Pagina 3 van 5

Geplaatst: 25.11.2009 - 09:38
door bartv70
Medusa schreef:Er is niets mis met voor een identiek product de beste prijs te zoeken, maar ik vind persoonlijk niet dat de software op zich zo duur is. Als je een duitse auto hebt is de kans groot dat je daar al goedkoper mee was, dan gaat die software gewoon van je winst af, het is niet dat je dat als extra kosten moet zien.
Als je een auto koopt maak je geen winst, maar je kunt wel voordeel hebben op een geimporteerde auto tov een NL auto.
Het is natuurlijk niet erg om wat kosten te maken om de oa de software te
laten omzetten, maar waarom zou je xxhonderd euro betalen terwijl het ook voor xxtientjes kan?

Geplaatst: 25.11.2009 - 09:43
door bart simpson
rijdt wat mij betreft rustig een tankje leeg om je voordeel te behalen

Geplaatst: 25.11.2009 - 09:52
door bartv70
"Mijn" voordeel dealer zit op goed 50km afstand, dus 6 ltr vv..da's geen tankje leegrijden.
Het loont, voor mij als particuliere rijder zonder geldboom, snel de moeite.
Maar niet iedereen woont in de grensstreek natuurlijk

Geplaatst: 25.11.2009 - 09:55
door alfredgeel
ik zou het er voor over hebben om desnoods in Zwitserland software te laten laden als het daar goedkoper is.
Dit is een vrije markt en als dealers prijsafspraken maken met hun invoerder, dan mogen wij ook zelf onze keuze maken.

Klantvriendelijk is het alleszins niet.

Geplaatst: 25.11.2009 - 10:30
door oudegroen
wat is je probleem precies?
Mijn probleem is dat de dealer met een monopoli-positie kan vragen wat hij wil....

Geplaatst: 25.11.2009 - 14:19
door Black 2.4T awd
Black 2.4T awd schreef:
bart simpson schreef:
Black 2.4T awd schreef: Ik wil best wel betalen voor een dienstverlening. Maar dan moet het wel in verhouding staan tot het gebodene. Maar om voor een beetje software aanpassing 120 euro vragen dat is teveel. Het is niet arbeidsintensief +/- 10 min en de software wordt gedownload uit Zweden in een bij wijze van spreken in een split seconde.
als je het dat geld niet waard vind moet je het zeker niet doen
Jaja, maar ik heb er niet de hoofdprijs voor betaald. Ik heb het laten
doen bij een volvo-specialist voordat de prijsverhoging werd doorgevoerd door de importeur.Ik was twee jaar terug nog geen 25,00 euro kwijt in de btw. 10,00 euro voor de sofware en 10 minuten arbeidsloon+ de btw.
Wat er nu gebeurd is wel een schooierstreek, ik vind het ordinaire diefstal. Want die software was er twee jaar geleden ook al en moest niet opnieuw worden geschreven.
Ik ben even in de boekhouding gedoken en heb de werkplaatsfaktuur van oktober 2007 waarop het omprogrammeren van mijn BC staat eruit gehaald:
10,70 Software programmeren 12 minuten
10,99 Nederlandse Software
21,69
4,12 btw
25,81
En dit was bij een Volvo-specialist in Hengelo

Geplaatst: 25.11.2009 - 15:56
door bart simpson
alfredgeel schreef:ik zou het er voor over hebben om desnoods in Zwitserland software te laten laden als het daar goedkoper is.
Dit is een vrije markt en als dealers prijsafspraken maken met hun invoerder, dan mogen wij ook zelf onze keuze maken.
Klantvriendelijk is het alleszins niet.
dat zie je verkeerd, een importeur "dicteert" in en verkoopprijzen aan dealers, laat je door mij vooral niet tegehouden om naar Zwitserland te gaan, het mag natuurlijk best wat kosten om een tientje uit te sparen
oudegroen schreef:
wat is je probleem precies?
Mijn probleem is dat de dealer met een monopoli-positie kan vragen wat hij wil....
ben bang dat jij veel meer problemen hebt als je zo denkt

Geplaatst: 25.11.2009 - 20:03
door alfredgeel
zoals altijd heb jij het laatste woord. ;-)

Geplaatst: 25.11.2009 - 23:56
door VolvoTech
alfredgeel schreef:zoals altijd heb jij het laatste woord. ;-)
Nee ik dit keer ;-)

Wat gebeurt er als er iets niet goed gaat met die upload naar je auto?
Wat als iets het niet meer blijkt te doen?

Het is niet alleen het werk wat gedaan wordt + de daadwerkelijke software aankoop, maar je koopt ook een stukje zekerheid en service af.

Ik vind dit echt doodnormaal. Als je op zaterdag naar je dealer gaat en je vertelt dat er een lampje kapot is, dan rekenen ze niets, dat vind je wel normaal, dat hoort zo?

Voor ons geld een beetje hetzelfde. Mensen vinden de inbouwprijs ook wel eens aan de hoge kant. Kan me daar best iets bij voorstellen, maar als ik onverwachts niet een uur bezig ben maar 3 omdat er al 4 klussers voor mij zijn geweest die niets origineel hebben achtergelaten en alles hebben vastgeplakt omdat de boel is afgebroken, reken ik niet ineens meer, nee, that's the deal...

Kortom, whatever the price may be... als het je waard is doen, anders laten.....

Geplaatst: 26.11.2009 - 07:57
door alfredgeel
de orginele software wordt toch opgeladen bij een volvo-dealer.
Er geldt toch een europese waarborg ?

Dus als ik met een nieuwe volvo in panne val in Duitsland wordt dat toch via Volvo geregeld?

Als ik een onderdeel laat installeren, origineel Volvo, bij een Volvo -dealer in een europees land, dan geldt toch het europees waarborsysteem van volvo veronderstel ik.

of zie ik dat verkeerd ?

Geplaatst: 26.11.2009 - 08:38
door piotrV70
bart simpson schreef:En alweer is de dealer een "schooier".

Wil of kun je niet voor de gewenste dienstverlening betalen maak er dan ook geen gebruik van, dat scheelt je meteen een hoop frustraties
In een andere thread worden prijzen vergeleken voor het "activeren" van de mistlamp na het plaatsen van een trekhaak, in die thread komt een dealer voorbij die meer dan 25 euro rekent voor het plaatsen van een relais. Dat valt niet uit te leggen. Dat is inderdaad "dienstverlening" waar ik niet voor wens te betalen.

Geplaatst: 26.11.2009 - 08:42
door bart simpson
dan plaats je hem toch zelf, kost het je ook niets

Geplaatst: 26.11.2009 - 11:01
door VolvoTech
EDIT : Dit bericht was bedoeld voor een eerdere opmerking, waarschijnlijk scherm iets te lang open gehad en tussen jullie reaties beland...
"
Wat heeft dat met kosten te maken?

Geplaatst: 26.11.2009 - 11:29
door diesel01
piotrV70 schreef:
bart simpson schreef:En alweer is de dealer een "schooier".

Wil of kun je niet voor de gewenste dienstverlening betalen maak er dan ook geen gebruik van, dat scheelt je meteen een hoop frustraties
In een andere thread worden prijzen vergeleken voor het "activeren" van de mistlamp na het plaatsen van een trekhaak, in die thread komt een dealer voorbij die meer dan 25 euro rekent voor het plaatsen van een relais. Dat valt niet uit te leggen. Dat is inderdaad "dienstverlening" waar ik niet voor wens te betalen.
Is dat wel zo want ik heb ook betaald voor het activeren van mijn mistlampen maar daar zat ook een stuk hardware bij.
Daarnaast is het zo dat als je een bedrijf hebt moet je aan prijs stelling doen hardware daar betaal je voor en software is een stuk service.
Om software te kunnen doen heb je hardware nodig en anders gaan we werken als in de verzekerings branche uurtje factuurtje.
Ook wij hebben een bedrijf en wij merken dat mensen bereid zijn iets meer te betalen(en in sommige gevallen juist niet) maar daar ook een extreem goeie service weer voor terug kunnen/mogen verwachten.
Ik ben prive helemaal terug gekomen van bedrijven die van de snelle verkoop zijn(goedkoop) en daarna niet thuis zijn als er iets mis is met een bepaald product.

Geplaatst: 26.11.2009 - 11:58
door piotrV70
VolvoTech schreef:Wat heeft dat met kosten te maken?
Misschien was het niet duidelijk genoeg: ik vind 25 euro voor het plaatsen van een relais (klepje open, inprikken, klepje dicht) volstrekte willekeur. Dat was volgens mij een beetje de discussie, de dealer vraagt maar wat. Dit vond ik een mooi voorbeeld. Verder betaal ik graag voor goede service hoor, geen enkel probleem.

Geplaatst: 26.11.2009 - 12:01
door piotrV70
bart simpson schreef:dan plaats je hem toch zelf, kost het je ook niets
Je bent zo wel aardig de vooroordelen aan het bevestigen, een dealer (of wie dan ook) die zo reageert naar mij, kan het rimram krijgen. Zaken doen is ook een kwestie van gunnen en dat bereik je niet met zo'n houding.

Geplaatst: 26.11.2009 - 12:18
door bart simpson
Klanten die nergens voor willen betalen kunnen van mij het rimram krijgen

Geplaatst: 26.11.2009 - 13:13
door RVL
En ik weer googelen naar auto rimram maar nee hoor dat is helemaal geen nieuwe volvo onderdelensite.
Wel vond ik wat synoniemen: Woord: rimram (zelfst. naamw.)
flauwekul : gebeuzel : geleuter : gezwets : humbug : kletskoek : kul :nonsens.
Ik vind die Euro 25,00 helemaal niet onredelijk

Geplaatst: 26.11.2009 - 13:14
door diesel01
RVL schreef:En ik weer googelen naar auto rimram maar nee hoor dat is helemaal geen nieuwe volvo onderdelensite.
Wel vond ik wat synoniemen: Woord: rimram (zelfst. naamw.)
flauwekul : gebeuzel : geleuter : gezwets : humbug : kletskoek : kul :nonsens.
Ik vind die Euro 25,00 helemaal niet onredelijk
Daar sluit ik mij bij aan. :D

Geplaatst: 26.11.2009 - 13:56
door bartv70
bart simpson schreef:Klanten die nergens voor willen betalen kunnen van mij het rimram krijgen
Jammer, PiotrV70 geeft duidelijk aan dat hij wel wilt betalen voor goede service, hij heeft problemen met het feit dat er 25 euro in rekening word gebracht voor het plaatsen ( 2min. werk) van het relais.
Bij zijn boosheid kan ik me wel wat voorstellen als het 25 euro was puur voor het plaatsen.