Pagina 3 van 4
Geplaatst: 19.05.2009 - 09:19
door BlackcurrantV70
sport44 lijkt de goedkoopste
www.sport44.com
Geplaatst: 19.05.2009 - 13:37
door Oceanracer
Hmmm, met een prijs van net onder de € 200,00 is het in ene wel heel interessant geworden.

Waar zo'n topic al niet handig voor is. Stukken beter dan de € 350,00 en € 400,00 die al eerder langs zijn gekomen...
RE: Intensief Speurwerk?
Geplaatst: 19.05.2009 - 22:36
door VolvoFaBulous
Yvo,
Ik weet niet of bij verschillende dealers verschillende dragers worden afgeleverd? :?: Maar vandaag mijn fietsdrager in Mobility Centre De Jong opgehaald en dit is een Thule EuroClassic G5 904. Standaard geschikt voor twee fietsen en met adapter 9041 geschikt voor 3 fietsen.
Bij googlen is deze fietsdrager minimaal Euro 399 bij andere leveranciers!
Volgens mij is het verschil met de 909 dat deze standaard is geleverd met de adapter!
M.vr.gr.

Re: RE: Intensief Speurwerk?
Geplaatst: 20.05.2009 - 07:46
door Oceanracer
VolvoFaBulous schreef:Bij googlen is deze fietsdrager minimaal Euro 399 bij andere leveranciers!
En bij De Jong?
Geplaatst: 20.05.2009 - 08:43
door BlackcurrantV70
Hallo VolvoFabulous,
De 904 is het oudere model van Thule, deze is nu vervvangen door de 908.
De verschillen zij dat de 904 geschikt is voor fiesten tot frame maat 70, de 908 is geschikt tot maat 80.
De 908 is ook 2kg lichter dan de 904
Ik heb een Thule dealer in belgie gevonden die de 908 levert aan 360euro
Geplaatst: 20.05.2009 - 13:10
door Oceanracer
Frame-maat? Moet je daar ook nog op letten, dan? Pffff... Dan moet ik die ook eerst nog opmeten, zeker?
Geplaatst: 20.05.2009 - 13:39
door Max
Oceanracer schreef:Frame-maat? Moet je daar ook nog op letten, dan? Pffff... Dan moet ik die ook eerst nog opmeten, zeker?
Standaard fietsen zoals Gazelle, Sparta etc zijn meestal 57 / 61 / 66 cm.
Prijs Volvo fietsdrager
Geplaatst: 20.05.2009 - 21:41
door VolvoFaBulous
Oceanracer en Yvo,
De prijs van de 904 is bij Volvo De Jong Euro 297,50.
Qua formaat is de 904 trouwens te vergelijken met de 909. Standaard heeft hij ook al een derde goot voor een derde fiets, maar hiervoor dient nog wel een adapter 9041 bijgekocht te worden.
Yvo,
De 908 zal inderdaad wel de opvolger zijn, maar is een stuk korter (en daarom lichter!) dan de 904, volgens de plaatjes/foto's op internet.
Ik ga de drager morgen voor het eerst uitproberen, hij voelt in ieder geval al zeer degelijk en is voorzien van sloten voor drager en fietsklem.
Of de framemaat van belang is, betwijfel ik. Je kan de fietsklemmen immers vastzetten aan de verticale buizen van het zadel en dit hoeft niet persé aan de horizontale stang, die een damesfiets immers ook niet heeft.

Vergeten
Geplaatst: 20.05.2009 - 21:45
door VolvoFaBulous
Oh ja, nog vergeten.
De fietsdrager van de dealer heeft natuurlijk wel de ons zo bekende, vertrouwde en betrouwbare naam op de drager en komt volgens de doos echt uit Zweden.

Geplaatst: 20.05.2009 - 22:07
door Oceanracer
Hmmm, bij die 945 moet er nog apart een slot worden gekocht om de fietsen vast (op slot aan de drager) te kunnen zetten. Maar de vraag is natuurlijk weer hoe vaak je die fietsen aan de drager vast zet. Als ik ergens met de fiets heen ga, bind ik hem ook niet aan een boom vast, toch? En ik denk dat ik het zonder dat "logo" ook wel ga overleven, whaahaha...
Vastzetten fiets
Geplaatst: 20.05.2009 - 22:27
door VolvoFaBulous
Oceanracer,
Als ik jou was zou ik mijn fietsen toch wel iedere keer vastzetten aan de drager, anders blijf je na iedere rit nieuwe fietsen kopen!
Maar even serieus nu, is het 'logo' echt niet zo belangrijk voor je? We zitten hier wel op het Volvo-forum, hè. De drager is toch letterlijk en figuurlijk een verlengstuk van je auto.

Geplaatst: 20.05.2009 - 22:37
door Oceanracer
Ik denk nog, laat ik even tussen haakjes zetten dat ik bedoel dat ie "op slot" vast gezet kan worden... zucht... (Grapje!)
En nee, dat logo doet me niets. Ik ben er ondertussen wel achter dat het "merk" Volvo allang niet meer bestaat. Ford verkoopt slechts een "Volvo-gevoel" en dan ook nog voor veel geld.
Geplaatst: 24.05.2009 - 09:40
door BlackcurrantV70
Gisteren de Thule 908 gekocht en op de wagen gemonteerd, de houder op de trekhaak staat echt muurvast, maar het fietsenrek wiebelt toch een beetje, zal wel normaal zijn zeker met 2 fietsen erop.
Vandaag maken we de eerste testrit, ben benieuwd.
Foto volgt nog.
Is echt wel een mooie fietsendrager, mag ook wel voor die prijs.
Framemaat
Geplaatst: 24.05.2009 - 21:27
door VolvoFaBulous
De framemaat betekent volgens mij de maat van de buisdoorsnede van het frame, waaraan je de klemmen kunt vastmaken.
Inmiddels de fietsdrager van Volvo (Thule 904) al tweemaal gebruikt en zeer tevreden. Al tweemaal in de Krimpenerwaard gefietst. Het was natuurlijk ook schitterend weer dit lange weekeinde; lekker bij kunnen bruinen

.
Fietsdrager ligt zo vast als een huis achter de V70 en door de automatische niveauregeling geen last van doorhangen van de combinatie.
Ben zeer blij en gelukkig met de aanschaf; kan iedereen deze of een soortgelijke

aanraden!
Geplaatst: 24.05.2009 - 21:59
door Volvoman
framemaat is volgens mij van de crank (draaipunt trapper) tot bovenkant frame (maar ik ben geen fietsenmaker....)
Geplaatst: 24.05.2009 - 23:15
door Max
VolvoFaBulous schreef:De framemaat betekent volgens mij de maat van de buisdoorsnede van het frame, waaraan je de klemmen kunt vastmaken.
Nee
Volvoman schreef:framemaat is volgens mij van de crank (draaipunt trapper) tot bovenkant frame (maar ik ben geen fietsenmaker....)
Klopt, maar volg dan wel de buis naar het zadel en niet loodrecht omhoog.
Framemaat!
Geplaatst: 25.05.2009 - 22:43
door VolvoFaBulous
Sorry Reimerink,
Ik had toch gelijk! :razz:
Voor 908 geldt: Fits frame dimensions (mm) 22-80.
Voor 904 geldt: 22-70 mm.
Dus wel degelijk de buisdoorsnede van het frame!!!!!!
Je kunt niet altijd gelijk hebben, hè?
VolvoFabulous
PS: Het zijn werkelijk fantastische fietsdragers, die van Thule/Volvo.
Geplaatst: 25.05.2009 - 22:53
door Max
Als (klein)zoon van een fietsenmaker denk ik toch te weten wat een framemaat is.
(en dit is niet arrogant bedoeld).
In dit geval is het gewoon "buisdoorsnede" en zeker niet "framemaat".
Mogelijk zijn de benamingen in het Engels anders.
Maar hoe het ook zij, in dit geval wordt inderdaad de buisdoorsnede bedoeld.
Frame
Geplaatst: 26.05.2009 - 00:08
door VolvoFaBulous
Ja Max, je hebt gelijk.
Het was overigens Ivo, die op 20 mei over een frame maat 80 begon; de bekende klok en de klepel volgens mij.
Hij noemde toen al de buisdoorsnede van 80 een frame maat, hetgeen ons in discussie en verwarring bracht over de bedoelde en genoemde maat (dit bleek dus mm in plaats van cm). :?
Als de juiste eenheid was genoemd, hadden wij dit natuurlijk beiden direct opgemerkt!
Fred
Geplaatst: 26.05.2009 - 13:52
door BlackcurrantV70
Hela hela, mij niet valselijk beschuldigen he, ik heb geschreven op 20 mei :
****************************
Hallo VolvoFabulous,
De 904 is het oudere model van Thule, deze is nu vervvangen door de 908.
De verschillen zij dat de 904 geschikt is voor fiesten tot frame maat 70, de 908 is geschikt tot maat 80.
De 908 is ook 2kg lichter dan de 904
Ik heb een Thule dealer in belgie gevonden die de 908 levert aan 360euro
Hallo VolvoFabulous,
De 904 is het oudere model van Thule, deze is nu vervvangen door de 908.
De verschillen zij dat de 904 geschikt is voor fietsen tot frame maat 70, de 908 is geschikt tot maat 80.
De 908 is ook 2kg lichter dan de 904
Ik heb een Thule dealer in belgie gevonden die de 908 levert aan
*********************************
Ik heb niet gezegd dat frame maat 80 de buisdiameter was of iets anders, ik wou alleen melden dan de 904 slechts geschikt is voor fietsen tot frame maat 70 en de 908 tot framemaat 80 !
