C70 Phase II (Update 1-9 inclusief Persfoto's)
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Vind de facelift niet echt mooi...misschien in een andere kleur wel maar het begint steeds meer op de rest van de merken te lijken.
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
- Pas259
- 3rd Gear member
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 22.10.2008 - 11:17
- Locatie: Spijkenisse
Ondanks dat ik hem prachtig vindt is voor mij de eerste C70 mooier dan de huidige en de toekomstige


Volvo 440 1.6i '95
Volvo 850 2.5i GLT '94
Mercedes C200 CDI Elegance '00
Saab 9-3 2.0 SE '00
Volvo S60 2.4 '01
Volvo 850 2.5i GLT '94
Mercedes C200 CDI Elegance '00
Saab 9-3 2.0 SE '00
Volvo S60 2.4 '01
- Volvoman
- 7th Gear member
- Berichten: 7746
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
- Locatie: GLD
- Contacteer:
(ik stiekem ook....)
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- Live
- 4th Gear member
- Berichten: 603
- Lid geworden op: 22.07.2006 - 10:46
No way, de oude is nice. De nieuwe (huidige) perfect. Wat een dikke bak zeg, I am in love
Ps; als je hem hebt.. koop dan alsjeblieft die Heico sportiv downpipes met defuser. Die zijn SUPER NICE
Ps; als je hem hebt.. koop dan alsjeblieft die Heico sportiv downpipes met defuser. Die zijn SUPER NICE
Volvo 940
Volvo 940
Volvo 940
Volvo V70 2.4T 200PK Ocean Race
Volvo V70 D5 185PK
Renault Twingo 1.2
Volvo XC60 D5 Polestar 225PK
Volvo C30 1.6 100PK
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26947
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik vind dit ook nog steeds het mooiste model van de C70Pas259 schreef:Ondanks dat ik hem prachtig vindt is voor mij de eerste C70 mooier dan de huidige en de toekomstige
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Tarantino
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 20:25
- Locatie: Apeldoorn
Wat een super mooie C70 wordt dat!!! Mag van mij nog wel even duren voordat hij komt. Dit omdat ik mijzelf als volgende auto een C70 heb beloofd
..... Dat betekent nog een jaar of 4-5 met de S40 rijden en dan een 'demo' C70 aanschaffen
.
Ik wil dan alleen niet vlak voor een facelift of weer een nieuw model aanzitten :roll: .


Ik wil dan alleen niet vlak voor een facelift of weer een nieuw model aanzitten :roll: .
Huidig:
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12657
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Zo, 6 berichten en dan al pseudo-moderator? Knap hoor!Nuccio schreef:Kunnen jullie ajb verder keuvelen op bmw forum? Bedankt!
On-topic: Ik moet wel even wennen aan de nieuwe koplampen, maar als ik hem in het echt zie zal het vast weer een geweldige auto zijn.
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- RobbertC70
- 2nd Gear member
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 04:09
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Yes, Classic only wat C70 betreft...Pas259 schreef:Ondanks dat ik hem prachtig vindt is voor mij de eerste C70 mooier dan de huidige en de toekomstige
1998 C70 T-5 Automaat. MTE Performance. Black Gold!
this is the kind of car that gets more beautiful by the day
this is the kind of car that gets more beautiful by the day
- HV
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 22:50
- Locatie: Nijmegen
mijn eerste indruk is een bescheiden verbetering, omdat het net wat beter aansluit bij de neiuwe designlijn. Achterzijde is naar mijn idee weinig veranderd?? Of het zou de led-lijn in de achterlichten moeten zijn.
Ik ben, naast de nieuwe motoren (1.6 GDTI 180pk begrijp ik), en de introductietiming daarvan in NL, ook wel benieuwd naar eventuele wijzigingen in interieur of in functionaliteit. Wat ik nu nog te wensen over vindt laten (en deels zal dit niet anders kunnen vanuit veiligheidsoverwegingen):
- nu geen optie mogelijk van geintegreerde kinderzitjes acher, zoals in ander Volvo's
- geen doorlaadluik mogelijk (is inderdaad lastig, maar BMW 1 serie cabrio heeft het wel, de A3 cabrio ook volgens mij (al zijn ze nogal klein)
- kap openen en sluiten duurt niet alleen 30 sec (te begrijpen met de gecompliceerde 3 segmenten), maar je moet dan ook nog eens en de rem inhouden, en het knopje. Als dit al met veiligheid te maken heeft, wellicht een koppeling maken met interne sensor (techniek geintroduceerd op S80 voor m.n. USA, waarbij obv hartslagmeting wordt bekeken of er iemand in de auto zit), dan zou je de kap ook op afstand kunnen openen. Of het onveilig is om, in de auto zittend, voor het openen bijvoorbeeld 3x kort knop in te drukken, kan ik niet beoordelen, maar 30s continu is nogal vervelend.
Verder erg mooie auto; wij gaan een 2.0D powershift proefrijden dit weekend. Ooit al in de C70 proefgereden, ken ook de 2.0D erg goed, ben vooral benieuwd naar de combi, en in het bijzonder naar de Powershift (heb zelf geartronic, benieuwd of deze bak wezenlijk sneller schakelt!).
Ik ben, naast de nieuwe motoren (1.6 GDTI 180pk begrijp ik), en de introductietiming daarvan in NL, ook wel benieuwd naar eventuele wijzigingen in interieur of in functionaliteit. Wat ik nu nog te wensen over vindt laten (en deels zal dit niet anders kunnen vanuit veiligheidsoverwegingen):
- nu geen optie mogelijk van geintegreerde kinderzitjes acher, zoals in ander Volvo's
- geen doorlaadluik mogelijk (is inderdaad lastig, maar BMW 1 serie cabrio heeft het wel, de A3 cabrio ook volgens mij (al zijn ze nogal klein)
- kap openen en sluiten duurt niet alleen 30 sec (te begrijpen met de gecompliceerde 3 segmenten), maar je moet dan ook nog eens en de rem inhouden, en het knopje. Als dit al met veiligheid te maken heeft, wellicht een koppeling maken met interne sensor (techniek geintroduceerd op S80 voor m.n. USA, waarbij obv hartslagmeting wordt bekeken of er iemand in de auto zit), dan zou je de kap ook op afstand kunnen openen. Of het onveilig is om, in de auto zittend, voor het openen bijvoorbeeld 3x kort knop in te drukken, kan ik niet beoordelen, maar 30s continu is nogal vervelend.
Verder erg mooie auto; wij gaan een 2.0D powershift proefrijden dit weekend. Ooit al in de C70 proefgereden, ken ook de 2.0D erg goed, ben vooral benieuwd naar de combi, en in het bijzonder naar de Powershift (heb zelf geartronic, benieuwd of deze bak wezenlijk sneller schakelt!).
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
als ik het middenstuk van de bank los maak dan kan ik zonder enig probleem zaken ertussendoor steken ...HV schreef: - geen doorlaadluik mogelijk (is inderdaad lastig, maar BMW 1 serie cabrio heeft het wel, de A3 cabrio ook volgens mij (al zijn ze nogal klein)
sorry wederom fout: 1 keer met de rem bevestigen is genoeg. daarbij komt dat SmartTop ook binnenkort een unit aanbiedt voor de C70HV schreef: - kap openen en sluiten duurt niet alleen 30 sec (te begrijpen met de gecompliceerde 3 segmenten), maar je moet dan ook nog eens en de rem inhouden, en het knopje.
- drowel
- 5th Gear member
- Berichten: 1906
- Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08
autoweek zegt: http://www.autoweek.nl/autonieuws/12455 ... -het-nieuw
Om de concurrentie een goed weerwoord te blijven bieden, heeft Volvo de C70 in het nieuw gestoken. Nog steeds met een stalen klapdak, maar wel met een aantal verbeteringen.
De C70 profiteert van het nieuwe familiegezicht dat Volvo al met de S60 Concept liet zien. Verder heeft Volvo de voorste spatschermen en diverse andere carrosseriedelen aangepast. De voorzijde loopt scherper toe dan voorheen. Volgens Volvo heeft de voorkant van de C70 nu een ‘uitnodigende V-vorm’. Speciaal voor de facelift heeft Volvo een nieuwe lakkleur ontwikkeld: Flamenco Red Pearl.
Aan de achterzijde zijn het de nieuwe led-lichten die de aandacht trekken. Deze zijn van hetzelfde type als de exemplaren op de XC60. Ook het instrumentenpaneel is opnieuw vormgegeven om een ruimere opzet en een verfijnder uiterlijk te hebben. De meters en de lay-out zijn specifiek voor de C70.
Aan het motorenpalet verandert voorlopig niets. Het benzinegamma start met een 2,4-liter vijfcilinder, goed voor 140 pk en 220 Nm. Daarna volgt de 2.4i met 170 pk. De topper blijft de T5, die de beschikking heeft over 220 pk en 320 Nm.
Bij de diesels blijft de keuze beperkt tussen de 2.0D en de D5. De 2.0D heeft een vermogen van 136 pk en een maximumkoppel van 320 Nm. Het gemiddeld verbruik bedraagt 6,1 liter per 100 kilometer en de CO2-uitstoot is 161 g/km. De D5 mobiliseert 180 pk en 400 Nm en lust elke 100 kilometer 6,6 liter diesel. De CO2-uitstoot bedraagt hier 174 gram per kilometer.
Volvo onthult de gefacelifte C70 op de IAA in Frankfurt. Begin 2010 verwachten we de cabrio bij de Volvo-dealers.
Om de concurrentie een goed weerwoord te blijven bieden, heeft Volvo de C70 in het nieuw gestoken. Nog steeds met een stalen klapdak, maar wel met een aantal verbeteringen.
De C70 profiteert van het nieuwe familiegezicht dat Volvo al met de S60 Concept liet zien. Verder heeft Volvo de voorste spatschermen en diverse andere carrosseriedelen aangepast. De voorzijde loopt scherper toe dan voorheen. Volgens Volvo heeft de voorkant van de C70 nu een ‘uitnodigende V-vorm’. Speciaal voor de facelift heeft Volvo een nieuwe lakkleur ontwikkeld: Flamenco Red Pearl.
Aan de achterzijde zijn het de nieuwe led-lichten die de aandacht trekken. Deze zijn van hetzelfde type als de exemplaren op de XC60. Ook het instrumentenpaneel is opnieuw vormgegeven om een ruimere opzet en een verfijnder uiterlijk te hebben. De meters en de lay-out zijn specifiek voor de C70.
Aan het motorenpalet verandert voorlopig niets. Het benzinegamma start met een 2,4-liter vijfcilinder, goed voor 140 pk en 220 Nm. Daarna volgt de 2.4i met 170 pk. De topper blijft de T5, die de beschikking heeft over 220 pk en 320 Nm.
Bij de diesels blijft de keuze beperkt tussen de 2.0D en de D5. De 2.0D heeft een vermogen van 136 pk en een maximumkoppel van 320 Nm. Het gemiddeld verbruik bedraagt 6,1 liter per 100 kilometer en de CO2-uitstoot is 161 g/km. De D5 mobiliseert 180 pk en 400 Nm en lust elke 100 kilometer 6,6 liter diesel. De CO2-uitstoot bedraagt hier 174 gram per kilometer.
Volvo onthult de gefacelifte C70 op de IAA in Frankfurt. Begin 2010 verwachten we de cabrio bij de Volvo-dealers.
- Volvoman
- 7th Gear member
- Berichten: 7746
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
- Locatie: GLD
- Contacteer:
Ben het met drowel eens: Peugeot koplampen....
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Op naar de IAA om hem in het echt te bekijken!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- arnow
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 08:07
Ik weet wel zeker dat die teller in mijn nieuwe c30 gaat komen! Vind het mooier dan die van de r-design.lancer schreef:Wel wat veel eer voor een paar nieuwe teller-ringendrowel schreef:Ook het instrumentenpaneel is opnieuw vormgegeven om een ruimere opzet en een verfijnder uiterlijk te hebben.
* 2004 - Volvo Amazone rally automatic uit 1965
* 2007 - Mini Cooper MY06
* 2007 - Mini Cooper D MY08
* 2008 - Mini Cooper MY08
* 2008 - Volvo C30 1.8 Sport MY09
* 2010 - Volvo C30 T5 Summum MY10
* 2012 - Volvo V40 D2 Summum MY13 - 18 inch Ailos - Ice White - Intro Line - Panoramadak - Premium Sound - Getinte ramen - Stylingset - Off Black Leder
* 2007 - Mini Cooper MY06
* 2007 - Mini Cooper D MY08
* 2008 - Mini Cooper MY08
* 2008 - Volvo C30 1.8 Sport MY09
* 2010 - Volvo C30 T5 Summum MY10
* 2012 - Volvo V40 D2 Summum MY13 - 18 inch Ailos - Ice White - Intro Line - Panoramadak - Premium Sound - Getinte ramen - Stylingset - Off Black Leder