Pagina 3 van 4

Geplaatst: 01.01.2009 - 23:00
door qatsanqat
Paul schreef: Auto klopt niet bij het kenteken
Dat valt wel mee. Ik heb een H-plaat van december 2008 op een 2006-auto, op het kenteken staat keurig vermeld 'datum eerste toelating: 2006'. Ik heb een keurig afgestempeld serviceboekje uit Frankrijk, rekeningen er bij. Hartstikke mooi. Ik rijd de komende jaren in mijn XC, vergaar weer nederlandse stempeltjes, is toch nix mis mee? En over 5 jaar zie ik wel weer, voorlopig heb ik al zo'n 2 jaar afschrijving tov een dealervolvo in mijn zak zitten! :P

Sommige reacties klinken erg wantrouwend. Come on. We zijn één Europa. Een officiele -Volvo- dealer in Frankrijk of Duitsland is toch geen beunhaas. En alsof een nederlandse dealer kan garanderen dat een auto schadevrij is.... De leasemij-en hebben allemaal mantelcontracten met grote schadeherstelbedrijven. Het is dus aannamelijk dat de volvo-dealer erg weining of niets merkt van een schadegevalletje aan de auto van één van zijn leaseklanten. En later wordt die auto met 1,5 ton op de teller lekker gepoetst en voor veel geld in de showroom gereden. Welke historie is dan bekend. Het serviceboekje? De NAP? 'Atijd van een oud dametje geweest'? En dan nog: 'schadevrij' is één ding, maar een afgeragde leasebak, is dat dan wat je wil. En wie kent die historie?

Dus laten we allemaal doen waar we ons goed bij voelen. Everybody happy!

Geplaatst: 02.01.2009 - 01:01
door Goelette
Er wordt een beetje gedaan of nederlandse dealers fantastisch zijn? Alsof NAP zekerheid biedt? Ja wel wat, maar echt geen 100%. Als je je km-teller maar consequent terugdraait voor de apk merkt niemand er wat van. En dan nog, wat zegt een km-stand nou helemaal?
Ach ja, de een wil (en kan) graag meer uitgeven voor een auto waarvan hij denkt dat die zekerder is (en dat wellicht ook is), en de ander wil of kan dat niet. Zo gaat dat :)

Geplaatst: 02.01.2009 - 07:58
door bart simpson
Niets "wantrouwend", het is gewoon een auto "met een verhaal" terwijl er erg veel zonder verhaal staan, als die auto met dat verhaal idd 30% goedkoper is verkoop je hem en anders niet.
Ik kan importauto's in de handel niet tot erg slecht kwijt.

Geplaatst: 02.01.2009 - 08:59
door Paul
Kijk ik kan nu een C30 T5 uit de States halen,(STEL) dat ding kost me 17.000 dollar, dat is omgerekend 11900 euro. Komt nog BPM bij, stel ik zit op 25k, een vergelijkende auto hier is 36.000 euro. Dus ik "bespaar" 11k.
Maar als ik die auto in wil ruilen voor een nieuwe C30 volgend jaar, ben ik benieuwd wie de winnaar is, mijn US C30 of de T5 die uit Nederland kwam.

Kijk en dan kan je pas zeggen of je geld bespaart hebt.

Geplaatst: 02.01.2009 - 10:21
door Goelette
bart simpson schreef:Niets "wantrouwend", het is gewoon een auto "met een verhaal" terwijl er erg veel zonder verhaal staan, als die auto met dat verhaal idd 30% goedkoper is verkoop je hem en anders niet.
Ik kan importauto's in de handel niet tot erg slecht kwijt.
Ik snap het, en dat zal ook nooit veranderen ben ik bang. Mensen hebben kennelijk geld teveel ofzo. Maar dat is goed voor de economie :)
Degenen die wat kieskeuriger met hun geld omgaan kunnen lekker van het buitenland profiteren, en de anderen spekken onze economie. Ideaal toch. :)

Geplaatst: 02.01.2009 - 11:14
door Paul
Ja de economie draait op vraag en aanbod!

Geplaatst: 02.01.2009 - 11:21
door Paul
Ik denk trouwens dat al je een 2 jaar oude XC90 of een nieuwe XC90 naast elkaar zet met import en een NL auto dat het prijsverschil wel lager zijn dan 30% omdat de enige wijziging tussen deze modellen wat zichtbaar is, de achterletters zijn.

Het is vooral met auto's die gewoon niet meer gemaakt zijn op het tijdstip van het kenteken.

Geplaatst: 02.01.2009 - 11:38
door Wolfs XC
Paul schreef:Kijk ik kan nu een C30 T5 uit de States halen,(STEL) dat ding kost me 17.000 dollar, dat is omgerekend 11900 euro. Komt nog BPM bij, stel ik zit op 25k, een vergelijkende auto hier is 36.000 euro. Dus ik "bespaar" 11k.
Maar als ik die auto in wil ruilen voor een nieuwe C30 volgend jaar, ben ik benieuwd wie de winnaar is, mijn US C30 of de T5 die uit Nederland kwam.

Kijk en dan kan je pas zeggen of je geld bespaart hebt.
De winst zit 'm vooral in het feit dat iemand die max 25.000 euro te besteden heeft een import C30 T5 kan rijden of een NL-se C30 met 1.6 motor. Makkelijke keuze lijkt me.

Geplaatst: 02.01.2009 - 12:37
door bart simpson
Het kopen van een auto is nog wat anders dan het rijden van een auto, heb hier een klant die loopt te piepen over de exploitatiekosten van zijn zo goedkope import XC90 T6, was toen ook zo'n makkelijke keuze, geen 2.4 V70 maar een XC90 voor dat geld, alleen wil niemand die XC90 van hem inruilen.

Geplaatst: 02.01.2009 - 12:38
door liquid_force
@BS: ik wil wel ruilen met die klant ;)

Geplaatst: 02.01.2009 - 13:42
door bartv70
Paul schreef:Kijk ik kan nu een C30 T5 uit de States halen,(STEL) dat ding kost me 17.000 dollar, dat is omgerekend 11900 euro. Komt nog BPM bij, stel ik zit op 25k, een vergelijkende auto hier is 36.000 euro. Dus ik "bespaar" 11k.
Maar als ik die auto in wil ruilen voor een nieuwe C30 volgend jaar, ben ik benieuwd wie de winnaar is, mijn US C30 of de T5 die uit Nederland kwam.

Kijk en dan kan je pas zeggen of je geld bespaart hebt.
Je vergeet wat zaken, US specificaties zijn anders, dus mogelijk ook nieuwe koplampen ed.
Hierbij komen de kosten van transportverzekering ( 2,5%) en
Verder invoerrechten(10%) en de BTW(19%) (VS is geen EU land).

Aanschafprijs van de auto + € 1.500 transportkosten) x 110%)=XX x 119%=XX

Een hagelnieuwe V70 met 3.2ltr motor kost in de VS €22.000 ($34.000)
en met elke optiepakket dat beschikbaar is €25.000 ($ 42.000)

Een hagelnieuwe V70 met 3.2ltr motor kost in Ned. € 64.000)
Uitrustingsniveau kan verschillen maar het verschil is gigantisch

Even ter indicatie

25.000x110%=27.500x119%=€32750+BPM=€20.000!!=€52.750
Neem je er 1 van 1 jaar oud dan gaat er bijna €7000 aan BPM korting af

Ik ben reeds voorzien maar als iemand ooit de stap neemt en in de VS zijn Volvo als particulier koopt dan hoor ik haar/zijn verhaal graag

Geplaatst: 02.01.2009 - 13:52
door Goelette
bart simpson schreef:Het kopen van een auto is nog wat anders dan het rijden van een auto, heb hier een klant die loopt te piepen over de exploitatiekosten van zijn zo goedkope import XC90 T6, was toen ook zo'n makkelijke keuze, geen 2.4 V70 maar een XC90 voor dat geld, alleen wil niemand die XC90 van hem inruilen.
Ja, maar dat argument heeft niks te maken met importeren of niet...

Geplaatst: 02.01.2009 - 15:35
door Paul
Zijn toch kosten die je maakt? Moet je er wel bij optellen!

Geplaatst: 02.01.2009 - 15:38
door Goelette
ja maar je moet wel dezelfde auto vergelijken import of niet, en niet een xc90 import met een v70 van NL vergelijken... Zo kan ik het ook :)

Geplaatst: 02.01.2009 - 18:47
door Paul
Zulke klanten heeft Bart dus ;-)

Geplaatst: 03.01.2009 - 18:20
door bartv70
Paul schreef:Zulke klanten heeft Bart dus ;-)
Dit is waarschijnlijk binnenkort geen klant meer.
Dat niemand zijn XC90 wil hebben heeft meer met de markt voor de XC90 te maken lijkt me.
Van de ruim 7000 die er in Nederland rondrijden staan er bijna 1000 op Zomoto.nl en zo'n 300 bij de Volvodealers.
Die markt schijnt, net als de rest, op zijn gat te liggen

Geplaatst: 03.01.2009 - 18:31
door bart simpson
Ik trok een parallel met een geimporteerde C30T5 kopen voor de prijs van een C30 1.6, het kopen is een ding, het rijden een heel ander.
De vaste lasten van een T5 liggen wat hoger dan van een 1.6 (een C30T5 is ook qua verkoopbaarheid niet echt een makkelijkere Volvo dan een XC90T6).

Geplaatst: 03.01.2009 - 19:47
door qatsanqat
[/quote] Van de ruim 7000 die er in Nederland rondrijden staan er bijna 1000 op Zomoto.nl en zo'n 300 bij de Volvodealers.
[/quote]

:shock: Wow! Dat wist ik niet. Dat zijn wel hele stevige cijfers. Shocking. Vreemd dan dat ik toch nog hele grote cijfers kreeg ge-offreerd toen ik voor een occasion kwam kijken.

Geplaatst: 03.01.2009 - 21:31
door bartv70
qatsanqat schreef:
Van de ruim 7000 die er in Nederland rondrijden staan er bijna 1000 op Zomoto.nl en zo'n 300 bij de Volvodealers.
[/quote]

:shock: Wow! Dat wist ik niet. Dat zijn wel hele stevige cijfers. Shocking. Vreemd dan dat ik toch nog hele grote cijfers kreeg ge-offreerd toen ik voor een occasion kwam kijken.[/quote]

Helaas steekt de handel zo in elkaar, inruil is "natuurlijk" niets waard maar als je gaat kopen ben je koning en is de auto die je op het oog hebt een lot uit de loterij, maar da's niks nieuws......dus stevig onderhandelen totdat verkoper en koper er een goed gevoel aan overhouden.

Geplaatst: 05.01.2009 - 08:39
door piotrV70
Goelette schreef:het ligt aan de prijsklasse waarin je zoekt. Zoek je nieuwere auto's met lage km-standen dan ben je vrijwel zeker goedkoper uit in Duitsland of ander buitenland. Maar ben je zoals ik sowieso op zoek naar een goedkopere auto, dan scheelt het niks cq ben je duurder uit. Ik heb uiteraard ook in duitsland gezocht etc, maar de prijzen lagen daar maar 1000 euro lager (op auto's van ca 5000-8000 euro) Met BPM erbij ben je dan duurder uit dan in NL kopen. Gewoon een kwestie van ff uitrekenen dus :)

Ik lees hier trouwens relematig over exportkenteken: Let op, bij mijn weten zijn die dingen in heel Europa geldig, maar niet in NL! Vraag dit voor de zekrheid even na bij de RDW voordat je er wellicht onverzekerd mee rondrijdt in NL....! In NL hebben we wel het eendagskenteken dat je kunt aanvragen om naar de RDW/apk te gaan de eerste keer.
Met een export kenteken mag je in NL rijden, bij de RDW in Groningen hangt een poster waarop dit uitgelegd wordt:

- Kurzzeitkennzeichen: verboden mee te rijden in NL
- Ausfuhrkennzeichen: toegestaan om mee te rijden in NL