Pagina 3 van 14
Geplaatst: 13.03.2009 - 12:05
door Ramon&Ramon
De kapper rekent ook 22 euro voor tien min knippen:)
Dat is 132 euro per uur!:)
Geplaatst: 13.03.2009 - 12:49
door Johan
24AB2 schreef:hmm
welleens afgevraagd waarom er in vergelijking met 30/40 jaar zo weinig "kleine ondernemers " als bakkers / slagers etc zijn ?
en dat dit alles is vervangen door de bekende grootgrutters ?
En waar haal je nog steeds kwalitatief gezien de beste waar? Juist ja!
(ik wel je wel een paar adresjes geven in en omgeving van Haarlem zodat je zelf kunt overtuigen

)
Geplaatst: 13.03.2009 - 13:07
door 24AB2
Volvopa schreef:24AB2 schreef:hmm
welleens afgevraagd waarom er in vergelijking met 30/40 jaar zo weinig "kleine ondernemers " als bakkers / slagers etc zijn ?
en dat dit alles is vervangen door de bekende grootgrutters ?
En waar haal je nog steeds kwalitatief gezien de beste waar? Juist ja!
(ik wel je wel een paar adresjes geven in en omgeving van Haarlem zodat je zelf kunt overtuigen

)
OMG heb een collega die oorspronkelijk uit Haarlem komt en met enige regelmaat enige honderden km's rijdt om dergelijke artikelen daar aan te schaffen
vanzelfsprekend heb ik hem voor onnozel verklaard
maar dit is stof tot nadenken

Geplaatst: 13.03.2009 - 13:33
door Walter
ging het er bij een woekerpolis niet om dat ze kunstmatig de kosten hoog hielden? Dus dat er daardoor weinig rendement was?
Geplaatst: 13.03.2009 - 14:26
door FrankS60
Vwb die ECC filters die goedkoper kunnen, ik weet niet of dat iets te maken heeft met hollandse zuinigheid. Dat heeft meer te maken met of je ergens de hoofdprijs voor wilt betalen of niet. Waarom zou je meer betalen (bijna 2,5x zo veel) als het totaal onnodig is. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar mijn geldboom wil nog niet echt groeien...
Ik kan die S60 rijden met mn 23 jaar omdat ik niet overal de hoofdprijs voor betaal, anders had ik nu in 15 jaar oude vw polo gereden bij wijze van spreken. En breng hem om die reden dus ook niet naar de dealer. Ik kan zelf veel aan die auto doen, de rest besteed ik uit aan mensen die ik (en anderen) inschat als een vakman maar die dan vervolgens niet dingen op de rekening zet die ik niet gekregen heb of niet wilde hebben.
Een dealer moet natuurlijk geld verdienen, en ik zou de S60 er graag heen brengen. Maar als ze dingen als ruitensproeier vloeistof vast op de rekening hebben staan terwijl er geen druppel in is gegaan (hij was vol toen ik hem daar achterliet) maar ze kunnen het er niet af halen dan ben ik er klaar mee.
Dat is gewoon diefstal, oplichting. Je laat iemand betalen voor een product wat hij/zij niet gekregen heeft of zal krijgen. En dan gaat het me niet om het bedrag (al is iets van 10 euro voor 0,0 liter vloeistof best prijzig) maar om het principe dat ik iets betaal dat ik niet gekregen heb. Of als ze iets vinden dat naar hun mening stuk is en meer dan 50e extra gaat kosten, dan zullen ze je ook niet even bellen. Staat aan het begin van dit topic een post van iemand waarvan er 2 banden ongevraagd vervangen zijn, leuk maar misschien wilde je dat helemaal niet? Misschien had je nog een set velgen die er binnenkort onder gingen en zit je nu met 2 nieuwe banden. Daarbij heb je dan ook nog eens niet zelf de keus gehad in welke banden er op moeten, als je van sportief rijden houdt heb je andere eisen dan een zakelijk rijder...
Mijn specialist belt me gewoon met de lijst van mankementen/slijtage die hij gevonden heeft en vraagt me dan wat ik er mee aan wil. Kost hem maximaal 5 minuten bellen maar zorgt wel voor een vaste klant. Daarbij kun je daar ook zonder morren spullen aanleveren die je er graag op zou willen hebben, en daar hoef je bij de dealer over het algemeen niet mee aan te komen.
De dealer is er om mij als volvorijder service te verlenen in de vorm van onderhoud, reparaties, advies en overige after-sales. Ik ben er niet om opgelicht te worden om zijn toko overeind te houden!
Geplaatst: 13.03.2009 - 14:48
door bart simpson
FrankS60 schreef:Maar als ze dingen als ruitensproeier vloeistof vast op de rekening hebben staan terwijl er geen druppel in is gegaan (hij was vol toen ik hem daar achterliet) maar ze kunnen het er niet af halen dan ben ik er klaar mee.
Deze blijft keer op keer terugkomen, het zou een indicatie moeten zijn of er wel of niet serieus naar de auto gekeken is, dat is natuurlijk onzin
Die ruitensproeiervloeistof staat standaard gewoon in het onderdelenmenuutje dat bij de beurt hoort en wordt derhalve ook altijd gewoon uitgegeven, het zou als jij zelf je reservoir al afgevult hebt ook gewoon los in de auto behoren te staan, er is voor elke specifieke beurt een vaste prijs (waarin ook altijd die ruitensproeiervloeistoef zit meegenomen) neem je de benodigde onderdelen/vloeistoffen los (dus niet als menu) ben je warschijnlijk ook gewoon duurder uit.
Geplaatst: 13.03.2009 - 15:06
door FrankS60
Dat bedoel ik dus, een menu... Ik wil betalen voor wat ik krijg en natuurlijk wordt er serieus naar de auto gekeken, heb je mij horen zeggen van niet?
Ik snap dat ze een vaste prijs maken, maar maak dan een vaste prijs over de dingen die ALTIJD gedaan moeten worden in een beurt. Je kunt die beurt ook opbouwen uit al die verschillende onderdelen en checks en als iemand dan iets niet wil, vink je dat UIT en krijgt die persoon dus korting op de beurt. Zoals bijvoorbeeld ruitensproeiervloeistof en meer van dat soort geintjes... Het moest er gewoon helemaal niet standaard in zitten, die paar euro die ze er mee verdienen zijn ze al 100x kwijt aan alle klanten die door dit soort fratsen niet meer naar de dealer gaan.
Ik wil ook helemaal geen volvo sproeiervloeistof voor dat soort bedragen. Het zal me jeuken of het van de Gamma, Halfords, Brezan of Volvo is. Als het maar doet wat het moet doen voor een bedrag dat daartoe in verhouding staat. En dat is met veel onderdelen, waarom kost hetzelfde onderdeel bij de dealer 1,5 zo veel terwijl Bosch gewoon Bosch blijft. Ik wil best meer betalen voor meer service en betere onderdelen, maar voorlopig heb ik 3 dealers gehad met mn auto's en verlenen die allemaal minder service dan een specialist (die ook nog goedkoper is).
Zoals ik al zei, ik ben er niet om uitgemolken te worden om de dealer zn toko overeind te houden, hij is er voor mij. Is hij dat niet, levert hij dus een wanprestatie en ga ik daar geen geld voor betalen.
Geplaatst: 13.03.2009 - 15:43
door Walter
Deze discussies blijven steeds hetzelfde. De dealer is een oplichter, klaar. Snap niet dat er nog geen dealereigenaren zijn opgepakt...
Jammere is dat niemand naar de uitleg van Bart en mij wil luisteren. Die sproeiervloeistof zit inderdaad in een menu. Men heeft menu's gemaakt om heldere prijzen te kunnen geven, zo krijgt de auto wat ie bij die kmstand nodig heeft. Uiteraard ben je er altijd zelf bij. Je kan bv de sproeiervloeistof er wel uit halen via een omweggetje maar dat moet je maar net weten. En dingen vervangen zonder toestemming hoef je niet te pikken, dat is toch snel klaar.
De dealers doen hun best zo transparant mogelijk te zijn maar zelfs dat is niet genoeg. Wanneer is het wel genoeg? Als je blij bent bij je specialist, moet je er zeker blijven!
Geplaatst: 13.03.2009 - 15:50
door Paul
Wat een onzin allemaal hier. Ik heb nog nooit een rekening gehad die niet klopt. Sta er zelfs meestal zelf bij als er olie of andere vloeistoffen ingaan.
Het is gewoon een pakket en daar zit alles in. Maar als jij je genaaid voelt door je dealer dan moet je er gewoon niet meer heen gaan.
Ik ben er wel blij mee en ik rij er helemaal vanuit Amsterdam naar toe.
Geplaatst: 13.03.2009 - 16:00
door bart simpson
Even als voorbeeld, een klant wil een V50 1.6D Edition II maar persé zonder High Performance audio en ook zonder koplampreiniging, hij maakt tenslotte zelf graag uit hoe en wat hij krijgt, hij moet er tenslotte voor betalen.
De Edition II kost standaard € 34.170,--, om aan deze klant zijn specifieke wensen tegemoed te komen krijgt hij ook hem helemaal naar zijn eigen idee, het is dan ineens wel een Momentum die zonder High Perfomance audio en ook zonder koplampwissers wel € 37.515,-- kost, verder exact als de Edition II, de klant is tenslotte koning, de dealer zal in dit geval vast ook de "oplichter" wel weer zijn?
(moraal van het verhaal, een menu maakt zaken goedkoper)
Geplaatst: 13.03.2009 - 16:01
door Thuurc
Om nog eens positief te zijn, als het ruitensproeiervloeistofreservoir vol is (wat toevallig zo uitkwam), wordt de vloeistof gecrediteerd op de rekening (Volvo Rutten Roermond).
Geplaatst: 13.03.2009 - 16:33
door FrankS60
Ik snap dat een menu zaken goedkoper (kan) maken, alleen wat er dan exact in dat menu zit is nu het discussiepunt. Als je mijn reply gelezen hebt dan zie je ook dat ik het idee van een menu niet helemaal verwerp. Alleen er zijn wat op en aanmerkingen op het concept en die worden niet gehoord door dealers.
@ volvomafia: ja tuurlijk blijven de discussies hetzelfde als er na jaren van geklaag nog niks veranderd bij de dealer! Het lijkt soms wel of ik het vriendelijk aan de dealer moet vragen of ik mijn auto misschien voor een onderhoudsbeurt bij hem zou kunnen achterlaten. Wie is hier nou de klant van wie?? Als ze geld willen verdienen moeten ze zich flexibeler opstellen en moeten ze niet voor al die kneuterige dingen geld gaan vragen.
En daarbij zeg je "Uiteraard ben je er altijd zelf bij." en dat is natuurlijk ook niet zo. Ik laat mn auto daar in vertrouwen achter, en ik vertrouw erop dat ik een eerlijke service krijg die voldoet aan de redelijke verwachtingen die je mag hebben. Ik verwacht ook dat ik krijg waar ik om gevraagd heb, en als ze menen meer te moeten doen dan dat is dat service van hun kant. Moet je er daarna ook geen geld voor rekenen. Hoe zou je het vinden als je bij de slager staat, je wilt een halve kilo gehakt en je krijgt 3/4 kilo en moet dat vervolgens wel afrekenen. Mag het een ietsje meer zijn vragen ze dan, dan ben je er bij. De dealer doet het gewoon maar je mag aan het eind wel betalen.
@ Bart: Als je dealer je duidelijk maakt dat dat het verschil in prijs is en je kiest er alsnog voor dan doet je dealer niks verkeerd. Sportiever van de dealer zou zijn als hij die koplampwissers eraf haalt, eventueel afdekplaatje in kleur voor regelt en dan de Edition II prijs berekend. Heeft hij die koplampsproeiers nieuw op de plank liggen, kan ie weer iemand anders blij mee maken. Daarbij hebben we het nu over een nieuwe auto en niet over zaken van een paar tientjes. Het gaat om het principe dat je je prettig moet voelen bij wat een dealer voor je doet en wat hij daar voor prijskaartje aan hangt. Als het prijskaartje omhoog gaat vanwege zaken die volkomen onterecht zijn en waarvan ieder weldenkend mens ook kan verzinnen dat niemand daar blij mee is dan ben je gewoon niet goed bezig.
Geplaatst: 13.03.2009 - 16:34
door 24AB2
Deze discussies blijven steeds hetzelfde. De dealer is een oplichter, klaar. Snap niet dat er nog geen dealereigenaren zijn opgepakt...
is ook niet nodig
gaan nl. vanzelf failliet omdat ze geen klanten overhouden
of mocht het de heren ontgaan zijn welke beroepsgroep het meest voor de kiezen krijgt in de huidige economische situatie ?
wellicht tijd om te evalueren waar het verkeerd is gegaan ?
Geplaatst: 13.03.2009 - 16:39
door FrankS60
24AB2 schreef:Deze discussies blijven steeds hetzelfde. De dealer is een oplichter, klaar. Snap niet dat er nog geen dealereigenaren zijn opgepakt...
is ook niet nodig
gaan nl. vanzelf failliet omdat ze geen klanten overhouden
of mocht het de heren ontgaan zijn welke beroepsgroep het meest voor de kiezen krijgt in de huidige economische situatie ?
wellicht tijd om te evalueren waar het verkeerd is gegaan ?
Ja precies, ze vallen 1 voor 1 om omdat er geen nieuwe auto's meer verkocht worden en mensen zich ook geen poot meer laten uitdraaien voor een onderhoudsbeurtje. Dan ga je naar de specialist die op de rekening alleen zet wat je krijgt, zonder extra hoge prijzen omdat het toevallig een volvo is waar een Bosch onderdeel in gaat. Daar zullen er echt niet zo veel van omvallen!
Geplaatst: 13.03.2009 - 17:01
door bart simpson
FrankS60 schreef:Ik snap dat een menu zaken goedkoper (kan) maken, alleen wat er dan exact in dat menu zit is nu het discussiepunt. Als je mijn reply gelezen hebt dan zie je ook dat ik het idee van een menu niet helemaal verwerp. Alleen er zijn wat op en aanmerkingen op het concept en die worden niet gehoord door dealers.
@ Bart: Als je dealer je duidelijk maakt dat dat het verschil in prijs is en je kiest er alsnog voor dan doet je dealer niks verkeerd. Sportiever van de dealer zou zijn als hij die koplampwissers eraf haalt, eventueel afdekplaatje in kleur voor regelt en dan de Edition II prijs berekend. Heeft hij die koplampsproeiers nieuw op de plank liggen, kan ie weer iemand anders blij mee maken. Daarbij hebben we het nu over een nieuwe auto en niet over zaken van een paar tientjes. Het gaat om het principe dat je je prettig moet voelen bij wat een dealer voor je doet en wat hij daar voor prijskaartje aan hangt. Als het prijskaartje omhoog gaat vanwege zaken die volkomen onterecht zijn en waarvan ieder weldenkend mens ook kan verzinnen dat niemand daar blij mee is dan ben je gewoon niet goed bezig.
Waarom deze excercitie? de klant krijgt in het geschetste geval toch precies wat hij wil? het meedenken middels een in dit geval substantieel goedkoper pakket (waar mogelijk zaken zitten waar een klant niet op zit te wachten) wordt overduidelijk niet op prijs gesteld gezien de reacties op de standaardpakketprijs voor een beurt, daar gaat de discussie namelijk steeds over, wat kost die gewraakte ruitensproeiervloeistof nu eigenlijk in het grote totaal? € 4,--? het is me inderdaad wel wat.
(om die koplampreiniging over te bouwen heb je ook een andere bumper met een ander binnenwerk nodig, ik ga dat als dealer niet voor mijn rekening nemen)
Geplaatst: 13.03.2009 - 17:20
door FrankS60
Het is simpel; redeneer je vanuit de dealer of vanuit de klant. Vanuit de klant gezien is het geen stijl om op zo'n manier dingen terug te vinden op je rekening. Het is niet alleen de ruitensproeiervloeistof, het zijn zo veel dingen. Die RSV wordt alleen constant aangehaald omdat veel mensen die ervaring hebben en het een makkelijk voorbeeld is. En er is nog zoiets dat een principe heet. Ik weiger principieel te betalen voor iets dat ik niet krijg. Ik betaal al te veel aan de overheid voor dat soort fratsen waar ik of de mensen die ik het gun nooit meer iets van terugzien. Dan hoef ik niet nog een keer zo'n geintje van een dealer die zich te goed voelt om dat soort dingen er bij te geven, en ook de manier waarop irriteert me mateloos bij de meeste dealers. Ronduit arrogant zijn tegen een klant, zo snel als dat iets niet snel geld op kan leveren is antwoord nee en als je iets wilt dat niet helemaal standaard is breekt ook de paniek uit.
Vanuit de dealer geredeneerd: Lekker belangrijk die paar klanten die ik mis hierdoor, ik heb toch het monopolie op het verkopen van dit merk dus ik haal mn winst daar wel uit. Onderhoudsdingen zijn toch alleen maar lastig en kosten veel tijd en moeite voor weinig inkomsten. En leaserijders interesseert het al helemaal niet wat iets kost, dus dat is ook makkelijk cashen.
En een standaard pakketprijs is prima, maar als veel mensen zich storen aan de inhoud van het pakket en het om die reden helemaal niet afnemen van je, dan doe je daar toch wat aan? Bijzonder slecht ondernemersschap als je het mij vraagt, je stelt je aanbod af op de klant, niet andersom.
Geplaatst: 13.03.2009 - 17:37
door bart simpson
ik ben het met je eens dat als je betaald voor dat "pakket" dat als je ruitensproeierreservoir nog vol zit je de vulling in de flacon's mee behoord te krijgen, laat daarover geen misverstand zijn, ik snap alleen niet zo goed dat men de avond tevoren zelf het reservoir zelf afvult en vervolgens aangebrand gaat lopen doen over de vermelding van ruitensproeiervloeistof op een factuur.
Iedere autofabrikant stelt met zorg een servicepakket voor de verschillende modellen samen, dat biedt hij ook als pakket aan voor een pakketprijs.
De opmerkingen hier gemaakt dat garagebedrijven het verdienen om door deze vermeende oplichting failliet te gaan vind ik persoonlijk stuitend.
Geplaatst: 13.03.2009 - 17:59
door 24AB2
De opmerkingen hier gemaakt dat garagebedrijven het verdienen om door deze vermeende oplichting failliet te gaan vind ik persoonlijk stuitend.
als ik maandelijks meer uitgeef dan er binnen komt en als gevolg daarvan mijn hypotheek niet meer betaal geef ik U de garantie dat binnen afzienbare tijd er een telefoontje van de bank volgt
en er is maar 1 die hiervoor verantwoordelijk is : ik zelf !!
indien een ondernemer al dan niet terecht klanten verliest en daardoor failliet gaat is :
indien verlies klanten terecht : eigen schuld etc
indien niet terecht : eveneens eigen schuld want klaarblijkelijk is hij/zij niet in staat geweest om klanten met een correct verhaal te overtuigen waarom de dingen zijn zoals ze zin
en dat is ( vlgs mij ) de kern van deze discussie
Geplaatst: 13.03.2009 - 18:10
door bart simpson
@24AB2, je snapt wel wat ik bedoelde met het menuutje en de pricing ervan?
Geplaatst: 13.03.2009 - 18:24
door Paul
Jongens, een dealer kost geld, er moet overal geld verdient worden. En je hebt overal discussies of iets het waard is de ja of nee. Maar je bent zelf verantwoordelijk als je zo'n deal aan gaat.
Ik ben blij met mijn dealer en ik wil graag dat er over een paar jaar nog zit. En daarom betaal ik gewoon die rekening en ga ik neit zeuren om dingen als dat water.