Pagina 3 van 4

Geplaatst: 27.08.2009 - 21:20
door Gast
bart simpson schreef:het is geen structureel probleem, die uitvalpercentages zijn in absolute zin heel klein
Dat betwijfel ik.
Volgens jou zou het ETM probleem ook niet structureel zijn en ook dat bleek toch anders te zijn.
Zoveel zelfs, dat TROS-RADAR daar een item aan besteedde.

Moet wel zeggen dat ook andere merken ook vergelijkbare problemen hebben.
Renault is daar een goed voorbeeld van.

Geplaatst: 27.08.2009 - 22:08
door bart simpson
toon je aanname dan gewoon eens aan

Geplaatst: 28.08.2009 - 06:56
door alfredgeel
@ Bart.

Je moet het ook als een imagoprobleem beschouwen. Eigenaars van Volvo's begrijpen heus wel dat hun auto een kluwen is van techniek, van mechanica en electronica. En net zoals hun wekkerradio zal die wel eens verslijten of stuk gaan.

Mensen die klachten hebben gaan zich sneller kenbaar maken dan mensen super tevreden zijn van hun volvo. ( eigenlijk laten we te weinig weten als alles goed is).
maar voor problemen die wederkerend zijn EN veel geld kosten EN buiten de normale slijtage vallen ga je wel een situatie creëren waarin mensen zich gaan ergeren.
Het internet is daar een ongelofelijk medium voor. Iedereen kan zijn ongenoegen uiten op fora en daardoor creëer je dan de perceptie dat elke volvo dat probleem heeft; In absolute cijfers zal het voor Volvo wel meevallen, maar als ik geen Volvo ( en LPG )fanaat was , dan had ik nooit nog een volvo gekocht met ale problemen die ik gehad heb met mijn XC.
En dat is nu juist hetgeen we in deze vraagstelling willen aanduiden.
De ergernis omdat het produkt niet aan je verwachting voldoet vraagt om een klantvriendelijke oplossing ( lees financieel aanvaardbaar ).

Geplaatst: 28.08.2009 - 07:23
door bart simpson
ok, maar breng je het terug tot de aantallen waar het over gaat zijn die verwaarloosbaar klein terwijl de suggestie gedaan wordt dat iedere Vovo eraan lijdt en op basis daarvan het een dusdanig structureel probleem is dat juist daardoor een fabrikant er maar wat moet doen.
Dat er specialisten zijn voor deze soort computers die er hun brood aan verdienen weet ik ook, maar die worden ook met grofweg alle merken geconfronteerd, het lijkt mij dan dat het iets is dat bij meerdere (alle?) merken incidenteel voorkomt, ben het wel onmiddelijk met je eens is dat het financieel zuur is.

Geplaatst: 28.08.2009 - 07:59
door bart simpson
AlexV70 schreef:
bart simpson schreef:het is geen structureel probleem, die uitvalpercentages zijn in absolute zin heel klein
Dat betwijfel ik.
Volgens jou zou het ETM probleem ook niet structureel zijn en ook dat bleek toch anders te zijn.
Zoveel zelfs, dat TROS-RADAR daar een item aan besteedde.
het uitvalpercentage was daarbij ook klein, men kwam niet verder dan 2,5% (daarbij de frustraties en finaciele pijn van die 2,5% "slachtoffers" zeker niet willen bagetaliseren) en ik quote dan maar weer eens een zelfbenoemde deskundige:
AlexV70 schreef:Als je dit topic geheel hebt gelezen, weet je dat ik ook 3 van ACTronics heb gehad.
Ik ben er dus niet zo kapot van.
in Tros radar werd ook de suggestie gedaan dat de oplossing voor de Volvo ETM de veel betere ETM van ACtronics was, alles voor de kijkcijfers?
Een ETM blijkt in de praktijk nog wel eesn een lastig ding, dat gaat alleen aan geen merk voorbij.

Geplaatst: 28.08.2009 - 09:30
door Richard
Maar als Volvo nou handig is sluiten ze een deal met een van de bedrijven die die dingen repareert. Reaparatie kost bij eerdergenomed bedrijf rond de 150,- Wanneer ik bij Volvo aan zou komen moet er een compleet nieuw ding in en kost me dat dik 1000,- Wanneer volvo aanbied reparatie uit te laten voeren voor zeg 200,- ben ik eerder geneigd om dat te doen. Hiermee houdt Volvo de klant tevreden en wordt er niet geklaagd.

Geplaatst: 28.08.2009 - 09:40
door bart simpson
Volvo doet dat niet uit aansprakelijkheidsoverwegingen, niet meer en niet minder, het staat een individuele dealer natuurlijk altijd vrij om deze suggestie te doen

Geplaatst: 28.08.2009 - 09:48
door Richard
Het lijkt mij dat die aansprakelijkheid weer doogeschoven kan worden naar de reperateur. Komt bij dat mensen nu ook naar die reperateur zouden gaan om de klokkenwinkel te laten repareren. Asl ik naar mezelf kijk; ik breng mijn auto altijd bij de dealer. Nu zou ik daar komen met het omschreven defect en de dealer zegt me dat dat een nieuw instrumentarium wordt van 1000,- dan vind ik dat een flinke uitgave voor een 2002 auto met 3ton op de teller. En zou ik het waarschijnlijk niet doen maar blijf me wel ergeren aan het slcht functioneren van de klokkenwinkel. Als nu de dealer aangeeft dat er bedrijven zijn die dat repareren tegen een lager tarief. Zeg 200,- dan ben ik eerder geneigd om de dealer dit te laten regelen. Dan kan de dealer een afspraak maken dat reparatie bijvoorbeeld voor hun 100,- kost. hebben ze 100,- winst erop, plus een tevreden klant en een klant die bij volvo en de dealer blijft.

Ik weet dat Mercedes dit bijvoorbeeld wel doet. Die heeft contact met een bedrijf in eindhoven waar ze de klokken naar op sturen.

Geplaatst: 28.08.2009 - 16:37
door RVL
Met interesse deze discussie gevolgd. Ik heb in 37 jaar aardig wat auto's versleten en herken wel iets in de klacht maar zeker niet bij de volvo's die ik gereden heb. Moest even goed tellen maar dat zijn er dus 11 geweest tot nu toe.
Wel bij de SAAB 99 en de SAAB 900 had ik soortgelijke klachten en bij de Lancia Thema (italiaanse dwaling, gelukkig maar een paar maanden gereden) was buiten de klokkenwinkel alle electra een groot drama.
Ik ben het met Bart eens dat dit geen specifiek Volvo probleem is en dat dit merk procentueel gezien beter scoort dan de hierboven genoemde merken.

Geplaatst: 30.08.2009 - 23:53
door v70.2,4t
Ok positief 427.000km, olie verbruik nihil, 1 op 8 bij 140 km/h en buiten de extra kosten van lpg (nieuwe kop) alleen de ABS module en de ETM (garantie) moeten vervangen. Geen kraakjes en piepjes, al moet ik toegeven dat de bestuurdersstoel zijn beste tijd heeft gehad. Ik zit weleens te kijken naar een vervanger maar dan denk ik ach op naar de 5 ton.

Geplaatst: 20.12.2009 - 21:06
door Protoonius
Heb zelf ook al eens het probleem gehad met de motorola chip. Na SMD solderen zijn de problemen voorbij. Althans het heeft 1 jaar geduurd.

Symptomen: Knipperlichten werken maar verklikkers en binnen zie je ze niet werken. Boardcomputer geeft sneeuw letters (soms zie je echt niets). Alle klokken slaan uit (terug naar 0) en dan binnen een paar seconden weer aan. Dagteller reset zich op een oude stand.

Op dit moment loopt mijn klokje (a la knight rider) achteruit en staat de fijne boodschap SRS airbag spoed als melding.

Oftewel opnieuw aan het solderen. Ben alleen bang dat er te weinig tin aanwezig is. Nieuwe DIM (Drivers information Module) kost volgens dealer ca 900 euro ex BTW ex software updates ) Dat vind ik te bar.

Geplaatst: 20.12.2009 - 23:12
door Gast
Wat bedoel je met SMD solderen?

Geplaatst: 08.01.2010 - 16:44
door Dimi
Mijn vader zijn V70 2.4D uit 2002 heeft het zelfde probleem, het uur klokje loopt enorm snel vooruit, ook de boordcomputer geeft geen meldingen meer.

Dit hebben we ontdekt omdat de abs niet meer werkt, dit heeft hij afgelopen dagen met de koude en vries/sneeuw weer, gemerkt dat de wielen gewoon blokkeren, ik zelf kon het niet geloven, ben er zelf een ritje met gaan maken en idd de wielen blokkeren gewoon zonder enige tussen komst van de abs of enige melding.
In de garage krijgen ze ook geen foutmelding op hun computer terwijl zij zelf ook getest hebben of de wielen blokkeren.

Geplaatst: 09.01.2010 - 19:43
door ralph-e
Precies t zelfde probleem gehad bij mijn v70 (2003). Zowel t teruglopende klokje alsook de warboel in het linker schermpje.
daarnaast was er een probleem met de navigatie (geen of nagenoeg geen satelliet ontvangst.
eea werd door de volvo dealer keurig in garantie opgelost; nieuwe dvd speler en compleet vernieuwd dashbord. Ik kocht de auto in april 2009.
Problemen lijken nu dan ook verholpen.

Geplaatst: 28.07.2012 - 15:06
door chucky777
Nu heb ik precies hetzelfde probleem als de topic starter.
1 op de 3 keer dat ik ga rijden, springt de dagteller weer op 0.
Ongeveer 1 keer per week (minder vaak als de dagteller) gaat het klokje als een gek vooruit lopen. Het is behoorlijk irritant, aangezien ik zo het verbruik niet goed meer kan bijhouden en de tijd vind ik ook altijd wel handig.

Nu kan ik het voor 165 euro laten repareren, dat is dan in het zuiden van het land, maar weet iemand ook een adres in het noorden, die dit ook goed kunnen doen?
Als het niet anders is dan rij ik wel een keer naar het zuiden, maar anders bespaart het me veel tijd.....

Alvast bedankt

Geplaatst: 28.07.2012 - 17:52
door sbv
Even zoeken hier op het forum, is al een aantal maal besproken. Het is eventueel zelf ook op te lossen, mits je het juiste spul hebt en niet bang bent om tellerunit uit elkaar te halen

Geplaatst: 28.07.2012 - 21:13
door toedeledoki
sbv schreef:Even zieken hier op het forum
Zou ik niet te veel doen :wink: .

Geplaatst: 28.07.2012 - 21:31
door chucky777
dank voor de tip, maar zelf ga ik het niet doen! Gaat niet goed komen...

Als iemand nog persoon/bedrijf weet die het kan doen in het noorden.......

Geplaatst: 29.07.2012 - 18:44
door sbv
Opsturen een idee bijv naar ETS1 ?

Geplaatst: 29.07.2012 - 19:05
door chucky777
ha ha ha, dan moet ik 'm alsnog zelf eruit slopen, dat raad ik mijzelf niet aan!;o)

Dank iig voor de tip. Mochten er geen bedrijfjes zijn in het noorden, dan weet ik natuurlijk waar ik aan toe ben en moet ik het een keer combineren als ik ooit eens in het zuiden beland....