Pagina 3 van 8
Geplaatst: 08.11.2008 - 10:50
door rene en erica
diverse 440/460 met o.a :
koplampwissers (meerdere)
stoelverwarming (meerdere)
airco (meerdere)
armleuning aan de stoel (2x,1x leer 1x stof)
kaartleeslampjes achter 2x
mooie instaplijsten met 460 (succes met er netjes afhalen)
ook nog een paar 480's maar geen schokkende dingen er op/aan.
uithuizen.autodemontage klaas boer.
Geplaatst: 09.11.2008 - 22:44
door den toerist
Auk schreef:Na wat research ben ik erachter gekomen dat de 300 serie naar vrijwel ieder land ter wereld geexporteerd is. Vooral naar het Verenigd Koninkrijk.
De 300 serie: Aan het einde van de productie waren er 1,14 miljoen van geproduceerd. De meeste exemplaren werden verkocht in Nederland, België, het Verenigd Koninkrijk en de Scandinavische landen.
Auk schreef:
De 440/460 staat toch wel vrij regelmatig te koop op eBay vanuit USA, dus die zijn daar blijkbaar ook geleverd.
De Volvo 400 serie werd in 1988 geïntroduceerd als opvolger van de vooral in Nederland, Engeland en Frankrijk populaire 300-serie.
Aan het eind van de jaren zeventig van de twintigste eeuw probeerde Volvo van z'n wat burgerlijk imago af te raken en begon met het ontwikkelen van een kleine en zuinige Volvo voor de Amerikaanse markt. Onder de projectnaam G13 (later veranderd in Galaxy) ontwikkelde Volvo de 480ES.
De 480 was oorspronkelijk bedoeld voor de Amerikaanse markt, maar door een ongunstige wisselkoers is hij daar uiteindelijk nooit door Volvo op de markt gebracht. Er rijden heden ten dage nog zo'n 3000 480's rond in Nederland.
Dus zijn die wagens via de 'grijze import' daar op de weg gekomen.
Geplaatst: 10.11.2008 - 18:31
door Auk
Geplaatst: 10.11.2008 - 19:49
door Kerel480
....5x klokje rond??? ....dus een slordige 5.000.000km mee gereden???
Geplaatst: 10.11.2008 - 20:26
door 440rijder
Ik denk eerder 500.000 km...
Geplaatst: 10.11.2008 - 22:18
door sjoerdb
ik heb wel een 440 diesel gezien met 460.000 km op de teller. dus de 500.000 km halen ze wel hoor. en ik heb zelf 313.000 km op de teller en we gaan vrolijk door!
Geplaatst: 10.11.2008 - 23:29
door Auk
@
Kerel480: 500.000km uiteraard
@
Sjoerd: *dorkmodus aan* Das nog geen 500.000km

*dorkmodus uit*
Het is in ieder geval vrij zeldzaam. K heb het tevens bedoelt als voorbeeld en uiteraard als vergelijking qua kwaliteit van de Neerlandsch gebouwde Ik rol in tegenoverstelling met de Zweeds/Belgische modellen.
Geplaatst: 10.11.2008 - 23:40
door 460volvo
De motoren kunnen makkelijk hoge km-standen aan. Sta er niet van te kijken dat je koppakking er een keer tussenuit vliegt, of je lagerschalen het geluid maken, maarja dat zijn ook geen grote bedragen.
De rest van de auto, ophanging e.d hebben het ook zwaar te verduren. Veel mensen besteden zo weinig onderhoud aan hun wagen dat ze in 1x de rekening krijgen van de afgelopen 5jaar b.w.v.s
Dan gaan ze naar de sloop.
Geplaatst: 14.11.2008 - 16:06
door leip11
nou ga ik morgen naar de sloop maar wat kan ik het best meenemen aan gereedschap.
wat ik wil hebben is:
de bestuurdersstoel(mijne is in de bekleding gescheurd.)
als het kan ook de bank achter. alleen het zit gedeelte.
voorbumper (tegen trekhaak gezeten.)
en mischien als hij er als optie op zit de volt/oliedrukmeter. met sensor
timo
Geplaatst: 14.11.2008 - 16:49
door Blade
Voor de stoel een half duimse ratel met TORX 45 of 50.
Voor de voorbumper een goeie kruiskop en waterpomptang en evt een doppensetje, weet effe niet welke maten het zijn.
Voor de meters ben je niks nodig, die trek je er zo uit met de blote hand.
Geplaatst: 14.11.2008 - 17:09
door 440rijder
Maat 13. En een knip/nijptang voor de verroeste parkertjes

Geplaatst: 14.11.2008 - 19:07
door dash
leip11 schreef:nou ga ik morgen naar de sloop maar wat kan ik het best meenemen aan gereedschap.
wat ik wil hebben is:
de bestuurdersstoel(mijne is in de bekleding gescheurd.)
als het kan ook de bank achter. alleen het zit gedeelte.
voorbumper (tegen trekhaak gezeten.)
en mischien als hij er als optie op zit de volt/oliedrukmeter. met sensor
timo
Torex heeft niet iedereen, dus je kunt ook een dop en steeksleutel 10 meenemen. en dan de boutjes uit de stoel verwijderen en de rail laten zitten.
Voor de achterbank: steeksleutel dacht no 17
en een kruiskopschroevedraaier idien je de kunstof plaatjes aan de voorkant van de bank heel wil houden
Geplaatst: 14.11.2008 - 21:36
door 440rijder
De gordels zitten ook met 17 vast dus dat is logisch (aangenomen dat ze niet tig verschillende maten gaan aanhouden om de (de)montage eenvoudig te houden)
Geplaatst: 15.11.2008 - 21:24
door leip11
ik vandaag dus naar de sloop. staan er 2 440. nou mooi ik dus kijken wat ik kan hebben. bij 1 de originele boxen achter met behuizing. en bij de andere de goede stoel die ik wilde hebben.
ik dus met vol goede moed aan het klussen geslagen komen ze opeens je mag niet aan deze 2 klussen je moet tussen de stapels auto's kijken om daar wat vandaan te halen.
en ik weet zeker dat de 1 van die 2 440 daar al ruim een half jaar niks staat te doen.
ik waag mij dus echt niet aan die auto's die op mekaar gestapelt zijn. mij veel te link.
ik dus met beteuterd gezicht weer terug naar huis.
ik kom bij spijkcity in spijkenisse ook nooit meer terug.
en raadt aan iemand anders daar ook niet naar toe te gaan,
timo
Geplaatst: 01.12.2008 - 20:53
door 440td
Auto's die op elkaar staan gestapelt, staan redelijk stabiel... persoonlijk heb ik er geen problemen mee.
Voor wie in Venlo of omgeving woont, daar zit een enorm grote sloperij en omdat ik sinds kort een 440 heb, ben ik daar wezen kijken en ze hebben er zo'n 40 liggen momenteel... ik heb een GLT gezien met alle meters er nog in, zowel type 1 als 2 ligt er, halfleer, enz..
Geplaatst: 01.12.2008 - 21:48
door sjoerdb
maare zijn de ramen nog heel zodat de binnenkant mooi blijft????
Geplaatst: 01.12.2008 - 22:37
door Shockwave
[quote]enorm grote sloperij[quote]
Weet je misschien het adres? En mag je daar wel gewoon in een auto klimmen om te kijken of er wat leuks is?
Geplaatst: 03.12.2008 - 09:22
door 440td
De auto is nog geheel dicht, bij de rest zullen de interieurdelen met halfleer al weg zijn, dat gaat daar wel heel snel omdat er ook allerlei Polen e.d. komen.
Heijnen motors
Kaldenkerkerweg 485 in Venlo,
Je kunt daar gewoon rondlopen, je MOET zelfs alles er zelf uithalen en dat is dus het leuke, verder is hij qua prijs helemaal niet duur, zeker niet als ik er bij ben

.. ik ben een bekend gezicht en heb daar al heel wat Sierra's leeggeplukt en laatst nog wat voor de volvo, ik moet nog een stuurbekrachtigingspomp hebben, dus moet er binnenkort nog eens langs.
Staan nu naar schatting zo'n 1700 auto's... en ze gaan tot de 3000, dan word de hele zooi platgedrukt.
Wat me echt opviel was die Glt met die extra meters... vroeger hebben wij ook zo'n uitvoering gehad maar ik kan me niet herinneren dat die dat had.
Voor de rest zitten er bij meerdere nog de klepspoiler op
Geplaatst: 03.12.2008 - 09:52
door Shockwave
Dan ga ik er binnenkort even kijken of er nog iets leuks ligt voor mijn 440, maar om een compleet halfleer interieur over te zetten is me toch iets te gortig denk ik.......
Geplaatst: 03.12.2008 - 10:57
door mightyspawn
Het is te doen, je bent er wel een dagje zoet mee.