Pagina 3 van 4

Geplaatst: 17.02.2006 - 20:50
door bart simpson
+++t blijft behelpen+++ schreef:met plaatje er bij?
want het kan alleen van Modeljaar 95
Het wordt wel eens verkocht, maar dat is echt ZELDZAAM.
vaak wordt je opgelicht.
Maar het kan, want Mesman is een goeie gasbouwer
Het was een heel vroeg 94-er 940 en ik heb zelf de G3 classificatie op het kenteken zien staan, dus het kan.

Geplaatst: 17.02.2006 - 20:57
door bart simpson
een sedan is misschien een wat saaiere 940 maar is wel veel goedkoper te koop en is doorgaans minder intensief gebruikt.

Geplaatst: 17.02.2006 - 23:06
door +++t blijft behelpen+++
punten voor Bartman.
die koop je idd voor HEEL weinig

en dan heb je een hoop auto voor je geld.

Geplaatst: 18.02.2006 - 10:19
door cane corso
G3 kan niet in 9 serie ??!!?? nou stond toch duidelijk op de kenteken papieren. Huysman in Steenbergen ( brabant) heeft er 2 te koop staan. Daar wordt G3 ingebouwd in 940 met wenig km erop (150.000) de lpg auto's hebben er vaak wel erg veel km's opziten. sommige lpg installaties zijn ook aanpasbaar te maken voor g3 . wordt de printplaat van de aansturing vervangen. Kosten zo rond de 5 a 600 euo's voor de printplaat en 1/2 uurtje werk.
Ciao Eric

Geplaatst: 18.02.2006 - 17:00
door +++t blijft behelpen+++
cane corso schreef:G3 kan niet in 9 serie ??!!?? nou stond toch duidelijk op de kenteken papieren. Huysman in Steenbergen ( brabant) heeft er 2 te koop staan. Daar wordt G3 ingebouwd in 940 met wenig km erop (150.000) de lpg auto's hebben er vaak wel erg veel km's opziten. sommige lpg installaties zijn ook aanpasbaar te maken voor g3 . wordt de printplaat van de aansturing vervangen. Kosten zo rond de 5 a 600 euo's voor de printplaat en 1/2 uurtje werk.
Ciao Eric
Nee...
Alleen die van voor MJ 1995 kunnen er officieel niet op.
Als het gedaan wordt kost het ongeveer 500 euro inderdaad. maar het heeft ook met wetgeving oid te maken.
je kunt kijken bij de Volvo700vereniging.nl
ik heb geen verstand van LPG,

Ik kook zelfs electrisch. De verwarmingsketel hangt op zolder en die doet het altijd als ik dat wil.

Geplaatst: 18.02.2006 - 21:35
door Jaap
G3 kan er wel in maar je hebt er geen belastingvoordeel van als ie van vóór 1995 is. Volgens mij is 't zoiets.

Geplaatst: 18.02.2006 - 22:23
door bart simpson
Jaap schreef:G3 kan er wel in maar je hebt er geen belastingvoordeel van als ie van vóór 1995 is. Volgens mij is 't zoiets.
G3 is G3 daar staat geen verder criterium bij.

Geplaatst: 18.02.2006 - 22:32
door volvorider
G3 kan alleen op een B230FK blok! En werden in 1995 al geleverd.

Geplaatst: 19.02.2006 - 01:37
door S.Brouwer
Ik rijd zelf met een 440 uit '94 rond en de mijne heeft ook G3. Ik heb hier over contact gehad met een gas inbouwer en deze vertelde mij dat er uitzonderingen gemaakt zijn. Voor de rest moet de auto voldoen aan de emissie eisen van na 1994, dus begin 1995.

Wij hebben ook nog een 850 van januatri thuis uit '95 en deze voldoet nog niet aan de verplichte eisen die gesteld worden. onder de motorkap is een zilveren stikker aanwezig met een serienummer, als je dit nummer door geeft aan een gasboer kan dze je vertellen of G3 mogelijk is. Mij werdt verteld dat de kosten ongeveer 350 euro zijn

Geplaatst: 19.02.2006 - 08:41
door bart simpson
volvorider schreef:G3 kan alleen op een B230FK blok! En werden in 1995 al geleverd.
De 940 van vroeg ´94 die ik noemde met G3 was toch echt een injectiemotor.

Geplaatst: 19.02.2006 - 11:28
door cane corso
Het aanpassen van bepaalde lpg/lpi installates door het vervangen van de printplaat is eigenlijk alleen pure winst voor de leverancier. De wet geving heeft hier ruimte voor gegeven. Zeker een doekje voor het bloeden. Lpg rijden was/is een kostbare zaak ; inbouw + hogere wegen belasting. Maar wel weer minder belastend voor ons milieu. Lekker dubbel. De aanpassing heeft zo goed als geen invloed op de uitstoot van schadelijke stoffen ; is alleen goed voor minder houderschaps belasting en de portemonnaie van de leverancier.
Ciao eric

Geplaatst: 19.02.2006 - 12:45
door bart simpson
Zo lust ik er nog wel een paar, hij voldoet wel of niet aan een (mogelijke dubieuze) G3 norm, de rest is geleuter

Geplaatst: 19.02.2006 - 21:47
door +++t blijft behelpen+++
zegt dat maar een tegen dhr Zalm, Bagtje

Geplaatst: 19.02.2006 - 21:51
door bart simpson
+++t blijft behelpen+++ schreef:zegt dat maar een tegen dhr Zalm, Bagtje
Hoe bedoel je dat?

Geplaatst: 19.02.2006 - 23:46
door +++t blijft behelpen+++
dat van die belastingen

Geplaatst: 20.02.2006 - 08:02
door bart simpson
cane corso schreef:Het aanpassen van bepaalde lpg/lpi installates door het vervangen van de printplaat is eigenlijk alleen pure winst voor de leverancier. De wet geving heeft hier ruimte voor gegeven. Zeker een doekje voor het bloeden. Lpg rijden was/is een kostbare zaak ; inbouw + hogere wegen belasting. Maar wel weer minder belastend voor ons milieu. Lekker dubbel. De aanpassing heeft zo goed als geen invloed op de uitstoot van schadelijke stoffen ; is alleen goed voor minder houderschaps belasting en de portemonnaie van de leverancier
Ik refereerde aan dit stukje t.a.v. het geleuter.
We hadden het over een 940 op evt. G3 en daar wilde ik me tot beperken.
Politieke statements graag in een andere topic.

Geplaatst: 20.02.2006 - 20:32
door volvorider
bart simpson schreef:
volvorider schreef:G3 kan alleen op een B230FK blok! En werden in 1995 al geleverd.
De 940 van vroeg ´94 die ik noemde met G3 was toch echt een injectiemotor.

Waarschijnlijk een FD of FK blok, die zijn alleen maar als injectie. Alleen de B230K of B200K waren met een carb.

Geplaatst: 28.02.2006 - 21:59
door Jaap
george schreef:
Jaap schreef:De 4 cilinder motoren in de 740 hebben een distributieriem, echter geen grote problemen als ie knapt want de kleppen raken de zuigers niet.
Pas op, niet bij alle motortypen.
Aanvulling

Geplaatst: 15.10.2006 - 19:41
door maartenunplugged
Hallo allemaal,

Ik heb me net aangemeld aangezien ik op zoek ben naar een 740 die me volgend jaar probleemloos een aantal maanden door zweden kan loodsen.

Ik ben vandaag wezen kijken en proefrijden bij een het beviel mij erg goed. Nu heb ik een paar vraagjes. Het glas van de bestuurdersportier sluit niet netjes meer aan, deze is aan een kant beetje doorgezakt (zijn electrische ramen). Dit moet natuurlijk wel even verholpen worden, iemand hier ervaringen mee of al eens meegemaakt?

Verder ben ik een verlaagde auto gewend, maar ik vond de vering behoorlijk slap, is dat zo bij 740's? Bij stevig remmen deinsde hij behoorlijk heen en weer.

Verder een superrelaxte auto met een enorm soepele motor.

Groeten, Maarten

Geplaatst: 15.10.2006 - 19:57
door Battlecruiser
Dan zijn de schokbrekers kapot...