Pagina 3 van 3
Geplaatst: 03.01.2010 - 16:31
door Stony667
Ik heb laatst mijn voorruit ook laten vervangen, ik heb dit bij Carglass laten doen. Ik ben verzekerd bij Allianz en ik moet zeggen dat het snel geregeld was en vakkundig afgewerkt. S'avonds gebeld, dag erna een neiuwe ruit erin. € 68 eigen risico betaald en ik reed met een splinternieuwe voorruit het terrein af!!
Toon
Geplaatst: 03.01.2010 - 18:30
door Gast
Dan is dat hier in Duitsland iets anders geregeld.
Laatst steenslagschade in de voorruit - normaal gesproken in NL zou dit gerepareerd worden. Afspraak gemaakt bij de Carglass. Meneer zei gelijk tegen mij "dat mogen wij niet repareren" (maar dan in het Duits natuurlijk).
Als je de sites van de Duitse Carglass vergelijkt met de site van de NL Carglass, zie je inderdaad ook een tussenstap. Indien de schade zich in een bepaald gebied voor de bestuurder bevindt, mag er niet gerepareerd worden, alleen vervangen. Reparatie betekent afkeur bij de Tüv-keuring (dus dan kan je alsnog vervangen).
Bleek dat zowel reparatie, als ook vervangen mij nietst kosten (geen no-claim en geen eigen risico). Ik wilde een originele voorruit - was voor Carglass geen probleem, konden zij ook leveren. Toen het puntje bij het paaltje kwam echter niet. Dus naar een Volvo-dealer, die mij een originele voorruit heeft gemonteerd, zonder eigen risico en zonder no-claim korting.
Geplaatst: 03.01.2010 - 18:47
door Rick H
dbosker schreef: Ik wilde een originele voorruit - was voor Carglass geen probleem, konden zij ook leveren. Toen het puntje bij het paaltje kwam echter niet. Dus naar een Volvo-dealer, die mij een originele voorruit heeft gemonteerd, zonder eigen risico en zonder no-claim korting.
Inderdaad, carglass/autotaalglas leveren voorruiten van originele
kwaliteit, ik wil gewoon een originele voorruit met de originele Volvo tekens en logo's etc, ik kan mij goed voorstellen dat niet iedereen hier waarde aan hecht. ik echter wel, tevens vind ik de werkwijze bij een dealer een stuk professioneler.
Nadat ik mijn gescheurde voorruit had laten repareren bij Jacob Schaap Lelystad (aanrader!) heeft mijn verzekeringsagent nog wel een boos telefoontje van de maatschappij gehad, dat carglass/autotaalglas even goed zou zijn en dat dit natuurlijk nu veel te duur was (ben gewoon all-risk verzekerd) met tegenzin hebben ze gewoon betaald, zo zie je maar dat verzekeraars het schijnbaar momenteel ook moeilijk hebben.
grt
Rick
Geplaatst: 03.01.2010 - 18:52
door Gast
Even de verzekeraar erop wijzen dat jij klant bent. Geven ze dan nog een hautaine houding - dan gewoon even informeren naar een andere verzekering.
Het spijt me, maar ik ben in het geheel niet voorzichtig tegen verzekeringen. Deze moet gewoon doen wat ze moeten doen als er schade is - over de brug komen. Ik betaal ook netjes mijn bijdrage.
Deze houding jegens de verzekering heeft mij al een aantal keren een excuus van een verzekering opgeleverd - m.a.w. ze proberen even hoe ver ze kunnen gaan.
Geplaatst: 03.01.2010 - 18:59
door Rick H
dbosker schreef:Even de verzekeraar erop wijzen dat jij klant bent. Geven ze dan nog een hautaine houding - dan gewoon even informeren naar een andere verzekering.
Het spijt me, maar ik ben in het geheel niet voorzichtig tegen verzekeringen. Deze moet gewoon doen wat ze moeten doen als er schade is - over de brug komen. Ik betaal ook netjes mijn bijdrage.
Deze houding jegens de verzekering heeft mij al een aantal keren een excuus van een verzekering opgeleverd - m.a.w. ze proberen even hoe ver ze kunnen gaan.
Hey,
Ja ik weet heel goed hoe verzekeraars werken, mijn vader is een verzekeringsagent

, ze waren gewoon "not amused" omdat ik pas die auto daar in de verzekering had en nu al 600+ euro ging declareren, logisch natuurlijk.
grt
Rick
Geplaatst: 03.01.2010 - 19:47
door Gast
Ik kan me heel best voorstellen dat ze "not amused" zijn, maar om er nog maar eens een Engelse uitdrukking tegenaan te gooien - "it's all in the game". Voor hetzelfde geld was je 15 jaar bij hun verzekerd geweest, nooit iets geclaimd (en hadden ze lekker aan je verdiend). Nu dat niet zo is, moet de verzekering gewoon niet zeuren.
Ik heb zelf een bedrijf, het is niet leuk als er iets in de garantie-periode stuk gaat, maar het moet wel opgelost worden. Daar bouw je tenminste wel een goede (betrouwbare) naam mee op.
Geplaatst: 05.01.2010 - 17:22
door minirep
In principe heb je straks niks meer te kiezen meeste verzekering gaan over op schadesturing ,wat inhoud dat je naar de reparateur moet die de verzekeraar aangeeft als je zelf nog wilt kiezen zul je een hogere premie moeten betalen .Natuurlijk doen ze naar de klant alsof het om de kwaliteit van de reparatie gaat maar de "gestuurde reparateur "werkt gewoon voor de laagste prijs heeft niks met kwaliteit te maken kwaliteit is vaak nog slechter door het moeten repararen voor een lage prijs
Geplaatst: 09.01.2010 - 18:20
door Claudia
Puntje bij paaltje:
Ruit bij Volvo-dealer laten vervangen....óók voor 75,- :mrgreen:
Geplaatst: 09.01.2010 - 19:06
door Gast
minirep schreef:In principe heb je straks niks meer te kiezen meeste verzekering gaan over op schadesturing ,wat inhoud dat je naar de reparateur moet die de verzekeraar aangeeft als je zelf nog wilt kiezen zul je een hogere premie moeten betalen .Natuurlijk doen ze naar de klant alsof het om de kwaliteit van de reparatie gaat maar de "gestuurde reparateur "werkt gewoon voor de laagste prijs heeft niks met kwaliteit te maken kwaliteit is vaak nog slechter door het moeten repararen voor een lage prijs
Daarom werk ik daar niet aan mee.
Het moet ergens vandaan komen en dat is bij jou of jouw auto.
De korting die de verzekring denkt op te strijken, pak ik liever zelf.
Ik heb nog nooit eigen risico (voorruiten) hoeven betalen en die ene keer schade werd er ook nog wat extra meegespoten.
Dus niet kiezen voor verplicht schadebedrijf vanuit verzekering. De korting die krijgt is minimaal.
Kies je eigen kleinere FOCWA-bedrijf, ik beloof je dat de klant gerichtheid vele malen beter is als die grote bedrijven (fabrieken).
Geplaatst: 10.01.2010 - 08:19
door minirep
Daar kun je wel niet aan mee willen werken maar als ze zeggen ok je mag best naar een ander maar dan is je eigen risico €600 of € 800 dan word het verhaal wel anders het verschil in premie is (nog) niet zo groot € 50 nu maar dat word ook meer en ze verkopen het als schadeservice b.v. bij mij op de polis staat er" geen schadeservice "dat wil dus zeggen dat ik gewoon mag kiezen en wie wel "schadeservice"heeft moet doen wat de verzekering zegt
Geplaatst: 10.01.2010 - 08:22
door Gast
minirep schreef:Daar kun je wel niet aan mee willen werken maar als ze zeggen ok je mag best naar een ander maar dan is je eigen risico €600 of € 800 dan word het verhaal wel anders het verschil in premie is (nog) niet zo groot € 50 nu maar dat word ook meer en ze verkopen het als schadeservice b.v. bij mij op de polis staat er" geen schadeservice "dat wil dus zeggen dat ik gewoon mag kiezen en wie wel "schadeservice"heeft moet doen wat de verzekering zegt
Als je een punt, komma of hoofdletter gebruikt leest het 200% beter.
Sommige verzekeringen kunnen redelijk hautain uit de hoek komen.
Soms is het nodig om hun toch eventjes weer op de klant/leverancier-verhouding te wijzen.
Ik heb dit een aantal keren met succes gedaan.
Geplaatst: 10.01.2010 - 12:41
door Gast
Eigen risico 6 tot 800 euro??? Bij die verzekering maatschappij kom ik zeker niet.
Verzekeringmaatschappijen proberen de markt te bepalen (sturen met geld).
Nu kan het goedkoop lijken (was het niet is) maar op den duur ga je zeker de prijs betalen.
Geplaatst: 10.01.2010 - 17:12
door minirep
Bijvoorbeeld Achmea stuurt op dit moment alles naar 4 schadeketens ,Schadegarant waarbij b.v. Ohra ,Centraal beheer bijhoren gaat waarschijnlijk volgen ,en Unive is ook druk bezig Ik denk dat als je bij welke verzekeringsmaatschappij ook gestuurd gaat worden .En wat betreft de jou kleine schadebedrijfjes ,ik hoop dat ze het gaan overleven .
Geplaatst: 10.01.2010 - 19:54
door Gast
minirep schreef:En wat betreft de jou kleine schadebedrijfjes ,ik hoop dat ze het gaan overleven .
Groter is niet beter en zeker niet in dit vakgebied.
Ik zal blijven weigeren, want de kortingen die de verzekering maatschappijen krijgen gaan niet naar ons.
Maar jij wordt wel aangeslagen voor het volle schadebedrag!
Ik kies mijn eigen bedrijven die aan mijn auto mogen sleutelen.
Geplaatst: 11.01.2010 - 08:19
door Walter
yep, ik ook. Laat een verzekering waarbij zij bepalen waar je heen moet gewoon schieten, hoe voordelig de premie ook. Mijn auto, ik bepaal

Geplaatst: 11.01.2010 - 13:52
door minirep
Ik zeg ook niet dat groter beter is ,maar zou toch wel s gaan uitzoeken hoe je verzekert bent,want 75% van de verzekerden weet dit niet eens .En denk dat de meeste dat geld niet extra willen betalen
Geplaatst: 11.01.2010 - 19:45
door Gast
minirep schreef:Ik zeg ook niet dat groter beter is ,maar zou toch wel s gaan uitzoeken hoe je verzekert bent,want 75% van de verzekerden weet dit niet eens .En denk dat de meeste dat geld niet extra willen betalen
Nee,

die verzekerden hebben graag wat meer plamuur in hun deuk of niet originele onderdelen of roestige van de sloop.
Ook dat grote schadebedrijf wil wat verdienen en als je uitgeknepen wordt door een verzekeringmaatschappij, dan wordt je heel creatief.
We houden ons allen zelf voor de gek.
Geplaatst: 16.02.2012 - 16:30
door marstijn
Afgelopen oud en nieuw voorruit kapot door vuurpijl. 2 e in een jaar. Wederom naar carglass, vorige keer ruit met logo laten plaatsen, super gegaan. Nu dus weer om ruit met logo gevraagd en gekregen. Nieuwe ruit bleek echter te kraken en niet mooi aan te sluiten. made in china.Mee terug, geen probleem, carglass besloot een ruit bij de dealer te bestellen. Wat schetst de verbazing, zelfde chinese ruit. Minder grote zonnebaan, blauw van zonnebaan is gespoten met sinaasappel effect. Kortom troep met Volvo logo. En nu, ze hebben een ruit uit het schap gepakt zonder logo, Pilkington, prachtige ruit, grotere zonnebaan, geen effect in baan. Op de ruit zelf geen Volvo logo maar wel op de strips aan boven en onderzijde. Waarschijnlijk dus origineel waar het logo uitgeetst is, volgens carglass .
Kortom, wat origineel , dus goed zou moeten zijn, is dat niet vanzelfsprekend.
Ik ben iig blij met mijn originele ruit zonder logo. Veel beter dan chinese troep geleverd door de dealer met logo. Hulde overigens voor carglass. Steeds super netjes en correct geholpen. Iets anders had ik overigens ook niet geaccepteerd.
Geplaatst: 16.02.2012 - 20:16
door Turbodesk
AlexV70 schreef:minirep schreef:En wat betreft de jou kleine schadebedrijfjes ,ik hoop dat ze het gaan overleven .
Groter is niet beter en zeker niet in dit vakgebied.
Ik zal blijven weigeren, want de kortingen die de verzekering maatschappijen krijgen gaan niet naar ons.
Maar jij wordt wel aangeslagen voor het volle schadebedrag!
Ik kies mijn eigen bedrijven die aan mijn auto mogen sleutelen.
Inderdaad!
Vorig jaar heb ik ook mijn voorruit laten vervangen, maar wel door de dealer. Originele voorruit. Volledig betaald door Ohra, zonder eigen risico.