ik heb hem ook vervangen omdat de motor niet hoger dan het eerste streepje kwam op de temp meter, het is bij een 2.4I echt zo gedaan, even naar de dealer en los thermostaatje halen (na 2003 is het een compleet huis geworden vertelde ze mij) voor 20 eurie's en 15 min werk 2 boutjes los en je kunt hem al vervangen. ik heb de radiateur nog niet eens afgetapt er komt wel iets koelvloeistof uit lekken maar niet veel.
themperatuur meter loopt weer mooi op en kacheltje is ook weer lekker warm.
temperatuur
- erikm
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 01.05.2006 - 19:18
Ook bij mij wrsch. een defecte sensor. (V70 benzine 140 pk uit 1999). Motor komt niet op temperatuur, kachel koud. En soms als ik na een ritje uitstap loopt de koelventilator... En dat in deze ijzige kou. :roll:
Ik zie bij verschillende leveranciers de sensor staan maar er zijn verschillen. Weet iemand welk type ik zou moeten hebben? Ik denk zelf de 9186486 (bij volvo-parts). Maar er is ook een 9125463 (hbase.nl).
Erik
Ik zie bij verschillende leveranciers de sensor staan maar er zijn verschillen. Weet iemand welk type ik zou moeten hebben? Ik denk zelf de 9186486 (bij volvo-parts). Maar er is ook een 9125463 (hbase.nl).
Erik
V70 classic 1999 Vialle LPG
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 13.05.2009 - 16:10
Nog even een vraag.
Ik heb een 2.4 benzine 170 pk met hetzelfde probleem. Tempmeter blijft voor de helft hangen, en het neemt veel tijd in beslag voor het interieur op temperatuur is.
2 vragen van mijn kant.
1: Is het het goede thermostaat voor een 2.4 170 pk 2001
2 : Ik zag in voorgaande berichten een vadis tekening van een t5 en een d5 m.b.t. de plaats en het monteren van het thermostaat. Heeft iemand deze tekening ook beschikbaar voor een 2.4I 170PK?
Mijn dank is alvast groot.
George
Ik heb een 2.4 benzine 170 pk met hetzelfde probleem. Tempmeter blijft voor de helft hangen, en het neemt veel tijd in beslag voor het interieur op temperatuur is.
2 vragen van mijn kant.
1: Is het het goede thermostaat voor een 2.4 170 pk 2001
2 : Ik zag in voorgaande berichten een vadis tekening van een t5 en een d5 m.b.t. de plaats en het monteren van het thermostaat. Heeft iemand deze tekening ook beschikbaar voor een 2.4I 170PK?
Mijn dank is alvast groot.
George
volvo s60 2.4 benzine 170 pk | 285.000 km | Bjr 2002
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Als ik die link aanklik, krijg ik gelijk een foutmelding dat ik mijn internetverbinding moet checken! Nou ja! Anyway, haal gewoon zo'n ding bij de dealer. Kost je nog geen 25 piek, krijg je er ook een nieuwe pakking bij en ze vertellen je er gratis bij hoe je hem moet vervangen. Wat wil je nog meer?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 13.05.2009 - 16:10
Oke bedankt. Gister een bestelling geplaatst bij mijn garagebedrijf. Hij komt er dit weekend in, samen met de nieuwe draagarmen. Ik hou jullie op de hoogte of het probleem verholpen is.
Groeten
Groeten
volvo s60 2.4 benzine 170 pk | 285.000 km | Bjr 2002
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 25.02.2008 - 16:29
Ik ben ook toe aan een nieuwe thermostaat. Na een half uur rijden, staat het pas op kwart en wordt heel langzaam warm, maar de helft haal ik niet meer.
is dit trouwens schadelijk voor de motor, want ik rijdt al een aantal weken zo?
ik heb eens nagevraagd! ze hebben bij een reguliere automaterialen zaak losse thermostaat voor een D5 ( dus zonder behuizing) kosten zijn 22.50 euro.
Een complete met behuizing ronde de 140 euro.
is het makkelijk om alleen de thermostaat te vervangen. Iemand een korte uitleg? en als je alleen de thermostaat vervangt, heb je dan alsnog een nieuwe pakking nodig, of is dit alleen maar als je de complete behuizing vervangt?
is dit trouwens schadelijk voor de motor, want ik rijdt al een aantal weken zo?
ik heb eens nagevraagd! ze hebben bij een reguliere automaterialen zaak losse thermostaat voor een D5 ( dus zonder behuizing) kosten zijn 22.50 euro.
Een complete met behuizing ronde de 140 euro.
is het makkelijk om alleen de thermostaat te vervangen. Iemand een korte uitleg? en als je alleen de thermostaat vervangt, heb je dan alsnog een nieuwe pakking nodig, of is dit alleen maar als je de complete behuizing vervangt?
XC60 D5 AWD summum
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Pakking en thermostaat. Waarom zou je de behuizing vervangen ? Ik weet niet hoe het bij een D5 zit maar bij mijn 2.4 benzine was het een kwartiertje werk.samo schreef:Ik ben ook toe aan een nieuwe thermostaat. Na een half uur rijden, staat het pas op kwart en wordt heel langzaam warm, maar de helft haal ik niet meer.
is dit trouwens schadelijk voor de motor, want ik rijdt al een aantal weken zo?
ik heb eens nagevraagd! ze hebben bij een reguliere automaterialen zaak losse thermostaat voor een D5 ( dus zonder behuizing) kosten zijn 22.50 euro.
Een complete met behuizing ronde de 140 euro.
is het makkelijk om alleen de thermostaat te vervangen. Iemand een korte uitleg? en als je alleen de thermostaat vervangt, heb je dan alsnog een nieuwe pakking nodig, of is dit alleen maar als je de complete behuizing vervangt?
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Het duurt nu enorm lang voordat je motor op bedrijfstemperatuur is. Het spreekt dan vanzelf dat dit inderdaad extra slijtage aan je motor geeft, plus dat hij meer brandstof verbruikt dan wanneer hij wel lekker warm is.samo schreef:...is dit trouwens schadelijk voor de motor, want ik rijdt al een aantal weken zo?...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Omdat voorheen een los thermostaat voor de D5 niet verkrijgbaar was.piotrV70 schreef:Pakking en thermostaat. Waarom zou je de behuizing vervangen ? Ik weet niet hoe het bij een D5 zit maar bij mijn 2.4 benzine was het een kwartiertje werk.samo schreef:Ik ben ook toe aan een nieuwe thermostaat. Na een half uur rijden, staat het pas op kwart en wordt heel langzaam warm, maar de helft haal ik niet meer.
is dit trouwens schadelijk voor de motor, want ik rijdt al een aantal weken zo?
ik heb eens nagevraagd! ze hebben bij een reguliere automaterialen zaak losse thermostaat voor een D5 ( dus zonder behuizing) kosten zijn 22.50 euro.
Een complete met behuizing ronde de 140 euro.
is het makkelijk om alleen de thermostaat te vervangen. Iemand een korte uitleg? en als je alleen de thermostaat vervangt, heb je dan alsnog een nieuwe pakking nodig, of is dit alleen maar als je de complete behuizing vervangt?
Blijkbaar is een los thermostaat nu wel verkrijgbaar.
@samo, heb jij een onderdeel nummer?
- Volvo 445
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 23.01.2009 - 20:07
- Locatie: 's-Gravenhage
@ Erik, voor jouw auto heb je de 9125463 nodig, die zit oa. in V70 Classic, V40 en S60/V70/S80 t/m 2002. Is origineel iets van 30 euro exc. uit m'n hoofd.erikm schreef:Ook bij mij wrsch. een defecte sensor. (V70 benzine 140 pk uit 1999). Motor komt niet op temperatuur, kachel koud. En soms als ik na een ritje uitstap loopt de koelventilator... En dat in deze ijzige kou. :roll:
Ik zie bij verschillende leveranciers de sensor staan maar er zijn verschillen. Weet iemand welk type ik zou moeten hebben? Ik denk zelf de 9186486 (bij volvo-parts). Maar er is ook een 9125463 (hbase.nl).
Erik
Wat betreft de thermostaten, wel of geen D5, je hebt Volvo O/N 271664 nodig voor de 850, V70 Classic, S/V40, S60, V70, S80 en XC90 ongeacht welke motor. Dat verhaal van complete thermostaathuizen is echt onzin. Kan best zijn dat ze bij Volvo in VIDA als compleet huis worden afgebeeld en de thermostaat niet los aangeduid word, maar in al die wagens zit gewoon de 271664 als losse thermostaat. Worden geleverd inc. de pakkingring.
Succes allemaal!
Volvo C30 MY 2011 R-Edition
Volvo S60 MY 2001 170 Pk Automaat
Volvo 440 MY 1997 B20F
Volvo 440 MY 1995 B18U
Volvo S60 MY 2001 170 Pk Automaat
Volvo 440 MY 1997 B20F
Volvo 440 MY 1995 B18U
- GekkeBelg
- 3rd Gear member
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 30.11.2009 - 14:16
- Contacteer:
heb ik bij men R ook heb ik gemerkt, duurt ook vrij lang eer die op temp. is. Ik zit wel altijd in lage toeren en moet zelden schakelen... Als ik via de autostrade rijdt, is die wel volledig op temp.
De V70 van men nonkel (2.4D) heeft ook dat probleem. na 22km nog niet op 1/4 van de meter... gisteren stond een streepje voor de helft.
Tis een leasewagen, dus op zich geen ramp
wordt deze maand ingeleverd (na 3j)
Net op tijd denk ik, want er zijn nog dinge die niet in orde zijn vrees ik :p
De V70 van men nonkel (2.4D) heeft ook dat probleem. na 22km nog niet op 1/4 van de meter... gisteren stond een streepje voor de helft.
Tis een leasewagen, dus op zich geen ramp

Net op tijd denk ik, want er zijn nog dinge die niet in orde zijn vrees ik :p
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 13.05.2009 - 16:10
Super zo'n Forum, kan je veel geld besparen. Die van mij is ook vervangen, hij staat weer netjes in het midden, ik wist niet dat mijn kachel zo snel warm kon worden, ik vond het de laatste maand maar fris in mijn auto.
Dus een tip voor iedereen staat je naald niet in het midden direct vervangen. Die van mij stond 1 streepje van het midden(links), persoonlijk leek mij hier niets mis mee, maar in de koude periode merkte ik pas hoe langzaam mijn auto warm werd. Vervangen (12 euro) en auto is nu snel warm en de kachel is ook snel op temp, heerlijk dus.
Icm met 4 nieuwe Vredestein Quatrac 3 banden en twee nieuwe draagarmrubbers ben ik weer helemaal blij met mijn volvo.
Dus een tip voor iedereen staat je naald niet in het midden direct vervangen. Die van mij stond 1 streepje van het midden(links), persoonlijk leek mij hier niets mis mee, maar in de koude periode merkte ik pas hoe langzaam mijn auto warm werd. Vervangen (12 euro) en auto is nu snel warm en de kachel is ook snel op temp, heerlijk dus.
Icm met 4 nieuwe Vredestein Quatrac 3 banden en twee nieuwe draagarmrubbers ben ik weer helemaal blij met mijn volvo.
volvo s60 2.4 benzine 170 pk | 285.000 km | Bjr 2002
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24.04.2009 - 23:55
Mijn S60 heeft hetzelfde probleem, hij komt niet op temperatuur en binnen moet ik de temp op max zetten en dan word het bijna comfortabel. De naald komt bij de huidige temp. (tussen 0 en -8 ) tot een kwart. Is zo'n thermostaat zelf eenvoudig te vervangen?
Volvo S60, spacebal, half leer, LPG G3, 140PK, Bouwjaar 2001 169.000KM
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 03.01.2009 - 22:33
- Locatie: NoordOostPolder
Heb gistermiddag bij mijn S60 ook de thermostaat vervangen. Was nog geen 10 minuten werk, je hebt er wel een torx bitsetje bij nodig. Er spoot een kleine hoeveelheid koelvloeistof uit bij het losmaken, maar dat was te verwaarlozen. Motor komt nu weer snel op een mooie temperatuur, streepje precies in het midden. Climate control werkt nu ook weer prima. Had het veel eerder moeten doen! De losse thermostaat bij dealer Furness in Zwolle gekocht voor 21,- euro.
V40 1.8i g3 '96 luxury line 325.000 km dus bijna op de helft...
S60 2.4EDITION-g3. HU1205, spaceball, half leer...
S60 2.4EDITION-g3. HU1205, spaceball, half leer...
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24.04.2009 - 23:55
Bedankt voor de reactie, maar de klus leek mij te ingewikkeld. Ik heb bij de garage geinformeerd en hij gaf aan dat de thermostaat ca. € 25,00 zou kosten. incl. Montage etc zou het op ca. € 55,00 komen.
Hij word momenteel gerepareerd en ik kan hem met een uurtje ophalen.
Hij word momenteel gerepareerd en ik kan hem met een uurtje ophalen.
Volvo S60, spacebal, half leer, LPG G3, 140PK, Bouwjaar 2001 169.000KM