Volvo stimuleert gebruik winterbanden

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Znef
2nd Gear member
Contacteer:

HANS144 schreef:Die van mij remt GEWELDIG!!!

En met een oldtimer kan je heel goed rijden in het huidige verkeer.
Als je gewoon normaal rijd {ook met een nieuwe auto] is het allemaal een stuk veiliger op de weg :P :P
Ik ken iemand die op zijn Amazon de R-remklauwen (van de S60R, die met het R-logo op) aan het zetten is :D Remmen zal die wel doen :P
Wooptidoo, I'm Znef and driving a Volvo :p
Znef
2nd Gear member
Contacteer:

HANS144 schreef:Dan doe ik er nog een schepje bovenop :lol: :lol:

De laatste jaren hebben de fabrikanten [ook om elkaar af te troeven] van alles uitgevonden op het gebied van "veiligheid" op auto's, dat het gevaar er volgens mij steeds groter op wordt, dat de "nieuwe" bestuurders geen van allen nog goed kunnen autorijden :roll: :roll:

Ze denken dat een auto alles maar aankan, en al hun fouten zal corrigeren.
Nou...geloof mij...eens houd dat op hoor
Idd, het erge van de zaak is dat de mensen hoe langer hoe meer denken dat de auto voor hun rijdt en ze worden lui en achteloos. ESP bijvoorbeeld. Huppekee, bochtje ingaan en die zal wel bijregelen. En wat als dat systeem ineens faalt (panne of zo)???????? Dan kunnen ze ineens niet meer rijden. Sorry, maar ik vertrouw voor het RIJDEN nog altijd meer op mezelf dan op zo'n systemen. Ik rijd liever actief met mijn wagen, dan passief!!!!!!! Autorijden kan net zo leuk zijn en dan heb ik liefst ook alles zelf in de hand. Daarom vind ik handgeschakeld ook zoveel leuker als automatic. Niet dat ik automatic niet kan appreciëren hoor, want daar heb ik thuis ook 2 jaar mee gereden, maar het is enkel goed om rustig te cruisen, that's it. Of file te doen.

En ik vind van mezelf dat ik redelijk kan rijden, maar ik heb nog veel te leren en leer nog veel bij (zal altijd wel zo zijn dat ge blijft bijleren, dat is een continu proces). Mijn methode is alles progressief opbouwen. Bijvoorbeeld: bochtje alsmaar sneller nemen om de limiet te kennen, maar ik ga er NOOIT over. Waarom wil ik de limiet van de wagen kennen? Om te weten dat ik daar dus NIET over mag gaan. Om te weten wat de wagen NIET kan.
Reitse
5th Gear member
Contacteer:

Znef schreef: Mijn methode is alles progressief opbouwen. Bijvoorbeeld: bochtje alsmaar sneller nemen om de limiet te kennen, maar ik ga er NOOIT over. Waarom wil ik de limiet van de wagen kennen? Om te weten dat ik daar dus NIET over mag gaan. Om te weten wat de wagen NIET kan.
Mag je mij iets uit gaan leggen. Om te weten wat de wagen niet kan, en dus waar de limiet ligt, zal je die limiet wel op moeten gaan zoeken. En volgens mij vind je de limiet pas als je er overheen gaat. Tot die tijd ben je alleen de limiet van jezelf aan het opzoeken (en misschien wel verleggen).
Je noemt als voorbeeld het steeds sneller nemen van een bochtje. Het enige dat je in feite doet is de limiet van die bocht op dat moment proberen te benaderen. Want: de volgende keer dat je er doorheen gaat is het misschien wat vochtiger (of juist droger), zijn je banden warmer (of kouder), hebben je banden meer of minder profiel, is de buitentemperatuur (en daarmee temperatuur van asfalt) anders, volle pf juist lege tank, kofferbak vol of niet, passagiers of niet... om maar wat factoren te noemen. Iedere andere bocht ligt anders, ander asfalt (ouder of jonger) andere aanrijroute, andere hellingshoek etc. etc.

Dus 'de limiet' is een wat vaag begrip. Als je een limiet wilt gaan zoeken, definieer dan goed de omstandigheden, de locatie en dergelijke en probeer de omgevingsfactoren in ieder geval enigszins constant te houden.
Ga een dagje het circuit op, dan kom je een beetje te weten waar je eigen limiet ligt, over de limiet van de auto leer je vrij weinig (circuit-asfalt is weer heel anders dan snelwegasfalt)
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Alsof jullie dagelijks denken in een racewagen te zitten....
Doe gewoon normaal op de weg en er is niks aan de hand :wink:
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Ben
Executive Member
Contacteer:

Limieten opzoeken kan alleen als je alleen op een afgesloten weg bent. Zodra er andere weggebruikers zijn, zijn de omstandigheden weer anders en breng je mogelijk anderen in gevaar. Die weten nl. niet dat jij op zoek bent naar jouw limieten. Ze kunnen anders reageren dan jij verwacht en de ellende is niet te overzien. En natuurlijk zijn het niet alleen personen die je tegen kunt komen maar ook honden, katten, eenden etc. etc.

Limieten zoek je alleen op een afgesloten circuit, nooit op de openbare weg.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gast
2nd Gear member

bart simpson schreef: Was er vorig jaar met allemaal moderne Volvo's en 1 Volvo 740..., die is het duidelijk niet dan... wat moest die man hard werken en nog ging die alle kanten uit.
.....en die bestuurder had het goed begrepen om met zijn 740 te komen.
Kijk, en dat is nog eens avontuur ondernemen wat we van jou niet zouden verwachten............................ :D :D :D
For life with more contents
Znef
2nd Gear member
Contacteer:

Ik denk dat jullie mij verkeerd begrepen hebben. Ik ben met mijn wagen nog nooit over de limieten gegaan. Voor mij is de limiet als ge voelt dat het niet meer goed voelt. En nee, ik race niet over de weg, die wagen heeft mij een pak geld en moeite gekost, ben niet van plan die in de vernieling te rijden :wink:

En ja, probeer mij juist te interpreteren en ge zult wel verstaan wat ik bedoel, want ik weet niet hoe ik het anders moet uitdrukken.
Gast
2nd Gear member

Znef schreef:Ik denk dat jullie mij verkeerd begrepen hebben. Ik ben met mijn wagen nog nooit over de limieten gegaan. Voor mij is de limiet als ge voelt dat het niet meer goed voelt. En nee, ik race niet over de weg, die wagen heeft mij een pak geld en moeite gekost, ben niet van plan die in de vernieling te rijden :wink:

En ja, probeer mij juist te interpreteren en ge zult wel verstaan wat ik bedoel, want ik weet niet hoe ik het anders moet uitdrukken.
Integendeel, we begrijpen je heel goed, dat wordt ook nergens gesuggereerd. Je geeft duidelijk de indruk hier op het forum aan dat je de limieten wilt verleggen van je wagen. Niemand zal hier suggereren dat je er overheen moet gaan, er worden alleen een paar tips gegeven hoe je het zou kunnen doen om daar achter te komen. OK? :roll: ............uuhhhh............OK! :D genoeg winterbanden ge- (ouwe) praat........................we zitten trouwens nog in de herfst.
Straks komt er misschien nog een fabrikant die lente en herfstbanden op de markt gaat uitbrengen........ :D :D :D
For life with more contents
Paul
Geartronic member

Ik heb nu al 2 weken mijn winterbanden eronder hoor, want met de blaadjes op de weg is het ook stuk veiliger en met al die regen!

Maar inderdaad dit verhaal wijkt een beetje af ;-)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
nauticbluepearl
3rd Gear member

Temperatuur vannacht <4, Toch maar hertsbanden op de markt brengen dan? Paul, welke regen doel je?
Paul
Geartronic member

ik had laatst ergens veel regen dat ik blij was dat ik die banden had, maar weet niet meer precies wanneer dat was!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Battlecruiser
8th Gear member

Ik ben om!

Maandag ga ik van die winterbandenactie gebruik maken. Die Mimasvelgen lijken me wel wat op een S80.

Afbeelding
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”