft de voorwielen aan, een elektromotor de achterwielen. Een volgende stap is een volwaardige 'plug-in hybride', een elektrische auto die je kan opladen aan het stopcontact. Bron: HLN.BE

Geplaatst: 18.11.2008 - 10:27
door Paul
En dan even hier echte productie foto's ervan:

Geplaatst: 18.11.2008 - 10:29
door PeeJay
Op de DRIVe zetten ze wel standaard 1.6D achterop?
Of doen ze dit op aanvraag?

Ik dacht dat je geen andere velgen kon kiezen bij een DRIVe trouwens. Deze lijken op het eerste gezicht niet op die afbeeldingen op de volvosite.

Geplaatst: 18.11.2008 - 10:59
door Paul
Je kan elke velg erop krijgen die je wilt.
Verder staat inderdaad 1.6D erop inclusief DRIVEe, kan je ook bestellen zonder type-aanduiding.

Zien jullie verder ook een verschil in achterruiterwisser?

Geplaatst: 18.11.2008 - 11:04
door PeeJay
Paul schreef:Je kan elke velg erop krijgen die je wilt.
Verder staat inderdaad 1.6D erop inclusief DRIVEe, kan je ook bestellen zonder type-aanduiding.

Zien jullie verder ook een verschil in achterruiterwisser?
Okay, dan heb ik dat verkeerd begrepen van die velg. Dacht dat dat juist meehielp aan de verminderde weerstand en mede daardoor de lagere uitstoot :)

Die achterruitenwisser was bij de 'normale' versie in de fabriek anders? Of wordt die wisser nu op alle nieuwe Volvo's toegepast?

Geplaatst: 18.11.2008 - 11:10
door Paul
Dat weet ik niet, ik vind hem in ieder geval erg lelijk en er oud uit zien. Die van ons is lekker strak en klein.

Geplaatst: 18.11.2008 - 16:10
door michel-C30
Dacht dat er standaard lm-velgen opzaten voor het betere verbruik maar het zijn dus standaard velgen met een deksel als ik de prijslijst zie.