Pagina 3 van 4
Geplaatst: 11.07.2009 - 23:55
door Paul
arnow schreef:Paul schreef:Schitterend! En wat een grote spiegels zeg!!
Is dat standaard bij alle C30's????? Ik hoop het niet! Wil niet dat mijn T5 die heeft!!!
Yep MY10...
Geplaatst: 12.07.2009 - 12:29
door arnow
Paul schreef:arnow schreef:Paul schreef:Schitterend! En wat een grote spiegels zeg!!
Is dat standaard bij alle C30's????? Ik hoop het niet! Wil niet dat mijn T5 die heeft!!!
Yep MY10...
Regel wel dat mijn werk ze eraf haalt en andere erop monteert...
Geplaatst: 13.07.2009 - 19:44
door matthijsvankeulen
Geldt dat tegenwoordig nog dat je nieuwe diesels moet inrijden? Bij mijn voorloopauto (splinternieuwe 207 1,6 HDIF) hoefde dat niet volgens de dealer. Is dat bij de C30 wel aan te raden?
Geplaatst: 13.07.2009 - 19:47
door Paul
Zou ik wel doen!
Geplaatst: 13.07.2009 - 19:55
door matthijsvankeulen
En wat houdt dat dan precies in? Wanneer schakelen en na hoeveel km kan ik "normaal" rijden?
Geplaatst: 14.07.2009 - 12:34
door beschuitfluiter
rustig warm rijden, niet te veel toeren, maar ook niet met te veel toeren te veel belasten.(dus tussen de 2000~3500rpm ongeveer) En niet constant rijden. Dus op snelweg rustig naar 120, dan afzakken naar 90 en weer optrekken naar 110.(let wel op of dit kan; is voor je medeweggebruikers niet echt prettig

)
Op B-wegen wisselen tussen 4 en 5, afremmen op motor,dat soort dingen. Ook je schijfremmen rustig inremmen; dus geen noodstops maar op 1/4 van je rem vermogen afremmen zodat de blokken zich kunnen zetten in de schijven.
1000~2000km wordt aangeraden
Geplaatst: 30.08.2009 - 17:04
door Cavallino
Paul schreef:arnow schreef:Paul schreef:Schitterend! En wat een grote spiegels zeg!!
Is dat standaard bij alle C30's????? Ik hoop het niet! Wil niet dat mijn T5 die heeft!!!
Yep MY10...
Spiegels zijn groot inderdaad, naar mijn mening nergens voor nodig op de C30. Het lijkt wel een modeverschijnsel. Maar in vergelijking met de nieuwste Audi's A3/A4/A5, valt het nog wel mee. Die hebben pas echt van die mega flaporen. Met name op de A5 ziet dat er gewoon niet uit.
Geplaatst: 31.08.2009 - 09:25
door Poolrev
Cavallino schreef:Het lijkt wel een modeverschijnsel.
Maar wel een vanwege wetgeving opgelegd modeverschijnsel

.
Geplaatst: 31.08.2009 - 18:15
door Cavallino
...wist ik niet ::oops:
Geplaatst: 31.08.2009 - 21:54
door Guestuser
Welkom hier.... wel blijf ik die achterspoiler er vreemd uit zien vinden... het is net of hij een zonneklep draagt

Geplaatst: 04.10.2010 - 13:29
door beschuitfluiter
Update!
Nadat ik in augustus vorig jaar op vakantiein Hongarije mijn sleutels 'verloren' was (gejat door onverlaten) maar toch weer veilig thuisgekomen was heb ik inmiddels 57.000 km's gereden met de 1.6D
Wel zet ik 1/2 van de tijd TC uit omdat ik m anders te snel in vind kakken bij lage rpm's; koppel is echt te laag, maar goed.
Verbruik ligt op 5.3L/100km wat ik aan de hoge kant vind. En ik rijd netjes; schakel bij 2200rpm en veel op CC, maar goed; tis niet anders.
Wel had ik rond de 50.000 km een akkefietjes dat er 5 a4-tjes aan storingen uit kwamen rollen nadat ik midden op straat stil kwam te vallen; bleek na 3 dagen onderzoek een beklemde kabel bij de koplamp te zijn. naja, ook had ik een piepende distr.riem welke vorige week preventief vervangen is.
Verder nog steeds een top bakkie!
Ook super veel complimenten voor deal De Beemd in Helmond; super vriendelijke Yousef aan de balie en alles tip-top in orde!
Op naar nog 100.000km's voor dat ik 'm inruil voor een nieuwe lease-auto.
Geplaatst: 04.10.2010 - 13:36
door Peter-V50
Wel zet ik 1/2 van de tijd TC uit omdat ik m anders te snel in vind kakken bij lage rpm's; koppel is echt te laag, maar goed.
Volgens mij grijpt de TC juist in bij te veel koppel, namelijk als de wielen doorslaan. Jouw ervaring is dat je meer trekkracht hebt als TC uit staat?
Verbruik ligt op 5.3L/100km wat ik aan de hoge kant vind.
Daar zou ik jaloers op zijn, maar ik heb natuurlijk geen 1.6D DrivE S/S...
Nog vele plezierige kilometers gewenst!
Geplaatst: 19.10.2010 - 12:54
door beschuitfluiter
Ik moest het idd anders brengen; als ik volgens TC te veel gas geef valt het vermogen compleet weg tot afslaan aan toe. Terwijl met TC uit en evenveel gas ik geen wheelspin heb.
Af en toe wil ik dus wat vlotter rijden dan mijn normaal erg rustige (lees file) rijstijl en dan zet ik TC dus uit.
Geplaatst: 13.01.2011 - 21:02
door beschuitfluiter
Vandaag wederom melding dat "anti-skid service vereist" is... auto sloeg weer af midden op straat en kreeg hem niet aan; moest sleutel er uit halen, sluiten toen ik in de auto zat, ontgrendelen en weer starten; toen start/stop uit en naar werk gereden. Terugweg geen problemen; woensdag gaan ze hem weer uitlezen.
Ik heb ook sinds paar dagen dat als ik de auto parkeer hij na 20 sec een soort scheetgeluid maakt, soort geluid van een riem of ventilator die aanloopt; iemand enig idee?
Wat een geneuzel zeg
km stand is nu 67.000 overigens
Geplaatst: 20.01.2011 - 09:42
door beschuitfluiter
Auto is weer terug, maar nog niet 100%
Volgens dealer had het te maken met een spanningsverschil tussen de twee accu's waardoor het start/stop systeem van de kaart raakt......
Vanmorgen lampje kapot dus ik kan weer terug.
Begin het wel redelijk kansloos te vinden. Ben blij dat ik deze in de lease heb en niet particulier/tweedehands gekocht heb; anders liep ik leeg op dit soort kwalen

Geplaatst: 20.01.2011 - 09:49
door Jeroen82
Erg vervelend dat je zoveel problemen hebt met je auto. Mijn vorige C30 was ook niet helemaal probleemloos maar dit lijkt echt op een maandagmorgenauto
Geplaatst: 14.03.2011 - 11:17
door beschuitfluiter
En daar zijn we weer; inmiddels 73000km op de teller en donderdag weer naar de dealer voor de zoveelste anti skid service melding...
Stond weer stil midden op de maasboulevard in R'dam vanmorgen

Geplaatst: 15.03.2011 - 08:34
door beschuitfluiter
Gisteren op de terugweg mídden op de snelweg weer storing! Noodloop erbij waardoor ik van 120 in no time terugviel naar <80, alarmlichten werkten ook niet dus ben blij dat ik er nog ben;
Met moeite uit kunnen wijken/rollen naar vluchtstrook waar vrachtauto's me op het laatste moment ontweken (die rijden standaard half op de vluchtstrook lijkt wel)
ANWB kon er ook geen chocolade van maken na 2x reset gedaan te hebben en 1km achter me aan gereden te hebben. Toen maar transport en vervangende auto. Hyundai i30...brrr wat een slechte stoelen.
Maar goed; hoop dat de dealer het deze keer gemaakt krijg; anders wordt het via de lease maatschappij een ander plan getrokken denk ik want ik vertrouw die bak voor geen meter meer zo; levensgevaarlijk ipv veilig...
Geplaatst: 15.03.2011 - 09:00
door Paul
Jeetje wat een verhaal man! Wat een maandagochtend model!
Vertrouwen is weg, ik zou ook een druk op iets vervangends zetten.
Geplaatst: 17.03.2011 - 14:31
door beschuitfluiter
Vanmorgen gebeld door AfterSales manager van De Beemd in Helmond.
Hij heeft een V70 geregeld als vervanger van de i30, das een net gebaar natuurlijk.
Verder hoop ik echt dat ze de storing kunnen vinden; is toch steeds een raar gevoel als je, na zo'n storing op de weg gehad te hebben, weer in die auto moet stappen... geen idee hebbende of het daadwerkelijk opgelost is. Ik voel we als een vis in het water op de snelweg, maar dan moet ik wel het gevoel hebben dat de auto ten alle tijden doet wat ie moet doen; rijden en reageren.
To be continued...