Hey Rik
was wel in vakantie stemming
Bij normaar gebruik haal ik dit ook niet
Was wel tot de laatste drup leeggereden
Was effe op goed geluk of ik Brugge zou halen
Had gelezen op de forum dat dit met een 2.4 D zou mogelijk zijn
En inderdaad bijna 1200 km
Normaal gebruik 850 a 900 km
Hoe ver komt jouw V70 op een tank benzine ?
- zircola
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 23.06.2008 - 22:25
- Contacteer:
Volvo V40 blue 1.9 D
Volvo 480 turbo zwart
Volvo V70 2.4 D silver metalic bj 2002-kofferspoiler-sunblinds
Volvo 480 turbo zwart
Volvo V70 2.4 D silver metalic bj 2002-kofferspoiler-sunblinds
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Ik zit nu op 1156 km en zit nog net voor het rode gebied van de meter. Hij gaf aan dat ik nog 230 km kan rijden. Gewoon woon-werk verkeer, dus van lelystad naar Almere 120 en dan 100 van Almere naar Amsterdam. Niet in de file overigens, ploegendienst!
Die 5.6l op 100 km van de 2.4 D5 van zirkola vindt ik ook opmerkelijk trouwens, meestal scoren die tussen 1:13 a 1:16 als ik zo het forum afstruin.
Mijn 2.5D (VW Audi) is niet al te lang geleden in Neede onder handen genomen. Denk toch dat ie er wat zuiniger van geworden is!
Die 5.6l op 100 km van de 2.4 D5 van zirkola vindt ik ook opmerkelijk trouwens, meestal scoren die tussen 1:13 a 1:16 als ik zo het forum afstruin.
Mijn 2.5D (VW Audi) is niet al te lang geleden in Neede onder handen genomen. Denk toch dat ie er wat zuiniger van geworden is!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
T5je
- 3rd Gear member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28
Ploegendienst? Zeker heel vroeg en heel laat dan. Zo 's morgens vanaf 7.00 tot 9.00 staat het vast vanaf Het Oor van Almere. En 's avonds heb je file van Amsterdam ring A10 tot voorbij Almere vanaf 17.00 uur tot 19.00 uur. E dat hakt in het verbruik.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
- junkie rc
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 23.11.2008 - 10:31
- Locatie: zaandam
Welke benzine kan ik het best gebruiken voor mijn v70 T 2,5L 2003 ?
kwa prestatie ? en de motor het mooist loopt ?
ik heb nu zijn 1ste tank bijna leeg ( 95 ), door mij gereden dan
Is bijv V power aan te raden ,of gewoon 98 ?
kwa prestatie ? en de motor het mooist loopt ?
ik heb nu zijn 1ste tank bijna leeg ( 95 ), door mij gereden dan
Is bijv V power aan te raden ,of gewoon 98 ?
- BartS
- 4th Gear member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42
Daar zijn al de nodig topics aan besteed. Samengevat.junkie rc schreef:Welke benzine kan ik het best gebruiken voor mijn v70 T 2,5L 2003 ?
kwa prestatie ? en de motor het mooist loopt ?
ik heb nu zijn 1ste tank bijna leeg ( 95 ), door mij gereden dan![]()
Is bijv V power aan te raden ,of gewoon 98 ?
Volgens het boekje dien je 98 te tanken "voor maximale prestatie bij een minimaal verbruik". De opgegeven prestaties zijn gemeten met 98.
De één merkt het verschil met 98 ron wel, de ander niet.
Persoonlijk vind ik de auto met BP Ultimate (98 ron) of V-Power (97 ron) wat vloeiender en vlotter aanvoelen, de motor loopt wat rustiger.
Aangezien je een turbomotor hebt, denk ik dat je wel verschil zult voelen.
- HV
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 22:50
- Locatie: Nijmegen
merk niet heel veel verschil door die bijzondere diesels, maat heb het ook pas 2 keer uitgeprobeerd.
Zit zelf (D5 185 pk) altijd rond 7,1 L/100km, afzakend naar 6,9 als ik het rustiger aan doe (dan nog ben ik een doorrijder
). Wel stukken minder zuinig trouwens dan mijn vorige D5 (een S60 met toen nog de basismotor van 163pk), die schommelde altijd rond de 6.0L/100km. En ik reed toen wellicht nog harder dan nu (schuw de 180km/h niet, zullen we maar zeggen - Koos S. leest hier toch niet mee he
).
Zit zelf (D5 185 pk) altijd rond 7,1 L/100km, afzakend naar 6,9 als ik het rustiger aan doe (dan nog ben ik een doorrijder
-
T5je
- 3rd Gear member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28
@ junkie RC: heb een verslagje bijgehouden op het topic 1 op 13,5. Kijk maar eens.
@ BartS: Bij de Shell hier in het dorp staat bij V-power 95. Dus is dat ook RON95. Maar door dopes zal het wel vergelijkbaar zijn aan RON97 of RON98
Met RON95 of RON98 merk ik geen verschil in prestaties. En zuiniger is het bij mij ook niet. Heb een test gedaan en inmiddels 6 tankbeurten gehad met RON98.
@ HV: Leuke ombouw heb je. Veel tijd aan besteed?
@ BartS: Bij de Shell hier in het dorp staat bij V-power 95. Dus is dat ook RON95. Maar door dopes zal het wel vergelijkbaar zijn aan RON97 of RON98
Met RON95 of RON98 merk ik geen verschil in prestaties. En zuiniger is het bij mij ook niet. Heb een test gedaan en inmiddels 6 tankbeurten gehad met RON98.
@ HV: Leuke ombouw heb je. Veel tijd aan besteed?
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
- BartS
- 4th Gear member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42
[quote="T5je@ BartS: Bij de Shell hier in het dorp staat bij V-power 95. Dus is dat ook RON95. Maar door dopes zal het wel vergelijkbaar zijn aan RON97 of RON98
[/quote]
Zie website Shell; V-Power is toch echt RON 97 (in Duitsland zelfs RON 100):
www.shell.nl/home/content/nld/products_ ... rview.html
[/quote]
Zie website Shell; V-Power is toch echt RON 97 (in Duitsland zelfs RON 100):
www.shell.nl/home/content/nld/products_ ... rview.html
-
BarnOwl
- 3rd Gear member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 14.05.2008 - 09:40
- Locatie: Loenen, Overbetuwe
- Contacteer:
Ik zit op 6,7-6,9L per 100km bij normaal gebruik. Ik rij veel tussen Arnhem Nijmegen en in de stad. Bij deze stand rij ik niet overdreven rustig en trap hem soms behoorlijk op zijn staart bij optrekken.
Als ik lange ritten over de snelweg heb haal ik de 5,9L per 100km en ik heb wel eens echt zuinig gereden (Als een oude vrouw en vroeg overschakelen etc.) maar lager dan 5,6 red ik niet.
We praten hier over een 2.5 D (VAG motor) Fasttech getuned.
Als ik lange ritten over de snelweg heb haal ik de 5,9L per 100km en ik heb wel eens echt zuinig gereden (Als een oude vrouw en vroeg overschakelen etc.) maar lager dan 5,6 red ik niet.
We praten hier over een 2.5 D (VAG motor) Fasttech getuned.
Jeroen
V50 1.6 benzine
V50 1.6 benzine
-
T5je
- 3rd Gear member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28
Heb de BC gebruikt om het fictieve verbuik te laten zien. In de file dus. Kwam aan 16,2/100 bij stationair rijden. Dus ja, filerijden is erg duur, zelfs als je met stationair draaiende motor rijdt.
Ben benieuwd wat de T5 doet als deze ook getuned is. Maar duurt nog een maandje of wat.
Oja, heb hem ook even op de staart getrapt met de BC aan. Zag verbuik oplopen tot 63,5/100. Maar wel fun, dus mag wat kosten toch?
Ben benieuwd wat de T5 doet als deze ook getuned is. Maar duurt nog een maandje of wat.
Oja, heb hem ook even op de staart getrapt met de BC aan. Zag verbuik oplopen tot 63,5/100. Maar wel fun, dus mag wat kosten toch?
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
- Potje
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 08.01.2007 - 20:33
- Contacteer:
Die 1200 km verbaast mij helemaal nix. Mijn handgeschakelde D5 uit 2003 doet op 90% snelweg ongeveer 1080 kilometer op een tank. En dan zit ik net in het rood op de meter. Op die snelweg rij ik dan meestal niet sneller dan 120 maar wel erg onregelmatig (vaak remmen naar 70 a 80 km/h). Leve de wegversmallingen op de A44!
Als ik eens de kans krijg in een ruk met de cruise op 120 door Nederland te cruisen, dan kom ik ook op de 1200 kilometer for sure.
Maar dat redt ik niet. Rij geregeld naar Friesland vanuit Z-Holland en dan moet ik toch minimaal 140 rijden anders donder ik om.....
Als ik eens de kans krijg in een ruk met de cruise op 120 door Nederland te cruisen, dan kom ik ook op de 1200 kilometer for sure.
Maar dat redt ik niet. Rij geregeld naar Friesland vanuit Z-Holland en dan moet ik toch minimaal 140 rijden anders donder ik om.....
Jetta 1.5D, Polo 1.3D, Golf 1.6TD, 480S, barchetta, V70 TDi, Octavia II combi TDi, Piper Warrior, Fabia combi TDi, V70 D5 Edition II, 4/4 passion 1.3, Ibiza ST E-ecomotive, T3 1.9 WBX Westfalia Hochdach, V60 T4, T3 1.6 TD Karmann Gipsy, V40 D4, Picanto 1.0...
Volvo V70R AWD, Saffron Pearl
Volvo V70R AWD, Saffron Pearl
- trompetje
- 5th Gear member
- Berichten: 1023
- Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
- Locatie: Oostelijk Westfriesland
- Contacteer:
Wat ik bedoelde is: dit is een benzineauto topic. Diesels rijden altijd meestal zuiniger.
(het rendement van een dieselmotor is hoger, én diesel bevat meer energie per liter)
:shock:
(het rendement van een dieselmotor is hoger, én diesel bevat meer energie per liter)
:shock:
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Sorry, maar het is zo fijn te vertellen dat ie zuiniger is! Maar idd, je hebt gelijk. Er is volgens mij ook een algemeen topic over verbruik. Die is wel voor iedereen!trompetje schreef:Wat ik bedoelde is: dit is een benzineauto topic. Diesels rijden altijd meestal zuiniger.
(het rendement van een dieselmotor is hoger, én diesel bevat meer energie per liter)
:shock:
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
Dimi
- 2nd Gear member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 16.09.2007 - 20:57
- Locatie: Oost-vlaanderen. Kalken.
- Contacteer:
Mijn vader zijn v70 2.4D bj 2002. Doet een 980km 50/50 stad/snelweg, sinds er de michelin energy saver's opliggen, voor deze banden haalde hij maar 850 a870 km met een tank.
Mijn D5 bj2004. Doet een 1080km 50/50. Sinds mijn moeder ermee rijd haalt ze zelfs 1130km, als we op reis gaan is 1300km niet uitgesloten.
Mijn D5 bj2004. Doet een 1080km 50/50. Sinds mijn moeder ermee rijd haalt ze zelfs 1130km, als we op reis gaan is 1300km niet uitgesloten.
Vw Corrado 2.0 8v. 1994. project.
Vw Corrado 2.0 16v 1991 project.Weg
Volvo V70 D5 (163pk) 2004. Daily ride.Weg
Ford Mustang 1964 1/2. D code.
Fiat ducato. 2008. Weg.
Dodge Ram 1500 2011. Weg
Renault master 2015. Weg
Volvo 240 estate se 1991.
Renault master 2021.
Volvo V90 t6 recharge 2021.
Vw Corrado 2.0 16v 1991 project.Weg
Volvo V70 D5 (163pk) 2004. Daily ride.Weg
Ford Mustang 1964 1/2. D code.
Fiat ducato. 2008. Weg.
Dodge Ram 1500 2011. Weg
Renault master 2015. Weg
Volvo 240 estate se 1991.
Renault master 2021.
Volvo V90 t6 recharge 2021.
- htb77
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 01.08.2008 - 13:57
- Locatie: schoonebeek
Ik ben in het bezit van een T5 en reed voor de gasinbouw 60% binnen en 40 % snelwegen ca 8.9ltr per 100km bij normaal rijgedrag ( voor zover je dat nog kunt hebben in een T5 ).
Sinds 2000km ( 125.500 km ) een LPi instalatie van vialle laten instaleren reed onze trouwe vier bander 6.7 op 100km, grrrrrr.
Nu, na nieuwe injectors, grotere, en nieuwe software doet ie 10.1 gem op 100km.
Toch niet slecht dacht ik !
Sinds 2000km ( 125.500 km ) een LPi instalatie van vialle laten instaleren reed onze trouwe vier bander 6.7 op 100km, grrrrrr.
Nu, na nieuwe injectors, grotere, en nieuwe software doet ie 10.1 gem op 100km.
Toch niet slecht dacht ik !
hmmmm, eindlijk een Volvo.En dan met lekker veel pk's....250 pk heerlijk.
-
[/s]Citroen c5 exclusive
-
[/s]Citroen c5 exclusive
- htb77
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 01.08.2008 - 13:57
- Locatie: schoonebeek
Trouwens nog een foutje,
Voor de nieuwe injectors en software was het 14,6 op 100km, dat was pas grrrrrrrrrrrr
Voor de nieuwe injectors en software was het 14,6 op 100km, dat was pas grrrrrrrrrrrr
hmmmm, eindlijk een Volvo.En dan met lekker veel pk's....250 pk heerlijk.
-
[/s]Citroen c5 exclusive
-
[/s]Citroen c5 exclusive
- htb77
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 01.08.2008 - 13:57
- Locatie: schoonebeek
Das erg zuinig voor een T5 op LPi lijkt me!
Weet je toevallig hoe duur die nieuwe injectors waren?
Ik heb geen idee , het was garantiewerk, en omdat Vialle garandeerd dat de auto het zelfde moet rijden dan als op benzine.
Mede door een tunap toevoeging om de 10.000km geven ze levenslange garantie op de kleppen en klepstoters en zittingen
Weet je toevallig hoe duur die nieuwe injectors waren?
Ik heb geen idee , het was garantiewerk, en omdat Vialle garandeerd dat de auto het zelfde moet rijden dan als op benzine.
Mede door een tunap toevoeging om de 10.000km geven ze levenslange garantie op de kleppen en klepstoters en zittingen
hmmmm, eindlijk een Volvo.En dan met lekker veel pk's....250 pk heerlijk.
-
[/s]Citroen c5 exclusive
-
[/s]Citroen c5 exclusive
- vincent65
- 3rd Gear member
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:28
Lijkt mij stug dat een paar banden meer dan honderd kilometer op een tank kunnen besparen.....Dimi schreef:Mijn vader zijn v70 2.4D bj 2002. Doet een 980km 50/50 stad/snelweg, sinds er de michelin energy saver's opliggen, voor deze banden haalde hij maar 850 a870 km met een tank.
Maar ik kan er naast zitten hoor.(of waren die eerdere banden mischien lek :razz: )
Volvo 440
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.















