Pagina 3 van 4
Geplaatst: 23.11.2008 - 10:22
door Johan
Nee niet alleen de nieuwprijzen maar alle gebruikskosten.
Geplaatst: 23.11.2008 - 10:28
door bart simpson
Misschien een wat te simpele geest in dezen, maar die kunnen nooit die € 15.000,-- aanschafverschilbelasting overstijgen.
Nog eentje dan:
Een XC60 2.4S Kinetic kost in België € 30.330,58 excl. belastingen (en incl. belastingen € 36.700,--)
In NL kost deze zelfde auto € 29.973,23 excl. belastingen (en incl. belastingen kost deze € 49.650,--)
Wat kost deze (of die T6) in een cyclus van 5 jaar in België nu meer dan in Nederland?
Geplaatst: 23.11.2008 - 10:42
door den toerist
Met de taksen bedoelde ik de inschrijvingstaks,en de wegentaks waar deze op zijn aantal pk's of op aantal kw afgestrafd word.
Terwijl men bij jullie in Nederland het totaal gewicht als maatstaf gebruikt.
Zo bedoelde ik het, en in dit geval kan het zijn dat aan lichte wagen met veel pk's goedkoper in gebruik te nemen valt dan bij ons hier in België.
Geplaatst: 23.11.2008 - 10:46
door bart simpson
Die lijken op het eerste gezicht substantieel lager dan in NL, of overstijgen deze de € 15.000,-- aanschafbelastingverschil?
(los van de motorrijtuigenbelastingen die in NL gelden, te weten € 1.048-- voor de T6 en € 1.784,-- voor de diesel p/jaar)
Kom met controleerbare concrete getallen aub!
Geplaatst: 23.11.2008 - 11:04
door liquid_force
ff zitten googlen
de fiscale PK's van een T6 is 15, dus betaal je per jaar 667.66€ wegentaks plus circa 1250€ inschrijvingstaks (dit kan ook 5000€ zijn als ze kijken naar het aantal kw's ipv de motorinhoud), en ongeveer 400€ AccijnsCompenserendeBemasting
Geplaatst: 23.11.2008 - 11:09
door den toerist
Ze nemen bij ons in België steeds de hoogste waarde, dus als ze meer kunnen krijgen ( lees staatskas spekken) op Kw dat op pk's dan nemen ze kw als maatstaf.
Geplaatst: 23.11.2008 - 11:11
door liquid_force
okee, dus dan is het 5400€ taks wat je in het begin ff extra moet ophoesten ... de wegentaks is ongeveer de helft van wat het in Holland is ... plus je bespaart iets van 10000€ qua belastingen ... geen gekke deal dus

Geplaatst: 23.11.2008 - 11:14
door den toerist
Ik wou het nu niet zozeer over de XC60 hebben maar over de kleinere modellen à la C30 S40 enz... daar dacht ik toch dat het voor jullie aantrekkelijker was qua wegentaksen, doordat hij op 'z'n gewicht getaxeerd word.
ik wou ook gewoon maar even aankaarten dat er sommige zaken in Nederland beter geregeld zijn dan in België en omgekeerd.
Ik wou nu niet echt een heksenjacht ontketenen

Geplaatst: 23.11.2008 - 11:20
door Ben
Dit topic gaat over de XC60 dus laten we het daar bij houden.
Misschien dat je een ander topic wilt starten om de taxen (in NL en BE) voor de verschillende modellen/motoren/gewichten eens naast elkaar te zetten.
Geplaatst: 23.11.2008 - 17:43
door bart simpson
@ den tourist, het was niet meer of minder dan het gebruikelijke geklaag van een belg die vind dat hem door de fiscus onrecht gedaan wordt, zoals gebruikelijk ten onrechte, of kun je het met harde cijfers onderbouwen?
Graag ook meteen met getallen over Portugal en Frankrijk.
Geplaatst: 23.11.2008 - 18:13
door Paul
ben benieuwd!
Geplaatst: 23.11.2008 - 18:17
door bart simpson
den toerist schreef:Met de taksen bedoelde ik de inschrijvingstaks,en de wegentaks waar deze op zijn aantal pk's of op aantal kw afgestrafd word.
Terwijl men bij jullie in Nederland het totaal gewicht als maatstaf gebruikt.
Zo bedoelde ik het, en in dit geval kan het zijn dat aan lichte wagen met veel pk's goedkoper in gebruik te nemen valt dan bij ons hier in België.
Nog een keertje dan:
Volvo C30 1.6D base.
Deze kost in België € 17.768,60 excl. btw (en € 21.700,-- incl. btw)
deze kost in NL € 18.159,83 excl. btw (en € 27.425,-- incl. btw/bpm)
een aanschafverschil al van € 5.725,--
De jaarlijkse motorrijtuigenbelasting is in NL € 1.152,--, wat is uw jaarlijkse wegentax? en wat is uw inschrijvingstax?
Simpele getallen tonen hier imho aan dat het gezeur van sommige van onze Belgische vrienden ook echt niet meer dan gezeur is
Geplaatst: 23.11.2008 - 18:36
door Volvoman
Klaar!
Geplaatst: 23.11.2008 - 20:40
door Paul
Kijk getallen zeggen toch best veel (maar ik wist het al)
Geplaatst: 23.11.2008 - 21:00
door Ludo
bart simpson schreef:Simpele getallen tonen hier imho aan dat het gezeur van sommige van onze Belgische vrienden ook echt niet meer dan gezeur is
in de meeste topics komen die zeurende Belgen wél met onderbouwingen.
als dat van jouw gevraagd word, worden die topics verwijderd.
goed bezig voor een professional... :roll:
Geplaatst: 23.11.2008 - 21:21
door bart simpson
@ ludo, ging u iets constructiefs toevoegen aan deze specifieke topic?
Geplaatst: 23.11.2008 - 21:26
door Ludo
bart simpson schreef:@ ludo, ging u iets toevoegen aan deze topic?
je moet de vraag niet omkeren.
we wachten nog steeds op jouw onderbouwingen in al de andere topics.
tot nu toe toe kwam dat in geen enkel topic van jouw kant, wat voeg jij dan toe aan het het hele forum. ???
Geplaatst: 23.11.2008 - 21:28
door bart simpson
tja, deze topic zeker niet helemaal goed gelezen?
Geplaatst: 23.11.2008 - 21:37
door Paul
We hebben het hier over prijsverschillen niet over Tunen.
Geplaatst: 23.11.2008 - 21:45
door Paul
Maar wat Bart ook aangeeft, 1 van de redenen waarom er waarschijnlijk in de zomer volgend jaar een C30 uit Nederland naar Belgie gaat voor 6 maanden. Dan weer terug gaat komen. Omdat het toch wat centjes scheelt!