Ik ben gisteren bij de Volvo dealer geweest en er is een update/reload geplaatst (TMC) deze bevat een neutral control en een software aanpassing voor de bak.
Het schakelgedrag is compleet anders, geen schok, en de bak schakelt nu anders m.i. veel beter en rustiger.
Nautik V70 2.4 170pk aut.
Een schok bij het wegrijden met de automaat in D(rive)
-
- 2nd Gear member
Goed om te horen!Nautik schreef:Ik ben gisteren bij de Volvo dealer geweest en er is een update/reload geplaatst (TMC) deze bevat een neutral control en een software aanpassing voor de bak.
Het schakelgedrag is compleet anders, geen schok, en de bak schakelt nu anders m.i. veel beter en rustiger.
Nautik V70 2.4 170pk aut.
Welke dealer was dat eigenlijk?
Wat is TMC?
Heb je nog een tip om naar te vragen zodat ze zeker weten waar ik we het over hebben?
Danke je!
-
- 2nd Gear member
Bedankt en (ook) belangrijk; wat kostte het nou?Nautik schreef:Ik ben goed geholpen bij Volvo Schaap in Lelystad.
Art. nr. 30677036 software upgrade.
Dit nummer is voor de 2.4 170 pk benzine en bevat de uitschakeling en upgrade voor de automatenbak.
Groet
Nautik
-
- 2nd Gear member
Vanmiddag bij de Dealer in Zaandam geweest.
Haarlem is aan het verhuizen en in Hoofddorp wisten ze niet waar ik het over had.
mmm.... ben toen toch maar naar Zaandam gereden waar ze dus precies konden uitleggen wat, hoe en waarom.
Anyway, hij rijdt inderdaad weer SUPER.
Geen 'bonk' meer en het schakelen gaat inderdaad beter en soepeler.
Hiervoor leek de schakelbak soms te 'twijfelen' in welke versnelling ie moest staan. Nu schakelt ie meer zoals je zelf ook zou schakelen.
Kosten waren €46.... voor wat je ervoor terugkrijgt een koopje denk ik.
Aan de andere kant moet zoiets eigenlijk toch service zijn omdat de klacht een oorzaak van het design is.
Dit probleem schijnt heel veel voor te komen.
Bij de latere modellen is het er dus ook uitgehaald.
Maar ach, ik ben blij.
Bedankt mensen voor de super tips in deze thread.
Haarlem is aan het verhuizen en in Hoofddorp wisten ze niet waar ik het over had.
mmm.... ben toen toch maar naar Zaandam gereden waar ze dus precies konden uitleggen wat, hoe en waarom.
Anyway, hij rijdt inderdaad weer SUPER.
Geen 'bonk' meer en het schakelen gaat inderdaad beter en soepeler.
Hiervoor leek de schakelbak soms te 'twijfelen' in welke versnelling ie moest staan. Nu schakelt ie meer zoals je zelf ook zou schakelen.
Kosten waren €46.... voor wat je ervoor terugkrijgt een koopje denk ik.
Aan de andere kant moet zoiets eigenlijk toch service zijn omdat de klacht een oorzaak van het design is.
Dit probleem schijnt heel veel voor te komen.
Bij de latere modellen is het er dus ook uitgehaald.
Maar ach, ik ben blij.
Bedankt mensen voor de super tips in deze thread.
- Rob2u
- 5th Gear member
Om de discussie nog even helemaal zuiver te houden (ik ben alleen begonnen over de neutral control....), hierbij het Volvo onderdeelnummer en de kosten van uitsluitend het verwijderen:Nautik schreef:Ik ben goed geholpen bij Volvo Schaap in Lelystad.
Art. nr. 30677036 software upgrade.
Dit nummer is voor de 2.4 170 pk benzine en bevat de uitschakeling en upgrade voor de automatenbak.
Software 30646691: €11,20
Downloadkosten: €27,80
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- Bart
- 8th Gear member
Hmm, dat begin ik nu dus ook te merken (voor degenen die het niet weten: ik heb de XC70 van Hans overgekocht). Je merkt dat de bak zich in een soort neutraalstand zet als je langer moet wachten voor een stoplicht. Bij het lossen van het rempedaal voel je dat de versnelling wordt ingelegd (de ene keer met een grotere schok dan de andere keer), waarna je weg kunt rijden. Het schakelen verder verloopt vloeiend, is alleen het wegrijden. Volgens mij is het wat meer aanwezig als je bak nog koud is, maar ook na een lange snelwegrit, wanneer je bij de stoplichten weg wilt rijden.
De auto gaat volgende week nog even naar de dealer voor een nieuw stoelframe, 2 deukjes verwijderen, hopelijk die hardnekkige xenonstoring oplossen. Zal ook meteen vragen of ze die neutral control nog eens willen bekijken, en zal dan eens kijken of dat helpt. Anders misschien toch eens laten flushen (lang leve de garantie
)
De auto gaat volgende week nog even naar de dealer voor een nieuw stoelframe, 2 deukjes verwijderen, hopelijk die hardnekkige xenonstoring oplossen. Zal ook meteen vragen of ze die neutral control nog eens willen bekijken, en zal dan eens kijken of dat helpt. Anders misschien toch eens laten flushen (lang leve de garantie

Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ik merkte idd nog wel dat je het rempedaal los moest laten, de wagen dan moet aanpakken en dan pas gasgeven. Dan is er niets aan de hand.
Laat je de rem los en geeft meteen gas dan gaat dat vaak met een "kloink" gepaard.
Ik was er helemaal aan gewend Bart. Had er ook niet echt last van. Denk ook niet dat het echt kwaad kan. Hopelijk is er een oplossing voor Bart!
Laat je de rem los en geeft meteen gas dan gaat dat vaak met een "kloink" gepaard.
Ik was er helemaal aan gewend Bart. Had er ook niet echt last van. Denk ook niet dat het echt kwaad kan. Hopelijk is er een oplossing voor Bart!
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
@Bart, ik heb de zelfde ervaring en mij werd verteld dat de "neutraal stand" er al af was gehaald.
Ik ben dus nieuwsgierig naar jouw ervaringen.
Ik ben dus nieuwsgierig naar jouw ervaringen.
-
- 3rd Gear member
Interessante topic. Ik ervaar een gelijklopend probleem dat misschien ook enige discussie kan uitlokken. Mijn D5 (2002) heeft de nare gewoonte om bij koude start in P-stand natuurlijk even vooruit te willen rijden. Is dit een bekende gewaarwording bij de forumlezers?
- Bart
- 8th Gear member
Denk ook niet dat het echt kwaad kan, maar valt me op dat de schok waarmee de 1e versnelling wordt ingelegd de ene keer wat heftiger is dan de andere. Ik laat hem sowieso altijd "eerst" pakken voordat ik gas geef. Maar je merkt wel verschil met de achteruit, zodra je die inschakelt rolt de auto meteen. We gaan het wel zien!Hans schreef:Ik merkte idd nog wel dat je het rempedaal los moest laten, de wagen dan moet aanpakken en dan pas gasgeven. Dan is er niets aan de hand.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240