vragen na testrit
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40419
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Kennelijk een Belgisch probleem. In NL zijn auto's beschikbaar bij de importeur. Die kunnen via een dealer worden 'besteld'.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
En dan wetende dat er in Gent een imense Volvo fabriek staat, er worden dan wel geen C70's gebouwd..
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
ik ken persoonlijk geen enkele importeur die _alle_ modellen, motoriseringen en uitvoeringen heeft staan ...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 17.08.2009 - 13:58
Neen, natuurlijk niet. Dat hoeft ook niet. Maar in mijn geval zou het toch aangenaam zijn als ik een C30, S40 of V50 met een D3 automaat zou kunnen proberen. Voor zover ik weet hebben die toch heel wat gemeen met de C70. Nu moet ik het met andere aandrijflijn proberen, en met een ander onderstel (nieuwe S60 of S80).liquid_force schreef:ik ken persoonlijk geen enkele importeur die _alle_ modellen, motoriseringen en uitvoeringen heeft staan ...
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een D3 automaat is pas beschikbaar in 2011
Volvo for life
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Hij is wel te bestellen.
In het verleden zijn ook wel levertijden van een jaar voorgekomen. o.a. Mercedes E, VW golf IV.
Dan valt 5-6 maanden nog mee
In het verleden zijn ook wel levertijden van een jaar voorgekomen. o.a. Mercedes E, VW golf IV.
Dan valt 5-6 maanden nog mee

Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 17.08.2009 - 13:58
Net de testrit achter de rug. Samenvattend: gemengde gevoelens.
In zijn voordeel:
- goede motor, leuke sound van de 5 cilinders (maar niet noodzakelijk extra powergevoel tegenover de 2.0D)
- lekker stil, quasi geen last van rijgeluiden
- mooi afgewerkt aan de binnenkant, aantrekkelijke kleurcombinaties beschikbaar van leder en plastic delen.
Niet meteen enthousiast over:
- rijgedrag (dansen, wiegen, vaag stuurgevoel): ik heb soms de indruk dat je de auto "verplaatst", in plaats van er mee te rijden - het dikke stuur roept nochtans andere verwachtingen op
- de mistlampen vooraan (banaal stuk zwart plastic)
- te weinig zijdelingse steun in de zetels (vergelijk ze bvb. eens met een S60) - wat me eerder verbaasde voor een Volvo.
- geplette tenen voor de achterpassagier als je de bestuurderszetel in de laagste stand zet.
- twee handgrepen aan de binnenkant van de deur - de extra handgreep bezorgt met een blauwe elleboog als ik steun zoek met m'n linkerarm.
- toch wel stevig verbruik - en dat voor een handgeschakeld exemplaar.
Ik denk dat ik toch eerst nog eens een testrit ga doen met de 120d, en nog eens met een 9-3 (die de baas eigenlijk liever niet ziet komen, maar bon).
In zijn voordeel:
- goede motor, leuke sound van de 5 cilinders (maar niet noodzakelijk extra powergevoel tegenover de 2.0D)
- lekker stil, quasi geen last van rijgeluiden
- mooi afgewerkt aan de binnenkant, aantrekkelijke kleurcombinaties beschikbaar van leder en plastic delen.
Niet meteen enthousiast over:
- rijgedrag (dansen, wiegen, vaag stuurgevoel): ik heb soms de indruk dat je de auto "verplaatst", in plaats van er mee te rijden - het dikke stuur roept nochtans andere verwachtingen op
- de mistlampen vooraan (banaal stuk zwart plastic)
- te weinig zijdelingse steun in de zetels (vergelijk ze bvb. eens met een S60) - wat me eerder verbaasde voor een Volvo.
- geplette tenen voor de achterpassagier als je de bestuurderszetel in de laagste stand zet.
- twee handgrepen aan de binnenkant van de deur - de extra handgreep bezorgt met een blauwe elleboog als ik steun zoek met m'n linkerarm.
- toch wel stevig verbruik - en dat voor een handgeschakeld exemplaar.
Ik denk dat ik toch eerst nog eens een testrit ga doen met de 120d, en nog eens met een 9-3 (die de baas eigenlijk liever niet ziet komen, maar bon).