Pagina 3 van 3
Geplaatst: 05.07.2009 - 19:03
door Msuidgeest
Ik heb een vraag: die mooi aflopende daklijn, heb je daar geen last van als je achterin zit? Heb zelf een 960 en daar is alles wat vierkanter en rechter.
Ben benieuwd.
Geplaatst: 05.07.2009 - 19:21
door Frederik Welvaert
Wat een prachtbak!
proficiat!
Geplaatst: 05.07.2009 - 20:04
door Gast
Schitterende wagen.
@Msuidgeest, een S80 heeft aardig wat hoofdruimte, of het vergelijkbaar is met een 960 weet ik niet maar het is ruim voldoende.
Geplaatst: 05.07.2009 - 20:21
door M@rcel
Wow wat een ongelooflijk mooie bak! Gefeliciteerd!
Geplaatst: 05.07.2009 - 22:01
door S80 Executive
@Michelt6,
Ah, nu begrijp ik wat je bedoelt. Als je met de 'tiptronic' zou schakelen heeft ie wel die remmende functie. Mooi is ook dat de versnellingen zo heerlijk lang zijn. Maar normaliter ben ik niet zo weg van zilver, maar jouw T6 neemt dit vooroordeel direct weg; prachtige Volvo!
@Msuidgeest, hoofdruimte heb je echt meer dan voldoende. Ik ben zelf 1,87 meter en raak het dak absoluut niet. De beenruimte is niet overbemeten, maar wel voldoende om de stoel voor je niet te raken.
S80 Executive
Geplaatst: 05.07.2009 - 22:48
door runnuh
heel veel rijplezier toegewenst met deze prachtig uitziende wagen
Geplaatst: 08.07.2009 - 14:31
door wardtmar
En, hoe rijdt ie?

Geplaatst: 08.07.2009 - 21:43
door Michelt6
Zo een paar dagen verder en ik moet zeggen Fantastisch! Ben nog niet wezen tanken.., Helaas kreeg ik afgelopen zondag te maken met een foutmelding, verminderd motorvermogen, en niet boven de 2000 toeren te krijgen en afslaan bij stationer lopen. Was gelukkig in de buurt van huis en savonds nog even geprobeerd maar ook toen was het pruimen, met de melding 'motormanagmentservice vereist' . De volgende dag contact met de verkopende dealer en de auto te plaatse laten uitlezen door de plaatselijke dealer met een laptop, bleek de luchtmassameter te wezen, De auto aflaten voeren op maandagmiddag en dinsdagochtend om 9 uur was het leed geleden.
Kan gebeuren zullen we maar zeggen, ik ben wel blij dat ik hem bij een dealer heb gekocht met een half jaar Bovaggarantie.
En nu is het genieten van iedere meter, de rust en de kracht zijn echt fenomenaal en daarnaast ziet die er nog prachtig uit ook.
Volgende week komt er een afneembare trekhaak onder voor het geval dat. Is altijd handig.
De hoofdruimte achterin is prima , ik ben 1,85 en blijf zeker 15 cm van het dak verwijderd, heb het in een s60 geprobeerd en daar kom ik wel met mijn haren tegen de vloeiende daklijn.
Geplaatst: 08.07.2009 - 22:44
door Msuidgeest
Fijn Michel6. Geluk gewenst.
Mooi om te lezen dat de S80 een waardige en ruime opvolger is voor de 960 (en S90).
Geplaatst: 12.07.2009 - 15:55
door Wolfs XC
Prachtige wagen zeg! Zilver metallic icm zwart leder is bijzonder fraai.
Veel plezier met de wagen.
PS: 2 jaar stilstaan is nooit goed voor een auto maar dat wordt mooi opgevangen met de garantie. Nieuwe lm-meter is altijd mooi meegenomen

Geplaatst: 13.07.2009 - 09:40
door S60 170pk Lpi
Wat een plaatje!!Mooie auto.
Ik wens je er veel geluk en plezier mee. Moet wel gaan lukken met zo'n dikke motor

Geplaatst: 06.08.2009 - 22:48
door Michelt6
zo, morgen mag die 1000 km naar Bretagne , vorige week Duitsland 500 km heen en na het weekend weer retour, daar is die wagen toch wel voor gemaakt. In duitsland een kleine storing, er werd aangegeven dat er een onderdeel tijdelijk was uitgeschakeld, na overleg met volvo assistance bleek dat een wat vaker voorkomende kwaal te zijn die te maken had met veel bochten en slecht wegdek en dat dan het abs , en alles wat daarmee te maken heeft tijdelijk eruit ligt. Dit herstelde zich weer na een km of 100 dus geen probleem.
Later nog even , een km of 70 , achter een 323 csi gezeten (een meter of 50 ertussen) met 230 en het is werkelijk ongelofelijk dat je daar de radio niet harder voor hoeft te zetten.
Ben benieuwd hoe die zich volgende week houd , (dat zal wel niet ver boven de 140 komen op de cruisecontrol..) maar vooralsnog helemaal super deze auto.
Geplaatst: 06.08.2009 - 22:59
door S80 Executive
@Michelt6,
Er zijn op dit forum al heel wat woorden vuil gemaakt over de verouderde automatische 4 bak, voornamelijk in negatieve zin. Hoe beleef jij dat na de nodige kilometers?
S80 Executive
Geplaatst: 07.08.2009 - 07:52
door bart simpson
verouderd is hier een groot woord, er paste stomweg geen (niet heel veel modernere) 5 trapsautomaat naast
Geplaatst: 07.08.2009 - 08:15
door S80 Executive
@bart simpson,
Is dat de reden? Ik dacht dat de 4traps toentertijd de enige automaat van Volvo was die het koppel van 380Nm aankon.
S80 Executive
Geplaatst: 07.08.2009 - 09:07
door bart simpson
Een T6 heeft alleen door de lengte van de dwarsgeplaatste motor al een draaicirkel van 12,9 meter (ipv de 10.9 voor de 5 cilinders) , er paste geen andere bak achter dan de 4 trapsbak (die bak van de 265pk R AWD lag toen al op de plank)
Geplaatst: 07.08.2009 - 16:23
door Michelt6
@s80 executive, voorzover ik daar kijk en verstand van heb doet die het super, precies zoals in het forum wel wordt gezegd, bij normaal rijden voel je een rustige overgang van 1 naar 2 en daarna niet meer, op het moment dat je gas geeft en hij moet terugschakelen duurt dat even, als je niet gelijk plankgas geeft voel je hem eerst 1 versnelling terug gaan en als je meer gas geef duurt dat een tikkie langer om verder terug te gaan , als je de geartronic gebruikt is dat voorbij maar ik kan niet zo rustig rijden en schakelen met de hand als de automaat, die is echt nauwelijks voelbaar. bij hogere snelheden verbaasde die me trouwens ook, met 200 flink gas erbij en hij gaat terug naar de 3 om bij 220 weer naar 4 te gaan.
Al met al kan ik er niets negatiefs aan vinden.
Gr Michel
Geplaatst: 07.08.2009 - 17:22
door S80 Executive
Precies, zo beleef ik 'm ook. Ik vind die lange versnellingen juist een lekker relaxed. Bij een ingehouden rijstijl zijn de schakelmomenten nauwelijks merkbaar, maar ook bij volgas vind ik 'm zeer netjes opschakelen. Het handmatig schakelen gaat mijn inziens heel snel. Je hoort vaak dat je voor je gevoel lang moet wachten op de volgende versnelling, maar dat idee heb ik juist niet. Een + is direct de volgende versnelling. Wat ook leuk is, als je 'm wat langer kent: probeer als je rond de 60 km/h rijdt heel voorzichtig gas te geven. Soms zit ie dan nog in z'n 'lock-up' of zoiets. Hij schakelt dan niet terug, maar je kunt dan vanaf zo'n 1200 r/pmin puur op koppel best snel versnellen. In 1 ruk door tot 250 km/h in de 4e versnelling!
Veel plezier ermee,
S80 Executive
Geplaatst: 07.08.2009 - 20:10
door Michelt6
dat klopt met de hand schakelen gaat echt direct , daar zit absoluut geen tijd tussen en op het moment dat je bv 40 rijdt in '2' en je geeft gas dan gaat die ook direct weg, op dat moment ben je manuel veel sneller dan in de automaat.
van 60 tot 250 gaat denk ik niet lukken naar bretagne, zelf in duitsland vond ik het te druk om met die gang te rijden, dan moet het voor mij uit wel helemaal stil zijn en ook niet zo bochtig, een flauwe bocht lijkt met 220 wel een chicane.. Daarnaast zitten we met ze viertjes en een kofferbak vol bagage en ik wil wel met ze vieren ook weer heel thuis komen.
Dat plezier gaat op zeker lukken, vande week is er een ipod 120 gb ingegaan dus zelf in frankrijk hebben we normale muziek..