Pagina 3 van 4

Geplaatst: 04.09.2009 - 19:53
door bart simpson
Michael Oud schreef:De Prius is op dit moment wel de best verkochte auto in Nederland.
op totaal verkeerde gronden

Geplaatst: 04.09.2009 - 20:10
door ALF
inderdaad bart

Geplaatst: 04.09.2009 - 20:56
door Michael Oud
bart simpson schreef:
Michael Oud schreef:De Prius is op dit moment wel de best verkochte auto in Nederland.
op totaal verkeerde gronden
Je doelt op het belastingvoordeel?

Het lijkt me niet dat er ook maar iemand bij Toyota is die een minuut minder slaapt om de redenen waarom zij het best verkopende model in Nederland in de showroom hebben.

Geplaatst: 04.09.2009 - 21:11
door FLA
Michael Oud schreef:
bart simpson schreef:
Michael Oud schreef:De Prius is op dit moment wel de best verkochte auto in Nederland.
op totaal verkeerde gronden
Je doelt op het belastingvoordeel?
Nee je kan voor het milieu beter, wat was het, 30 jaar in een Hummer rijden dan in zo'n rijdende rijstpapieren zak.

Geplaatst: 04.09.2009 - 21:15
door Michael Oud
FLA schreef:
Michael Oud schreef:
bart simpson schreef:op totaal verkeerde gronden
Je doelt op het belastingvoordeel?
Nee je kan voor het milieu beter, wat was het, 30 jaar in een Hummer rijden dan in zo'n rijdende rijstpapieren zak.
Daar zal een consument hem niet voor kopen toch? Omdat ie slecht is voor het milieu.

De consument koopt de auto voor het belastingvoordeel. Me dunkt.

Geplaatst: 04.09.2009 - 21:19
door bart simpson
Michael Oud schreef:Het lijkt me niet dat er ook maar iemand bij Toyota is die een minuut minder slaapt om de redenen waarom zij het best verkopende model in Nederland in de showroom hebben.
dat mag nu zo zijn, de koper van een gebruikte auto heeft heel veel praktisere eisen, wil een Prius qua restwaarde wel eens zien, de kopersgroep voor een gebruikte Prius is absoluut niet zo groot als de hoeveelheid die nu verkocht wordt

Geplaatst: 04.09.2009 - 21:21
door Walter
nee maar onze kinderen wel als al die accu's op de sloop liggen... Want nu rijden mensen, die eerst een Golf TDI hadden, in een Prius of Civic. En dan gewoon 60.000km per jaar, leasecontractje van zegmaar 3 jaar dan staat de hybride van 3 jaar oud op 180.000km. En wie wil dat ding dan nog hebben? Die auto's eindigen dan drie hoog bij autosloperij "Het Einde"

Geplaatst: 04.09.2009 - 21:28
door bart simpson
er kan geen trekhaak onder, je hebt niet veel ruimte, hij is niet echt zo zuinig als gesuggeeerd wordt en als in de nabije toekomst de batterijen overleden blijken is het een tamelijk duur ding

Geplaatst: 04.09.2009 - 21:37
door Michael Oud
Ik ben het helemaal met je eens Bart.

Geplaatst: 04.09.2009 - 21:47
door tvc15
Ik niet, want Toyota geeft 8 jaar onvoorwaardelijke garantie op de accu's en alle andere componenten van het hybrid drive systeem.

On Topic: ik hoop dat de 2.0 GTDi motor ook snel in de V70 komt, dit is een motor die het beste van diesel (koppel bij lage toeren) en benzine (dynamisch bereik, lekker doortrekken naar het rode gebied) combineert bij een zeer acceptabel verbruik. We zullen er aan moeten wennen dat dezelfde motoren meer en meer in verschillende merken te vinden zijn.

Geplaatst: 04.09.2009 - 21:54
door bart simpson
ben je 8 jaar onder de pannen, hoeveel priussen zijn er momenteel ouder dan 8 jaar en wat hebben ze er aan kilometers opzitten?

(ik zie er in NL 1 ouder dan 8 jaar en 3 met meer dan 150.000km, bron www.gaspedaal.nl, en in Duitsland op www.mobile.de 12 ouder dan 8 jaar waarvan er ook 3 met meer dan 150.000km, ergo, die 8 jaar zeggen niets, een toyota hybrid wordt op het eerste gezicht niet gekocht voor intensief gebruik)

Geplaatst: 05.09.2009 - 02:13
door Cruising 480
Als ervaringsdeskundige van een direct ingespoten benzinemotor (Renault IDE) kan ik voor iedereen maar hopen dat de evolutie van deze motoren grote stappen heeft gemaakt. Mijn motor was na 45.000 km. totaal verkoold en is helemaal uit elkaar geweest, gelukkig heeft RN Nederland zo goed als alles vergoed. Het schijnt dat de eerste GDI's van Mitsubischi dezelfde problemen hadden. Volgens deskundigen bij Renault lagen de problemen hier in Nederland vooral aan de kwaliteit benzine en het feit dat de motoren hier zelden zwaar belast worden. Na de revisie werd mij geadviseerd voornamelijk V-Power te tanken vanwege de reinigende werking van deze bezine. Wellicht is hier ergens een S/V40 rijder met een GDI motor die met dezelfde problemen te maken heeft/had.

Geplaatst: 05.09.2009 - 10:27
door BlackcurrantV70
Ik kan er uit ervaring over meepraten, onlangs een Prius huurauto gereden in Californie, had er na 5km al spijt van....echt niet voor herhaling vatbaar.

Ik heb ook al een Ford Escape Hybrid gereden, dat reedt beter dan de non-hybrid versie van hetzelfde model!

Ik ga een paar keer per jaar voor mijn werk naar de USA, heb dus aardig wat autootjes gereden de laatste 10 jaar.

Geplaatst: 05.09.2009 - 11:41
door Msuidgeest
Ik begin Volvo een beetje zat te worden. Het eigenzinnige is er vanaf, net als Saab (maar dat is een ander forum).

Blijkbaar ben ik iemand die allen de oudere en vierkante Volvo's mooi vind en mogelijk daarom niet zoveel geef om die verbouwde Ford-modellen. En toch lees en hoor ik overal dat de voorwielaangedreven Volvo's prima machines zijn om in te rijden.

Een beetje vreemd van mezelf.

Of zijn het niet-zichtbare-oogkleppen waardoor ik blijf hangen bij de oudjes van weleer?

Geplaatst: 05.09.2009 - 11:57
door bart simpson
ben er bang voor...

Geplaatst: 05.09.2009 - 12:10
door BlackcurrantV70
Misschien komt het eigenzinnige weer terug als Volvo in Chinese handen komt......god beware het ons...

Geplaatst: 07.09.2009 - 22:22
door HV
zijn er al prijzen van de 2l turbo XC60 bekend?

Mbt 5 cylinders: jammer inderdaad, maar ik vrees dat er steeds meer motoren door steeds minder fabrikanten zullen worden gemaakt en voor diverse merken worden ingezet, hooguit met wat aanpassingen. Op zich zou een 5 cylinder naar mijn idee een mooi alternatief kunnen zijn voor 6 cylinders en mogelijk zelfs 8 cylinders, zeg maar de onderkant van de liefhebbersmotoren (wat tot voor kort de positie van de V6 was, de motor die nu steeds vaker ook V8 modellen vervangt). Maar dan moeten voldoende andere merken ook geloof hebben in dat concept en zal het weliswaar naadloos aansluiten bij de Volvo motoren traditie, maar niet langer een motorenaanbod zijn dat exclusief aan Volvo is voorbehouden.

Geplaatst: 08.09.2009 - 07:05
door bart simpson
er is onder de € 50.000,- geroepen, ga uit van een gelijk prijsnivo aan de 2.4D

Geplaatst: 08.09.2009 - 17:18
door Michael Oud
HV schreef: Maar dan moeten voldoende andere merken ook geloof hebben in dat concept en zal het weliswaar naadloos aansluiten bij de Volvo motoren traditie, maar niet langer een motorenaanbod zijn dat exclusief aan Volvo is voorbehouden.
VAG

Geplaatst: 24.09.2009 - 09:38
door Nuggie
Heeft de Powershift automaat ook de beschikking over een "Sportstand" (meer een hoge toerenstand, maar dat verkoopt niet zo goed...)