dashboard verlichting
- v40pokemon
- 3rd Gear member
Volgens mij kent de CT geen echte dimmer. alleen maar de functie dag/nacht
- Petert
- 2nd Gear member
Goed. Heb zojuist eindelijk maar eens de 3 (inderdaad het waren er 3) lampjes vervangen... waren 7.90 euro per stuk !!!
Ach ja...
Ach ja...
-
- 2nd Gear member
De bewuste lampjes kan ik naar keuze aan en uit zetten, dit heb ik laatst ontdekt.
Ik heb er eigenlijk nog nooit echt naar gekeken maar dankzij jullie toch even gedaan.
Het bleek dus dat de lampjes i.d.d. niet branden maar na een klap op de unit te geven dachten de lampjes er toch anders over... en er was licht :twisted:
Nu als ik de auto aanslinger dan zijn ze gewoon "dood" maar na een tik branden ze weer.
Der zal wel een vals contactje zitten of iets dergelijks.
Ik heb er eigenlijk nog nooit echt naar gekeken maar dankzij jullie toch even gedaan.
Het bleek dus dat de lampjes i.d.d. niet branden maar na een klap op de unit te geven dachten de lampjes er toch anders over... en er was licht :twisted:
Nu als ik de auto aanslinger dan zijn ze gewoon "dood" maar na een tik branden ze weer.
Der zal wel een vals contactje zitten of iets dergelijks.
De beste idéen worden uit armoe geboren.
- Mithrandir
- Starter
apart, ik heb de lampjes (S40 phase 1) bij de dealer gehaald voor 2,50 p.s.Petert schreef:Goed. Heb zojuist eindelijk maar eens de 3 (inderdaad het waren er 3) lampjes vervangen... waren 7.90 euro per stuk !!!
Ach ja...
Volvo S40 2.0 1997
- Petert
- 2nd Gear member
Misschien zag ik er desperater uit ?
2.50 vind ik een aardser bedrag voor een lampje. Hoewel nog steeds 2 a 3 keer zo duur als de gewone huispeer.
Wat kost zo'n lampje nou helemaal om te maken? 20 cent?
2.50 vind ik een aardser bedrag voor een lampje. Hoewel nog steeds 2 a 3 keer zo duur als de gewone huispeer.
Wat kost zo'n lampje nou helemaal om te maken? 20 cent?
-
- 4th Gear member
0.70 euro cent stuk bij electrozaak!!!, wel effe zelf in houdertje solderen
zwolly
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
Ik ben nu wel nieuwschierig of er al iemand is geweest die de lampjes vervangen heeft door LED, en hoe dat er uit ziet...
Sander
Sander
-
- 2nd Gear member
heb dus ook een lampje vervangen in de licht schakelaar.
lampje bij dealer geehaald 7 euro niet goedkoop maar werkt weer.
ook led lampjes besteld blauw bij automat voor in de tellerplaaten.
zet ik er volgende week in.
lampjes hebben een t5 fitting 9x voor de teller.
voor het hele interieur 12x.
lampje bij dealer geehaald 7 euro niet goedkoop maar werkt weer.
ook led lampjes besteld blauw bij automat voor in de tellerplaaten.
zet ik er volgende week in.
lampjes hebben een t5 fitting 9x voor de teller.
voor het hele interieur 12x.
reeds dus een v40 uit 98 een tdi.
en had nog een 440 uit 94 op gas maar is mijn ex mee vandoor.
en had nog een 440 uit 94 op gas maar is mijn ex mee vandoor.
- marissen
- 3rd Gear member
Tja, hoe het bij een Phase I in elkaar zit weet ik niet, maar bij mij (V40 Phase II uit 2002) was er 1 lampje (en geen ledje volgens mij) kapot en zijn ze alle 3 uit voorzorg maar vervangen. Viel onder garantie dus geen kosten
Volgens de garage een eenvoudige klus.
Het paneeltje moet dus volledig verlicht zijn, allen de twee draaischijfjes zijn niet verlicht.
Nu ik het er dan toch over heb: het hemelpaneeltje voorin (waarin de kaartleesverlichting in is gemonteerd) is bij mij wel erg slecht verlicht. Volgens de garage was hier dan weer niets aan te doen omdat het hier wel om een vast ledje ging. En dat vind ik dan weer wat minder. In het doker kun je de knopjes nauwelijks vinden.

Het paneeltje moet dus volledig verlicht zijn, allen de twee draaischijfjes zijn niet verlicht.
Nu ik het er dan toch over heb: het hemelpaneeltje voorin (waarin de kaartleesverlichting in is gemonteerd) is bij mij wel erg slecht verlicht. Volgens de garage was hier dan weer niets aan te doen omdat het hier wel om een vast ledje ging. En dat vind ik dan weer wat minder. In het doker kun je de knopjes nauwelijks vinden.
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
-
- 2nd Gear member
ik heb ook maar 1 knullig groen verlichtje. Ben benieuwd hoe het er dan uit hoor te zien..
V40 1.8 Europa Sports Edition- 2000- 122pk - Antlantic blue - front-en dakspoiler- 16 inch - Phase II- Hu 1205 nav ws straks te koop
-
- 5th Gear member
Radio eruit halen, kun je 'm zo eruit drukken.edeleeuw schreef:Volgens mij moet het paneel van het info center ook verlicht zijn. Weet iemand hoe je het lampje vervangt?
Zit twee lampjes in (duur).
-
- 1st Gear member
Kijk even bij onze v40: http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic. ... 067#p19067
Stukje naar beneden scrollen.
Stukje naar beneden scrollen.
-
- 1st Gear member
Thx. Ik vind het de meest chique v40 kleur. Ook handig dat je vuilaanslag niet zo goed zietDriver-x schreef:Hmmm...dan zijn onze lampjes ook stuk..
Mooie kleur trouwens! :occasion5:

-
- 1st Gear member
Je hebt zelfs dezelfde velgen als onze.burger schreef:Thx. Ik vind het de meest chique v40 kleur. Ook handig dat je vuilaanslag niet zo goed zietDriver-x schreef:Hmmm...dan zijn onze lampjes ook stuk..
Mooie kleur trouwens! :occasion5:Het liefst hadden we deze kleur i.c.m. de lichte leren bekleding gehad, maarja, dat moet je maar net tegenkomen in de prijsorde die we zochten en als BiFuel.