Pagina 3 van 3
Geplaatst: 01.12.2008 - 21:12
door Mr. Ed
vincent65 schreef:Inderdaad net als Hans Anesthesie zegt "je moet niet alles willen weten wat er kapot kan gaan"
Van alle gasklephuizen die het na jaren nog wel goed doen hoor je weer niets dus.............
Junkie RC snap ik goed. Als je denkt een goede auto gekocht te hebben verwacht je zoiets niet. Als je deze problemen dan ook naderhand op het forum leest is dat wel even slikken en zou je hem het liefst direct laten vervangen. Natuurlijk weet ik dat andere merken ook met problemen kampen, maar als dit onderdeel kapot gaat op de linkerhelft van de Duitse Autobahn........
Uit alle reacties op het forum maak ik op dat de ETM niet alleen een kostbaar gevalletje is om te vervangen, maar ook een gevaarlijke wanneer er zich een probleem voordoet. Ik kan er dan ook maar moeilijk mee leven dat ik rijd met een auto waarvan bekend is dat het een inferieur onderdeel heeft, dat kan leiden tot ernstig falen en dientengevolge tot gevaarlijke verkeerssituaties. Nota bene in de wetenschap dat Volvo hiermee bekend is. Ongelukken die als gevolg hiervan ontstaan zijn in mijn ogen 'met voorbedachte rade' begaan bij het niet (voortijdig) vervangen van de oorspronkelijke ETM door een deugdelijke exemplaar. Ik zou denken dat Volvo – net als ik – deze verantwoordelijkheid niet wil dragen. Een terugroepactie voor vervanging door een deugdelijk exemplaar danwel een generale coulanceregeling had mij wel gepast geleken.
Is er iemand die bij voorbaat op verzoek zonder kosten zijn ETM vervangen heeft gekregen door Volvo :?:
Geplaatst: 01.12.2008 - 21:20
door Gast
Mr. Ed schreef:Is er iemand die bij voorbaat op verzoek zonder kosten zijn ETM vervangen heeft gekregen door Volvo :?:
Je kan beter de vraag stellen: Is er iemand die een ETM na de normale garantie periode op garantie vervangen heeft gekregen?
Antwoord: NEE, er is wel even een coulance regeling geweest
(ieder de helft of zo).
In Amerika had de garantie met milieuaspecten te maken.
Maar dit allemaal al voorbij gekomen bij het andere ETM topic.
Geplaatst: 01.12.2008 - 22:58
door junkie rc
Mr. Ed schreef:vincent65 schreef:Inderdaad net als Hans Anesthesie zegt "je moet niet alles willen weten wat er kapot kan gaan"
Van alle gasklephuizen die het na jaren nog wel goed doen hoor je weer niets dus.............
Junkie RC snap ik goed. Als je denkt een goede auto gekocht te hebben verwacht je zoiets niet. Als je deze problemen dan ook naderhand op het forum leest is dat wel even slikken en zou je hem het liefst direct laten vervangen. Natuurlijk weet ik dat andere merken ook met problemen kampen, maar als dit onderdeel kapot gaat op de linkerhelft van de Duitse Autobahn........
Uit alle reacties op het forum maak ik op dat de ETM niet alleen een kostbaar gevalletje is om te vervangen, maar ook een gevaarlijke wanneer er zich een probleem voordoet. Ik kan er dan ook maar moeilijk mee leven dat ik rijd met een auto waarvan bekend is dat het een inferieur onderdeel heeft, dat kan leiden tot ernstig falen en dientengevolge tot gevaarlijke verkeerssituaties. Nota bene in de wetenschap dat Volvo hiermee bekend is. Ongelukken die als gevolg hiervan ontstaan zijn in mijn ogen 'met voorbedachte rade' begaan bij het niet (voortijdig) vervangen van de oorspronkelijke ETM door een deugdelijke exemplaar. Ik zou denken dat Volvo – net als ik – deze verantwoordelijkheid niet wil dragen. Een terugroepactie voor vervanging door een deugdelijk exemplaar danwel een generale coulanceregeling had mij wel gepast geleken.
Is er iemand die bij voorbaat op verzoek zonder kosten zijn ETM vervangen heeft gekregen door Volvo :?:
Ik moet me hier toch wel bij aansluiten , ik ben echt wel een volvo rijder , en ik ga nooit nadenken wat er allemaal stuk zou kunnen gaan , maar wetende dat er een zwak schakel tussen zit ,en wetende dat de kans groot is dat het faalt ,en wetende dat het mij zomaar kan overkomen ,= niet prettig :roll:
ik denk dat ik hem dus ook laat vervangen VOOR ik op vakantie ga naar italie ,voorkomen is beter dan genezen , aangezien mijn etm er al 157.000 op heeft zitten .
of toch maar met de ford Ka van mijn vrouw op vakantie

Geplaatst: 01.12.2008 - 23:15
door Gast
junkie rc schreef:ik denk dat ik hem dus ook laat vervangen VOOR ik op vakantie ga naar italie ,voorkomen is beter dan genezen , aangezien mijn etm er al 157.000 op heeft zitten.
Oja, ik ga zo even naar het ziekenhuis, mijn been in het gips zetten, voordat ik hem breek.
Wat ga je met de oude doen? Leuk studie object...........
Geplaatst: 01.12.2008 - 23:27
door junkie rc
AlexV70 schreef:junkie rc schreef:ik denk dat ik hem dus ook laat vervangen VOOR ik op vakantie ga naar italie ,voorkomen is beter dan genezen , aangezien mijn etm er al 157.000 op heeft zitten.
Oja, ik ga zo even naar het ziekenhuis, mijn been in het gips zetten, voordat ik hem breek.
Wat ga je met de oude doen? Leuk studie object...........

idd eens goed bestuderen ,en bij het reserve wiel leggen ,zodat ik altijd een reserve heb :twisted:
ene ,als je je been in het gips hebt ,breekt hij niet zo snel meer :roll:
Geplaatst: 02.12.2008 - 11:18
door Mr. Ed
Alex,
Deze topic en (met name)
de andere over de ETM-problematiek zijn volgens mij gestart met de bedoeling om inzichtelijk te krijgen hoe vaak dit probleem zich voordoet. Een goed initiatief, maar dat is dus iets van bestaande eigenaren die in de loop van de tijd zijn 'voorbereid'.
Sinds medio 2006 heeft er een flinke discussie plaatsgevonden en worden terloops vele voorbeelden van hinder genoemd. Gelukkig heb jij in deze reacties een flink aandeel gehad :thumbright: dat hopelijk voor velen nuttig is geweest. Voor mij in ieder geval wel. Maar wat is er voor nieuwbakken eigenaren nu werkelijk uit deze discussie gekomen? Waar kunnen ze mee gaan werken en welke argumenten zijn er richting de Volvo-organisatie? Volgens mij staan zij met lege handen en zijn zij overgeleverd aan de goden!
Alles bij elkaar heeft het bij mij de indruk achter gelaten dat ik - als nieuwe eigenaar van een 2001 occasion - een auto heb gekocht die elk moment dusdanige klachten kan krijgen met z'n oorspronkelijke ETM dat het eigenlijk onverantwoord is om ermee te rijden. Oftewel: je zou hem eigenlijk moeten vervangen. De dealer zal dit niet doen vanwege het feit dat hij nog niet stuk is en de kosten die ermee gemoeid zijn, ook al heb je nog steeds garantie. Dus is het niet logisch dat Junkie RC het zekere voor het onzekere wil nemen? Voor de kosten komt hij (en ik ook met 190k op de teller) waarschijnlijk toch te staan.
Net als ik zullen ook andere nieuwbakken eigenaren hier voor het eerst van de problematiek leren en net als ik, junkie RC en anderen er geen raad mee weten. Kunnen we niet gewoon concluderen dat ondanks de verhitte gemoederen dit onderwerp net zo goed kan worden afgesloten? Zo niet dan lijkt het me nu zinvol dat er voor iedereen en met name voor toekomstige eigenaren een goede samenvatting wordt gemaakt met de feiten en - voor zover zij er zijn - duidelijke instructies wat te doen.
Het was trouwens niet mijn bedoeling zo'n lap tekst te schrijven, maar laat het toch maar staan omdat het verwoordt hoe ik me voel over deze kwestie. Tot slot wil ik wel even kwijt dat ik ondanks mijn onprettige gevoel bij de ETM een uitermate prettig gevoel bij Volvo heb en bij de V70 in het bijzonder.
Geplaatst: 02.12.2008 - 11:35
door aatsvolvo
Tros Radar is een enquette gestart over het ETM probleem.
Wellicht dat zij bij voldoende respons iets kunnen regelen met Volvo.
Ik wil een ieder die problemen heef of heeft gehad dan ook oproepen zich te melden bij Tros Radar
Aat
Geplaatst: 02.12.2008 - 12:58
door junkie rc
ik weet er op zich wel raad mee , gewoon vervangen ,en ook eens kijken wat mijn bovag garage voor me kunt betekenen ,zoals die malle etm voor inkoop leveren , het erin plaatsen kan ik als modelbouwer zelf wel
programmeren kan mijn garage wellicht wel .
kijk,ik rijd maar 14.000 km p/jaar ,dus als ik hem vervang ,kan ik zeker weer 5 jaar of langer rondtuffen ,meestal ruil ik in na 5 jaar .
vraagje ; zijn bij de nieuwe generatie v70 bj 2008 de etm wel in orde ?
nog een vraagje ; zijn die nieuwere etm met gele sticker dan wel goed ???
verder wacht ik het nog ff af tot de zomer ,misschien komt er nog wel een terugroep actie
Geplaatst: 02.12.2008 - 15:25
door Gast
Mr. Ed schreef:Alex,
Deze topic en (met name) de andere over de ETM-problematiek zijn volgens mij gestart met de bedoeling om inzichtelijk te krijgen hoe vaak dit probleem zich voordoet. Een goed initiatief, maar dat is dus iets van bestaande eigenaren die in de loop van de tijd zijn 'voorbereid'.
Sinds medio 2006 heeft er een flinke discussie plaatsgevonden en worden terloops vele voorbeelden van hinder genoemd. Gelukkig heb jij in deze reacties een flink aandeel gehad :thumbright: dat hopelijk voor velen nuttig is geweest. Voor mij in ieder geval wel. Maar wat is er voor nieuwbakken eigenaren nu werkelijk uit deze discussie gekomen? Waar kunnen ze mee gaan werken en welke argumenten zijn er richting de Volvo-organisatie? Volgens mij staan zij met lege handen en zijn zij overgeleverd aan de goden!
Alles bij elkaar heeft het bij mij de indruk achter gelaten dat ik - als nieuwe eigenaar van een 2001 occasion - een auto heb gekocht die elk moment dusdanige klachten kan krijgen met z'n oorspronkelijke ETM dat het eigenlijk onverantwoord is om ermee te rijden. Oftewel: je zou hem eigenlijk moeten vervangen. De dealer zal dit niet doen vanwege het feit dat hij nog niet stuk is en de kosten die ermee gemoeid zijn, ook al heb je nog steeds garantie. Dus is het niet logisch dat Junkie RC het zekere voor het onzekere wil nemen? Voor de kosten komt hij (en ik ook met 190k op de teller) waarschijnlijk toch te staan.
Net als ik zullen ook andere nieuwbakken eigenaren hier voor het eerst van de problematiek leren en net als ik, junkie RC en anderen er geen raad mee weten. Kunnen we niet gewoon concluderen dat ondanks de verhitte gemoederen dit onderwerp net zo goed kan worden afgesloten? Zo niet dan lijkt het me nu zinvol dat er voor iedereen en met name voor toekomstige eigenaren een goede samenvatting wordt gemaakt met de feiten en - voor zover zij er zijn - duidelijke instructies wat te doen.
Het was trouwens niet mijn bedoeling zo'n lap tekst te schrijven, maar laat het toch maar staan omdat het verwoordt hoe ik me voel over deze kwestie. Tot slot wil ik wel even kwijt dat ik ondanks mijn onprettige gevoel bij de ETM een uitermate prettig gevoel bij Volvo heb en bij de V70 in het bijzonder.
Ik begrijp het probleem, ook ik heb er voor gestaan (incl. de vele kosten) en idd er valt niet te praten met Volvo over coulance.
Er zijn al vele andere forumleden die gereclameerd hebben, ook bij consumentenhulporganisaties en tot op heden heeft dit geen soulaas geboden.
Misschien was het beter geweest om dit alles centraal te houden onder het
1e (grote) ETM topic , wat jij de andere

noemde.
Maar misschien brengt een nieuw Topic ook wel leven in de brouwerij. :roll:
Ik blijf dit met belangstelling volgen, ik heb namelijk nog een fikse rekening liggen, dus als men ook nog even de oude ETM gevallen tegemoet wil komen, zal ik ook vooraan staan.

Geplaatst: 02.12.2008 - 15:35
door Gast
junkie rc schreef: het erin plaatsen kan ik als modelbouwer zelf wel
programmeren kan mijn garage wellicht wel .
Lees dit
ETM topic even geheel door, dan weet je dat je nagenoeg niet bij de garage kan komen zonder dat de ETM is aangemeld.
Top snelheid ± 50 km/h en geen vermogen.
Je zal over de snelweg moeten.......... naar de garage
Als jij je prettiger voelt met een nieuwe ETM, ik kan me het gevoel wel voorstellen
(uit België gekomen met een defecte ETM),
moet je het zeker niet na laten. Geeft toch een bepaalde rust tijdens je vakantie.
Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat jouw Volvo-dealer dat dan niet wil gaan betalen. :?
Geplaatst: 02.12.2008 - 16:22
door junkie rc
ik denk dat sinterklaas ook wel van het etm probleem op de hoogte is .
vandaar dat ik de etm ook hoog op mijn verlang lijstje heb ::idea:
alvast bedankt sinterklaas :razz:
morgen ga ik de R velgen wegbrengen ,worden netjes gemaakt en gespoten ,4 nieuwe sloffen ( pirelli 's P zero ) eronder , dan valt zo'n nieuwe etm ook wel weer mee :twisted:
ps; kan iemand nog de vragen beantwoorden uit mijn vorige bericht ?
greetz
Geplaatst: 02.12.2008 - 18:02
door Gast
junkie rc schreef:
1) vraagje ; zijn bij de nieuwe generatie v70 bj 2008 de etm wel in orde ?
2) nog een vraagje ; zijn die nieuwere etm met gele sticker dan wel goed ???
1) Ja, na 2003 zouden er al geen problemen meer mee zijn, totaal andere ETM
2) Kunnen ook stuk gaan, maar hoor je weinig van, maarja dan praten we ook over een km-stand van ver over de 3 ton.

Geplaatst: 02.12.2008 - 18:08
door junkie rc
AlexV70 schreef:junkie rc schreef:
1) vraagje ; zijn bij de nieuwe generatie v70 bj 2008 de etm wel in orde ?
2) nog een vraagje ; zijn die nieuwere etm met gele sticker dan wel goed ???
1) Ja, na 2003 zouden er al geen problemen meer mee zijn, totaal andere ETM
2) Kunnen ook stuk gaan, maar hoor je weinig van, maarja dan praten we ook over een km-stand van ver over de 3 ton.

klinkt al wat positiever .
weer een vraagje ; kunnen de etm's uit modellen na 2003 ook in de oudere type's geplaatst worden ?
Geplaatst: 02.12.2008 - 18:22
door Gast
junkie rc schreef:weer een vraagje ; kunnen de etm's uit modellen na 2003 ook in de oudere type's geplaatst worden ?
Nee.
Deze werken geheel anders, nu wordt de software in de ETM geladen en bij de nieuwere na 2003 zou dit niet gebeuren.
Of zo iets.
Geplaatst: 02.12.2008 - 22:04
door Rob2u
Mr. Ed schreef:Alex,
Deze topic en (met name)
de andere over de ETM-problematiek zijn volgens mij gestart met de bedoeling om inzichtelijk te krijgen hoe vaak dit probleem zich voordoet. Een goed initiatief, maar dat is dus iets van bestaande eigenaren die in de loop van de tijd zijn 'voorbereid'.
Inderdaad, je geeft precies aan waarom ik dit topic ben gestart!
Helaas kun je nog steeds geen conclusies trekken wanneer je aan de beurt bent met ETM problemen. En dat iedereen hier zijn eigen plan trekt kan ik me voorstellen, de een laat preventief vervangen dan ander "ziet het wel". Wat mij betreft kan dit topic (zie titel) dicht, als er ontwikkelingen te melden zijn n.a.v. de meldingen bij TrosRadar lijkt het mij slim om een apart topic te openen.
Rob.
Geplaatst: 02.12.2008 - 23:42
door Mr. Ed
aatsvolvo schreef:Tros Radar is een enquette gestart over het ETM probleem.Aat
Bedankt voor deze info. Dat is een mooie opsteker, ze kunnen direct beginnen om het forum uit te pluizen!
Alleen kan ik het onderwerp op hun website niet terugvinden, welke zoekcombinatie ik ook met 'Volvo' gebruik. Heb je een linkje?
Geplaatst: 02.12.2008 - 23:53
door Mr. Ed
@ Alex: ik denk dat je nog even goed verwoord hebt waar we staan. Het is ontzettend vervelend voor iedereen die er al mee te maken heeft gehad, jezelf incluis. Zij zijn er echter al 'klaar mee', letterlijk en figuurlijk. De anderen weten dat ze er zelf voor opdraaien. Vette pech voor de V70 rijders en een dikke gemiste kans voor Volvo (Nederland). Als ik naga hoeveel mensen lid zijn en welke impact zoiets heeft op het imago :-k
Bij een nieuwe aanleiding denk ik dat het inderdaad verstandig is een nieuw topic te openen met een duidelijke inleiding. Ik ben er ook voorstander om een moderator te vragen om beide topics samen te voegen en te sluiten zoals Rob voorstelt. Anders blijft dit een oneindige echoput en frustratiebron :angry4:
Geplaatst: 03.12.2008 - 19:06
door Gast
Het lijkt mij beter een ETM item te maken, waarin van de diverse type's dezelfde ETM problemen naar voren komen.
Dit zijn namelijk niet de enige 2 Topics die over ETM gaat.

Geplaatst: 04.12.2008 - 15:22
door josas
Gewoon een 'sticky' met daarin alle ETM verhalen?!