Pagina 3 van 3

Geplaatst: 07.01.2009 - 22:18
door Paul
:)

Geplaatst: 09.03.2009 - 12:08
door piotrV70
Paul schreef:Ik zou het ook niet doen met die kosten per jaar, kan je beter een nieuwe S60 kopen. Maar ik weet 100% zeker dat we ook niet zoveel kosten per jaar hebben gehad.

Ben benieuwd waar je de bedragen vandaan haalt.
Van het bedrag aan afschrijving op een nieuwe S60 in het eerste jaar kun je wel een paar koppelingen vervangen :)

Geplaatst: 13.07.2009 - 16:51
door RGiezen
Mijn garagehouder moppert altijd dat er bij mij niets te verdienen valt. Altijd gewoon een beurtje en af en toe een paar banden (maar niet bij de garage, want dan loop je leeg) ;). Kortom het KAN ook goedkoop zelfs als je 50k per jaar rijdt.

Geplaatst: 28.12.2009 - 16:11
door GerardV70
Ik rij 2,5 jaar een V70 D5 en heb weinig "echte kosten" gehad. Een condensor van de airco was het enige. De rest was gewoon onderhoud en aan slijtage onderhevige onderdelen zoals banden, remmen en schijven voor. Inmiddels heeft hij de km stand van 284.000. Ik heb mijn auto in onderhoud bij een kennis die 1e monteur is, keurmeester en een Volvogek. Voorheen had ik mijn vorige Volvo in onderhoud bij de dealer, als ik de prijzen vergelijk met andere merkendealers ontloopt het elkaar niet zoveel. Het enige wat het allemaal duurder maakt is de wegenbelasting vanwege het gewicht alsmede de brandstof waar je op rijdt. In mijn geval is het diesel. Daar wordt je hier in Nederland flink op afgerekend. Voor de rest is het een superauto met veel comfort en veiligheid.

Geplaatst: 28.12.2009 - 17:10
door Johan s60
aheuvelink2 schreef: Volgens ANWB hoeft de distributie riem nog niet (na 160000km of 8 jaar) wat raden jullie aan? is anders namelijk even flink slikken
:-D
Dit gewoon aanhouden, staat ook in het onderhoudsboekje

En nog veel plezier met je aankoop :cheers:

Geplaatst: 31.12.2009 - 01:31
door Tim1975
Ik heb zelf een V70 D5 uit 2002 met 153.000km, heb zojuist uit voorzorg de ditributieriem/spanrollen/waterpomp en multiriem laten vervangen bij een bevriende universele garage (met een ex Volvo monteur in dienst) uit Duitsland, heeft mij 600 euro gekost, je moet vaak wat verder kijken dan je neus lang is, op verzoek wil ik je het adres wel geven.

Geplaatst: 31.12.2009 - 11:57
door Ramon&Ramon
Scheelt niks met de dealer dus!

Geplaatst: 03.01.2010 - 11:20
door Tim1975
Hoi Ramon,

Ik zou voor dezelfde reparatie bij de lokale Volvo dealer circa 900 euro moeten betalen...er is dus wel degelijk verschil.

Geplaatst: 03.01.2010 - 11:26
door Paul
piotrV70 schreef:
Paul schreef:Ik zou het ook niet doen met die kosten per jaar, kan je beter een nieuwe S60 kopen. Maar ik weet 100% zeker dat we ook niet zoveel kosten per jaar hebben gehad.

Ben benieuwd waar je de bedragen vandaan haalt.
Van het bedrag aan afschrijving op een nieuwe S60 in het eerste jaar kun je wel een paar koppelingen vervangen :)
Weet ik, sommige opmerkingen van mij mag je ook met een grote knipoog op vatten :-)

Maar nog even over de S60, vader van mijn vriendin heeft twee jaar geleden een D5 uit 2004 overgenomen van vrienden van ze, die nu in een S80 rijden. Auto had 180.000km gereden, staat nu 220 op en hij rijdt nog als nieuw. Onderhoud niets meer dan de standaard dingen bij de controles...

Geplaatst: 03.01.2010 - 12:10
door Boon80
ik had een s60 140pk op lpg en hed de distributierien bij150000km bij de deler met loop wielen laten vervangen en dit koste mij 305.€ voor de rest had ik in de tijd dat ik hem had 12000tot198000km geen bij zonder kosten

Geplaatst: 03.01.2010 - 14:38
door Ramon&Ramon
Tim1975 schreef:Hoi Ramon,

Ik zou voor dezelfde reparatie bij de lokale Volvo dealer circa 900 euro moeten betalen...er is dus wel degelijk verschil.
Dan hebben ze je een verkeerde prijs door gegeven!

Geplaatst: 04.01.2010 - 19:14
door Italia
Incluis grote beurt 1076 eurie.

Maar ja, dan komt er nog remschijven voor bij, Lekkende kachelradiator, en sluitpost: Intercooler......

----------+
2000 euries.....

Tis ook al weer 40K geleden dat het veel mocht kosten... ;)