Geplaatst: 24.04.2009 - 07:51
even offtopic
heb ik iets gemist Ed ? V70 nu ?
had het idee dat je behoorlijk verknocht was aan de S60
heb ik iets gemist Ed ? V70 nu ?
had het idee dat je behoorlijk verknocht was aan de S60
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
In de mijne ligt de D5244T is idd 1 letter verschil.edraket schreef:Jouw motortype staat niet in Vadis! Die gaat maar tot 2004, of hooguit tot my2005.
Ik heb de D5244T5. Bij MY2006 hebben ze alle 163 pk versies alvast 2.4D genoemd ipv D5. Later volgde de blokaanpassingen. Er zijn ook 2.4D versies in omloop met 163 pk en nog de handgeschakelde 5 bak.
pas met een 6 bak heb je ook het nieuwe blok, zowel aut als handgeschakeld.
Overigens is met de introductie van het nieuwe model ook een long-life olie in samenwerking met Castrol "ontwikkeld". Deze is beter voor het roetfilter en kan tevens dus 30.000 km mee. Die olie is moeilijk aan te komen buiten de dealer, maar heb een goed adres gevonden. Denk dat je met deze olie de interval van een oer D5 ook kunt oprekken tot 30.000 km omdat het principe van het blok niet is veranderd. Dit uiteraard wel onder voorbehoud.
En inderdaad ik heb me erin verdiept
Dat is geen corrosie, maar zijn vliegen en ingeslagen lamellen! Het is niet goed te zien op de foto, maar dat ding ziet er echt afgrijselijk uit!24AB2 schreef:excessief veel corrosie voor een condenser van 3.5 jaar oud
auto gekocht van iemand die aan het strand woont ? :signlol:
wat dat rammelen betreft,ik heb daar geen last van.edraket schreef:Inderdaad een V70. ik was ook best wel verknocht aan mijn S60. Reed ook erg fijn, eigenlijk beter dan de V70. Met name de wegligging. Wel is de bak/motor in de V70 weer iets fijner. Maargoed, ik moet de V70 eerst nog naar mijn smaak maken. Eerst alle onvolkomenheden eruit, rammelvrij maken (valt niet mee), en misschien nog wat optisch verfraaien.
Heb het geld retour van Winparts minus beide keren verzend kosten. Ze blijven maar volhouden dat ze het juiste artikel hebben geleverd. Ik heb toch mijn kenteken ingevoerd en daar komen de van toepassing zijnde onderdelen uit naar voren. Het foutje van hun database kost zomaar even een dikke 25 euro aan verzend kosten. Had op zijn minst verwacht dat ze hier enigszins coulant mee om zouden gaan. Denk niet dat ik er nog een keer iets bestel. Als hun database al niet klopt...edraket schreef:Ik heb vandaag de condensor weer terug gestuurd naar Winparts. Een beetje onnozel misschien, maar ik vind wel dat een onderdelen leverancier moet weten welk type in mijn auto zit. Ben erg benieuwd hoelang het duurt voordat ze mijn geld terug sturen. Heb ook gevraagd of ze de retour porto kosten willen betalen. Is toch redelijk of niet? Als zij iets afsturen moet ik het immers ook betalen.RPS schreef:Het is weer in orde !!
Ik kan weer gekoeld rijden.
Demonteren en inbouwen steldt niets voor.
Ik moest alleen de leiding vanaf mijn oude droger naar de koppeling overzetten. De nieuwe aansluiting was kleiner.
Verder zat alles erbij. Ik heb de condensor gehaald bij Autotemp in Hengelo .
In totaal heeft dit grapje mijn € 275,- gekost incl. vullen van koudemiddel en olie.
Jongens dit is voor een ieder aan te raden.
Om op de vraag van Edraket terug te komen: Ik heb een mail naar Winparts gestuurd, deze hadden de ringen niet in het assortiment zitten.
Vandaar ben ik naar Autotemp gegaan. Is mooi in de buurt en op vooraad.
Als het goed is komt morgen een exemplaar van hella binnen. Deze heeft de geintegreerde droger en zou de juiste moeten zijn.