Pagina 3 van 4

Geplaatst: 12.11.2009 - 23:27
door riny
Zeer interesant deze disc. maar ik overweeg mijn s60 d5 uit 2002 met 260,000 probleemlozen kilometers gereden te hebben in te ruilen voor een s80 op lpg uit 2004 en 80.000 km bij een volvo dealer maar ik twijfel of ik het zal doen de s60 rijd zo geweldig goed en als ik zo hier hoor met al de extra kosten brengt mij toch in twijfel .En ja ik doe het voor het geld maar als ik de rest van al de reparaties ,stelwek , ruimteverlies, enz enz weet ik nog niet of de beslissing wel zo verstandig is . Ieder goed argument zal ik dan ook dubbel gaan lezen .Met vr groeten Riny

Geplaatst: 12.11.2009 - 23:53
door Ramon&Ramon
Snap het probleem van de klepspeling meten niet echt goed.
is al met al een uurtje werk en dan weet je precies waar je aan toe bent!

Geplaatst: 13.11.2009 - 09:58
door M@rcel
Ramon&Ramon schreef:Snap het probleem van de klepspeling meten niet echt goed.
is al met al een uurtje werk en dan weet je precies waar je aan toe bent!
Een uurtje? Geldt dat niet alleen voor klepdeksels met inspectie-openingen?

Geplaatst: 13.11.2009 - 11:57
door Ramon&Ramon
De meesten hebben inspectie schroeven.
Zoniet,dan brengt een goeie compressiemeting de oplossing.Óf een kijkje nemen inwendig!

Geplaatst: 13.11.2009 - 12:22
door M@rcel
compressiemeting? Dan ben je toch te laat?
Zijn er B5254T2 motoren met inspectie-schroeven?

Geplaatst: 13.11.2009 - 12:25
door Ramon&Ramon
Leg is uit waarom je bij een compressiemeting te laat bent?
Een B5254T2 heeft inspectiegaten.

Geplaatst: 13.11.2009 - 12:28
door M@rcel
Als je compressieverlies hebt, dan lekken je kleppen al. Dus is er minimaal één klep in die cilinder die een negatieve speling heeft. Deze zal al een klap gekregen hebben doordat hij zijn warmte niet goed kwijt kan aan de zitting/kop.

Binnenkort kleppen checken dus!

Geplaatst: 13.11.2009 - 12:35
door Ramon&Ramon
een compressiemeting is bedoeld om te kijken naar een eventuele lekkage,in dit geval een kleplekkage.
Compressieverlies wil ook niet zeggen dat het probleem in de kleppen zit,kan ook een cilinderlekkage zijn of de koppakking lek enz enz.

Een koude en warme compressiemeting geeft een goede indicatie van de klepspeling,zo simpel is dat.

Geplaatst: 14.11.2009 - 09:56
door Wim J
Ramon&Ramon schreef:...
Een B5254T2 heeft inspectiegaten.
De mijne niet !

Geplaatst: 14.11.2009 - 15:10
door Ramon&Ramon
Dan heb je waarschijnlijk al een keer een nieuwe kop gehad!

Geplaatst: 14.11.2009 - 15:39
door M@rcel
Wat is de simpelste manier om te zien of je wel of geen inspectie-gaten hebt? Heb je dan aan een zaklamp genoeg?

Geplaatst: 14.11.2009 - 19:11
door Marc O.
M@rcel schreef:Wat is de simpelste manier om te zien of je wel of geen inspectie-gaten hebt?
Even de bougiedeksel verwijderen (heb je wel een torx sleutel voor nodig). Als je rondom iedere bobine een 4-tal boutjes ziet: dat zijn de inspectiegaatjes.

Geplaatst: 15.11.2009 - 01:04
door Ramon&Ramon
Het zit daar vol met boutjes,het gaat dus om de zwarte Torx boutjes,de ronde....

Geplaatst: 22.11.2009 - 20:04
door Gast
Blijft blijkbaar een probleem om aan te geven wat/wat is.
Deze dus (X 5): :wink:

Geplaatst: 22.11.2009 - 23:45
door M@rcel
Nog niet aan toegekomen om te kijken... :roll:

Mooi schoon trouwens =D>

Geplaatst: 05.12.2009 - 17:28
door C70ESBen
bart simpson schreef:het gaat ze uitsluitend en alleen om de winst in centen en helemaal nergens anders om en dan anderen de mantel uitvegen
De centen zijn nu juist de enige reden waarom je diesel gaat rijden!

Een LPG rijder kiest voor het comfort en mooie sound van een bezinemotor zonder het gekletter, trillingen, stank, roetwalmen en wel heel beperte vermogensbreedte van een diesel te hebben.

Diesel is en blijft de vuilste brandstof, alle nabehandelingssystemen in de nieuwste wagens ten spijt!

Geplaatst: 06.12.2009 - 21:45
door Taeke
bart simpson schreef:Ik heb het vaker gezegt en zeg het weer, de waarde van een nieuwe Volvo op gas is in één keer min 50%.
Ergo, gas brengt je zomaar geen winst
Interessante discussie hier. Vooral omdat ik een nieuwe of jonge S60 op gas overweeg.
Dat van die lage restwaarde bij LPG zie ik niet meteen terug in de vraagprijzen bij dealers. Benzine - of LPG uitgevoerd lijkt niet meteen verschil te maken.
Hier staat er een benzine uitvoering te koop:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6221667
En hier een gasgestookte:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6401503

En zo zijn er meer voorbeelden.
Misschien dat je er zelf wel minder voor terugkrijgt, dat weet ik niet.

Geplaatst: 06.12.2009 - 23:33
door sjoerdb
mijn ergenis van lpg ten opzichte van diesel is de actiaradius die zo enorm klein is. je staat zo vaak bij het tankstation, kan je wel weer punten opleveren als ze per liter rekenen maar voor mij hoeft het niet.

ik rij een V40 diesel, gemiddeld doet ie 1 op18,5 over de afgelopen 28000km. wat ik aan lpg zou uitsparen hoef ik nu minder naar de pomp te rijden. doe nu met gemak 1000 km of iets meer op een tank en heb een normale achterbak. bij lpg zal dat zeker tot de helft zakken met km per tank en dan nog maar zien waar die rottank ligt/ verstopt is.

Geplaatst: 08.12.2009 - 17:39
door Wim J
Ramon&Ramon schreef:Dan heb je waarschijnlijk al een keer een nieuwe kop gehad!
Nee hoor, ik heb de wagen zelf op LPG laten zetten , en heb dus 100% zeker nog geen kop laten vervangen. Ik heb dus een B5254T2 motor ZONDER inspectiegaten !

Geplaatst: 08.12.2009 - 19:11
door Ramon&Ramon
Dat is knap lastig dan als je geen inspectiestopjes hebt..