Frenk schreef:Ik begrijp volkomen de frustraties hoor.
Dit jaar heeft een Franse trut haar deur in de flank van mijn Volvo geduwd en heeft mij nadat ik haar attent maakte op de schade, mij staan uitlachen.
Tjonge zei ze en wat ga je nu doen? De politie bellen...ze zullen lachen! Dat is geen schade...dat is hier normaal :shock:
Ik heb geeist dat ze een Europees aanrijdingsformulier invulde, maar nu zegt de Franse verzekering dat ze alle verantwoordelijkheid afwijst.
En wie kan verdorie opdraaien voor de kosten?
Ik dus...
Ja helaas, dit soort mensen bestaan. En inderdaad, de Fransen zijn "erg op zich zelf". Maar laat de Nederlander ajb ophouden over chauvinisme of xenofobie van de Fransen, na 8 jaar buitenland zijn mijn ogen wel opengegaan.
Maar nogmaals, vergroot het niet uit dit soort incidenten en anders ga je gewoon lekker naar de Wadden, hoef je niet zo ver te rijden en altijd aardige mensen om je heen.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Dit jaar heeft een Franse trut haar deur in de flank van mijn Volvo geduwd en heeft mij nadat ik haar attent maakte op de schade, mij staan uitlachen.
Tjonge zei ze en wat ga je nu doen? De politie bellen...ze zullen lachen! Dat is geen schade...dat is hier normaal :shock:
Ik heb geeist dat ze een Europees aanrijdingsformulier invulde, maar nu zegt de Franse verzekering dat ze alle verantwoordelijkheid afwijst.
Ik dus...
Je bent blijkbaar echt rustig gebleven. Mijn vrouw roept mij weleens na met je mond en niet met je handjes bij een akkefietje. Ik ben zelf wel rustig, maar zodra het mij het bloed onder de nagels wordt gehaald. Dan sta ik niet meer voor mij zelf in. Ik had denk ik die muts door de eigen stuur gevlochten.
Toch iets leuks over Frankrijk, ergens rond het jaar 2001 of 2:
Ik reed al een tijdje in een 960 van 1991 met "alles erop en erin". Vrienden waar ik op bezoek was hadden weer Franse vrienden. Een grote Volvo waren ze niet gewend maar die bekken vielen open toen mijn motorkap open moest van hun. Een en al draden, kabels en vooral een 24-kleps motorblok. Nou, dat hadden ze nog nooit gezien met hun Peutjes en R5-jes.
En ineens ben je een monsieur terwijl ik gewoon dezelfde malloot ben als een paar jaar geleden.
Maar ook zat rotzooi gezien waardoor ik geen zin meer heb om naar Frankrijk af te reizen. En het contact met die vrienden is helaas ook verwaterd. Dat gebeurt als je 750 km van elkaar woont: het houdt een keer op.
Wat een gedoe, fijn dat je toch een leuke vakantie hebt gehad.
Ik rij overigens liever door Frankrijk naar bijv. Italië dan via Duitsland.
Dus ook dit jaar! Verder zonder problemen overigens. In Italië( het vierde verkoopland van Volvo) ben ik ook geen enkele Volvo dealer tegen gekomen. Vroeger zat er steeds een boekje met alle Europese dealers in een auto, maar dat tref je nu ook al niet meer aan. Ik was graag op 'bezoek' geweest met de C70, dat is dus niet gelukt.
Ik dacht ook dat wanneer je pech hebt op de peage dat er enkel iemand komt om je weg te slepen. Repareren op de peage is er niet bij, je wordt altijd naar een garage gebracht.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Ik denk dat je heel wat pagina's kunt vullen met nare ervaringen. En niet alleen over Frankrijk. Ik heb zelfs in Oostenrijk, hoewel ik vloeiend Duits spreek en bij een officiële dealer was gekke dingen meegemaakt. Net zoals je dat in Nederland tegenkomt. En dat is tegelijk ook weer het verontrustende, het lijkt gemeengoed te worden.
Ik ga iig volgend jaar wéér met mijn caravannetje en Volvo naar Frankrijk. Nee ik ben géén Francofiel.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
Ik dus...
Soort gelijk afgelopen jaar, even eten bij de Mc Donalds la foux sowiezo al een feest.(NOT)
We zitten net met onze burger op het terras komt er een ouwe peug 306 aan met ehm zuid europese type's erin.
Ze parkeren hun gedeukte gebakje naast de onze en gaan daarna een discussie houden terwijl ze met hun heuptasjes tegen onze auto staan aangeleund. :onfire:
Ik naar die gasten toe en uit gelegd dat het onze auto is waar ze tegen aan staan en dat ik liever heb dat ze tegen hun eigen auto gaan aanstaan.
Waarom is het dan altijd met dat soort gasten zo dat ze je aankijken alsof je iets lelijks over hun moeder hebt gezegd. :dontknow: .
Het intereseerd een fransman niet of er een kras/deuk meer of minder op zit en in het franse verkeer geef ik alleen maar want ze rijden gewoon door. Het is een geweldig land maar het haantjes gedrag hoort daar jammer genoeg ook bij.
ruuds70 schreef:Wat een gedoe, fijn dat je toch een leuke vakantie hebt gehad.
Ik rij overigens liever door Frankrijk naar bijv. Italië dan via Duitsland.
Dus ook dit jaar! Verder zonder problemen overigens. In Italië( het vierde verkoopland van Volvo) ben ik ook geen enkele Volvo dealer tegen gekomen. Vroeger zat er steeds een boekje met alle Europese dealers in een auto, maar dat tref je nu ook al niet meer aan. Ik was graag op 'bezoek' geweest met de C70, dat is dus niet gelukt.
Ik dacht ook dat wanneer je pech hebt op de peage dat er enkel iemand komt om je weg te slepen. Repareren op de peage is er niet bij, je wordt altijd naar een garage gebracht.
Ik ben van mening dat ik liever op de duitse autobahnen rij dan op de franse autoroute, helemaal als er s'avonds ook nog een hap gegeten moet worden.
Wij gaan al jaren naar Frankrijk en ik blijf het een geweldig land vinden.
We hebben ook dit jaar weer meerdere avonden gezellig doorgebracht met Franse buren en overburen. Eigenlijk hebben we voor het allergrootste deel zeer positieve ervaringen in Frankrijk. Dit veranderd daar niets aan. Het is en blijft een heerlijk land met prachtige landschappen, vaak sympathieke mensen en voortreffelijk eten. Kunnen ze bij ons nog een hoop van leren.
Arno
V70 T5 geartronic 2002. G3, Nautic Blue Pearl, fully loaded...
nootje63 schreef:Wij gaan al jaren naar Frankrijk en ik blijf het een geweldig land vinden.
We hebben ook dit jaar weer meerdere avonden gezellig doorgebracht met Franse buren en overburen. Eigenlijk hebben we voor het allergrootste deel zeer positieve ervaringen in Frankrijk. Dit veranderd daar niets aan. Het is en blijft een heerlijk land met prachtige landschappen, vaak sympathieke mensen en voortreffelijk eten. Kunnen ze bij ons nog een hoop van leren.
Dan hebben we een verschillende smaak voor wat betreft het eten, frankrijk staat dan bekend als land met "haut cuisine" maar ik vind daar in de praktijk weinig van terug. Goeie salade's maken ze zeer zeker, maar zaken als vlees en vis op de franse manier is niet mijn manier.
Wat betreft tafelmanieren ben ik blij dat we hier gewend zijn aan het met de mond dicht kauwen, in tegenstelling van onze franse vrienden.
Ik ben het met je eens dat ze een enorm mooi land hebben, waar ook wij al menig vakantie hebben doorgebracht
Probeer je eens te verplaatsen in de situatie als een Fransman met z'n renaultje bij de Volvo dealer in Nederland komt.....
Over het algemeen zal op hetzelfde industrieterrein ook een renoult dealer zitten, en anders zeker een universele garage die zeker zal helpen!
Precies wat ik hier lees, uit het eerste bericht, in nou net waarom ik er liever niet heen ga... En als ik dat dan doe liefst niet op zaterdag en zondag reizen. Sta je daar, alles dicht...
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000 Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007 Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Vele van ons willen dat toeristen cq immigranten zich aanpassen aan onze "normen en waarden" als ze in Nederland verblijven.
Het verbaast me dan ook enorm dat vele zo afgeven op, in dit geval de Fransen, omdat zij anders denken en doen als wij.
Fout….., pas je aan, aan hun levenswijze/stijl en klaag niet of blijf lekker bekrompen in het burgertrutjes Nederland waar we elkaar het liefst niet groeten, waar we zeker niet onverwachts mogen aanschuiven met eten.
VIVERE LA VITA
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Wij gaan ook nog maar zelden naar Frankrijk om de hier aangehaalde redenen en omdat ik ten tijde van mijn Mitsubishi Colt GTI ook heb meegemaakt dat de auto is leeggejat, ook het leuke Momo-sportstuurtje. Rijden is er dan niet meer bij. En ook de Mitsubishi-garages zijn in Frankrijk niet dik gezaaid...
For the record : wij spreken redelijk vloeiend Frans, wij zijn beleefd en voorkomend, wij doen niet uit de hoogte. En toch stuit je op desinteresse, onbeschoftheid en meer van dat fraais.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Tjonge, jonge, jonge zeg.
Wat een afkeur voor de Fransen. En en passant wordt er gezegd dat alle Franse garagehouders dieven en nietsnutten zijn. En ook dat ze geen woord over de grens spreken.
Wat een vooroordelen allemaal weer.
Nu kom ik al jaren regelmatig in La Douce France, inderdaad heerst daar nog steeds een soort van chauvinistisch gevoel bij velen. Maar dat verminderd met de loop der tijd. Hoewel ik de taal met handen en voeten spreek kan ik mij altijd duidelijk maken. Ik wordt dan ook meestal geaccepteerd. Ze zijn blij dat je moeite doet om hun taal te spreken en schakelen dan soms zelf automatisch om naar Engels.
En in de plaatsen waar ik kom gaat het er gemoedelijk aan toe. Ik pas mij daar dan ook volledig aan aan.
Nu even over die service. Ja. Dat is dus puur een probleem waar ik ook tegenaangelopen ben. Maar dan in Zweden. Tja: dat heb je met het verzekeringsstelsel hier in Nederland. Iedereen schuift het op iedereen af.
Helaas zijn er geen verzekeringen waar je met één telefoontje alles geregeld hebt als je in het buitenland met pech komt te staan!!
Overigens is het inderdaad zo dat als je in de zuidelijke landen met pech komt te staan dat je auto beter gerepatrieëerd kan worden. Hoewel mijn toenmalige V40 was voorzien van een Renaultmoter (de Diesel), wist de Renaultdealer die het afsleepcontract van de Peage had ook niet wat een turboslang is. (Terwijl dat exact dezelfde was als bij een toenmalige Renault Megane of Laguna met dezelfde motor.) Maar dat geldt dus niet alleen voor Frankrijk, maar ook voor Italië en Spanje.
Als laatste: Ooit in de jaren '70 (1978) was ik met mijn ouders op vakantie in Spanje. Wij hadden toen een Audi 80 uit 1977. Daar zat een speciale gaskabel in. Die is geknapt op de autoroute. Wij zijn afgesleept naar een lokale garage aan de afrit van deze autoroute. Binnen een half uur was de gaskabel provisorisch gemaakt. Kosten: omgerekend 10 guldens. Deze gaskabel heeft, totdat de auto werd ingeruild nog 200.000 km dienst gedaan. En dat met een Audi in een land waar toen alleen maar Seat reed.
Frankrijk is een pracht land, dus ik laat me niet weerhouden er naar toe te gaan. Maar met een Volvo loop je daar wel grotere risico's, niks aan te doen.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
Ik stond in een ver ver verleden eens met een lekke band ergens aan de Route Napoleon. Op een zondag. De Route Napeleon vervolgen zonder reserve-wiel was geen goede optie. In een dorpje een garage gevonden, gesloten natuurlijk, waar de eigenaar eigenhandig de band repareerde op z'n vrije dag. Kosten ? " Huit Francs, monsieur". Maar goed, dat was vroeger. Toen de lucht nog schoon was en de gulden nog van hout.
Fransen kunnen inderdaad nog een hoop leren van onze autodealers in Nederland.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.