een 140pk 2.4 geeft die 140pk al af bij 4500t/min, alles wat er meer uitkomt moet hij ook harder voor draaien, de 170pk moet iig 6000t/min draaien om die 170pk's af te gevenpeter d schreef:Dat de motor 2000 toeren meer draait na software-aanpassing van BSR ?? Mij is dat niet opgevallen, hoe bedoel je dat ?
Tunen van 140 pk naar 170 pk
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
- BSRTuning
- 1st Gear member
- Contacteer:
Voor de volledigheid hier nog even de grafiek van een S60 2.4i 140PK '04- '09, van voor de tuning en na BSR PPC Stage 1:

Deze resultaten zijn zelf gemeten op de roto-bank door BSR, dus niet de standaardopgave van de fabriek. Dit geeft een actueel beeld van de werkelijke vermogenstoename; immers het referentiekader is niet de fabriek, maar BSR's eigen vermogensmeting.

Deze resultaten zijn zelf gemeten op de roto-bank door BSR, dus niet de standaardopgave van de fabriek. Dit geeft een actueel beeld van de werkelijke vermogenstoename; immers het referentiekader is niet de fabriek, maar BSR's eigen vermogensmeting.
- Frenk
- 3rd Gear member
Sorry dat ik toch nog even reageer.
Ik heb mijn wagen "herzet" van 140 naar ongeveer 170? pk (volgens BSR) met een PPC van BSR en kan jullie allemaal garanderen dat het veel aangenamer rijden is.
Normaal valt hij wat "dood" rond de 3800 toeren maar nu trekt hij goed door.
Het maximum toerental zal niet veel hoger liggen (en zeker dus geen 2000 tr/min).
Hij zal echter in die hoge toeren meer vermogen leveren, wat ook normaal is.
Het moet mij even van het hart maar de herhalende kritieken van Bart Simpson in allerlei topics worden vervelend...
Dat Bart tegen bepaalde zaken is weten we nu wel al maar sommige zaken worden aangekaart met afgunst zo heb ik de indruk.
Neem het niet persoonlijk Bart, vermoedelijk ben je een rechtschapen man maar trop is trop vind ik.
Begrijp echter dat niet alle zaken theoretisch moeten worden toegelicht maar forumleden meer hebben aan de praktijk.
Ik heb mijn wagen "herzet" van 140 naar ongeveer 170? pk (volgens BSR) met een PPC van BSR en kan jullie allemaal garanderen dat het veel aangenamer rijden is.
Normaal valt hij wat "dood" rond de 3800 toeren maar nu trekt hij goed door.
Het maximum toerental zal niet veel hoger liggen (en zeker dus geen 2000 tr/min).
Hij zal echter in die hoge toeren meer vermogen leveren, wat ook normaal is.
Het moet mij even van het hart maar de herhalende kritieken van Bart Simpson in allerlei topics worden vervelend...
Dat Bart tegen bepaalde zaken is weten we nu wel al maar sommige zaken worden aangekaart met afgunst zo heb ik de indruk.
Neem het niet persoonlijk Bart, vermoedelijk ben je een rechtschapen man maar trop is trop vind ik.
Begrijp echter dat niet alle zaken theoretisch moeten worden toegelicht maar forumleden meer hebben aan de praktijk.
Volvo C70 (MY 07) 2.4 Summum BSR
Volvo C30 (MY 09) 1.6 D
Volvo C30 (MY 09) 1.6 D
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Het maakt me niet zo heel veel uit wat jij er allemaal van vindt beste Frenk, een std 2.4 20V van 140pk haalt dat vermogen al bij 4500 t/min, een std 170pk 20V haalt zijn vermogen bij 6000 t/min, het is godsonmogelijk dat een normale 2.4 die 180pk's dan ook gaat afgeven bij 4500 t/min.
Afgunstig is een klassificering die kant nog wal raakt als ik iedere Volvo kan berijden die me past
Afgunstig is een klassificering die kant nog wal raakt als ik iedere Volvo kan berijden die me past
- steven460
- 5th Gear member
- Contacteer:
onderzeeërs gebruiken dat om andere schepen of objecten te vinden.
met het internet protocol kun je ook iemand pingen om te kijken hoeveel milisecondes vertraging de lijn heeft naar een andere 'machine'.
ontopic:
pinging is wanneer benzine niet ontbrand maar (gedeeltelijk) detoneert!
Detonatie geeft een korte zeer velle dreun aan de zuiger. Weinig mechanische energie wordt aan de krukas doorgegeven. Beschadigingen zoals verbranding en barsten van zuigers, cylinder koppen als gevolg.
met het internet protocol kun je ook iemand pingen om te kijken hoeveel milisecondes vertraging de lijn heeft naar een andere 'machine'.
ontopic:
pinging is wanneer benzine niet ontbrand maar (gedeeltelijk) detoneert!
Detonatie geeft een korte zeer velle dreun aan de zuiger. Weinig mechanische energie wordt aan de krukas doorgegeven. Beschadigingen zoals verbranding en barsten van zuigers, cylinder koppen als gevolg.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
-
- 1st Gear member
hallo
Ff een vraag over dat chippen:maakt het uit wat voor motor er in zit een 10V of 20V bij de 144 pk versie? kan je die allebei laten chippen naar 170/188 pk? zoja word het brandstof verbuik ook zuiniger of juist niet?
gr jorrit
Ff een vraag over dat chippen:maakt het uit wat voor motor er in zit een 10V of 20V bij de 144 pk versie? kan je die allebei laten chippen naar 170/188 pk? zoja word het brandstof verbuik ook zuiniger of juist niet?
gr jorrit