Pagina 3 van 3

Geplaatst: 25.02.2010 - 12:17
door Tim36
Afgelopen maandag de kleppen opnieuw in laten regelen. Er komt na een uur geen ijskoude stroom van lucht uit de uitstroomopeningen maar je voelt nog steeds dat er flinke (onbehagelijke) temperatuurverschillen zijn tussen de verschillende roosters. Ik ben dus zojuist terug gegaan maar het antwoord is dat het hoort bij de auto dat er verschillende temperaturen luchtstromen zijn. Dan vind ik het wel heel raar dat ik me dit uit het verleden niet kan herinneren en dat, als het echt koud is, er wel een constante stroom van warmere lucht uit de roosters komt. Op een rit van 1 1/2 uur begin ik op 21, na 45 minuten moet ik naar 22 graden en aan het slot stond ik op 23 en begon er toch weer een koude luchtstroom. Ik heb nog niet gecontroleerd wat dan de effectieve temperatuur in de auto is. Als ik thuis mijn cv op 23 zou zetten, smelt ik weg. Tips naar een oplossing zijn dus welkom, want het lijkt me niet normaal dat zo'n kachel niet een constante temperatuur kan verzorgen na 45 minuten- 1 uur als dat eerder wel kan!

Geplaatst: 26.04.2010 - 11:03
door Tim36
Ik rijd inmiddels een dikke twee maanden in de rondte met de nieuw gestelde kleppen van de kachel. Wat mij betreft is het weggegooid geld geweest. Probleem is weer net zo hard terug als dat het er was. Na ongeveer 45-60 minuten rijden komt er een ijzig koude luchtstroom uit de uitstroomopening links van het stuur. Met buitentemperaturen die 's morgens rond de 10 graden hangen, zou ik toch echt een lauw warme stroom verwachten. Ik heb de roosters die op het interieur gericht staan, nu alle kanten behalve de mijne opgeduwd. Comfortabel sturen is er namelijk niet bij anders. Heeft er iemand nog andere opties om dit te verbeteren anders dan hopen op een warme zomer?

Geplaatst: 26.04.2010 - 19:58
door Bart Giesen
Ellende... Ik heb hetzelfde :S