Pagina 3 van 3
Geplaatst: 27.03.2009 - 20:57
door bart simpson
door de slurptax betaalde je voor het gemak van die automaat ineens € 5.500,--extra, dat is netto zomaar € 60,-- p/mnd, daarnaast is het milieulabel voor een handbak gunstiger waardoor grotere bedrijvan de handbak XC wel toestaan maar de automaat niet, de tijden veranderen gewoon
Geplaatst: 28.03.2009 - 00:18
door xc-men
De Vlieg-tax is terug gedraaid nu the Slurp-tax nog!!!
Geplaatst: 28.03.2009 - 08:56
door bart simpson
xc-men schreef:De Vlieg-tax is terug gedraaid nu the Slurp-tax nog!!!
slurptax is een blijvertje, de BPM wordt gefaseerd afgeschaft, het financiele gat dat daardoor valt moet gewoon gevuld worden, dan zie ik persoonlijk liever die slurptax dan een btw van 25% (of meer)
Geplaatst: 28.03.2009 - 15:46
door polarwittesloep245
Michael Oud schreef:Prima dit.
ik zou zeggen handhaaf bestaande modellen, zet er een eco-reeks naast.
met wat fininciele stimuleringsmaatregelen gaan ze vanzelf verkopen.
de volvorijders zullen vanzelf veranderen, als gewoon rijden te duur wordt.
volvo for life, toch

Geplaatst: 28.03.2009 - 16:06
door bart simpson
Wat niet verkoopt hoef je imho niet te handhaven, kijk hierbij even naar Cadillac, verzet je je bakens niet bijtijds of herken je je als fabrikant/importeur niet in de nieuwe regelgeving is het over en sluiten, de tijd van "wachten tot men er aan gewend is" heb je namelijk niet meer
Geplaatst: 03.04.2009 - 21:33
door HV
Ik ben het met de 2WD move eens voor de XC70. Dit had ik denk ik een jaar geleden niet gezegd

; maar het huidige politiek klimaat heeft wel degelijk zeer sterke invloed op de verkopen van modellen.
Ik denk dat er ook om die reden nog meer moet worden ingezet op gedownsizede motoren met lage emissie (laat die 1.6 en 1.8 met 140-240 pkm maar heel snel komen!!). Ook al is de milieuwinst soms twfijelachtig (een hybride levert op de snelweg weinig op; een kleine motor verbruikt bij volle belasting nauwelijks minder), een verlaging van de slurptax (aanschafprijs dus) of bijtelling trekt velen over de streep, of inderdaad, laat een model nog net binnen het toegankelijke gamma vallen.
Ik geloof bijvoorbeeld sterk in het inzetten op grotere modellen die 20% bijtelling krijgen, denk aan recent onthulde nieuwe Passats.
Kan Volvo om tijd te besparen niet tijdelijk motoren extern (bijv. bij VW) inkopen, of wegen de meerkosten van extern inkopen niet op ten de voordelen aan verkoopzijde?
Geplaatst: 04.04.2009 - 08:58
door bart simpson
zolang Volvo onderdeel van Ford is kan men zo maar niet extern motoren inkopen
Geplaatst: 16.04.2009 - 09:10
door michel-C30
een tijdje maakt Volvo ons lekker met z’n nieuwe diesels en zuinige Drive-versie voor de XC70, maar prijzen konden we nog niet melden. Daar is nu verandering in gekomen.
De Drive-modellen van de XC70 hebben de 2.4D-diesel onder de kap. Die vernieuwde 2,4-liter turbodiesel mobiliseert 175 pk. In combinatie met een handbak betekent dit een verbruik van 6,0 liter diesel per 100 kilometer, een CO2-uitstoot van 159 gram per kilometer en een B-label. De automatische versie is een stuk onzuiniger met een verbruik van 7,1 liter diesel per 100 kilometer en een CO2-uitstoot van 188 gram per kilometer.
De 2.4D Drive kost met de Kinetic-uitrusting 49.150 euro, met Geartronic-automaat is dit 53.400 euro. De Momentum-uitrusting vergt een extra investering van 3.100 euro. De Summum is nog eens 3.985 euro extra duurder.
De D5 krijgt er ook extra pk’s bij. Voortaan heeft de snelste diesel-XC70 zodoende een vermogen van 205 pk. Hier is het verschil tussen het verbruik van de handgeschakelde- en de Geartronic-versie minder groot. De handgeschakelde D5 verbruikt 7,0 liter diesel per 100 kilometer, in de automatische versie is dit 7,5 liter per 100 kilometer. De CO2-uitstoot ligt op respectievelijk 186 en 199 gram per kilometer. Zodoende scoort de handgeschakelde versie een C-label, de Geartronic moet het met een D-label doen.
De handgeschakelde D5 Kinetic kost voortaan 56.750 euro, met Geartronic is dit 61.000 euro. Voor de Kinetic is dit respectievelijk 59.850 euro en 64.100 euro. De D5 Summum met handbak kost 63.835 euro en de D5 Summum met Geartronic-transmissie tenslotte verlaat voor 68.085 euro de dealer. De modeljaarwijziging gaat per 11 mei in.
Kijk ook op groenopweg.nl
autoweek