Ik neem aan dat het gewoon via de sensor gaat die de buitentemperatuur meet.JJDD schreef:
Die 5 graden, hoe wordt die gemeten? Kan het zijn dat door de motorwarmte de temperatuur als snel 5 graden of hoger is?
Airco aan of uit?
- PeeJay
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.06.2008 - 11:03
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Kobus gaat naar Appelscha schreef:ik rijd 1000 km per week, snelweg, en mijn ervaring is dat ik schrale vingers krijg als ik de airco aan heb, bovendien vind ik de lucht onprettig droog
Die schrale vingers vind ik nog tot daar aan toe. Dat ik geen stem meer over heb aan het einde van de dag, omdat er wel verwacht wordt dat ik praat (instructie geef) tijdens de rijles, door de droge lucht is mij ook een reden de airco niet onnodig in te schakelen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Mijn stemgeluid (gemiddeld 6x50 minuten per dag luid en duidelijk 30 pubers toespreken) krijgt juist een mooie duidelijke rauwe dwingende bevelende barse commanderende bijklank van de......airco!
Daardoor houd ik het nog wel 20 jaar vol voor de klas...
Daardoor houd ik het nog wel 20 jaar vol voor de klas...

Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Kobus gaat naar Appelscha
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 10.08.2007 - 11:21
mijn vrouw vind ook dat ik anders klink wanneer ik vanuit de auto met haar verbaal contact heb :director:Mijn stemgeluid (gemiddeld 6x50 minuten per dag luid en duidelijk 30 pubers toespreken) krijgt juist een mooie duidelijke rauwe dwingende bevelende barse commanderende bijklank van de......airco!
Daardoor houd ik het nog wel 20 jaar vol voor de klas...
V70 D5 Summum (full options) MY 2005 457 dkm
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 10.08.2008 - 14:11
- Locatie: friesland
Even een andere vraag mijn airco (handmatig) stopt boven de 30 gr. buitentemperatuur. wie weet wat eraan de hand kan zijn. V70 D5
Volvo V70 D5, Triumph TR6
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28
En ik krijg last van het "Sick building syndrome" als ik te lang met de airco rijdt. Jaja. Hahaha
Even mijn bevindingen. Rij bijna altijd met de airco aan. Maar een paar maanden terug stopte de airco ermee na 10 minuten. Half uur uitzetten en daarna weer aan resluteerde in weer 10 a 15 minuten koele lucht.
Heb de dealer gebeld die mij kon vertellen dat het mogelijk de pomp kon zijn en/of een lekke radiator (collector?) Pomp vervangen zou rond de 550 euro kosten. Met radiator erbij zou het rond de 900 euro kosten.
Mijn voormalige dealer wist te vertellen dat je de pomp wel kunt aanpassen. Gewoon een ringetje of wat van de pomp-as halen. Kosten incl. 250 euro. En mocht de radiator lek zijn dan zou daar 300 euro bovenop komen.
Laat zich raden waar ik heen gegaan ben.
Ben bij de reparatie geweest. Bij controle radiator bleek er toch wat gele gloed te zijn dus lek. Heb de gok gemaakt het niet te vervangen. Vlakke ring op pomp-as verwijderd en pomp slaat nu aan zonder die luide tik. Kan later nog één keer een ringetje wegnemen waarna er dan een nieuwe pomp moet komen. Tot nog toe werkt airco goed. Ben benieuwd wanneer gas op is, maar merk daar tot nog toe niets van.
Even mijn bevindingen. Rij bijna altijd met de airco aan. Maar een paar maanden terug stopte de airco ermee na 10 minuten. Half uur uitzetten en daarna weer aan resluteerde in weer 10 a 15 minuten koele lucht.
Heb de dealer gebeld die mij kon vertellen dat het mogelijk de pomp kon zijn en/of een lekke radiator (collector?) Pomp vervangen zou rond de 550 euro kosten. Met radiator erbij zou het rond de 900 euro kosten.
Mijn voormalige dealer wist te vertellen dat je de pomp wel kunt aanpassen. Gewoon een ringetje of wat van de pomp-as halen. Kosten incl. 250 euro. En mocht de radiator lek zijn dan zou daar 300 euro bovenop komen.
Laat zich raden waar ik heen gegaan ben.
Ben bij de reparatie geweest. Bij controle radiator bleek er toch wat gele gloed te zijn dus lek. Heb de gok gemaakt het niet te vervangen. Vlakke ring op pomp-as verwijderd en pomp slaat nu aan zonder die luide tik. Kan later nog één keer een ringetje wegnemen waarna er dan een nieuwe pomp moet komen. Tot nog toe werkt airco goed. Ben benieuwd wanneer gas op is, maar merk daar tot nog toe niets van.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
je bent dan niet toe aan een nw pomp,maar aan een nieuwe magneetkoppeling.T5je schreef:En ik krijg last van het "Sick building syndrome" als ik te lang met de airco rijdt. Jaja. Hahaha
Even mijn bevindingen. Rij bijna altijd met de airco aan. Maar een paar maanden terug stopte de airco ermee na 10 minuten. Half uur uitzetten en daarna weer aan resluteerde in weer 10 a 15 minuten koele lucht.
Heb de dealer gebeld die mij kon vertellen dat het mogelijk de pomp kon zijn en/of een lekke radiator (collector?) Pomp vervangen zou rond de 550 euro kosten. Met radiator erbij zou het rond de 900 euro kosten.
Mijn voormalige dealer wist te vertellen dat je de pomp wel kunt aanpassen. Gewoon een ringetje of wat van de pomp-as halen. Kosten incl. 250 euro. En mocht de radiator lek zijn dan zou daar 300 euro bovenop komen.
Laat zich raden waar ik heen gegaan ben.
Ben bij de reparatie geweest. Bij controle radiator bleek er toch wat gele gloed te zijn dus lek. Heb de gok gemaakt het niet te vervangen. Vlakke ring op pomp-as verwijderd en pomp slaat nu aan zonder die luide tik. Kan later nog één keer een ringetje wegnemen waarna er dan een nieuwe pomp moet komen. Tot nog toe werkt airco goed. Ben benieuwd wanneer gas op is, maar merk daar tot nog toe niets van.
geen glans zonder wrijving
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Deze zomer PRECIES het zelfde probleem. Bij 30 graden was het over met de pret. Bij mij wordt binnenkort de afstand van magneetkoppeling aangepast.gerben kerkmeester schreef:Even een andere vraag mijn airco (handmatig) stopt boven de 30 gr. buitentemperatuur. wie weet wat eraan de hand kan zijn. V70 D5
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28
Je hebt helemaal gelijk. Die komt namelijk in met de bekende tik.toppertje schreef:je bent dan niet toe aan een nw pomp,maar aan een nieuwe magneetkoppeling.T5je schreef:En ik krijg last van het "Sick building syndrome" als ik te lang met de airco rijdt. Jaja. Hahaha
Even mijn bevindingen. Rij bijna altijd met de airco aan. Maar een paar maanden terug stopte de airco ermee na 10 minuten. Half uur uitzetten en daarna weer aan resluteerde in weer 10 a 15 minuten koele lucht.
Heb de dealer gebeld die mij kon vertellen dat het mogelijk de pomp kon zijn en/of een lekke radiator (collector?) Pomp vervangen zou rond de 550 euro kosten. Met radiator erbij zou het rond de 900 euro kosten.
Mijn voormalige dealer wist te vertellen dat je de pomp wel kunt aanpassen. Gewoon een ringetje of wat van de pomp-as halen. Kosten incl. 250 euro. En mocht de radiator lek zijn dan zou daar 300 euro bovenop komen.
Laat zich raden waar ik heen gegaan ben.
Ben bij de reparatie geweest. Bij controle radiator bleek er toch wat gele gloed te zijn dus lek. Heb de gok gemaakt het niet te vervangen. Vlakke ring op pomp-as verwijderd en pomp slaat nu aan zonder die luide tik. Kan later nog één keer een ringetje wegnemen waarna er dan een nieuwe pomp moet komen. Tot nog toe werkt airco goed. Ben benieuwd wanneer gas op is, maar merk daar tot nog toe niets van.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28
Ach, 250 voor drie uur werk en daarbij ook je systeem gecontroleerd en nagevuld met 1 kg freon vind ik niet duur.
En ja, als het systeem stopt met koelen kan ik altijd nog alles vervangen.
Maar ik ga er vanuit dat het langzaam minder koelt dus net zoals met de vorige storing.
En ja, als het systeem stopt met koelen kan ik altijd nog alles vervangen.
Maar ik ga er vanuit dat het langzaam minder koelt dus net zoals met de vorige storing.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik hoop dat mijn airco het ook weer boven de 30 graden doet. De ruimte tussen de koppeling is afgesteld en er is (wat) koelmiddel toegevoegd. Kosten: zo'n € 210,00. Als ie het nu weer 5 jaar probleemloos blijft doen, hoor je mij nergens over.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race