Pagina 3 van 3
Geplaatst: 16.01.2009 - 23:45
door Gast
En toch brengen ze meer op cq ze verkopen sneller. Dat is de praktijk.
Ik spreek uit ervaring.

Geplaatst: 17.01.2009 - 01:26
door Fat Rat
ja ok, maar jij had een originele bifuel Alex dat heeft daar misschien ook nog invloed op. Maar feit is wel dat 2/7/8/9 series het heel goed op lpg doen, en zeker de stations meer waard zijn dan hun gasloze zusters...
Maar kan me zeker voorstellen dat lpg wagens minder gevraagd zijn, en vraag me ook af hoe haalbaar een S80-V8 op lpg gaat zijn. Dit puur en alleen al omdat de wagens niet veel verkocht zijn met dergelijke motor en naar wat ik eerder begreep op het forum hier tegenwoordig in nl zelfs helemaal niet meer leverbaar zijn. Waar ga je dan een leuk exemplaar vandaan halen vraag ik me dan af..... En wat zal zo'n ding gaan verbruiken?? Gaat dat nog echt interressant zijn. Kostentechnisch is het veel interressanter een S80-D5 te nemen ben ik haast bang.
Geplaatst: 17.01.2009 - 10:08
door bart simpson
AlexV70 schreef:En toch brengen ze meer op cq ze verkopen sneller. Dat is de praktijk.
Ik spreek uit ervaring.

Hoe bevalt jouw nieuwe DIESEL eigenlijk?

Geplaatst: 17.01.2009 - 16:10
door Gast
Bevalt prima, daar zal je me niet over horen. Vooral de kracht onderin.
Ik heb in aug. sept. 2008 toch wel even gedacht, waar ben ik aan begonnen,
maar met de huidige diesel prijzen gaat het wel.
Redelijke kans dat mijn volgende toch weer één wordt op LPG, maar dan een turbo.
Zou me trouwens ook niet verbazen als Volvo weer met LPG begint, gezien de milieueisen.
Geplaatst: 18.01.2009 - 21:34
door jozic
Volgens mij levert de Volvodealer in Pijnacker er een installatie voor...
Geplaatst: 18.01.2009 - 21:50
door NOS
In Pijnacker zit geen VolvoDealer :roll:
(in Delft, Zoetermeer, Rotterdam en Den haag wel)
Geplaatst: 19.01.2009 - 10:53
door Laptom
V8 en 3.2 6-cil motor zijn zonder probleem op lpg te krijgen. Waarom zou je een V8 niet op lpg krijgen? Heb mijn 4.2 V8 Range Rover een jaar geleden nog op LPI laten zetten en het zoeft perfect. Bij boten is het vrij normaal om een V8 op LPG te laten lopen. Overigens zijn de prijzen niet zoveel duurder van een 8-cil. Volgens mij reed de Range Rover voor e2250,- op LPI met een ringtank van 97liter.
Of de motoren van de Volvo er geschikt voor zijn? Naar mijn mening is iedere motor er geschikt voor zolang de eigenaar/chauffeur beseft dat erop lpg gereden wordt en niet op benzine/diesel.
Tweedehands is mijn ervaring dat een wat oudere auto (meer dan 5 jaar) meer opbrengt op lpg dan diesel. Een auto tot 5 jaar zal diesel 2de hands meestal wat beter doen.
Ik heb een tijdje geleden op marktplaats, autotrack en autotrader een vergelijkje gemaakt van diverse merken en types op benzine, lpg en diesel. Lpg doet het zo slecht niet en verkoopt vrij goed. De dealer is meestal wat minder happig erop, mensen die een auto bij de dealer kopen zijn toch meestal wat (on)zekere personen die wat sneller de veel besproke weg bewandelen (dus standaard auto's op benzine op diesel kopen).
Geplaatst: 27.01.2009 - 09:10
door Paul
Begrijp ik uit andere posts dat je voor een 2007 model D5 bent gegaan?
Geplaatst: 21.11.2011 - 10:01
door davidjoost
Onze S80 II 3.2 6-in-lijn zal voor het einde van het jaar op LPG (Vialle LPi met elektronische Flashlube) rijden. Ik zal hier wel wat ervaringen plaatsen. Mijn vingers jeuken al om hier een hoop misverstanden uit de wereld te helpen.
Geplaatst: 21.11.2011 - 11:56
door bart simpson
verheug me er al op... blijf het byzonder vinden dat jouw kennis zoveel verder reikt dan die van Volvo AB
Geplaatst: 21.11.2011 - 12:12
door V480-S60
Dit is al een verdraaid oud Topic, En het staat bovendien in de verkeerde rubriek (Niet origineel Bi-Fuel) dus wordt nu in de juiste rubriek gezet.
Vriendelijk verzoek aan de mensen die vanaf nu weer reageren:
Hou het netjes en alleen bij de feiten!.
Geplaatst: 02.12.2011 - 16:04
door HSRN850
Feit:
M'n vaders V50 2.4 op gas (180.000km) heeft zojuist zijn nieuwe distributie gekregen en daarbij is de klepspeling gemeten. Kost een paar centen, maar alles dik in orde. In 120.000km op gas, buiten de flashlube verder geen enkele extra gas gerelateerde kosten gehad.
Maar ik ben jullie voor

: Ik weet dat het lang niet altijd zo goed gaat met de motoren van na 2000.
Geplaatst: 02.12.2011 - 16:08
door Ramon&Ramon
HSRN850 schreef:Feit:
M'n vaders V50 2.4 op gas (180.000km) heeft zojuist zijn nieuwe distributie gekregen en daarbij is de klepspeling gemeten. Kost een paar centen, maar alles dik in orde. In 120.000km op gas, buiten de flashlube verder geen enkele extra gas gerelateerde kosten gehad.
Maar ik ben jullie voor

: Ik weet dat het lang niet altijd zo goed gaat met de motoren van na 2000.
Kost een paar centen?zo spannend is dat niet toch,de klepspeling controle?
Geplaatst: 02.12.2011 - 16:14
door HSRN850
Nee, is ook wel weer zo, maar samen met distributie, een draagarm, remschijven, blokken en nog wat dingetjes, liep het toch wel behoorlijk op.
Hoeveel werk is de klepspeling controle ongeveer? Er stond alleen een totaal aantal uren op de factuur.
Geplaatst: 02.12.2011 - 21:09
door Johan s60
AlexV70 schreef:Gewoon doen.
Maar of ik Vialle zou monteren..........?
Wat je in ieder geval er wel bij op moet zetten is Flashlube en dan de elektronische.
Nee geen flashlube want die is zo stuk,
dit is beter en nauwkeuriger

Geplaatst: 02.01.2012 - 17:38
door davidjoost
Nou jongens, doe de kentekencheck op RDW.nl maarrrr... 80-TL-VR

Geplaatst: 21.02.2012 - 21:51
door HSRN850
Eerste ervaringen?
Geplaatst: 28.07.2012 - 17:19
door MyDJ
Is hij kapot? tijdje niks meer gehoord...
Geplaatst: 10.07.2013 - 14:21
door davidjoost
Inmiddels staat de S80II 3.2 van moeder op 210.000 km op, waarvan 60k op gas. Nog geen bijzonderheden/problemen te melden.