Pagina 3 van 9
Geplaatst: 25.02.2009 - 22:40
door Paul
Kijk eens goed...
Geplaatst: 25.02.2009 - 22:44
door Volvoman
Nieuwe grille?
Geplaatst: 25.02.2009 - 22:46
door Paul
En een nieuw groot logo (a la die verlengde chinese versie)
En als je die binnenspiegel ziet, lijkt het alsof hij ook het veiligheidssysteem heeft van de XC60... dat auto brake gebeuren.
Geplaatst: 25.02.2009 - 22:49
door Volvoman
Het grote logo zou ik kunnen herkennen, rest is moeilijk. Grote logo was beloofd op de S80 en V70. Op de XC70 zit hij zo te zien niet...
Geplaatst: 25.02.2009 - 22:50
door Paul
Geplaatst: 25.02.2009 - 22:53
door Volvoman
wow!! Ziet er goed uit. En waarschijnlijk heb je gelijk met die lasers voorin! Is de grille anders, of alleen het logo?
Geplaatst: 25.02.2009 - 23:03
door Paul
Grille is à la Xc60 lijkt he...
Geplaatst: 26.02.2009 - 11:02
door michel-C30
Kleine facelift voor Volvo S80
redactie
Nagenoeg op hetzelfde moment dat Volvo zijn sedan-programma, zij het tijdelijk, terugbrengt van drie sedan-modellen tot twee, brengt de fabrikant de gefacelifte S80 op de markt. De grootste vierdeurs wagen uit het Volvo-gamma krijgt onder andere een verrijkte uitrusting en enkele nieuwe voorzieningen op de optielijst. Optisch is de opgefriste uitgave herkenbaar aan een grille in de stijl van de XC60.
Volvo zegt dat de vernieuwde S80 groter lijkt dan zijn voorganger, maar het is toch echt dezelfde auto. Ontwerpbaas legt uit dat enkele nieuwe carrosseriedetails er juist voor zorgen dat de S80 lager, langer en breder is. Tot de wijzigingen behoort aan de voorzijde de aangepaste grille waarop een groter merkembleem is aangebracht. Rond de luchtinlaten, onder aan de portieren en onder de achterlichtunits zijn voortaan chroomelementen te vinden, wat de S80 chiquer moet doen maken. Binnenin krijgt de gerestylede middenconsole een aluminiumkleurige rand en de meters in het instrumentarium kennen aluminium wijzers. Voorts monteert Volvo een nieuw stuurwiel dat in lijn is met dat van de XC60.
SPORTONDERSTEL
Op technisch vlak is er voortaan keuze uit twee onderstelafstellingen. Standaard levert Volvo een op comfortgerichte S80, die iets zachter is geveerd dan voorheen. Daarnaast is een sportonderstel ontwikkeld, dat kortere veerwegen kent.
TWEE NIEUWE DIESELS
Het motorische deel van de facelift bestaat uit de introductie van de al eerder aangekondigde vijfcilinder dieselmotor. Net als zijn voorganger is het blok, dat voor 90% nieuw is, 2,4 liter groot, maar Volvo monteert voortaan twéé turbo's. Het vermogen stijgt daardoor tot 205 pk, het koppel bedraagt 420 Nm. Het opgegeven gemiddeld brandstofverbruik bedraagt slechts 6,2 liter per 100 km, wat gelijk staat aan een CO2-uitstoot van 164 g/km (B-label). Op basis van de D5 gedoopte motor komt tevens een variant met enkele turbo, goed voor 175 pk/420 Nm. Het gemiddelde brandstofverbruik ligt op 5,8 l/100 km (154 g/km). Daarnaast brengt Volvo een kleine dieselmotor voor de grote sedan. Hij meet 1,6 liter en consumeert 4,9 l/100 km (129 g/km). Dat model zal als DRIVe worden uitgebracht en beschikt om de lage verbruikswaarde te bereiken over onder andere banden met een lage rolweerstand, een elektrische stuurbekrachtigingspomp, een gesloten grille en een verlaagd onderstel (20 mm voor, 15 mm achter).
TWEE SEDANS
De verbeterde S80 komt in juni op de markt. Tezamen met de S40 levert Volvo twee sedan-modellen, nu de S60 nagenoeg is uitverkocht. De opvolger van de S60 arriveert begin volgend jaar op de markt.

Geplaatst: 26.02.2009 - 20:12
door Johann
Snap Volvo niet.. Altijd weer die blahblah zonder dat ze kunnen lveren. Nu ook weer moet je wachten tot Juni. Bij dergelijk reklame campagnes moet Volvo gewoon zorgen dat de auto's binnen een paar weken beschikbaar zijn.
Geplaatst: 26.02.2009 - 20:15
door Ben
Kijk voor alle info over de S80 MY10 op
www.volvo-plaza.nl
Geplaatst: 27.02.2009 - 17:55
door EV70S
Op de homepage Volvo Zweden staat nu ook de V70 DRIVe met nieuwe logo/grill ala S80. Volgt het interieur van de V70 dan pas een half-heel jaar later deze nieuwe trend of zal dat ook vanaf wk20 meegaan?
Geplaatst: 27.02.2009 - 20:06
door Volvoman
Geplaatst: 28.02.2009 - 06:54
door Johan
Ik kan me toch niet echt iets voorstellen bij een V70 1.6D.
Ik vond een V70 2.5T geartronic al te traag dus van een 1.6D wordt je helemaal niet vrolijk = potentiële file veroorzaker

.
Autorijden moet toch ook "fun" zijn.
Geplaatst: 28.02.2009 - 12:59
door TaverzoT
Ik denk toch dat je in de toekomst meer grote auto's met 1.6 en 1.4 motoren zult krijgen. Downsizen is de trend. Ik reed van de week in een passat met 1.4 motortje en die reed best lekker. Dat had je je vroeger ook niet voor kunnen stellen...
BMW en Mercedes gaan ipv V8 een V6 met hulp elektro motor gebruiken. Downsizen maar...
Volgens mij is het maar net wat je gewend bent.
Geplaatst: 28.02.2009 - 13:32
door bart simpson
Volvopa schreef:Ik kan me toch niet echt iets voorstellen bij een V70 1.6D.
Ik vond een V70 2.5T geartronic al te traag dus van een 1.6D wordt je helemaal niet vrolijk = potentiële file veroorzaker

.
Autorijden moet toch ook "fun" zijn.
zou mijn perceptie van traag eens bijstellen, als je op je boordcomputer je gemiddelde snelheid afleest is het doorgaans iets van 40km/uur
Geplaatst: 28.02.2009 - 19:21
door eddy3
Zo'n V70 of S80 met 1,6d,is toch niet direkt iets om vrolijk van te worden,denk ik.
Zou er een depressie van krijgen.
Maar ja,vlootverbruik kan er wel bij varen,kunnen ze misschien als compensatie
met iets geilers over de brug komen,zoals b.v een C30Rrrrrrrrr.
Grtn Eddy
Geplaatst: 28.02.2009 - 19:25
door bart simpson
een C30R die vervolgens niet verkocht wordt, een "simpele" T5 is in Nederland al buitenproportioneel duur geworden door de CO2 tax
Geplaatst: 28.02.2009 - 19:38
door Johann
T5 had voor 't geld een kleine 20 PK meer moeten hebben en dan heb je er echt een hele fijne auto van.
C30R moet echt een behoorlijke stap hoger zijn in dat geval.
Geplaatst: 28.02.2009 - 19:44
door bart simpson
dat mogen we vast oneens zijn, T5-en werden nauwelijks verkocht, of ze nu 240pk of 260pk hadden
Geplaatst: 01.03.2009 - 08:22
door Johan
bart simpson schreef:Volvopa schreef:Ik kan me toch niet echt iets voorstellen bij een V70 1.6D.
Ik vond een V70 2.5T geartronic al te traag dus van een 1.6D wordt je helemaal niet vrolijk = potentiële file veroorzaker

.
Autorijden moet toch ook "fun" zijn.
zou mijn perceptie van traag eens bijstellen, als je op je boordcomputer je gemiddelde snelheid afleest is het doorgaans iets van 40km/uur
Ik heb dus niet over de gemiddelde snelheid maar over het acceleratie potentieel (vermogen) en de soeplesse (koppel).