1 liter op 10,3 km is niet 10,3 liter op 100 km, maar 9,7 liter op 100km :oops:Cavallino schreef:1 liter op 10,3 km of 10,3 liter op 100 km?
Lijkt mij hoe dan ook erg veel.... korte stukjes?
Real-life verbruik C30
- Koidream
- 3rd Gear member
- Berichten: 474
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 12:22
- Locatie: Limburg
BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
-
- 4th Gear member
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 14.07.2008 - 22:23
...daarom juist, stel ik die vraag.Koidream schreef:1 liter op 10,3 km is niet 10,3 liter op 100 km, maar 9,7 liter op 100km :oops:Cavallino schreef:1 liter op 10,3 km of 10,3 liter op 100 km?
Lijkt mij hoe dan ook erg veel.... korte stukjes?
Maar wat het ook is, ik vind het fors!
- PeeJay
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.06.2008 - 11:03
Met 4100km op te teller, verbruikt mijn auto met 130 op de CC ongeveer 6,5l/100km.
Hoe is dat bij jullie?
In het LIV magazine stond idd iemand die 4,3l/100km nodig had. Met als uitleg dat zijn auto op de snelweg (in de 5e versnelling) maar 1760 toeren draaide. Dat is maar 88km/h! Op de snelweg :shock:
Hoe is dat bij jullie?
In het LIV magazine stond idd iemand die 4,3l/100km nodig had. Met als uitleg dat zijn auto op de snelweg (in de 5e versnelling) maar 1760 toeren draaide. Dat is maar 88km/h! Op de snelweg :shock:
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33115
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja nu stond mijne 2 weken geleden nog op gemiddeld 6.1l/100km met alleen maar snelweg. Nu heb ik de afgelopen 2 weken vooral thuis gewerkt en korte stukjes gereden (uit de parkeergarage buiten zetten, even naar de Appie...)
Staat nu dus op 7.0l/100km gemiddeld.
Staat nu dus op 7.0l/100km gemiddeld.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 08.12.2008 - 23:42
- Locatie: Apeldoorn
- PeeJay
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.06.2008 - 11:03
Wat is het 'huidige' verbruik (dus niet het gemiddelde
) bij 130km/h bij jullie?

Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 08.12.2008 - 23:42
- Locatie: Apeldoorn
Ik heb het vandaag proberen te testen, maar dat ging niet echt geweldig (iets te druk op die A1 vandaagPeeJay schreef:Wat is het 'huidige' verbruik (dus niet het gemiddelde) bij 130km/h bij jullie?

- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33115
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik kan het pas vrijdag testen. Dus ik kom er op terug!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- cierske
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 27.05.2007 - 01:33
gemiddeld verbruik van de laatste 10 000 km
6,4 liter
61 km/h
niet veel snelwegen, meestal ritjes van 20-30 km
37 000 kilometer op de teller
2.0D
6,4 liter
61 km/h
niet veel snelwegen, meestal ritjes van 20-30 km
37 000 kilometer op de teller
2.0D
Volvo V60 D4 MY 2013 ocean race, electric silver, offblack leder, motion + convenience pack, premium audio, verwarmde zetels vooraan, sportieve uitlaatpijp
Volvo V50 2.0D powershift, kinetic, bussiness edition
Volvo C30 2.0D momentum
Volvo V50 2.0D powershift, kinetic, bussiness edition
Volvo C30 2.0D momentum
- Stevys88
- 2nd Gear member
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 08.05.2008 - 17:44
Het vreemde bij mij is dat hij in zijn 5 zuiniger is bij 120 dan in zijn 6, echt heel stom.
Verbruik is overigens laatste tijd erg hoog vind ik, 80 in 5 is nu 4.9 was 3.8.
(alles met huidige verbruik)
Verbruik is overigens laatste tijd erg hoog vind ik, 80 in 5 is nu 4.9 was 3.8.
(alles met huidige verbruik)
Volvo C30 2.0D Summum, Barents Blue, Body-kit + Spoiler, RTi, Dynaudio, Sportstuur, Sport-chassis, Leder Quartz - Dark Beige dash, 17"; Mestra, Sunblinds
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 08.12.2008 - 23:42
- Locatie: Apeldoorn
Ik heb iets geks ontdekt bij mijn 1.6 D ( of misschien niet zo gek
)
Tussen de 1800 en 200 toeren lijkt hij het zuinigst te lopen, dus in een lagere versnelling in de stad is zuiniger dan in de hoogst mogelijke, is het logisch dat een diesel een dergelijke sweetspot heeft bij een bepaald toerental, of is dat mijn BC die me fopt? :shock:

Tussen de 1800 en 200 toeren lijkt hij het zuinigst te lopen, dus in een lagere versnelling in de stad is zuiniger dan in de hoogst mogelijke, is het logisch dat een diesel een dergelijke sweetspot heeft bij een bepaald toerental, of is dat mijn BC die me fopt? :shock:
- Hulsberry
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 20.02.2008 - 20:56
Dat is me ook al eens opgevallen, schakel je terug en de BC geeft een zuiniger verbruik aan. Mijn autotechniek is niet zodanig dat ik dat kan verklaren. Als dit zo is, zou het overigens een deel van de principes van " het nieuwe rijden" in de prullenbak gooien (niet dat ik dat doe overigens, daar vind ik autorijden veel te leuk voor)....
MY09 Volvo C30 1.6d Kinetic - Black Sapphire metallic - 16"; Cordelia - High Performance Audio - Cruise control - Volvo iPod/USB adapter - audiobediening op stuur
- PeeJay
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.06.2008 - 11:03
Buitentemperatuur/luchtvochtigheid lijkt ook invloed te hebben?
Na een half uurtje had ik bij 130 op de CC een (huidig) verbruik van 7,4L/100km. En een klein uur later had ik bij dezelfde omstandigheden een (huidig) verbruik van 6,4L/100km.
Groot verschil :?
Na een half uurtje had ik bij 130 op de CC een (huidig) verbruik van 7,4L/100km. En een klein uur later had ik bij dezelfde omstandigheden een (huidig) verbruik van 6,4L/100km.
Groot verschil :?
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33115
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Mijn wagentje doet 6.1l/100km maar begon ook met 7.2l/100km
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33115
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Overigens is mijn verbruik afgelopen week van 6,7 naar 7.3l/100km gegaan.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Graph-x
- 4th Gear member
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 23.09.2006 - 08:40
De boardcomputer geeft bij huidig gebruik,de berekening op dat moment aan.
Trouwens ja, tuurlijk zakt je verbruik na een poosje rijden de motor is op temp, de olie en het koelwater.Het metertje in je dash geeft alleen de temp van het water aan.De motor olie heeft meer tijd nodig en dus de motor ook.
S,winters is de luchtkoeling ook erg hoog dus verbruikt hij zo ie zo meer.
Daar komt ook nog eens bij dat je op cruise zuiniger rijdt dan zonder, als je voet maar iets verder na beneden gaat verbruik je meer.
ook bij een bocht eenheuveltje.
Kortom de fabrieks opgave haal je alleen bij perfecte omstandigheden.
Trouwens ja, tuurlijk zakt je verbruik na een poosje rijden de motor is op temp, de olie en het koelwater.Het metertje in je dash geeft alleen de temp van het water aan.De motor olie heeft meer tijd nodig en dus de motor ook.
S,winters is de luchtkoeling ook erg hoog dus verbruikt hij zo ie zo meer.
Daar komt ook nog eens bij dat je op cruise zuiniger rijdt dan zonder, als je voet maar iets verder na beneden gaat verbruik je meer.
ook bij een bocht eenheuveltje.
Kortom de fabrieks opgave haal je alleen bij perfecte omstandigheden.
er is meer in het leven dan een Volvo, een parkeer plaats vol Volvo's
- Pritchard
- 5th Gear member
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
- Locatie: Gent
Heb ik ook met mijn V50 2.0d, trek me er niks meer van aan en rijd nu toch in zijn 6e, na 55.000 km in zijn 5e te hebben gereden...Stevys88 schreef:Het vreemde bij mij is dat hij in zijn 5 zuiniger is bij 120 dan in zijn 6, echt heel stom.
Verbruik is overigens laatste tijd erg hoog vind ik, 80 in 5 is nu 4.9 was 3.8.
(alles met huidige verbruik)
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
- Graph-x
- 4th Gear member
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 23.09.2006 - 08:40
Let op, ik heb me ook laten vertellen dat diesel op het moment erg vlokkerig is hierdoor zou ook het verbruik kunnen stijgen.De samenstelling is niet optimaal.
Dit kon nog wel eens kloppen ook want ik heb pas mijn brandstoffilter vervangen en daar zat wel de nodige drap in. Was de vorige keer bij de beurt niet.
Ik heb hem puur uit nieuw gierigheid deze keer ook vervangen dit hoeft maar om de 60dkm, ik heb het dus na 20dkm gedaan deze keer.
Dit kon nog wel eens kloppen ook want ik heb pas mijn brandstoffilter vervangen en daar zat wel de nodige drap in. Was de vorige keer bij de beurt niet.
Ik heb hem puur uit nieuw gierigheid deze keer ook vervangen dit hoeft maar om de 60dkm, ik heb het dus na 20dkm gedaan deze keer.
er is meer in het leven dan een Volvo, een parkeer plaats vol Volvo's
- PeeJay
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.06.2008 - 11:03
Klopt en dat is de beste manier om te zien wat de auto verbruikt bij een bepaalde snelheid.Graph-x schreef:De boardcomputer geeft bij huidig gebruik,de berekening op dat moment aan.
Ik verwacht weinig verschil in temperatuur na een half uur of na anderhalf uur.Trouwens ja, tuurlijk zakt je verbruik na een poosje rijden de motor is op temp, de olie en het koelwater.Het metertje in je dash geeft alleen de temp van het water aan.De motor olie heeft meer tijd nodig en dus de motor ook.
Bij mij was het op de cruise control. Beste manier om te checken. Weg was vlak en recht.Daar komt ook nog eens bij dat je op cruise zuiniger rijdt dan zonder, als je voet maar iets verder na beneden gaat verbruik je meer.
ook bij een bocht eenheuveltje.
Kortom de fabrieks opgave haal je alleen bij perfecte omstandigheden.
Toch is het verbruik er grillig. Eergisteren liep het verbruik steeds verder op, terwijl de snelheid constant 130 was (CC). Het liep zelfs op tot 8,8L/100km. Toen ik 10 minuten later het nogmaals bekeek, was het verbruik gedaald tot 6,1L/100km. Ik had op dat moment al meer dan 100km van mijn gebruikelijk route afgelegd.
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
- Graph-x
- 4th Gear member
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 23.09.2006 - 08:40
Ja, dan word het moeilijk te verkleren als er ook geen wind was.
Misschien kun je het dit keer beter na rekenen, ddor de km te delen met het aantal liters.Misschien heb je een storing in de boardcomp.
Anders weet ik het ook niet meer
Misschien kun je het dit keer beter na rekenen, ddor de km te delen met het aantal liters.Misschien heb je een storing in de boardcomp.
Anders weet ik het ook niet meer
er is meer in het leven dan een Volvo, een parkeer plaats vol Volvo's