Pagina 3 van 4

Geplaatst: 10.10.2009 - 18:06
door Ramon&Ramon
Hij heeft in ieder geval geen dual mass vliegwiel,dus dat kan het niet zijn..

Geplaatst: 10.10.2009 - 18:37
door bartv70
RamonRamon ik durf niet te twijfelen aan jouw kennis maar volgens de
Ameco onderdelensite zit er in een 2.5D toch een Dual mass, of zijn ze geleverd met en zonder dualmass.

Geplaatst: 10.10.2009 - 19:15
door Ramon&Ramon
ze geven daar op,vanaf 1996,toen werden die vliegwielen nog niet gebruikt bij Volvo volgens mijn gegevens hier,die zijn vanaf 1999 pas gebruikt.
Ik duik er nog is even in.

Geplaatst: 11.10.2009 - 12:03
door BarnOwl
pimsam schreef:Ik heb een V70 2.5D uit 1999 (dus de classic) al is dit een automaat. Wat me een beetje bevreemd is dat iedereen meteen gebreken aanwijst maar het feit vergeet dat deze VAG motoren verre van trillingsvrij zijn.
Ik weet niet wat voor auto je gewend bent maar een zekere mate van trillen, zeker stationair is normaal bij deze motoren. Doet de mijne ook en ik heb geen lastig vliegwiel. Als ie eenmaal rijd, is het trillen weg.
Ga eens in een andere V70 2.5D rijden dan heb je een beter vergelijk anders blijft het erg subjectief.
Mocht hij toch overmatig trillen, wat ik niet wil uitsluiten natuurlijk, hebben motorsteunen bij deze km stand al een zwaar leven achter de rug ook al zien ze er op het oog goed uit. Vervangen is bij anderen al heel positief uitgevallen.
Goed punt, ik stapte een jaar geleden van een 850 benzine in een 2,5D. Net een tractor in vergelijking......
Bij stationair schudt de mijne ook. Zodra ik echter ga rijden rijdt ie als een zonnetje. Geen trillingen, niets.

Ik zou als je echt een goede diagnose wilt dit laten vaststellen bij een goede dealer of inderdaad een ANWB keuring doen.

Geplaatst: 11.10.2009 - 14:58
door Ramon&Ramon
Bij Wiggerd is de krukas poelie stuk en de rechtermotorsteun is versleten,rechts voor onder.
Motor loopt verder perfect,dus daar is verder niks mis mee.
Valt allemaal mee dus!

Geplaatst: 19.10.2009 - 20:57
door Wiggerd
Zo, ik ben maar weer eens langsgereden bij die lui. Ik heb hem gewoon daar voor de garagedeur neergezet en de kap opengegooid en gevraagd naar de monteur die er naar eigen zeggen twee volle dagen onderzoek naar gedaan heeft. Ik ben daar heel boos geworden en heb gezegd dat er twee specialisten er heeeeeel eventjes een klein half minuutje naar gekeken hebben en gelijk vaststelde dat de krukas poelie stuk was. Hij werd er stil van en gaf toe dat hij niet goed is. Ze hebben de auto gelijk daar gehouden en ze hebben een nieuwe krukas poelie erop gezet. Ik had hem ook op een motorsteun gewezen maar die hebben ze niet vervangen want die is goed volgens hem. In ieder geval is het schudden wel verholpen. Hij trilt nu alleen nog een beetje (bij stationair), maar dat is normaal volgens velen.

Geplaatst: 19.10.2009 - 22:22
door Gast
Ik mag hopen dat niet veel andere klanten getuige waren van jouw uitbarsting. :wink:

Geplaatst: 20.10.2009 - 10:15
door bartv70
Eigenlijk mag je hopen van wel, zodat de mensen gewaarschuwd zijn tegen
het gemak waarop klanten bij deze garage worden heen gezonden zonder een goede diagnose te stellen.
Als Wiggerd niet had vast gehouden aan zijn klacht dan had hij voor veel grotere
problemen komen te staan(buiten de garantie periode), goed dat het uiteindelijk opgelost is.

Geplaatst: 20.10.2009 - 12:02
door Ramon&Ramon
Een pb-tje had ook wel even leuk geweest.wat betreft de afloop:)

Geplaatst: 20.10.2009 - 13:39
door Frumpy
Gaat zo'n krukaspoelie alleen bij de Diesel naar zijn grootje of is dat bij benzine ook mogelijk?

Geplaatst: 20.10.2009 - 15:02
door Ramon&Ramon
meestal alleen bij een diesel,deze poelie fungeert ook als trillingsdemper.Om krukas breuk te voorkomen

Geplaatst: 20.10.2009 - 15:20
door Frumpy
Bedankt.
Zal eens kijken hoe de toestand is. Zijn er naast speling en wellicht rubberschade nog speciale punten waar je bij de beoordeling op moet letten?

Geplaatst: 20.10.2009 - 15:24
door Ramon&Ramon
meestal piept hij bij het starten en afzetten van de motor als hij stuk is.

Geplaatst: 20.10.2009 - 18:40
door bartv70
wat zijn ruwweg de kosten voor vervang v/d poelie

Geplaatst: 20.10.2009 - 23:37
door Ramon&Ramon
Dat ligt eraan waar je de poelie koopt
bij audi,volvo of imitatie

Geplaatst: 21.10.2009 - 10:23
door bartv70
ik heb eeb 2.4D dus vw valt af, is het veel werk om te vervangen

Geplaatst: 21.10.2009 - 22:09
door Audi
[quote="Ramon&Ramon"]meestal piept hij bij het starten en afzetten van de motor als hij stuk is.[/quote]

Kun je omschrijven wat voor soort piep dat is? Is dat een snerpend geluid? Duurt het lang / kort?

Geplaatst: 21.10.2009 - 22:43
door bartv70
net na de start,kort, paar seconden, zachtjes , soort van krekeltje.
Eerste gedachten gaan uit naar poelie v/d dynamo, maar ik bereid me graag op het ergste voor

Geplaatst: 21.10.2009 - 23:25
door Ramon&Ramon
die poelies bestaan uit twee delen die op elkaar gevulcaniseerd zijn,het rubber tussen de binnen en buitenring laat los,vandaar de piep!
Zaak is deze zo snel mogelijk te vervangen!

Geplaatst: 22.10.2009 - 08:44
door bartv70
oke kun je zeggen welke kosten daar aan vast zitten