Pagina 3 van 3

Geplaatst: 14.08.2010 - 09:02
door Ben
Kennelijk een Belgisch probleem. In NL zijn auto's beschikbaar bij de importeur. Die kunnen via een dealer worden 'besteld'.

Geplaatst: 14.08.2010 - 10:41
door BlackcurrantV70
En dan wetende dat er in Gent een imense Volvo fabriek staat, er worden dan wel geen C70's gebouwd..

Geplaatst: 14.08.2010 - 11:17
door liquid_force
ik ken persoonlijk geen enkele importeur die _alle_ modellen, motoriseringen en uitvoeringen heeft staan ...

Geplaatst: 15.08.2010 - 21:29
door brammelo
liquid_force schreef:ik ken persoonlijk geen enkele importeur die _alle_ modellen, motoriseringen en uitvoeringen heeft staan ...
Neen, natuurlijk niet. Dat hoeft ook niet. Maar in mijn geval zou het toch aangenaam zijn als ik een C30, S40 of V50 met een D3 automaat zou kunnen proberen. Voor zover ik weet hebben die toch heel wat gemeen met de C70. Nu moet ik het met andere aandrijflijn proberen, en met een ander onderstel (nieuwe S60 of S80).

Geplaatst: 15.08.2010 - 21:30
door bart simpson
een D3 automaat is pas beschikbaar in 2011

Geplaatst: 16.08.2010 - 12:43
door brammelo
De D3 automaat pas vanaf 2011? Maar hij staat nu wel al in de prijslijst?

Geplaatst: 16.08.2010 - 12:51
door 945i
Hij is wel te bestellen.

In het verleden zijn ook wel levertijden van een jaar voorgekomen. o.a. Mercedes E, VW golf IV.
Dan valt 5-6 maanden nog mee :)

Geplaatst: 16.08.2010 - 12:56
door brammelo
Net de testrit achter de rug. Samenvattend: gemengde gevoelens.

In zijn voordeel:
- goede motor, leuke sound van de 5 cilinders (maar niet noodzakelijk extra powergevoel tegenover de 2.0D)
- lekker stil, quasi geen last van rijgeluiden
- mooi afgewerkt aan de binnenkant, aantrekkelijke kleurcombinaties beschikbaar van leder en plastic delen.

Niet meteen enthousiast over:
- rijgedrag (dansen, wiegen, vaag stuurgevoel): ik heb soms de indruk dat je de auto "verplaatst", in plaats van er mee te rijden - het dikke stuur roept nochtans andere verwachtingen op
- de mistlampen vooraan (banaal stuk zwart plastic)
- te weinig zijdelingse steun in de zetels (vergelijk ze bvb. eens met een S60) - wat me eerder verbaasde voor een Volvo.
- geplette tenen voor de achterpassagier als je de bestuurderszetel in de laagste stand zet.
- twee handgrepen aan de binnenkant van de deur - de extra handgreep bezorgt met een blauwe elleboog als ik steun zoek met m'n linkerarm.
- toch wel stevig verbruik - en dat voor een handgeschakeld exemplaar.

Ik denk dat ik toch eerst nog eens een testrit ga doen met de 120d, en nog eens met een 9-3 (die de baas eigenlijk liever niet ziet komen, maar bon).