Volvo V50 zo meenemen

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Rob M
5th Gear member

Kijk eens bij:
http://www.leaseplan.nl/occasions/
of:
http://www.occasioncentre.nl/sitecore/c ... px?tabid=0
of:
http://directxlease.nl/
En zo zullen er nog wel meer zijn. Je kunt ook wachten tot augustus 2010, rond die tijd komt mijn auto uit de lease met 150K km... ;-)
(en volgens mij die van Bart ~V50 D5 en Hakan's pa~V50 2.0D R-design ook)
Hartelijke groet,

Rob

Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
pkt
2nd Gear member

bedankt voor de links.....

Hm,wachten tot augustus :D ,denk dat er hier ene niet zo tevreden zal zijn....Haha,nee de aankoop zal de eerstkomende weken moeten gebeuren.
Ik verwacht wel dat er heel wat auto's te koop zullen komen oa door het autosalon in Brussel in januari!

Grtz,
Pedro
V60, 1.6DrivE,2011,Summum,Ocean race uitvoering
NielsPHEV
7th Gear member

Heb zelf eens een 2 jaar oude S60 D5 met 54 k km's gekocht bij www.arval.nl goed bevallen, gewoon met 6 maanden bovag garantie
Fredhead
Geartronic member

pkt schreef:Dat is idd wat ik bedoel Fredhead,net ff de site bekeken,wat een keuze zeg,prijs is idd netjes,maar wat me wel opvalt is dat ze allemaal vééél kilometers hebn....

De auto waarover ik het had die stond bij de autohandelaar was deze

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=169830321

Maar ondertss heb ik er me al bij neergelegd om niet met een autohandelaar 'pur sang' in zee te gaan
Tjaa, wat is veel... goed onderhoud en netjes met de auto om gaan doet ook een hoop.
Mijn V50 is afgelopen weekend de 225.000 km gepasseerd en rijd nog als nieuw.

Staar je niet blind op de kilometerstand, zowel de diesels als benzines kunnen best wel een paar ton mee
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
pkt
2nd Gear member

Ja tuurlijk kunnen zowel diesels als benzines gerust een paar ton mee,maar je hebt toch ook de slijtage....

Nou bel ik net ff voor een mooie volvo die ik had zien staan op internet,krijg ik de man van de garage aan de lijn en zegt ie me:prijs is wel handelaarsprijs,zonder garantie!Is dat een nieuwe rage of zo,handelaarsprijs :-p.1j garantie kostte 500€,volgende week toch wel es gaan kijken,nu ist ie gesloten met de feestdagen.Da wordt dus lekker thuis met de eindejaarsperiode;-)lol
Exeres
6th Gear member

Al eens gekeken bij caryncar.com? Heb het mss al gezegd, maar daar heb ik die van mij gevonden. perfecte service en een héél scherpe prijs! Ook met garantie!
Maarten

Volvo V60

Volvo V50
Volvo 940
pkt
2nd Gear member

Hoi Exeres,

jep,heb al es gekeken en er staan idd wel mooie autos tussen tegen goede prijzen,maar ik probeer er eentje te vinden rond de 100d km en tegen een scherpe prijs.Ik weet wel dat het moeilijk zal zijn,maar ik blijf hopen!

Dan heb ik nog een vraag voor de experts hier onder ons:

Waarom verkoopt een erkende garage soms hun auto's tegen export/handelaarsprijs(zo meenemen dus)???garantie is 500e bijbetalen!Ik weet er een mooie staan,in het brusselse,bij een erkende garage met een goede naam,maar prijs is handelaarsprijs...Wat moet je daar dan van denken???

Tnx
pedro
Ludo
6th Gear member

pkt schreef:Ja Simpson,
blijkbaar kan en mag dat in Belgie hé,met onderlinge overeenstemming of zo...
Garantie verkrijgen is wel mogelijk,MITS het betalen van een meerprijs van om en bij 500€
Dan zou ik de wetgeving daarop toch maar eens gaan bestuderen.
Garantie tweedehandse voertuigen

De Belgische wet van 1 september 2004 is in werking getreden op 1 januari 2005. De wet heeft betrekking op elk lichamelijk roerend goed en heeft dus naast de autosector ook op veel andere sectoren betrekking. De wet voert de Europese richtlijn van 25 mei 1999 uit over bepaalde aspecten van de verkoop en over de garanties van consumptiegoederen. De wet voorziet een garantie van twee jaar voor nieuwe voertuigen (NV) en van minimum een jaar voor tweedehandse voertuigen (TV).
Bron, http://www.federauto.be
pkt
2nd Gear member

Je vindt idd terug op google dat ze verplicht zijn om 1j wettelijke garantie te geven...Ook heb ik dit terug gevonden:

In het garagistenwereldje circuleert de idee dat zij niet verantwoordelijk zijn voor de garantie op wagens bestemd voor export. Vele garagisten geloven dan ook oprecht dat zij die garantie niet moeten dekken.

Maar in de realiteit geldt in heel Europa een garantie van 2 jaar op de verkoop van alle consumptiegoederen, ook op de verkoop van een tweedehandswagen. De wet laat echter toe dat de garantie voor tweedehandsartikels contractueel ingekort wordt tot 1 jaar. Lees dus aandachtig de details van het contract.

Dus als je garantie vraagt op de auto,gaan ze er gewoon 500e bijlappen!

Maar de vraag is nu eigenlijk :waarom wil men een 3j oude volvo verkopen zonder garantie voor export?Terwijl ik voor 500e er een jaar garantie kan ophebben.Dus moest je denken,ze willen er zo vlug mogelijk vanaf,want er zijn probs mee dan zouden ze toch voor 500e geen garantie bij geven...
pkt
2nd Gear member

Maar de vraag is nu eigenlijk :waarom wil men een 3j oude volvo verkopen zonder garantie voor export?Terwijl ik voor 500e er een jaar garantie kan ophebben.Dus moest je denken,ze willen er zo vlug mogelijk vanaf,want er zijn probs mee dan zouden ze toch voor 500e geen garantie bij geven...
Ludo
6th Gear member

Ligt er ook maar net aan wat ze bedoelen met garantie.
Waarschijnlijk krijg je de kleine lettertjes pas te zien, ná aankoop.
Persoonlijk zou ik een handelaar die zo adverteert, links laten liggen, helemaal reglementair met de garantie regeling is dit volgens mij niet. :-k
En... er zijn auto's zat te koop.

Je zou eventueel de vraag over de wettelijke garantie regeling, ook nog eens kunnen stellen op het juridisch forum.
http://www.juridischforum.be
pkt
2nd Gear member

ja Ludo,da zou ik nu graag es wetn WAAROM een handelaar net zo adverteert!?
Ik had de auto tegengekomen op een verkoopsite en toen ik surfte naar de website van de garage krijg je echt de indruk van een héél degelijke garage die nauw samenwerkt met leasingfirmas en die klanten goed behandelen hoog in het vaandel draagt.;..en laat het nu net de volvo v50 zijn en nog een andere auto die worden aangeboden tegen exportprijs.........
reinier b
1st Gear member

pkt schreef:hier en daar zie je staan op verkoopsites:prijs zo meenemen .....€
Dat zijn dan meestal bij autohandelaars waar je een auto kan kopen tegen een scherpe prijs,maar dit is dan wel de meeneemprijs,zonder garantie.Dan stel ik mij de vraag,in hoeverre is dit te vertrouwen?De auto wordt wss gewoon gekeurd dan?of zelfs nog niet?Maar aan een auto van 3 of 4j kan je toch wel vlug zien wat je voor je staan hebt?of zouden jullie dit niet riskeren?

Tnx
reinier b
1st Gear member

[quote="pkt"]hier en daar zie je staan op verkoopsites:prijs zo meenemen .....€
Dat zijn dan meestal bij autohandelaars waar je een auto kan kopen tegen een scherpe prijs,maar dit is dan wel de meeneemprijs,zonder garantie.Dan stel ik mij de vraag,in hoeverre is dit te vertrouwen?De auto wordt wss gewoon gekeurd dan?of zelfs nog niet?Maar aan een auto van 3 of 4j kan je toch wel vlug zien wat je voor je staan hebt?of zouden jullie dit niet riskeren?

Heb december 2009 V50 2-liter 2006 gekocht was drieenvijftighonderd euro goedkoper dan vergelijkbare ( 1 maand, tweeduizend km ) volvo-dealer. Auto heeft geen enkel probleem, gekocht bij auto-euro-vaassen. Je neemt een risico dus rekensom maken over hoeveel geld je er nog achteraan wilt gooien, alle onderhoud is gedaan bij volvo-dealer, verwachtte ( na maken proefrit ) geen grote problemen.
Eric81
1st Gear member

Ik heb ook mijn Volvo gekocht zonder garantie. Dit was een ex-lease. Direct bij Athlon carlease gekocht. Moet wel zeggen dat ze de complete onderhoudhistorie , en dan niet alleen de stempels, van de auto hebben laten zien. Door hem zonder garantie te kopen, scheelde mij al snel €1200,-. Mocht ik nog problemen krijgen kan ik mij altijd beroepen op de "standaard nederlandse garantie van 3 maanden". Die krijg je bij elk product wat je van een bedrijf koopt, dus ook een 2de hands auto.... m.a.w. je koopt voor €1200,00 een was beurt, stofzuigen, en een volle tank, en 3 maanden garantie... was toch iets te veel voor mij....
Einmal Volvo - immer Volvo
Virgin drive
2nd Gear member

Ik heb zo mijn bedenkingen over het consumenten recht mbt de 3 mnd termijnen, vervalt dit niet als je het samen overeenkomt? je tekent toch voor overdracht zonder garantie, of terwijl ben je je bewust van je risico. Ik zal er niet zomaar vanuit gaan dat je je hierop kunt beroepen.
Marno
1st Gear member

Ja, ik heb mijn v50 bij leaseplan gekocht. Daar bleef de verkoper ook maar zeggen dat we die garantie hadden.
M'n vader was zo slim om te vragen of ze dat dan niet gewoon in het contract erbij wilden zetten. Toen werd er wel 10 dagen van gemaakt.

Heeft ons 700,- opgeleverd.
kapotte tussenlager werd gerepareerd op kosten van leaseplan. Ik vraag me af hoe makkelijk die factuur door hen overgenomen zou worden als het niet in het koopcontract had gestaan.
ajschot
3rd Gear member

Nou ga nu een neiuwe auto kopen, laat een keuring uit voeren en neem de standaard meeneem maand garantie, de ander moest ik bijkopen voor 700 bovag 6maanden.... Ik doe dit niet omdat de garage verweg zit en ik bij mijn vorige garage enorm heb moeten zeuren over lekkage ergens bij de motor.... De verkoper zei dat dit sleitage was (zonder gekeken te hebben) Bovag gebeld maar deze deden ook totaal geen moeite om mij te helpen (was bovag garage en aangesloten en ook certificaat van 6 mnd Bovag garantie). Nadat ik nogmaals had gesproken met de verkoper en gezegd had dat ik mijn rechtsbijstand in zou schakelen werd het probleem verholpen.
Dus Bovag heeft bij mij veel vertrouwen verloren, zodra je een geschil hebt doet men totaal geen moeite. Ga liever voor een goede historie, goed gevoel en een keuring (dit geval Dekra)
Citroën ZX 1.4
Renault Megane 1.4 16v RXE break
Volvo V40 1.9D Europa 102PK 2001 (342.500... Is met pensioen!)
Volvo V70 2.4D 163pk (Rica 205pk) 08-2006 (MY2007)

Volvo V70 D4 181pk 12-2015 (MY2016) Magic Blue, Premium Audio, IntelliSafe Pro
fbouma
Starter

Nooooooooooooit een V50 zo meenemen

Ik heb dit wel gedaan (V50 2.0D 140 dkm 3 jr oud) en dit heeft heel veel pijn in de portemonnaie gedaan:
- gecupte banden (twee nieuwe banden)
- resonantie bij 1600trm (uiteindelijk bleek dit aan de bevestiging van het roetfilter aan de carosserie te liggen: 3 dagen in garage)
- niet vlot starten en afslaan op de gekste plekken (meerdere keren naar de dealer (uurtje factuurtje), nieuwe software (80 euro) EGR-klep (550 euro))
- dynamo kapot (550 euro)
- volgens schema voor kleine beurt naar garage was ex leasewagen (veel achterstallig onderhoud -> groot onderhoud uit laten voeren (800 euro))

Dit alles binnen een jaar

Na 20 maanden (en 60 dzd km) de V50 weggedaan en daarna wel een auto met onderhoud en garantie gekocht. En niet opnieuw een V50
sbv
6th Gear member

vergeet je niet te vermelding wat je aan korting hebt gehad door de auto zo mee te nemen.

Het is een afweging, je kan met iedere auto pech hebben.

Laatste beurt is er bijna nooit bij een lease auto, dus niet een vreemde zaak.

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”