Pagina 3 van 3
Geplaatst: 17.02.2011 - 18:55
door Ramon&Ramon
De brom wordt veroorzaakt door het hoofdlager in de cvt bak,deze is te vervangen zonder de bak onder de auto uit te halen,de kosten vallen mee.
als hij verder goed schakelt is dat het enige veel voorkomende probleem..
Geplaatst: 17.02.2011 - 19:00
door Marcel64
Ramon&Ramon schreef:De brom wordt veroorzaakt door het hoofdlager in de cvt bak,deze is te vervangen zonder de bak onder de auto uit te halen,de kosten vallen mee.
als hij verder goed schakelt is dat het enige veel voorkomende probleem..
bedankt voor je reactie wat ook weleens gebeurt als ik file rijd is dat hij wilt schokken doe ik hem in L dan is het weg heeft dat daar dan ook mee temaken?
Geplaatst: 17.02.2011 - 19:05
door Ramon&Ramon
dat schokken is weinig aan te doen,een weerstandje tussen de motorregeleenheid helpt wel iets,maar ze doen het allemaal.
Laat je niet wijs maken dat de bak vervangen moet worden door de brom die je hebt,want dat is niet het geval!
Geplaatst: 17.02.2011 - 19:14
door Ramon&Ramon
Marcel64 schreef:Iroll schreef:Marcel64 schreef:Mijn 440 18i uit 1996 heeft nu 93000km gelopen en begint te zoemen morgen langs AST in rijswijk voor diagnose. ben benieuwd wat het kost zo'n revisie:-(
als mijn CVT kapot gaat.
Helaas kost een revisie een stuk meer als je 440 waard is. De CVT was nog lang niet goed uitontwikkeld toen Volvo hem in de 1.8i monteerde. Die bakken beginnen vanaf zo'n 80dkm problemen te geven.
maar mijn 440 is voor de rest in uitmuntende staat en ik heb hem 4 jaar geleden van mijn oma gekregen met 20000km en heb buiten onderhoudskosten nooit iets gehad! En ik kan altijd nog een particulier monteur inschakelen toch mocht het echt teveel gaan kosten ik zag idd bedragen voorbij komen van boven de 2000 euro. Ben benieuwd wat ze zeggen morgen
Er zijn helaas zeer weinig monteurs die verstand hebben van cvt bakken.
Geplaatst: 12.04.2011 - 21:31
door noodles
Mijn 460 1.8 CVT uit 1994 heeft er nu 183.000 op staan...met de 1e bak :shock: Tenminste...volgens de volledige onderhoudshistorie die erbij zit is de bak niet vervangen. Maar even afkloppen dat het goed blijft gaan dan, want het rijdt wel erg lekker

cvt 4601.8i
Geplaatst: 06.10.2011 - 23:21
door reb
Ramon&Ramon schreef:dat schokken is weinig aan te doen,een weerstandje tussen de motorregeleenheid helpt wel iets,maar ze doen het allemaal.
Laat je niet wijs maken dat de bak vervangen moet worden door de brom die je hebt,want dat is niet het geval!
Hallo,
ik heb juist het volgende weerstandje ( ref:3345531 ) kunnen kopen maar er zat geen aansluitingschema bij.
Kun je mij hierbij helpen.
alvast bedankt
renato
Geplaatst: 06.10.2011 - 23:46
door Ramon&Ramon
Ik zal even voor je zoeken..
Geplaatst: 07.10.2011 - 22:57
door reb
Ramon&Ramon schreef:Ik zal even voor je zoeken..
Heel vriendelijk van je en alvast bedankt.
renato
Geplaatst: 15.10.2011 - 10:45
door reb
Ramon&Ramon schreef:Ik zal even voor je zoeken..
Hallo Ramon,
heb jij iets kunnen vinden want in Belgie bij de Volvo dealers heb ik geen antwoord gekregen.
Groetjes
renato
Geplaatst: 15.10.2011 - 13:35
door Ramon&Ramon
Sorry,ik ben het helemaal vergeten,ik kijk maandag even voor het schema.
Geplaatst: 28.10.2011 - 11:04
door reb
Ramon&Ramon schreef:Sorry,ik ben het helemaal vergeten,ik kijk maandag even voor het schema.
Hallo ramon,
Ik heb eindelijk via via via.... het schema kunnen vinden en niet via de Belgische dealers ????
Als iemand van deze forum het wil hebben zal ik het graag opsturen.
groetjes aan iedereen
Ramon , ik zit nog te kampen met de juiste REFERENTIE betreffende de hoofdlager
Kan je mij hierbij helpen
Geplaatst: 28.10.2011 - 13:26
door Ramon&Ramon
Als je er geen gereedschap voor hebt,dan gaat het dus niet,zo simpel is het eigenlijk,
Als je het oliepomphuis stuk trekt en dat gebeurd vrij snel,kun je de bak dus weggooien..