Pagina 3 van 3
Geplaatst: 04.01.2009 - 11:21
door Edgar
Los van de "wel of niet verwijderen" van de beggrenzer discussie vraag ik mij af hoe vaak je topsnelheid kan (wil) (verantwoord) rijden...
Zelfs in Duitsland is het af en toe aantikken van de top en dan weer vol in de remmen voor de wegwerkzaamheden of een voorganger...
Geplaatst: 04.01.2009 - 11:37
door Paul
Edgar, heb jij nog een andere topsnelheid gekregen na het tunen. Ik zou trouwens wel keertje met jouw auto willen rijden, om te ontdekken wat het verschil is!
Geplaatst: 04.01.2009 - 12:46
door Edgar
Topsnelheid na tuning zal niet veel veranderen. Ik heb je een PM gestuurd.
Gr Edgar
Geplaatst: 04.01.2009 - 16:34
door eddy3
Zelfs in Duitsland is het af en toe aantikken van de top en dan weer vol in de remmen voor de wegwerkzaamheden of een voorganger...
Klopt inderdaad Edgar, maar toch vind ik dat juist plezant;actief rijden is veel plezanter dan treintje rijden .Zal de software van Rica wel laten verwijderen,en dan PPC van BSR laten instaleren, die hebben de begrenzer op 250.Case closed.Groeten Eddy.
Geplaatst: 09.01.2009 - 21:29
door johanVC
Ik vind het vreemd dat bij tuning van personenwagens enkel aandacht op vermogen en topsnelheid wordt gevestigd. Ik weet na 75000 km nog steeds niet wat de topsnelheid is van mijn wagen, en het vermogen vind ik toereikend.
Mijn D5 zou voor mij getuned mogen worden om gans andere redenen:
- verlagen van het verbruik
- het vervelend ronken van de motor tov een 2,4D verminderen
- het mateloos slippen van de GT verminderen
Helaas heb ik nog geen publiciteit gezien van tuners die zich hierin specialiseren.
Geplaatst: 09.01.2009 - 21:29
door johanVC
Ik vind het vreemd dat bij tuning van personenwagens enkel aandacht op vermogen en topsnelheid wordt gevestigd. Ik weet na 75000 km nog steeds niet wat de topsnelheid is van mijn wagen, en het vermogen vind ik toereikend.
Mijn D5 zou voor mij getuned mogen worden om gans andere redenen:
- verlagen van het verbruik
- het vervelend ronken van de motor tov een 2,4D verminderen
- het mateloos slippen van de GT verminderen
Helaas heb ik nog geen publiciteit gezien van tuners die zich hierin specialiseren.
Geplaatst: 09.01.2009 - 21:50
door Edgar
johanVC schreef:Helaas heb ik nog geen publiciteit gezien van tuners die zich hierin specialiseren.
Als je voor maatwerk gaat bij een goede tuner kan hij wel degelijk aan je wensen voldoen hoor

Geplaatst: 10.01.2009 - 17:08
door euerw
Eddy3, Vind toch dat er een lampje moet gaan branden als een Rica cq Volvotech niet over een grens gaan, geeft aan dat ze niet over een lijn willen(lijkt mij) als jij toch de grens overwil dan zal er echt wel een :xcensoredx: koekenbakker zijn te vinden die alles doen voor geld!
ik denk dat juist dit de echte tuners siert, toch?
kijk even op Google onder "'K.bakkers" :angel4:
Geplaatst: 10.01.2009 - 18:48
door eddy3
@euerw:Bsr , Mr Sweden, Heico, Fasttech, Hartog tuning, enz.... allemaal koekenbakkers volgens U ???Zullen ze graag horen.Dat Rica met een of ander verhaaltje afkomt, stoort me dus zeker niet! Grtn, Eddy.
Geplaatst: 11.01.2009 - 12:37
door euerw
eddy3 schreef:@euerw:Bsr , Mr Sweden, Heico, Fasttech, Hartog tuning, enz.... allemaal koekenbakkers volgens U ???Zullen ze graag horen.Dat Rica met een of ander verhaaltje afkomt, stoort me dus zeker niet! Grtn, Eddy.
nee volgens U!!! leuk geprobeerd om op die manier iemand zwart te maken, is de 2e x dat je iemand woorden in de mond legd(das wel jammer hoor)
Heico, Fasttech, Hartog tuning schaal ik zeker niet onder K.bakkers en ik weet dat deze je altijd op de nega zaken zal wijzen, en volgens mij is "MR Sweden" een Pxxxx pomp uit de jaren '70

Geplaatst: 12.05.2009 - 00:16
door lemmer
VolvoTech schreef:Hallo Eddy,
Eea heeft niets met de motor te maken, maar wel met bijvoorbeeld remdelen.... Auto moet ook weer tot stilstand gebracht kunnen worden.
Een volle stop van 240 echte km's naar 0 blijkt een ander verhaal dan van 213 (begrensde echte km's) naar 0.
En dit is slechts 1 voorbeeld.
Als jij bij mij je begrenzer wil laten weghalen, ben je van harte welkom.
Wel laten we je een vrijwaring tekenen.....
Bob
Hallo Bob,
Ik heb op mijn 2.4D Rica tuning laten zetten door de volvo dealer uit Breda. Ik zou kiezen tussen een D5 of 2.4 D en heb hen toen gevraagd of de begrenzers er uit gingen, ze zeiden dat bij de Rica de begrenzers voor de oude typen"eraf waren. Ben er nog een keer voor terug geweest, en heb nieuwe software gekregen, maar heb steeds het idee dat hij boven de 215 aan het terug regelen gaat, hij speerd er naartoe maar daarna.... een 3.0 TDi kan het niet bijbenen tot hij in de buurt van 210 komt, dat is raar omdat de garage beweert dat de begrenzer eraf zijn. Ben dan eerlijk.
Kun jij zien, of uitlezen of de begrenzer is verwijderd?
Hoor graag van je