Pagina 3 van 4
Geplaatst: 07.01.2010 - 14:07
door piotrV70
diesel01 schreef:945i schreef:Qua eigenschappen die ik daar noemde ja.. maar dan heb ik het over de 3 en de C,dat is toch niet onbekend? Ga het anders zelf eens proberen

Van welke plant heb jij gesnoept? :shock:
Hoelang is het geleden dat je voor het laatst in een S60 hebt gestuurt van een courant bouwjaar?
Ik vind mijn S60 bijv beter sturen al een C van hetzelfde bouwjaar hetzelfde staat voor een A4 de BMW even buiten beschouwing gelaten
Volgens mij ontloopt het elkaar niet zoveel. Enige punt waarop Audi ver voorop loopt: motoren.
Geplaatst: 07.01.2010 - 15:06
door diesel01
Ik vind de rij-eigenschappen meer dan goed als het moet kan ik onbeschoft hard over een rotonde denderen, en op klaverbladen kan ik mijn vrouw misselijk krijgen.
Daarbij optellend dat ik mij helemaal thuis voel tussen het publiek wat in Volvo rijdt betekend voor mij dat ik niet zo snel over stap op wat anders, alhoewel een 3 serie in de juiste trim een hele mooie auto is. Ook Audi is mooi maar de grootste verrassing is toch de Mercedes station die hebben een behoorlijke inhaalslag gemaakt op het gebied van design.
Geplaatst: 07.01.2010 - 15:14
door Johan
945i schreef:Johan schreef: het veel te harde BMW onderstel en dat van de gemiddelde Merc.
Een BMW is niet hard, maar de maatstaf voor de anderen qua rijgevoel, scherpte en sturen. Met een bovengemiddeld presterende auto, wil je al die eigenschappen.
Stap je in een 7, 1, 3 of 5, dan in een S,C of E en daarna in een A...De eerste zijn toch echt verfijnder dan de Audi's, zal je merken.
Het maakt weinig uit omdat de prijs anders is, maar
we hebben het hier over "a different league" auto's dan de gemiddelde S60.. sorry.
Een BMW is wel hard. Er zijn in de diverse bladen voldoende testen geweest die laten zien dat van alle merken een BMW het meest oncomfortabel is. Daarnaast had ik het over het stuurgevoel tussen een Audi t.o.v. de S60. Stuurgevoel staat los van de aanschafwaarde van een auto en daar hadden we het over.
De S60 kan zich overigens prima meten met een 3 of C zeker de MY met het aangepaste onderstel. Ik heb ook nog de snelheidsafkanlijke besturing en dan stuurt het echt geweldig. Zelfs beter dan een nieuwe S80 was mijn beleving.
Geplaatst: 07.01.2010 - 17:24
door GekkeBelg
och, ze komen nog niet in de buurt van het 4c onderstel :-p ha!
Nee just kidding.
Ik moet 945i wel gelijk geven, zet de roze bril af!

Elke wagen heeft zen voor en zen nadelen. De ene beweerd dat BMW hard is, de andere dan weer niet. Je kan bv BMW even goed zeggen dat ze hardER zijn dan de andere merken. Maar daarvoor nog niet hard.
Elke merk heeft zen eigen doestellingen. Luxe en afwerking hebbe ze allemaal, BMW neigt naar sportief, Mercedes comfort, audi afwerking, volvo degelijkheid (om het maar simpel te houden)
Wat er nu gezegd wordt over de Audi's, ik heb eens met een recente A8 gereden, en idd, het stuur vond ik ook helemaal niet communicatief. Maar dat kon de pret niet bederven :-p
Ow, en Audi ver vooruit qua motoren? Mag ook wel hé, ze waren 1 van de laatste die met een gwn TD reden, terwijl al de andere merken met commonrail werkten
Geplaatst: 07.01.2010 - 17:30
door Ramon&Ramon
De een houdt van de moeder,de ander van de dochter:):)
Geplaatst: 07.01.2010 - 17:39
door Hans oet Twent
Tja dan geef ik nu ook mijn mening;
Ik rij zakelijk de Passat Variant met de 2.0TDI Commonrail diesel motor. Op deze auto heb ik als optie genomen het Dynamic pakket. 17"LM + sportonderstel en privacy glass. EN een navigatie pakket + PDC.
Ik moet zeggen het is een dijk van een auto. Werkelijk waar stuurt als een scheermes ook op hoge snelheden. Wegligging is grandioos. In vergelijking met onze V70 is de Passat een echte gooi en smijt auto. Dat is de V70 (nog) niet voor mij. Daarvoor heb ik de V70 tekort voor in bezit.
Ik heb in de Passat geen kraakje rammeltje of wat dan ook. De kwlaitiet van dit product is in mijn optiek perefect. Ja ook bij de Passat gaat er wel eens iets kapot. In Zweden is de oliekoeler gebroken. Maar is daar onder garantie keurig gerepareerd. Waarvoor hulde aan de LeaseMaatschappij en de ANWB die alles keurig geregeld hebben.
Ik heb nu 102K op de klok staan, en rij nog steeds met de eerste remblokken en schijven.
Geplaatst: 07.01.2010 - 17:47
door 945i
@ Johan, lees dit dan ook even als je liever tests leest dan de praktijk ervaart
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews ... ivals.html
However, it’s the driving experience that really makes the 525d stand out. The 5-Series turns in with a sharpness that is unmatched by its rivals, and once you add in great feedback, minimal body roll and excellent grip, it really involves the driver. On twisty roads, it’s more agile and alive than the Mercedes, less ponderous than the Volvo, and more composed than the Audi. While the ride is quite solid, the damping is impressive. What’s more, it doesn’t suffer the steering kickback and suspension patter that upset the Volvo.
Niks ten nadele van Volvo hoor, begrijp me goed, het blijven natuurlijk heel fijn rijdende auto's. Maar er is natuurlijk altijd beter.
Het feit dat iemand voor een Volvo kiest heeft imho meer met imago te maken.
Geplaatst: 07.01.2010 - 19:00
door Johan
@945i
Wat probeer je te zeggen? Ik had het niet over de normaal uitstekende handling van een BMW, maar je moet er wel van houden.
Voor mij is een BMW ook niet "beter". De zitpositie deugt niet, het onderstel is te hard en het dashboard vindt ik afschuwelijk.
Dit was de uitslag van mijn test. Is dat minder waar als de test van autoexpress?
De optelsom van een auto laat zich ook niet vangen in een rangorde en is een puur personoonlijke beleving van de tester.
Maar goed het gaat zo teveel off-topic.
We hadden het over het vergelijk tussen een Audi A4 en een Volvo S60.
Geplaatst: 07.01.2010 - 19:04
door s3wage
Wat mij aan audi trouwens wel bevalt is het plastiche (hard zachte) vd stoelen en de stilte van binnen.
Daarmee vergeleken is de volvo wat zompiger.
Geplaatst: 07.01.2010 - 19:13
door piotrV70
GekkeBelg schreef:
Ow, en Audi ver vooruit qua motoren? Mag ook wel hé, ze waren 1 van de laatste die met een gwn TD reden, terwijl al de andere merken met commonrail werkten
Audi was de eerste met een tdi motor. De Audi 100 had er in 1989 al een. Nu loopt VAG weer voorop met de TSI motoren. Sorry, oude liefde roest niet

Geplaatst: 07.01.2010 - 19:52
door VolvoKramer
Eerlijk is Eerlijk, een Passat (heb ik zelf) of een BMW stuurt doorgaans beter dan een V70 in de bochten. Ik heb overigens geen ervaring met Four-C.
Echter in totaliteit rijd ik vele malen liever in mijn V70 classic dan in mijn Passat. De overall beleving in de V70 is voor mij gewoon beter. Vast staat voor mij dat de stoelen wel 20x beter zitten dan die van een Passat en ook de zit-positie. De rest is waarschijnlijk emotie bij het rijden in mijn V70.
Kortom, ik stap veel liever in mijn V70 van nu bijna 11 jaar oud dan in die nieuwe Passat van me. Mede daarom rijd ik mijn lease-Passat ook niet privé en verdwijnt in het weekend op de oprit.
BMW vind ik prachtige wagens alleen vind ik het imago niet zo denderend.
Geplaatst: 07.01.2010 - 19:56
door 945i
Kleine correctie piotrV70, Volvo en Mitsubishi waren er al eerder met GDI en Renault met IDE, weliswaar vergelijkbare, maar minder doorontwikkelde techniek.

(allemaal een vroege dood gestorven)
En wat dacht je van de Croma di-diesel in 1986 ?

Geplaatst: 07.01.2010 - 20:00
door M@rcel
piotrV70 schreef:
Audi was de eerste met een tdi motor. De Audi 100 had er in 1989 al een.
1989? Toen had ik mijn eerste tdi al versleten. Hij zat in een Mitsubishi Galant 2300.
Edit: 945i was me voor

Geplaatst: 07.01.2010 - 23:06
door Ramon&Ramon
De volkswagen Golf was de eerste auto met een snelle TDI motor en dus niet Audi.
Geplaatst: 07.01.2010 - 23:08
door Ramon&Ramon
Daarna kwam Audi met de 2.5 liter TDI.
Geplaatst: 08.01.2010 - 08:22
door piotrV70
Ramon&Ramon schreef:Daarna kwam Audi met de 2.5 liter TDI.
De Audi 100 was toch echt de
eerste.
Geplaatst: 08.01.2010 - 09:54
door Johan
Uit de aangeghaalde link:
Im Audi 100 der Modellreihe C3 (Typ 44) wurde der TDI-Motor der ersten Generation auf der IAA 1989 erstmals vorgestellt. Das war der weltweit dritte PKW mit einer Dieseldirekteinspritzung nach dem Fiat Croma TD i.d (1986) und dem Austin Montego MDi (1988)
Dus Fiat de eerste en Austin de 2de.
Geplaatst: 08.01.2010 - 11:05
door piotrV70
Johan schreef:Uit de aangeghaalde link:
Im Audi 100 der Modellreihe C3 (Typ 44) wurde der TDI-Motor der ersten Generation auf der IAA 1989 erstmals vorgestellt. Das war der weltweit dritte PKW mit einer Dieseldirekteinspritzung nach dem Fiat Croma TD i.d (1986) und dem Austin Montego MDi (1988)
Dus Fiat de eerste en Austin de 2de.
Ik bedoelde de eerste TDI. De Croma en de Montego, twee historisch slechte auto's trouwens.
Re: Audi a4 versus mijn S60
Geplaatst: 30.06.2010 - 11:22
door gertsan
josas1 schreef:gertsan schreef:Ik heb onlangs een auto gehuurd om voor mijn werk naar Duitsland te rijden. Het was een Audi A4, wel een diesel met minder pk's. Wat mij echter is opgevallen dat hij qua rijgedrag echt niet kan tippen aan mijn S60 T5. Ik heb het dan niet over de acceleratie etc of de brom van de rot diesel maar de wegligging, het opslokken van lange en korte oneffenheden, koersvastheid.....het houdt niet op. Het is toch ook een auto die ze in alle bladen als een van de beste uitroepen....een betere wegliggen als de BMW?? Maar voor mij echt niet. Ik vind onze S60 echt een klasse beter. Overigens is mijn vrouw de zelfde mening toegedaan. Nee hoor geen audi, lang leve de S60.
Hoe oud was de Audi waarmee je gereden hebt?
Is de A4 niet gewoon sportiever geveerd itt een S60?
Als S60 rijder ben je gewoon goed comfort gewend.
Ik heb trouwens dat Audi tril topic op Autoweek ook gevolgd en je kunt beter ETM problemen hebben....
Die audi was best nieuw. Gehuurd dus. Verder was hij niet sportief geveerd, dat geldt eerder voor mijn S60 T5. Maar met het gedrag in bochten en over heuvels komt die Audi echt niet in de buurt van de mijn S60, ondanks de leeftijd!
Geplaatst: 30.06.2010 - 19:46
door jpwg001
aertssenhjc schreef:piotrV70 schreef:HansEindhovenV70 schreef:Het mooiste dat ik keer over Audi gehoord hebt:
Audi rijden is als dweilen met de kraan open!
Beetje jammer zo'n opmerking (de uitdrukking kan ik in deze context ook helemaal niet plaatsen trouwens), een echte auto-liefhebber zou dat nooit zeggen over een Audi. Het is mooi merk, ze maken prachtige auto's en ontwikkelen bijzonder geavanceerde motoren. Ik vind een V70 veel mooier om te zien dan een A6 maar technisch is Audi superieur aan Volvo (Ford loopt nou niet bepaald voorop als het gaat om technische innovaties).
Helemaal mee eens. Ik heb onlangs in een A3 1.8T mogen rijden, en hier valt echt helemaal niks op aan te merken. prestaties goed, comfort geweldig. echt top allemaal. Als ik een ander merk zou moeten gaan rijden om wat voor reden dan ook zal het echt een audi worden. (of een passat CC) (allemaal VAG). maar nu voelt het als of ik stiekem aan het voorstellen ben hoe het is om eens even bij de buurvrouw te gaan kijken :oops:

.....
Ik ken jouw buurvrouw niet, maar vergelijken moet je blijven doen. Haha...