Pagina 3 van 5

Geplaatst: 24.01.2009 - 18:44
door Bover
Je kunt ook nog beslissen om de AWD "los te laten".
een V70 zonder AWD gaat ook nog uitstekend.

Geplaatst: 26.01.2009 - 10:21
door godfried
Bover schreef:Je kunt ook nog beslissen om de AWD "los te laten".
een V70 zonder AWD gaat ook nog uitstekend.
Als het niet een weekje of wat wit in het land was geweest
had ik waarschijnlijk niet gemerkt dat de AWD niet werkt.

En ja de wagen rijdt nu ook al heerlijk, ben echter wel benieuwd naar het verschil als de AWD wel werkt.

Wat ik nu nog wel eens heb dat is bij optrekken door het vermogen je voorzichtig met het gas moet zijn. Ik hoop dat bij AWD het beter verdeeld wordt en dus wat minder makelijk spint....
(veel gladde kinderkopjes hier bij ons )

Mocht het kostenplaatje echt uit de hand lopen dan is het geen keuze maar meer een moeten......

Geplaatst: 28.01.2009 - 20:21
door Bover
De AWD laat zich toch toch voelen vind ik.
De station ligt wat vaster op de weg alsje de grenzen wat opzoekt
Met glad en sneeuw en modderwegen voel je duidelijk dat je achteras werkt. Meer duwen dan trekken zeg maar.
Maar ja 3000,= is toch heeeeeeeeeeeel veel geld.

Hoop dat goed uitpakt voor je

Geplaatst: 29.01.2009 - 22:42
door godfried
haakse overbrenging is inderdaad gesneuveld....
3000 km en 6 maanden in mijn bezit, ja u hebt inderdaad pech.

kosten tesamen met ABS regelunit (ook storing, u hebt echt pech)
1700-1800 euro.

Dit is voor een gebruikte haakse overbrenging.
Nieuwe overbrenging een kleine 400 euro meer....

Wat te te doen ? Toch maar voor een nieuwe gaan ?

Wagen rijdt nu ook prima, ik kan dus rustig nadenken over de opties, het lijkt alleen of ik nu alles hoor kraken en piepen.
welke kwalen heb ik nog meer gemist ? :shock: :shock:

Niet alles is negatief,
Moest vanmiddag even vaart maken om links een afslag te kunnen halen,
Dat gevoel bij gas geven is natuurlijk heerlijk, tel daarbij de luxe, de ruimte, de veiligheid en uiteraard de looks.....

Ik wil er eigenlijk ook geen afscheid van nemen :cry:

Geplaatst: 29.01.2009 - 23:53
door Gast
godfried schreef:haakse overbrenging is inderdaad gesneuveld....
3000 km en 6 maanden in mijn bezit, ja u hebt inderdaad pech.

kosten tesamen met ABS regelunit (ook storing, u hebt echt pech)
1700-1800 euro.
Even weer terug naar wat ik eerder schreef.
AlexV70 schreef:Ik ga er even vanuit dat je meer € 7500,- hebt betaald en dat jouw Volvo-specialist aangesloten is bij de BOVAG,
nmm maak je dan een redelijke kans.
Dit soort grote uitgaven mogen niet voorkomen, ook al zou je de garantie hebben afgekocht.
Dit laatste kan namelijk niet volgens het burgelijk wetboek.
Laat je goed voorlichten.
Succes
Ik heb het idee, dat jij je er bij neer hebt gelegd dat jij voor de kosten op moet draaien. :?
Vertel me AUB dat je NU enige actie gaat ondernemen. :onfire:

Een kennis van mij kocht een Audi met 200.000 km op de klok, bij een handelaar, ZONDER garantie,
na 4 maanden ging de automaat stuk, kosten € 3500,-.
De handelaar heeft gewoon de boel gerepareerd (nacontrole bij Audi-dealer), de handelaar protesteerde wel, maar ging toch door de knieën.

Geplaatst: 29.01.2009 - 23:53
door Black 2.4T awd
Godfried, ik kan natuurlijk niet in je portemonee kijken, maar ik liet de auto repareren. Het awd gevoel is ook kicken en het weggedrag is een stuk beter dan een gewone V70( misschien schop ik nu mensen tegen hun zere schenen). Maar wat is er mis met een gebruikt exemplaar als deze nog in prima staat verkeerd. Met die 400 euro kun je ook leuke andere dingen doen.

Geplaatst: 30.01.2009 - 09:02
door godfried
AlexV70 schreef: Ik heb het idee, dat jij je er bij neer hebt gelegd dat jij voor de kosten op moet draaien. :?
Vertel me AUB dat je NU enige actie gaat ondernemen. :onfire:


Een kennis van mij kocht een Audi met 200.000 km op de klok, bij een handelaar, ZONDER garantie,
na 4 maanden ging de automaat stuk, kosten € 3500,-.
De handelaar heeft gewoon de boel gerepareerd (nacontrole bij Audi-dealer), de handelaar protesteerde wel, maar ging toch door de knieën.
Ik heb hier en daar al advies ingewonnen over wat te doen, moet nog wat antwoorden krijgen.

Ik hoor graag wat je kennis heeft gedaan om de handelaar zover te krijgen....

Geplaatst: 30.01.2009 - 09:17
door piotrV70
godfried schreef:
AlexV70 schreef: Ik heb het idee, dat jij je er bij neer hebt gelegd dat jij voor de kosten op moet draaien. :?
Vertel me AUB dat je NU enige actie gaat ondernemen. :onfire:


Een kennis van mij kocht een Audi met 200.000 km op de klok, bij een handelaar, ZONDER garantie,
na 4 maanden ging de automaat stuk, kosten € 3500,-.
De handelaar heeft gewoon de boel gerepareerd (nacontrole bij Audi-dealer), de handelaar protesteerde wel, maar ging toch door de knieën.
Ik heb hier en daar al advies ingewonnen over wat te doen, moet nog wat antwoorden krijgen.

Ik hoor graag wat je kennis heeft gedaan om de handelaar zover te krijgen....
De handelaar gewoon wijzen op z'n verplichtingen, hij heeft je een auto met een defect verkocht. Repareren die handel !

Geplaatst: 30.01.2009 - 10:13
door bartv70
Je kunt hem hier op wijzen

De wettelijke garantie staat onder artikel 18 lid 2 van boek 7 van het Burgerlijk Wetboek beschreven. Hier staat het volgende: "Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet."
Iemand heeft altijd recht op garantie op de economische levensduur (volgens de wet uit mei 2003), tenzij het voor de koop duidelijk is aangegeven en dit is uitgelsoten.

Geplaatst: 30.01.2009 - 18:38
door Gast
godfried schreef:Ik hoor graag wat je kennis heeft gedaan om de handelaar zover te krijgen....
Volgens mij kennen ze mijn kennis. :P

Hierboven staat idd wat hij heeft gedaan, met dit artikel naar ze toe.
Hij heeft aangegeven dat hij verwachtte dat ze het zouden gaan repareren en dat bij weigering hij een geschikt bedrijf zou vinden die het wel zou uitvoeren.
Maar dat ze er dan wel ernstig rekening mee dienden te houden dat alsnog via zijn advocaat de rekening gepresenteerd zouden krijgen.

Eerst natuurlijk in een gewoon gesprek geprobeerd, maar dat ging niet. :wink:

Geplaatst: 30.01.2009 - 19:17
door BartS
bartv70 schreef:Je kunt hem hier op wijzen

De wettelijke garantie staat onder artikel 18 lid 2 van boek 7 van het Burgerlijk Wetboek beschreven. Hier staat het volgende: "Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet."
Iemand heeft altijd recht op garantie op de economische levensduur (volgens de wet uit mei 2003), tenzij het voor de koop duidelijk is aangegeven en dit is uitgelsoten.
Probleem is dat je het hier over een auto hebt met een behoorlijk leven achter de rug en dat je als consument een onderzoeksplicht hebt als je een gebruikte auto koopt. Zeker als het een handelaar is. Je kunt de verkoper dus niet op zijn blauwe ogen vertrouwen. Dat zou wel eens de reden kunnen zijn dat de rechtbijstandsverzekeraar wel helpt indien de verkoper bij de Bovag (een organisatie met waarborgen) is aangesloten, en nu niet.
M.a.w. mocht de koper er onder de gegeven omstandigheden van uitgaan dat de auto geen gebreken vertoonde en had hij zich van de afwezigheid van mankementen moeten vergewissen....
Het is eigenlijk een kwestie van gelijk hebben en gelijk krijgen....

Niettemin is het behoorlijk sneu....

Geplaatst: 30.01.2009 - 19:50
door Bover
@GOdfried:

Allereerst gaat het erom dat JIj ervan overtuigd raakt dat jij niet per definmitie voor al die kosten opdraait. 8)

Als je bij de Volvo aankomt met enige twijfel in je lijf ga je het niet redden. Ze ruiken dat gewoon :evil:

Start:
Stel e.e.a op papier en stel hun formeel aansprakelijk.
Je creeert een juridische basis om verder te kijken.
Hierboven staat het BW artikel al beschreven.

Stel je redelijk doch beslist op.
Bejegening is belangrijk en ook "je overtuiging" dat dit je met een volvo niet mag overkomen. :?

Zeg volvo contact te zoeken met hoofdkantoor enz.

Kortom, op komen voor je consumenten recht.

Heel veel uscces EN GEWOON DOEN!! :wink:

bob

Geplaatst: 30.01.2009 - 20:15
door bart simpson
Het gaat hier wel over een in de handel gekochte Volvo V70 2.4T AWD van 2001 met 240.000km, waarom wil je daar Volvo's hoofdkantoor op aan gaan spreken? hij is naar ik hier op maak niet door een dealer verkocht en ook nog eens voor weinig geld en met een minimale garantie.

Geplaatst: 30.01.2009 - 20:19
door eddy3
Levenslange garantie gevraagd,door sommigen?
Grtn Eddy

Geplaatst: 30.01.2009 - 20:44
door godfried
ga toch proberen een beroep te doen op consumentenrecht.

3000 km en 4 maanden na aankoop kan toch niet afgedaan worden met
goh wat een pech.

een auto van 7,5 jaar en € 12750 aanschaf is toch geen wrak wat je koopt

Hij adverteerde voor betreffende v70 met "dealeronderhouden"
navraag bij hem of AWD niet meer onderhoud zou kosten; zou niet het geval zijn.

Het is natuurlijk pech maar die pech wil ik op zijn minst delen met hem.

wordt vervolgd

Geplaatst: 30.01.2009 - 23:46
door Gast
godfried schreef:Het is natuurlijk pech maar die pech wil ik op zijn minst delen met hem.
Roep niet te snel DELEN.
Dat kan altijd nog.

Geplaatst: 31.01.2009 - 11:07
door Hans
Volvo Nederland heeft hier niets mee te maken zoals Bart S terecht zegt.
Uit eigen ervaring (dual mass vliegwiel) kan ik je melden dat het bij die ogenschijnlijk vriendelijke handelaren snel uit is met de vriendelijkheid als je om geld en garantie komt.

Heeft het mooie bedrijf volgende week ineens een nieuwe naam bijvoorbeeld...alle oude zaken die tegen 'm lopen kun je dan weggooien. Begrijp je wat ik bedoel.

Misschien wil Godfried zeggen waar de wagen vandaan komt? Het was wel een BOVAG bedrijf?

Geplaatst: 31.01.2009 - 13:06
door godfried
Het is geen bovag bedrijf maar een garage met werkplaats en gespecialiseerd in volvo.

Ik heb de verkoper alleen de problemen voorgelegd en nog nergens aansprakelijk voor gesteld.

Binnenkort heb ik overleg met specialist in dit soort zaken m.b.t mijn rechten als consument.
Hieruit kan dus blijken dat ik geen poot heb om op te staan en dus inderdaad pech heb.
Als blijkt dat er wel mogelijkheden zijn dan spreek ik hier de verkoper op aan.

Het maakt overigens naar mijn mening niet uit of een bedrijf bij BOVAG is aangesloten m.b.t. tot je rechten.
Het zal bij een BOVAG bedrijf wat makelijker verlopen als je in je gelijk gesteld wordt dan bij een niet aangesloten bedrijf.
Je rechten moeten hetzelfde zijn.

Het is nog te vroeg om bedrijven te benoemen / zwart te maken / de hemel in te prijzen om hun coulante opstelling.

we wachten af en we rijden nog.....2 wiel aangedreven en zonder ABS...


@Hans:

Heb je nog ergens recht op gehad- m.b.t. kosten- destijds met je problemen met het vliegwiel ??

Geplaatst: 31.01.2009 - 13:40
door Bover
@BArt, Het gaat er toch om of een kwaliteits producht het al na 200.000km mag laten afweten?

Volvo rijden makkleijk 500.000km is alleen van waarde als de volvo ook met NORMAAL onderhoud meegaat.

gr bob

Geplaatst: 31.01.2009 - 13:46
door bart simpson
Ook kwaliteitsproducten zijn gewoon aan slijtage onderhevig, dat wordt in ieder geval door geen enkele kwaliteitsautofabrikant na 240.000km en/of 8 jaar nog gedekt.
Wat is trouwens de oorzaak van dit specifieke mankement? is een te groot profieldiepte verschil tussen voor en achter mogelijk? dan is het niet eens reguliere slijtage maar gewoon slecht opgevolgde onderhoudsinstructie waardoor een overmatige slijtage is ontstaan (deze opmerking is niet gericht aan de huidige eigenaar!)