Geplaatst: 25.02.2010 - 12:17
Afgelopen maandag de kleppen opnieuw in laten regelen. Er komt na een uur geen ijskoude stroom van lucht uit de uitstroomopeningen maar je voelt nog steeds dat er flinke (onbehagelijke) temperatuurverschillen zijn tussen de verschillende roosters. Ik ben dus zojuist terug gegaan maar het antwoord is dat het hoort bij de auto dat er verschillende temperaturen luchtstromen zijn. Dan vind ik het wel heel raar dat ik me dit uit het verleden niet kan herinneren en dat, als het echt koud is, er wel een constante stroom van warmere lucht uit de roosters komt. Op een rit van 1 1/2 uur begin ik op 21, na 45 minuten moet ik naar 22 graden en aan het slot stond ik op 23 en begon er toch weer een koude luchtstroom. Ik heb nog niet gecontroleerd wat dan de effectieve temperatuur in de auto is. Als ik thuis mijn cv op 23 zou zetten, smelt ik weg. Tips naar een oplossing zijn dus welkom, want het lijkt me niet normaal dat zo'n kachel niet een constante temperatuur kan verzorgen na 45 minuten- 1 uur als dat eerder wel kan!