Pagina 3 van 5

Geplaatst: 25.05.2009 - 18:37
door V50-Wim
dat klopt , ik heb 6 man gesproken die ook een 2008 hebben en ze klagen allemaal dat ze hetzelde probleem hebben, de baliemedewerker zei al dat als ze iets konden met mijn auto hij die van hem erbij zou zetten
Ook hebben ze 4 2009 exemplaren en die zouden nog iets trager zijn.

Geplaatst: 25.05.2009 - 18:49
door remmm
Ik mag het misschien niet zeggen maar ik ben blij dat ik een 1.6D heb genomen en niet een 1.8 benzine, ik twijfelde in het begin, maar na een proefrit met beide motoren vond ik de diesel fijner.

Succes met de v50 Wim ik ben benieuwd of Volvo er nog iet aan kan/gaat doen.

Geplaatst: 25.05.2009 - 18:55
door V50-Wim
tuurlijk mag u dat zeggen het is toch zo?

Ik heb ze vanmiddag een mail gestuur met het hele verhaal maar heb nog geen reactie

In ieder geval fijn dat u de 1.8 niet genomen heeft dat scheelt u een hoop ergernis

Ik ben in discussie met de dealer en heb ook via autobemiddeling al een inruilprijg gevraagd en ga toch een 2.0 benzine zoeken

Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte.

Geplaatst: 25.05.2009 - 18:55
door bart simpson
Volvo heeft klaarblijkelijk van een Euro 3 een Euro 5 gemaakt, terug is dan geen optie.
Vind zelf een 1.8 niet verkeerd rijden in vergelijking tot de 2.0, maar zou als ik zelf voor de keuze stond waarschijnlijk (ook) een 1.6D genomen hebben.

Geplaatst: 25.05.2009 - 18:57
door V50-Wim
Maar ja ik rij hem prive en met 10.000-12.000 km per jaar vind ik de wegenbelasting toch wel prijzig op diesel

Geplaatst: 25.05.2009 - 19:00
door bart simpson
ook gekeken wat de brandstofkosten zijn?

Geplaatst: 25.05.2009 - 19:06
door V50-Wim
hij loopt 1op 11- 1op 12 maar als hij 33 liter verstookt hebt staat hij al in het rood, ze hebben vandaag weer software voor de benzine meter aangepast en als dat niet helpt moet er een nieuwe vlotter in de tank.

Geplaatst: 25.05.2009 - 19:09
door V50-Wim
ik weet het verschil in prijs maar denk dat de wegenbelasting meer kost dan de winst is als ik diesel zou tanken

Geplaatst: 25.05.2009 - 19:28
door bart simpson
V50-Wim schreef:ik weet het verschil in prijs maar denk dat de wegenbelasting meer kost dan de winst is als ik diesel zou tanken
bij een gelijke investering (zonder meer mogelijk dezer dagen) kun je met 11.000km/jaar al gelijk uitkomen, maar dan met een substantieel beter trekkende auto

Geplaatst: 25.05.2009 - 19:30
door V50-Wim
dan is het zeker een optie , bedankt

Geplaatst: 25.05.2009 - 21:29
door remmm
Wim, mocht je besluiten om een andere auto te nemen, gewoon vergelijken en alle motoren even berijden. Mijn vrouw vond eigenlijk dat ik een benzine v50 moest nemen, vandaar dat we gingen proef rijden in een 1.8 benzine. Daarna vond ik dat we de 1.6D zeker niet moesten overslaan en zelfs mijn vrouw vond de 1.6D lekkerder rijden. Jammer dat ik haar ook niet in een 2.0D heb laten rijden (nee, was net iets teveel voor mijn budget) De drive rijdt toch wel 1 op 20... Ik red het niet hoor 1: op 16,5 red ik ongeveer.

Overigens heb ik even zitten rekenen en kan Bart Simpson wel eens gelijk hebben. Succes.....

Geplaatst: 25.05.2009 - 21:40
door V50-Wim
Alleen zit de auto 1 groep hoger door het gewicht en dan ook nog eens de duurdere wegenbelasting ,,,,ik weet het niet.

Ook heb ik al gezien dat de 2008 diesels duurder zijn dan de 2.0 benzine en hebben ze ook al gauw 40.000 tot 50.000 km op de teller.

Geplaatst: 26.05.2009 - 14:04
door V50-Wim
Ik krijg zojuist een mailtje van Volvo Nederland dat ze het gaan bespreken met de dealer en dat ik binnenkort uigenodigd word voor een gesprek

ik ben benieuwd

Geplaatst: 27.05.2009 - 21:57
door Cavallino
Het zal jou niet helpen V50-Wim, ik ben ondanks dat ik eerst een 2.0 wilde erg tevreden met mijn C30 1.8 (MY09). Het is geen racemonster, maar ik heb ook nooit het idee dat de auto ondergemotoriseerd is. Collega's die er wel eens in rijden vinden dat-ie vooral lekker 'trekt' in 2 en 3.

Het is wel zo dat je hem (zoals een ongeblazen benzinemotor betaamt) wat verder in de toeren moet jagen. Vanaf 2500 toeren begint-ie te trekken, doortrekken tot plm. 4200 toeren, opschakelen, en voila, hij pakt erg lekker op.

Ik voel geen verschil tussen mijn 1.8 en de S40 1.8 (MY05) van een collega, dus ik geloof niet zo in een algemeen geldende vermoeidheid van de 1.8 na aanpassing voor emissienormen. Ik denk dat je een maandagochtendauto hebt getroffen... en ik zou er ook gek van worden als-ie niet deed wat ik ervan verwachtte.

Geplaatst: 06.06.2009 - 19:14
door V50-Wim
hallo allemaal

Zoals bekend bevalt mijn V50 totaal niet en ben ik op zoek naar een 2.0 benzine
Ik heb al een paar leuke gezien maar de inruil is bij allemaal belabberd

De dealer mailde dat hij contact heeft gehad met de importeur en dat hij maandag hoort of daar misschien een 2.0 benzine staat voor mij en dan hoor ik weer van de dealer, ben benieuwd maar vind dit wel goede service!

Geplaatst: 06.06.2009 - 19:52
door Tarantino
Hey Wim,
Afgelopen pinksteren moest ik werken en 's ochtends vroeg mijn 1.8 eens goed de sporen gegeven. Dit met jouw verhaal in m'n achterhoofd :) ! Je weet dat ik er goed over te spreken ben en de auto stelde zeker niet teleur. Hij trekt erg goed, zeker ook boven de 120 km/p.uur. Ik zat zo op de 170. De trekkracht tussen de 140 en 170 verbaasde mij eigenlijk. Zeer goede respons op het gaspedaal!!
Ik zou toch zeker blijven 'zeuren' bij de dealer voor de goed oplossing. Het is nu even vervelend maar maak gebruik van je garantie. Eventueel eens bij een andere dealer langs gaan.....? Het aanbod om eens met die van mij te rijden staat nog steeds hoor.
Succes met de auto. Gewoon in orde laten maken, weer een bak geld uitgeven zou ik niet doen. Mocht je echt wat anders willen dit via de dealer doen waar je de huidige auto hebt gekocht. Lijkt me toch zijn 'plicht' om dit goed op te lossen (maw, met weinig bij te betalen een andere auto aan bieden).
Succes!!

Geplaatst: 06.06.2009 - 20:23
door V50-Wim
hoi tarantino

hetgene wat mij tegenvalt is de trekkracht bij 80-90 km per uur in zijn 5 , dan durf ik echt niet in te gaan halen.en moet ik terug naar zijn 4 .

wat je zegt klopt , boven de 120 gaat hij wel gestaag door met trekken.
Je begrijpt dat het mij om de trekkracht in lagere toeren gaat (vanaf 2200 toeren)
Mijn vorige trok wel goed op in de lagere toeren en ik ben niet zo`n toerenjager(soms wel hoor) en vind toerenrijden niet prettig.

Geplaatst: 08.06.2009 - 14:05
door Cavallino
Om te testen of er iets mis is zou je de tussenacceleratietijd eens moeten meten. Volgens AutoWeek accelereert de 1.8 van 80 naar 120 (in 5) in ongeveer 16 seconden.

Het is overigens niet heel vreemd dat-ie bij 80 in 5 niet zo vlot is, gezien het toerengebied waarin de motor dan werkt. Bij 4000 tpm haalt de 1.8 zijn optimale trekkracht. Ik vraag me ook af of de 2.0 benzine wel biedt wat je eigenlijk zoekt: souplesse bij lage toerentallen.

Geplaatst: 10.06.2009 - 11:57
door Grootje
Heej Wim,

De 2.0 zal in de lagere toeren meer koppel hebben. Het kan zijn dat jouw motor niet goed afgesteld is of dat de compressie niet echt in de haak is. Vind het wel erg netjes hoe jouw dealer en de importeur met je meedenken en proberen een oplossing te vinden.

Heb zelf een 2.4 en rij gemiddeld 1:11 erg veel koppel onderin. Daarom denk ik dat de 2.0 beter bij je rijstijl zal passen.

Maar om een antwoord te geven op de vraag waarom je vorige 1.8 wel vlot en zuinig was. Kan ik je geen antwoord op geven.

Geplaatst: 10.06.2009 - 12:05
door V50-Wim
De dealer mailde gisteren dat er 2 2.0 exemplaren bij de importeur staan

Ik heb nu een 1.8 edition 1 van 2-1-2008 en hij bied evenoude 2.0 versie`s aan

Hij doet alsof hij wil helpen maar ik moet wel 8000 - 9000 euro bijleggen terwijl ik dan maar 19000 a 20000 voor mijn auto terugkrijg ondaks dat hij mij 3 maanden geleden 26000 euro gekost heeft

Ik begin bang te worden dat ik van ellende maar een paar jaar met dit barrel moet doen, alleen heb heb ik geen plezier meer in autorijden en laat zoveel mogelijk mijn vrouw er in rijden want die vind hem wel lekker rijden.