XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk

Bart
8th Gear member

Wanneer gaat het gebeuren dan?
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
sanco
5th Gear member

Begin van de week alles rondom en onderom behandeld en de remmen weer terug geplaatst (behoorlijk grote geventileerde schijven en blokken, in vergelijking met mijn ouwe getrouwe V50: foto's volgen nog), maar de rest van mijn planning is door griep in de war gestuurd (snotter), en daardoor heb ik sinds dinsdag geen voortgang meer gemaakt. De auto staat nu wel op naam, maar de besproken winterbanden zijn niet (meer) leverbaar in NL en deze moeten de standaard afleverbanden nog vervangen. Als het goed is staat hij dit weekend definitief gereed op een alternatieve band, en worden de laatste puntjes op de i gezet. Is jammer, maar ook gevolg van mijn griep en de overmacht door het extreme weer van de laatste weken. Het is niet anders. Dus zoals het nu lijkt zaterdag sturen, voor zover er in dit weer nog wat te sturen valt... ik denk dat ik het noodlot niet ga tarten. Ik geloof het ook zo wel dat het goed rijdt.
Het klinkt allemaal wat lastig, en wijkt denk ik behoorlijk af van de meeste aflever acties, maar dit is mede een gevolgd van de feestdagen en conform de onderlinge afspraken, dus laat het duidelijk zijn: er is geen sprake van nalatigheid oid!
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Lilian
2nd Gear member

Ik woon in Zuid-Frankrijk en sinds een paar dagen ligt er een halve meter sneeuw. Mijn trouwe Volvo 940 GLE TDI uit '91 met 465.000 km start goed en wil wel rijden, alleen sneeuw en hellingen maken het erg lastig. Een ding weet ik nu wel; de volgende wordt een vierwielaandrijving. Ik ben nu aan het surfen en de XC70 AWD vind ik prachtig!
Dus tegen de tijd dat ik hem bij elkaar gespaard heb, ga ik op het forum vragen waar ik op moet letten en welke ik het beste kan kiezen. En dan bewaar ik de 940 voor erbij, want wegenbelasting bestaat hier niet :)
Big Blue
2nd Gear member

Lilian schreef:Ik woon in Zuid-Frankrijk en sinds een paar dagen ligt er een halve meter sneeuw. Mijn trouwe Volvo 940 GLE TDI uit '91 met 465.000 km start goed en wil wel rijden, alleen sneeuw en hellingen maken het erg lastig. Een ding weet ik nu wel; de volgende wordt een vierwielaandrijving. Ik ben nu aan het surfen en de XC70 AWD vind ik prachtig!
Dus tegen de tijd dat ik hem bij elkaar gespaard heb, ga ik op het forum vragen waar ik op moet letten en welke ik het beste kan kiezen. En dan bewaar ik de 940 voor erbij, want wegenbelasting bestaat hier niet :)
Hoi Lilian,
We hebben een vakantiewoning in Beaumont (niet zo heel ver geloof ik)en hebben niet steeds de mogelijkheid om informatie te bekomen over de weersomstandigheden aldaar.
Ligt de sneeuw overal of is de halve meter zeer plaatselijk?
Grtz.
Lilian
2nd Gear member

Wij wonen in de Gard en sinds vrijdag ligt er een halve meter sneeuw. De A7 en A9 zijn meteen afgesloten, schoolbussen reden niet meer, scholen dicht, kortom de Fransen nemen meteen maatregelen. Nu dooit het overdag een beetje, 's avonds vriest het weer, en alleen doorgaande wegen worden gestrooid. In de dorpen schuiven lokale boeren met hun tractor de sneeuw weg, maar het blijft glijden.. Beaumont, ligt dat ook in de Gard? Salutations, Lilian
sanco
5th Gear member

@ Lilian: ja, de omstandigheden van de afgelopen tijd (in heel Europa) maken het erg verleidelijk om op voorhand te kiezen voor een 4WD. Als je dan ook nog graag een stationwagen wilt, is een XC70 een prima optie.
Maar voor alle duidelijkheid, die van mij is dus GEEN 4wd. en de omstandigheden van de laatste weken zijn immers ook eerder uitzonderlijk dan normaal!
O.a. juist vanwege zaken als wegenbelasting (en in de toekomst: kilometerheffing) en brandstofverbruik heb ik uiteindelijk toch afgezien van een 4wd. Voor die ene week per jaar dat ik in de Alpen een week ga sneeuwhappen redt ik me ook wel met winterbanden en sneeuwkettingen.
Immers, als het op dat soort wegen echt stilstaat, kom je zelf met 4wd ook vaak niet veel verder meer.
Waren de belastingen hier niet zo extreem, of als ik leefde in de Alpen, de Scandinavische landen of in een heuvelachtig gebied, of had ik vaak te maken met caravan of aanhanger, dan had ik ook zonder twijfel een vinkje gezet bij AWD als verplichte optie.
Voor de rest: ik heb nog maar weinig kilometers gereden, maar de eerste indruk: het rijdt vorstelijk in de XC. Je zit even wat hoger, zonder het echte "op de bok" gevoel te krijgen. De stoelen voelen goed aan en de auto rijdt stil en soepel.
En onder de voorwaarden zoals jij ze schetst zou ik zeker zo'n stevig werkpaard als je 940 lekker aanhouden zolang er geen grote onkosten kwamen...
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
Big Blue
2nd Gear member

Lilian schreef:Wij wonen in de Gard en sinds vrijdag ligt er een halve meter sneeuw. De A7 en A9 zijn meteen afgesloten, schoolbussen reden niet meer, scholen dicht, kortom de Fransen nemen meteen maatregelen. Nu dooit het overdag een beetje, 's avonds vriest het weer, en alleen doorgaande wegen worden gestrooid. In de dorpen schuiven lokale boeren met hun tractor de sneeuw weg, maar het blijft glijden.. Beaumont, ligt dat ook in de Gard? Salutations, Lilian
Het is eigenlijk nog Ardéche, niet zo ver van Les Vans, een uurtje rijden van bij jullie of 50Km.
Big Blue
2nd Gear member

sanco schreef:@ Lilian: ja, de omstandigheden van de afgelopen tijd (in heel Europa) maken het erg verleidelijk om op voorhand te kiezen voor een 4WD. Als je dan ook nog graag een stationwagen wilt, is een XC70 een prima optie.
Maar voor alle duidelijkheid, die van mij is dus GEEN 4wd. en de omstandigheden van de laatste weken zijn immers ook eerder uitzonderlijk dan normaal!
O.a. juist vanwege zaken als wegenbelasting (en in de toekomst: kilometerheffing) en brandstofverbruik heb ik uiteindelijk toch afgezien van een 4wd. Voor die ene week per jaar dat ik in de Alpen een week ga sneeuwhappen redt ik me ook wel met winterbanden en sneeuwkettingen.
Immers, als het op dat soort wegen echt stilstaat, kom je zelf met 4wd ook vaak niet veel verder meer.
Waren de belastingen hier niet zo extreem, of als ik leefde in de Alpen, de Scandinavische landen of in een heuvelachtig gebied, of had ik vaak te maken met caravan of aanhanger, dan had ik ook zonder twijfel een vinkje gezet bij AWD als verplichte optie.
Voor de rest: ik heb nog maar weinig kilometers gereden, maar de eerste indruk: het rijdt vorstelijk in de XC. Je zit even wat hoger, zonder het echte "op de bok" gevoel te krijgen. De stoelen voelen goed aan en de auto rijdt stil en soepel.
En onder de voorwaarden zoals jij ze schetst zou ik zeker zo'n stevig werkpaard als je 940 lekker aanhouden zolang er geen grote onkosten kwamen...
Als je de AWD niet echt nodig hebt is het prijsvoordeel voldoende groot, maar op vakantie in het zuiden heb ik deze wel degelijk nodig omwille van de afgelegenheid, stijginspercentages en ruwe ondergrond .
Verder moet ik ook zeggen dat het een veiliger gevoel geeft op asfalt ook, met het gas erop blijft hij als een trein op zijn traject.
sanco
5th Gear member

Door griep en het weer nog geen kans gehad om een lekker rondje te maken, dus hierbij eerst een paar beelden van vorige week, toen ik de auto rondom heb behandeld. De wielen er af en helemaal in de was gezet, de remblokken verwijderd om zo de klauwen en naven te kunnen voorzien van primer en lak en de ophangingsdelen in de bodycoat gezet.

Na aankomst 30-12, de achterremmen zaten nog ingepakt:

Afbeelding

vrij gelegd, maar nog onbehandeld:

Afbeelding

Aan de voorzijde:

Alles nog onbehandeld, je kunt ook mooi de niveauregeling zien: een ogenschijnlijk fragiel armpje met gewricht...:

Afbeelding

Na het spuiten van de klauw (blokken nog niet gemonteerd):

Afbeelding

en met:

Afbeelding

De krachtcentrale:

Afbeelding

en nu zonder afdekking:
O ja: leuke opgave: ZOEK DE PEILSTOK.....

Afbeelding
Big Blue
2nd Gear member

sanco schreef:Door griep en het weer nog geen kans gehad om een lekker rondje te maken, dus hierbij eerst een paar beelden van vorige week, toen ik de auto rondom heb behandeld. De wielen er af en helemaal in de was gezet, de remblokken verwijderd om zo de klauwen en naven te kunnen voorzien van primer en lak en de ophangingsdelen in de bodycoat gezet.

Na aankomst 30-12, de achterremmen zaten nog ingepakt:

Afbeelding

vrij gelegd, maar nog onbehandeld:

Afbeelding

Aan de voorzijde:

Alles nog onbehandeld, je kunt ook mooi de niveauregeling zien: een ogenschijnlijk fragiel armpje met gewricht...:

Afbeelding

Na het spuiten van de klauw (blokken nog niet gemonteerd):

Afbeelding

en met:

Afbeelding

De krachtcentrale:

Afbeelding

en nu zonder afdekking:
O ja: leuke opgave: ZOEK DE PEILSTOK.....

Afbeelding
Mooie foto's en ook leuk dat je de tijd neemt om dit allemaal te doen, eigenlijk zou dit af fabriek moeten in orde zijn, helaas, ik zie nu reeds bij mij de remklauwhouders volledig roest staan.

Ook raar is de nivomat, ik dacht dat deze gewoon een andere demper was zoals het vorige model, dit verklaart wss de reden waarom deze naderhand niet inbouwbaar zijn.
sanco
5th Gear member

Big Blue schreef:...eigenlijk zou dit af fabriek moeten in orde zijn, helaas, ik zie nu reeds bij mij de remklauwhouders volledig roest staan.

Ook raar is de nivomat, ik dacht dat deze gewoon een andere demper was zoals het vorige model, dit verklaart wss de reden waarom deze naderhand niet inbouwbaar zijn.
Om eerlijk te zijn weet ik het niet 100% zeker, maar een andere functie voor dit scharnierend armpje wat voor en achter aan de rechterzijde zit, kan ik niet bedenken... de dempers moeten toch ergens hun info vandaan krijgen dacht ik, maar...heren kenners: roept U maar als het anders zit.
Ten aanzien van dat schilderwerk: er is al 1 ding verbetert: de naven zijn standaard al voorzien van een zwarte coating, dus zullen ze niet zo snel meer rood uitslaan. De klauwen worden inderdaad snel aangetast door zout. Het is nu wat werk, maar de komende jaren heb ik er plezier van. Toch moet je ze nu ook na een paar jaar wel wat bijwerken, maar dat gaat dan veel eenvoudiger (dat doe ik dan met een kwastje)
Geldt zeker ook voor de schroeven voor bodywerk en bodemplaat: even lossen en behandelen en ook over een paar jaar draai je ze weer probleemloos los en ook weer vast. Sorry: mijn afwijking, maar ik heb gewoon een bloedhekel aan oxidatie.
HMG
4th Gear member

Armpje: hoogteregeling xenonverlichting?
Big Blue
2nd Gear member

HMG schreef:Armpje: hoogteregeling xenonverlichting?
Is mogelijk gezien de nivomat enkel echteraan werkzaam is.
Kan iemand zeggen indien de nieuwe uitvoering van nivomat enkel de dempers zijn of komt er nog meer bij kijken?
sanco
5th Gear member

@HMG: deze knikarm met meting zit zowel voor ALS achter HMG, en alleen aan de rechterkant van de auto. Immers: als voor zwaar is belast, moet achter ook bijregelen naar beneden. Dat lijkt mij een logische verklaring. Dus rechtsvoor is leidend en rechtsachter is volgend, maar wel signaal leverend om het effect van de gedane aanpassing te bepalen en om te zorgen dat bij een zware last op de trekhaak de zaak ook wordt gecorrigeerd....zoiets.

@Big Blue: ik weet het dus niet, maar mogelijk kan een dealer je uitsluitsel geven? Op zich moeten de componenten afzonderlijk nog wel te leveren zijn. een evt. probleem zie ik meer opdoemen bij de regeling , de kabelboom (aansluiting op CANBUS nodig, software?) etc.
sanco
5th Gear member

Zo, de eerste dagelijkse ritjes zitten er op. Er is sprake van een nadere kennismaking kun je zeggen....
Nu maken de winterse omstandigheden het wel wat moeilijk om een goed oordeel te vellen, immers, het is en blijft momenteel oppassen geblazen voor gladheid en plakken stuifsneeuw.
In elk geval is de koude start er 's ochtends 1 uit het boekje. Sleutel er in, rempedaal intrappen, knop kort indrukken en na een momentje gloeien wordt het beestje wakker geschud. Snel de stoelverwarming aan, pook in D en met een toefje gas rol je heel voorzicht van je plek. tikje gas erbij en met 1500omw hobbel ik dan de straat uit. Ik wil eigenlijk wel sneller, maar dat betekent meer gas, en dat vind ik gezien de kou en de prilheid van het blok zonde, dus gewoon wat geduld. Op de prov. weg rustig gas bij en vlot door de versnellingen heen naar de 6e en een kleine 100 op de teller. Wat een rust. Inmiddels is de stoel al lekker warm, dus kan die weer uitgezet. Wat ik nu mis, is de temperatuur meter. Normaal hield ik altijd in de gaten wanneer de diesel warm werd. Nu heb ik geen flauw benul. Is het ook hier na ca 10-15km? of duurt het nog langer... en met een nieuw blok doe je natuurlijk zowiezo wat rustiger aan. Kalm aan maar dus. De navi staat ondertussen bij, in split screen. 'k Heb nu nog wat moeite met wennen. De logica kan ik af en toe (nog) niet volgen, en ik vind het jammer dat je niet alle bekende TT info op je scherm kunt toveren. Anderzijds is het wel een heel nette oplossing, dat scherm voorin. Niet nodig? weg ermee. De rijstrook aanduiding is ook niet wat ik gewend ben, en hoewel ik nog een kruispunt over moet, zegt de navi al: rechts.... op een drukke, vreemde plek was ik echt eerder afgeslagen denk ik. maar goed: hoort bij het elkaar leren kennen denk ik. De kaarten zijn volgens mij al zeker anderhalf jaar oud.... 'k zal mijn recht op update maar snel inzenden. Voor de grap nog even mijn a.s. wintersport in Oostenrijk invoeren.... shit, verkeerde disk. (via kaart overigens wel te vinden en daarna ook te plannen.. dus het kan zonder)
Ondertussen genieten van het heldere licht voor me. Xenon: nog nooit gehad, maar wel prachtig lichtbeeld (of komt dat door die sneeuw...? ). Inmiddels ingevoegd op de snelweg. Op de rotonde er naartoe merk je dat je met veel massa onderweg bent. Wennen is dat je toch stevig gas moet geven om snel op te rijden en/of in te voegen. Dat gaat wat tegen mijn gevoel in. a) reed ik meestal laag in toeren en schakelde vlot op, b) klinken 5 potjes als een 4 cilinder die 25% meer toeren maakt. Gelukkig vertelt de toerenteller me steeds dat het wel meevalt....
Dan toch maar eens een dot gas om te zien wat er gebeurt... whow! dat gaat heel aardig.... zomaar 140-150. Rustig weer uitvieren en op de cruise. Gaat prima, en houdt de snelheid keurig vast. Wel lastig / wennen: als je even mee moet, dan duurt het even voor je snelheid wint. De handbak is er dan direkt bij, hier moet het elastiekje even worden uitgerekt voor je gaat.
Ook wennen: gas los is niet direkt afremmen. De auto zoeft makkelijk door. Aangekomen bij de volgende afrit probeer ik het anders: ik tik de bak in de handstand, trek de pook achtereenvolgens 2, 3 maal terug en rem zo effectief af op de motor. Onderaan nog toefje bijremmen, tik terug in D en weer gaan: perfect (zul je vast niet elke dag doen, maar goed: het werkt wel) 8) .
Het sturen: geen adaptieve bekrachtiging, en daar ben ik blij mee. Nu zit er tenminste nog redelijk wat weerstand in het stuur, terwijl ik van de proefrit in een V70 en XC60 met adaptieve bekrachtiging niet al te enthousiast werd. Het zou anders zijn als je veel in de stad reed. Dan kan ik me de keuze voorstellen. Maar voor het rechtuit gebeuren stuurt dit, ondanks het gewicht en de winterbanden helemaal niet zo verkeerd. Je voelt nog een beetje wat er gebeurt onder wielen. Het haalt het natuurlijk niet bij een V50 met 17" - 50 serie met W band. Ook heb ik niet het gevoel dat je enorm over de voorbanden wegglijdt, of dat de auto de neus eerst moet laten hangen voordat ie wil gaan. Dit valt me zeker niet tegen. De stabilitiet rechtuit is prima, en de auto strijkt de weg meer glad. De langere wielbasis en grotere spoorbreedte geven een heel andere beleving, van zowel snelweg als klinker binnenweg, hoewel het bij al te erge hobbels lijkt alsof de vering wat moeite heeft het tempo bij te houden. Wat ook zeker goed gaat is het nemen van een drempel. Waar de V50 (ondanks lege bak) nog wel wat neiging heeft zijn kont wat heftig te willen laten inveren, blijft de XC mooi vlak. Of dit mede komt van de nivomats? geen idee, maar ik vind het prima zo. De stoelen: tsja, het zit natuurlijk fantastisch, maar de juiste instelling moet ik nog zien te vinden. De iets kleinere stoelen in de V50 gaven me gevoelsmatig zeker zoveel steun, vooral van opzij. De XC stoel is veel breder en ook het leer laat misschien wat meer glijden toe. Met mijn arm op de deurleuning had ik in de V50 mijn duim nabij de CC knop liggen en zo reed ik hele afstanden + / - zonder een voet op het gas. Dat past hier (nog) niet helemaal. Dus met de afstelling van stuur en stoel moet ik nog wat stoeien. Ondertussen ook een USB stick met mp3 in het armsteunvakje gedrukt. Zoals in een eerder bericht hierboven al aangegeven ben ik nog niet helemaal overtuigd van de HP sound. Ik heb gevoelsmatig voor redelijk extreme instellingen in de EQ moeten kiezen om het geluid "vlak" te krijgen. Zet je de fader op 100% achter, dan begrijp je waarom. Ik mis daar echt iets, zowel bovenin als onderin. Begrijp me niet verkeerd: het geheel is best goed, maar toch, ik vond mijn oude HP sound in de V50 minstens zo goed, zo niet beter. Voor een eindoordeel wacht ik echter tot het wat "normaler" weer is. Misschien dat de conussen dan door de "warmte" wat "soepeler" worden ;-)
En dan: de BC.... tsja, de waardes die daar nu nog voorbij schieten wil ik liever niet zien. Alleen met wind mee en rustig tokkelend achter een ander rijtje auto's bij 80 - 90 komt er een cijfer wat ik gewend ben. Maar goed: blok is nog nieuw, het is koud weer, winterbanden...(Vredestein Extreme: helaas geen Michelin meer in heel Nederland te krijgen dus slikken of stikken... baal... baal) dat oordeel vel ik pas als er 5 k op de klok staat. En je moet wel eerlijk blijven: dat 5e potje, de GT en 350kg extra gaan ook niet vanzelf, dat kost brandstof en dat was vooraf bekend.
Vanmiddag terug gereden (gelukkig, is het al tijd: dan mag ik weer ! ): Motor inmiddels warm, een vrijwel lege weg, trage voorganger. Bij naderen alvast wat gas geven. Bak schakelt terug en daarna gas er lekker op.... zo zo, dan gaat het echt snel. Je moet gewoon vlot sturen om in het spoor te blijven.
En dan het geluid (niet dat het hard is), die roffel is verslavend lekker om te horen. Al met al vlot zat voor het dagelijkse verkeer. Hoewel op papier misschien iets trager, de winst pak je toch door het niet hoeven schakelen. Ik ben nooit een pedaalridder geweest die de bak met geweld overtrekt, en in de 6e had de 2.0D ook wel ff werk. Wel ontbreekt de felle kick in de lagere versnellingen. Dat elastiekje (GT) blijf je voelen. Maar... dat is misschien wel goed voor me: een beetje vaker onthaasten.

Genoeg voor nu... het zou bij een korte kennismaking blijven.
Resume: best tevreden tot nu toe, maar ook eerlijk zijn: een GT en een grotere auto vragen doodgewoon om wat gewenning.
Die tijd ga ik het dus geven, en jullie horen nog van mij!
945i
8th Gear member

Leuk stukje!
Veel plezier bij de aankomende ritten. :) Ik zal je bevindingen blijven volgen.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Bart
8th Gear member

He Sanco, dat klinkt allemaal super, kan me voorstellen dat je geniet en ook elke keer uitkijkt naar de volgende rit.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Max
7th Gear member

Inderdaad een leuk verslag, een genot om zo'n auto te mogen rijden.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.

2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Fransosowitz
3rd Gear member

Leuk verslag om te lezen. En je eerlijke indrukken vind ik goed verwoord!

Over de stoelen in de V70/XC70 (zelfde exemplaren dacht ik): heb laatst ook rond gekeken naar een V70 als opvolger van mijn V50. Maar ik heb in diverse V70's gezeten waarbij ik de leren stoelen erg glad vind. Gewoon te glad zelfs. Veel gladder dan het leer in mijn V50. Vooral in de modeljaren t/m 2008 (occasions dus) leek dat zo te zijn. Tijdens het rijden van een rotonde gleed mijn vrouw van de stoel af als ze zich niet schrap gezet had. En dan gingen we echt niet hard over die rotonde heen. Vanaf MY09 lijkt er wat veranderd te zijn en is het leer van de nieuwe V70 stoelen minder glad.

Maar toch, de stoelen zijn breder en aangezien mijn postuur niet breed is vind ik ook dat je minder zijdelingse steun hebt in een V70 stoel dan in een V50 stoel. Neemt niet weg dat de stoelen in de V70 (vanaf MY09 voor mijn indruk) heerlijk zitten, maar persoonlijk zou ik meer zijdelingse steun willen en een minder glad zitgedeelte om het "perfect" te maken.
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
mad
6th Gear member

Mooi verslag, ik zat zo voor m'n gevoel bij je in de auto... over de stoelen: heb jij ook zo'n stalen pijnlijk scherpe rand onderaan de stoel? Ik heb de neiging om daar een strip rubber overheen te gaan plakken.... Stoelen zitten goed overigens, maar ik vond het opvallend scherp.. en vreemd..
XC70 D5 2009 Ocean Race
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”