Voordelen FM Modulator:
-Prijs
-Extra Aux ingangen voor meer bronnen
Nadelen FM Modulator
-Geluidskwaliteit
-Inbouwen, kabels weg werken, knippen en plakken.
-KOS-A200 : Lelijke IR ontvanger op je dashboard plakken en elke keer grijpen naar je afstandsbediening
-KOS-A210 : Kabels vanaf je afstandbediening door je interrieur trekken.
-Via RDS lijkt mij de weergave van nummer en artiest informatie niet geweldig omdat alles in een regel moet scrollen.
Voordelen oplossing Volvotech
-Superieure geluidskwaliteit
-Bediening aan je stuur of via je dashboard zoals CD
-Correcte weergave op je Radio Display
-Alles netjes weg gewerkt inje iterrieur
Nadelen oplossing Volvotech
-Duurder
-Er is een CD Wisselaar nodig.
De keuze is afhankelijk van het feit of je twee rechter handen hebt voor het inbouwen van een modulator en/of welke eisen je aan het geluid stelt.
USB aansluiting voor V50 model 2005
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Peter
- 7th Gear member
- Contacteer:
Is dit inclusief inbouw? Ik heb namelijk linkse handen, maar hou wel van goed geluid.ppFreddy schreef:Forumsponsor VolvoTech heeft daar een hele mooie oplossing voor in de vorm van de Gateway 500. Hiervoor heb je echter wel een Volvo cd wisselaar nodig (cd wisselaar kost je rond de 4a500 EUR, de Gateway kost nog eens 500)
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
- M@estro
- 2nd Gear member
@ppFreddy
Heb je misschien wat foto's van het RDS display als je de KOS-A200 gebruikt? Ik ben erg benieuwd wat er allemaal aan info voorbij komt.
@360Degreez
Ik snap dat de geluidskwaliteit van een modulator minder is. Je gaat immers het digitale signaal omzetten naar een FM gemoduleerd signaal (dus minder bandbreedte) en vervolgens laat je met de tuner alles weer omzetten naar een audiosignaal.
Mijn voorkeur gaat ook uit naar zo'n gateway, aangezien het dan geluid tot aan de versterker (?) digitaal zal blijven en dus minder storing zal hebben.
Als Volvotech nou een oplossing had, zonder dat een wisselaar nodig was, stond ik zeker vooraan in de rij. Omdat ik geen wisselaar heb, wordt het wel een hele dure grap...
Misschien kan Volvotech dit nogeens goed toelichten?
Heb je misschien wat foto's van het RDS display als je de KOS-A200 gebruikt? Ik ben erg benieuwd wat er allemaal aan info voorbij komt.
@360Degreez
Ik snap dat de geluidskwaliteit van een modulator minder is. Je gaat immers het digitale signaal omzetten naar een FM gemoduleerd signaal (dus minder bandbreedte) en vervolgens laat je met de tuner alles weer omzetten naar een audiosignaal.
Mijn voorkeur gaat ook uit naar zo'n gateway, aangezien het dan geluid tot aan de versterker (?) digitaal zal blijven en dus minder storing zal hebben.
Als Volvotech nou een oplossing had, zonder dat een wisselaar nodig was, stond ik zeker vooraan in de rij. Omdat ik geen wisselaar heb, wordt het wel een hele dure grap...
Misschien kan Volvotech dit nogeens goed toelichten?
'05 Volvo V50 2.0D Kinetic
'05 Volvo V50 2.0D Kinetic RIP
'03 Rover 45IDTi Sterling Saloon
'00 Rover 400IDT Saloon
";Assumption is mother of all f*ckups";
'00 Rover 400IDT Saloon
- 360Degreez
- 5th Gear member
Wellicht is het mogelijk indien zowel de CD speler als CD wisselaar met een romchip zijn uitgerust de firmware aan te pazzen zodat de CD speler herkend word als een wisselaar en lade 1 je normale CD speler is.
Ik heb de boel nog nooit uit elkaar gehaald en weet niet hoe het hardwarematig werkt dus kan ik hier weinig over zeggen helaas.
Ik heb de boel nog nooit uit elkaar gehaald en weet niet hoe het hardwarematig werkt dus kan ik hier weinig over zeggen helaas.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
@360Degreez, de chipset komt niet overeen helaas 
@Me@stro, de wisselaar is om een aantal redenen nodig.
De GW5 interface is niet in staat een complete cd-wisselaar van Volvo te emuleren, waardoor er altijd "storingen" zichtbaar zouden zijn bij het uitlezen van de auto. Derhalve heeft de GW ook een switch die je kunt omschakelen om de GW geheel van de glasbus te laten verdwijnen en een schoon storingsbeeld in de auto te zien is.
Dit is erg belangrijk bij dit type bus in de auto,er loopt teveel over die glasbus, als je storingen hebt wil je die wel goed uit kunnen lezen.
Nou zijn er dealers die het niet vervelend vinden een gebruikte unit in te zetten (sloopauto), dat scheelt natuurlijk enorm in de kosten.
Unit moet sowieso aangemeld worden aan de buscontroler, die raakt anders van slag. (= geen audio/navi/versterker/telefoon meer).
Groet!

@Me@stro, de wisselaar is om een aantal redenen nodig.
De GW5 interface is niet in staat een complete cd-wisselaar van Volvo te emuleren, waardoor er altijd "storingen" zichtbaar zouden zijn bij het uitlezen van de auto. Derhalve heeft de GW ook een switch die je kunt omschakelen om de GW geheel van de glasbus te laten verdwijnen en een schoon storingsbeeld in de auto te zien is.
Dit is erg belangrijk bij dit type bus in de auto,er loopt teveel over die glasbus, als je storingen hebt wil je die wel goed uit kunnen lezen.
Nou zijn er dealers die het niet vervelend vinden een gebruikte unit in te zetten (sloopauto), dat scheelt natuurlijk enorm in de kosten.
Unit moet sowieso aangemeld worden aan de buscontroler, die raakt anders van slag. (= geen audio/navi/versterker/telefoon meer).
Groet!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- hans98
- 4th Gear member
Ik heb net mijn JVC FM Modulator ingebouwd in de S40 en het geluid is zeer goed te noemen.
Onvergelijkbaar met een losse FM transmitter. Als je de iPod uit zet en de radio op de frequentie van de transmitter dan is hij helemaal stil, tenzij je het volume van de radio harder zet. Maar dan hoor ik zelfs ook ruis op de iPod adapter in mijn V50.
Ik heb foto's gemaakt en zal binnenkort een handleiding plaatsen. Totale kosten zijn ongeveer 100 EU.
Onvergelijkbaar met een losse FM transmitter. Als je de iPod uit zet en de radio op de frequentie van de transmitter dan is hij helemaal stil, tenzij je het volume van de radio harder zet. Maar dan hoor ik zelfs ook ruis op de iPod adapter in mijn V50.
Ik heb foto's gemaakt en zal binnenkort een handleiding plaatsen. Totale kosten zijn ongeveer 100 EU.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
- M@estro
- 2nd Gear member
Ik ben wel benieuwd.
Audiofiel als ik ben, zal ik hoogstwaarschijnlijk voor de GW500 gaan, maar ik ben wel benieuwd naar je installatiewerk.
Audiofiel als ik ben, zal ik hoogstwaarschijnlijk voor de GW500 gaan, maar ik ben wel benieuwd naar je installatiewerk.
'05 Volvo V50 2.0D Kinetic
'00 Rover 400IDT Saloon
'00 Rover 400IDT Saloon
- MisterRio
- 1st Gear member
@ Volvotech: volgens mij heb ik eindelijk een losse wisselaar gevonden. Kun jij deze ook inbouwen + software opladen wanneer ik de rest van de set door je laat inbouwen?
Bonusvraag: krijg je het zaakje ook werkend voor een iphone (dus incl handsfree belfunctie)?
Bonusvraag: krijg je het zaakje ook werkend voor een iphone (dus incl handsfree belfunctie)?