Pagina 3 van 3
Geplaatst: 08.01.2010 - 11:53
door Meneer Franklin
Gister avond een iets langere rit gemaakt.
Ik heb de motor gestart. Achteruit de afrit afgereden. Voordat ik 20 meter had gereden schakelde de auto al naar gas. Perfect lijkt tot nu toe.
Maar dit zet me natuurlijk wel aan het denken.
Is mijn redenatie juist wanneer ik het volgende denk?
Wanneer de kleppen te strak staan is er meer druk nodig om het gas in juiste hoeveelheid de cilinderkamer (of hoe ik dit ook moet noemen) in te krijgen.
Dit verklaart waarom bij mij wanneer de druk te hoog staat het overschakelen wel werkt en wanneer deze op de juiste druk staat het niet wil werken.
Sowieso is het laten controleren van deze klepspeling geen overbodige luxe denk ik maar wellicht kan dit anderen in de toekomst ook helpen.
Geplaatst: 08.01.2010 - 15:27
door Meneer Franklin
@Ramon&Ramon, Ik heb op het forum het volgende gevonden wat jij hebt geschreven.
"kleppen stellen kost bij mij 350 euro incl stoterbussen en andere delen!"
Kan jij mij een pm sturen met jouw contact gegevens?
Geplaatst: 09.01.2010 - 20:09
door Meneer Franklin
Ik vraag me overigens ook af hoeveel van onze s60 bifuel rijders merken dat het schakelen van benzine naar gas moeilijker gaat met de huidige extreme kou
Geplaatst: 09.01.2010 - 20:16
door Ludo
Wat bedoel je met moeilijker?.
Geplaatst: 09.01.2010 - 22:41
door Meneer Franklin
duurt langer
Geplaatst: 09.01.2010 - 22:55
door Ludo
Dat is op zich wel logisch, hoe lager de buitentemperatuur, hoe langer het zal duren voordat de koelvloeistof zijn temperatuur bereikt heeft voor overschakeling.
Daar zal je vast niet de enige mee zijn.
Voorwaarde is natuurlijk ook dat het koelsysteem op peil is.
Geplaatst: 10.01.2010 - 01:01
door Ramon&Ramon
Meneer Franklin schreef:@Ramon&Ramon, Ik heb op het forum het volgende gevonden wat jij hebt geschreven.
"kleppen stellen kost bij mij 350 euro incl stoterbussen en andere delen!"
Kan jij mij een pm sturen met jouw contact gegevens?
Dat waren andere tijden!Ik doe niets meer tegenwoordig!
Geplaatst: 10.01.2010 - 01:01
door Ramon&Ramon
Je kunt het beste eerst de klepspeling laten controleren !
Dat is ongeveer een klein uur werk!
Geplaatst: 10.01.2010 - 01:03
door Ramon&Ramon
Meneer Franklin schreef:Gister avond een iets langere rit gemaakt.
Ik heb de motor gestart. Achteruit de afrit afgereden. Voordat ik 20 meter had gereden schakelde de auto al naar gas. Perfect lijkt tot nu toe.
Maar dit zet me natuurlijk wel aan het denken.
Is mijn redenatie juist wanneer ik het volgende denk?
Wanneer de kleppen te strak staan is er meer druk nodig om het gas in juiste hoeveelheid de cilinderkamer (of hoe ik dit ook moet noemen) in te krijgen.
Dit verklaart waarom bij mij wanneer de druk te hoog staat het overschakelen wel werkt en wanneer deze op de juiste druk staat het niet wil werken.
Sowieso is het laten controleren van deze klepspeling geen overbodige luxe denk ik maar wellicht kan dit anderen in de toekomst ook helpen.
Het heeft niets met druk te maken,het gaat om het mengsel,te arm in de meeste gevallen en zeker als de klepspeling niet goed is..
Geplaatst: 10.01.2010 - 01:48
door Meneer Franklin
Te arm mengsel of te strak afgestelde kleppen verklaard nog niet waarom het schakelen wel lukt wanneer de druk van de verdamper hoger gezet wordt.
Geplaatst: 10.01.2010 - 11:56
door Ramon&Ramon
Ik zeg ook niet dat de kleppen de oorzaak zijn,maar dat zou je eerst uit moeten sluiten alvorens je verder gaat zoeken naar de storing,een LPG installatie bestaat uit veel onderdelen.als er een filtertje verstopt zit heb je al rare storingen.
Geplaatst: 11.01.2010 - 19:13
door Meneer Franklin
Sorry ik wil niet vervelend overkomen.
Ik snap jouw achtergrond. (monteur die er echt verstand van heeft)
Ik snap ook dat slecht afgestelde kleppen voor veel problemen kunnen zorgen. Ik snap ook dat je van alles kan repareren wat geen effect zal gaan hebben wanneer de kleppen niet juist zijn afgesteld.
Als jij zelf echter aangeeft dat verdamper druk niets met klepspeling te maken kan hebben waarom zou ik dan preventief mijn kleppen laten stellen of controleren als dat er niets mee te maken heeft. Of kan een en ander wel met elkaar te maken hebben?
Geplaatst: 11.01.2010 - 19:57
door Gast
Misschien was het toeval?
Je zegt namelijk dat je de verdamper hebt bij gesteld, maar je bent toch niet overtuigd.
Meneer Franklin schreef:Ik heb de druk nu in totaal 1 volledige slag naar rechts bijgesteld.
deze bijstelling lijkt geholpen te hebben?
Misschien is het handig om hem weer terug te stellen en kijken of je het probleem weer krijgt!
Dat geeft ook zekerheid.
Klepspeling controle blijft.

Geplaatst: 11.01.2010 - 23:24
door Ramon&Ramon
Meneer Franklin schreef:Sorry ik wil niet vervelend overkomen.
Ik snap jouw achtergrond. (monteur die er echt verstand van heeft)
Ik snap ook dat slecht afgestelde kleppen voor veel problemen kunnen zorgen. Ik snap ook dat je van alles kan repareren wat geen effect zal gaan hebben wanneer de kleppen niet juist zijn afgesteld.
Als jij zelf echter aangeeft dat verdamper druk niets met klepspeling te maken kan hebben waarom zou ik dan preventief mijn kleppen laten stellen of controleren als dat er niets mee te maken heeft. Of kan een en ander wel met elkaar te maken hebben?
Het is ook niet de bedoeling dat ik iemand iets op wil dringen,ik geef alleen mijn ervaringen weer!
Verder moet een ieder voor zichzelf weten wat hij met adviezen doet,zo simpel is het!
Maar als ik zelf iets niet begrijp,neem ik graag een goed advies ter harte.
Succes met zoeken.
Geplaatst: 12.01.2010 - 01:00
door Meneer Franklin
laat ik het anders formuleren. Iemand een idee wat het zou kunnen betekenen dat verdamper druk hoger zetten werkt? Kapotte verdamper? Lekkende verdamper? ik roep maar wat.
Geplaatst: 12.01.2010 - 22:11
door Gast
Nmm zou dit mogelijk van invloed kunnen zijn op het gasverdelerhuis.
Iets meer druk is misschien beter te verdelen?
Met terug schroeven komt het probleem terug?
Geplaatst: 13.01.2010 - 19:22
door Meneer Franklin
Jep met terug schroeven komt het probleem terug.
De rede waarom ik schreef lijkt verholpen te zijn is omdat het overschakelen niet snel genoeg naar mijn zin gaat maar ik hou er rekening mee dat de temperatuur van het weer de laatste tijd invloed heeft op de snelheid van overschakelen.
Vreemd toch?
Geplaatst: 13.01.2010 - 21:41
door Gast
Heb je Kees al gevraagd waar het door veroorzaakt kan worden?
Anders zou ik zou zeggen; mooi laten zo. Problemen zijn toch over?
Klepspeling controleren tzt (als het warmer is)

zou je zelf ook nog wel kunnen.