Pagina 3 van 3
Geplaatst: 22.10.2011 - 12:27
door edraket
Toen ik mijn auto wilde laten chippen kon Fasttech dat nog niet doen voor het nieuwe model motor met af fabriek roetfilter. Dat is nu 2 jaar geleden. Rica kon dat wel zonder problemen. Daar heb ik het dan ook laten doen samen met de tuning.
Geplaatst: 22.10.2011 - 17:31
door crackedtooth
edraket schreef:Toen ik mijn auto wilde laten chippen kon Fasttech dat nog niet doen voor het nieuwe model motor met af fabriek roetfilter. Dat is nu 2 jaar geleden. Rica kon dat wel zonder problemen. Daar heb ik het dan ook laten doen samen met de tuning.
zou me niets verbazen wanneer een aantal tuners leentje boer doen bij de grotere jongens zoals rica, bsr, abt
maarja, dan moet je wel eerst de software van ook die tuners ontsleutelen/reverse engineeren
Geplaatst: 23.10.2011 - 22:25
door witte480
Geplaatst: 23.10.2011 - 22:46
door ivoandriessen
Nee joh, gewoon terug zetten en voorzichtig aandraaien. Als de boel niet lekt is het prima. Lekt het wel dan kun je altijd nog vervangen.
Ik heb de leidingen al zo vaak los gehad en nog steeds geen lekkage gehad.
Geplaatst: 23.10.2011 - 22:51
door witte480
Hmm, Volvo heeft mij toen verteld dat dat wel moet. Wil het toch wel ff zeker weten, anders haal ik het niet los namelijk
Geplaatst: 23.10.2011 - 22:54
door ivoandriessen
Volvo zegt wel vaker iets

Zeker als het ons geld kost

Geplaatst: 23.10.2011 - 22:59
door witte480
haha, ja dat is wel zo. Met de winterbanden wissel maar eens naar kijken.
Geplaatst: 24.10.2011 - 23:00
door Gast
ivoandriessen schreef:Volvo zegt wel vaker iets

Zeker als het ons geld kost

Sorry, maar dit is toch niet zo'n goed advies.
Als je de leidingen los moet hebben omdat je de verstuivers moet vervangen, kan je het risico nemen.
Maar de kans dat ze gaan lekken is vrij groot. Misschien niet direct, maar toch......
Om dit risico nu te nemen voor het schoonmaken....????
Geplaatst: 24.10.2011 - 23:18
door ivoandriessen
was ook geen advies.... meer eigen ondervinding.
binnenkort laatste verstuiver vervangen, gaan ze weer los. als je ziet hoe de leidingen eruit zien dan is de kans toch niet zo groot hoor, kwestie van goed schoonmaken en niet te ver doordraaien bij vastzetten.
Geplaatst: 25.10.2011 - 09:49
door edraket
Weet je wat die leidingen kosten?? Wordt een dure hobby en zoals Ivo zegt kunnen ze prima nog een keer gebruikt worden. Ik snap dat Volvo dat niet mag adviseren. Er staat veel druk op de leidingen, en dan heb je als fabrikant een grote verantwoordelijkheid.
Geplaatst: 26.10.2011 - 20:54
door witte480
AlexV70 schreef:ivoandriessen schreef:Volvo zegt wel vaker iets

Zeker als het ons geld kost

Sorry, maar dit is toch niet zo'n goed advies.
Als je de leidingen los moet hebben omdat je de verstuivers moet vervangen, kan je het risico nemen.
Maar de kans dat ze gaan lekken is vrij groot. Misschien niet direct, maar toch......
Om dit risico nu te nemen voor het schoonmaken....????
Dat is nou ook een beetje mijn probleem. Echt nodig is het niet, het meer een extra (rijden heleboel mensen waarschijnlijk rond die er niks aan doen).
Leidingen her-gebruiken gaat bij andere goed, zul je zien dat het bij mij weer fout gaat...
Geplaatst: 27.10.2011 - 20:56
door abbabak1
De leidingen kosten €40 dusdat valt nog mee. Bij demontage is het de vraag of de leidingen meedraaien (torderen). In dat geval beter nieuwe monteren...
Het Volvo-advies is ook gebaseerd op goed vastgezette leidingen die pas na 2 ton er wellicht afgaan. Danis €40 vergeleken met 5 nieuwe injectoren een koopje !
Tip: eerst even in de wd40, halve slag los, wd40, kwart vast en dan verder. Het torderen is goed te zien...
Geplaatst: 27.10.2011 - 21:57
door Gast
abbabak1 schreef:De leidingen kosten €40 dusdat valt nog mee. ...
Per stuk en dit is dan de goedkoopste? Ik heb hier namelijk andere prijzen voorbij zien komen.
Geplaatst: 28.10.2011 - 00:12
door Thijs
Ik heb idd prijzen van rond de 250€ gezien hier op het forum.. (Voor de gehele set)
Geplaatst: 28.10.2011 - 00:19
door Ramon&Ramon
het risico van het hergebruiken van de leidingen is de kans op lekkage,maar het ergste is de vervuiling(metaaldeeltjes) die in de leiding achterblijven na het los en vast draaien.
Nog belangrijker is het goed reinigen en eventueel opnieuw frezen van de injectorzittingen ivm lekkage enz.
Geplaatst: 28.10.2011 - 10:34
door edraket
Ramon, hoe wordt voorkomen dat tijdens het reinigen van de zitting er vuil in de cilinders terecht komt?