Pagina 3 van 8
Geplaatst: 08.06.2009 - 14:38
door Wiebe
Vind de facelift niet echt mooi...misschien in een andere kleur wel maar het begint steeds meer op de rest van de merken te lijken.
Geplaatst: 08.06.2009 - 15:18
door Pas259
Ondanks dat ik hem prachtig vindt is voor mij de eerste C70 mooier dan de huidige en de toekomstige

Geplaatst: 08.06.2009 - 17:42
door Volvoman
(ik stiekem ook....)
Geplaatst: 14.06.2009 - 12:36
door Live
No way, de oude is nice. De nieuwe (huidige) perfect. Wat een dikke bak zeg, I am in love
Ps; als je hem hebt.. koop dan alsjeblieft die Heico sportiv downpipes met defuser. Die zijn SUPER NICE
Geplaatst: 14.06.2009 - 12:36
door Live
@ pas; die geventileerde remschijven zijn mooi!
Geplaatst: 14.06.2009 - 12:46
door Pas259
wassie maar van mij (L)
Geplaatst: 14.06.2009 - 13:21
door Fredhead
Pas259 schreef:Ondanks dat ik hem prachtig vindt is voor mij de eerste C70 mooier dan de huidige en de toekomstige

Ik vind dit ook nog steeds het mooiste model van de C70
Geplaatst: 14.06.2009 - 13:55
door Tarantino
Wat een super mooie C70 wordt dat!!! Mag van mij nog wel even duren voordat hij komt. Dit omdat ik mijzelf als volgende auto een C70 heb beloofd

..... Dat betekent nog een jaar of 4-5 met de S40 rijden en dan een 'demo' C70 aanschaffen

.
Ik wil dan alleen niet vlak voor een facelift of weer een nieuw model aanzitten :roll: .
Geplaatst: 14.06.2009 - 14:06
door Bart
Nuccio schreef:Kunnen jullie ajb verder keuvelen op bmw forum? Bedankt!
Zo, 6 berichten en dan al pseudo-moderator? Knap hoor!
On-topic: Ik moet wel even wennen aan de nieuwe koplampen, maar als ik hem in het echt zie zal het vast weer een geweldige auto zijn.
Geplaatst: 16.06.2009 - 04:58
door RobbertC70
Pas259 schreef:Ondanks dat ik hem prachtig vindt is voor mij de eerste C70 mooier dan de huidige en de toekomstige

Yes, Classic only wat C70 betreft...
Geplaatst: 19.06.2009 - 23:02
door HV
mijn eerste indruk is een bescheiden verbetering, omdat het net wat beter aansluit bij de neiuwe designlijn. Achterzijde is naar mijn idee weinig veranderd?? Of het zou de led-lijn in de achterlichten moeten zijn.
Ik ben, naast de nieuwe motoren (1.6 GDTI 180pk begrijp ik), en de introductietiming daarvan in NL, ook wel benieuwd naar eventuele wijzigingen in interieur of in functionaliteit. Wat ik nu nog te wensen over vindt laten (en deels zal dit niet anders kunnen vanuit veiligheidsoverwegingen):
- nu geen optie mogelijk van geintegreerde kinderzitjes acher, zoals in ander Volvo's
- geen doorlaadluik mogelijk (is inderdaad lastig, maar BMW 1 serie cabrio heeft het wel, de A3 cabrio ook volgens mij (al zijn ze nogal klein)
- kap openen en sluiten duurt niet alleen 30 sec (te begrijpen met de gecompliceerde 3 segmenten), maar je moet dan ook nog eens en de rem inhouden, en het knopje. Als dit al met veiligheid te maken heeft, wellicht een koppeling maken met interne sensor (techniek geintroduceerd op S80 voor m.n. USA, waarbij obv hartslagmeting wordt bekeken of er iemand in de auto zit), dan zou je de kap ook op afstand kunnen openen. Of het onveilig is om, in de auto zittend, voor het openen bijvoorbeeld 3x kort knop in te drukken, kan ik niet beoordelen, maar 30s continu is nogal vervelend.
Verder erg mooie auto; wij gaan een 2.0D powershift proefrijden dit weekend. Ooit al in de C70 proefgereden, ken ook de 2.0D erg goed, ben vooral benieuwd naar de combi, en in het bijzonder naar de Powershift (heb zelf geartronic, benieuwd of deze bak wezenlijk sneller schakelt!).
Geplaatst: 19.06.2009 - 23:08
door liquid_force
HV schreef:
- geen doorlaadluik mogelijk (is inderdaad lastig, maar BMW 1 serie cabrio heeft het wel, de A3 cabrio ook volgens mij (al zijn ze nogal klein)
als ik het middenstuk van de bank los maak dan kan ik zonder enig probleem zaken ertussendoor steken ...
HV schreef:
- kap openen en sluiten duurt niet alleen 30 sec (te begrijpen met de gecompliceerde 3 segmenten), maar je moet dan ook nog eens en de rem inhouden, en het knopje.
sorry wederom fout: 1 keer met de rem bevestigen is genoeg. daarbij komt dat SmartTop ook binnenkort een unit aanbiedt voor de C70
Geplaatst: 01.09.2009 - 01:17
door drowel
autoweek zegt:
http://www.autoweek.nl/autonieuws/12455 ... -het-nieuw
Om de concurrentie een goed weerwoord te blijven bieden, heeft Volvo de C70 in het nieuw gestoken. Nog steeds met een stalen klapdak, maar wel met een aantal verbeteringen.
De C70 profiteert van het nieuwe familiegezicht dat Volvo al met de S60 Concept liet zien. Verder heeft Volvo de voorste spatschermen en diverse andere carrosseriedelen aangepast. De voorzijde loopt scherper toe dan voorheen. Volgens Volvo heeft de voorkant van de C70 nu een ‘uitnodigende V-vorm’. Speciaal voor de facelift heeft Volvo een nieuwe lakkleur ontwikkeld: Flamenco Red Pearl.
Aan de achterzijde zijn het de nieuwe led-lichten die de aandacht trekken. Deze zijn van hetzelfde type als de exemplaren op de XC60. Ook het instrumentenpaneel is opnieuw vormgegeven om een ruimere opzet en een verfijnder uiterlijk te hebben. De meters en de lay-out zijn specifiek voor de C70.
Aan het motorenpalet verandert voorlopig niets. Het benzinegamma start met een 2,4-liter vijfcilinder, goed voor 140 pk en 220 Nm. Daarna volgt de 2.4i met 170 pk. De topper blijft de T5, die de beschikking heeft over 220 pk en 320 Nm.
Bij de diesels blijft de keuze beperkt tussen de 2.0D en de D5. De 2.0D heeft een vermogen van 136 pk en een maximumkoppel van 320 Nm. Het gemiddeld verbruik bedraagt 6,1 liter per 100 kilometer en de CO2-uitstoot is 161 g/km. De D5 mobiliseert 180 pk en 400 Nm en lust elke 100 kilometer 6,6 liter diesel. De CO2-uitstoot bedraagt hier 174 gram per kilometer.
Volvo onthult de gefacelifte C70 op de IAA in Frankfurt. Begin 2010 verwachten we de cabrio bij de Volvo-dealers.
Geplaatst: 01.09.2009 - 01:23
door drowel
Hij nog wat foto's
Geplaatst: 01.09.2009 - 01:24
door drowel
nog wat
Geplaatst: 01.09.2009 - 01:25
door drowel
persoonlijk vind ik de achterkant erg verbeterd, alleen zal ik nog erg moeten wennen aan de nieuwe voorkant, die vind ik nu nog niet echt geslaagd, maar dat zal wel komen.
Geplaatst: 01.09.2009 - 06:58
door Volvoman
Ben het met drowel eens: Peugeot koplampen....
Geplaatst: 01.09.2009 - 07:10
door lancer
drowel schreef:Ook het instrumentenpaneel is opnieuw vormgegeven om een ruimere opzet en een verfijnder uiterlijk te hebben.
Wel wat veel eer voor een paar nieuwe teller-ringen
Geplaatst: 01.09.2009 - 07:29
door Paul
Op naar de IAA om hem in het echt te bekijken!
Geplaatst: 01.09.2009 - 08:15
door arnow
lancer schreef:drowel schreef:Ook het instrumentenpaneel is opnieuw vormgegeven om een ruimere opzet en een verfijnder uiterlijk te hebben.
Wel wat veel eer voor een paar nieuwe teller-ringen
Ik weet wel zeker dat die teller in mijn nieuwe c30 gaat komen! Vind het mooier dan die van de r-design.