wat vinden jullie hiervan
- FLA
- 3rd Gear member
Kan wel zijn maar de 242 waar ik in reed was een Californische 83er (met defecte overdrive op dat moment). Nog een hels kabaal dus.volvorider schreef:Dat is niet misschien, dat is zo! Deze zijn dikker uitgevoerd qua isolatie.admiral schreef:
Heb zaterdag in een 3 traps met overdrive gereden en dat rijd idd een stuk rustiger, maar kan ook aan de isolatie hebben gelegen was nl een amerikaanse 245, misschien zijn die beter qua isolatie.
- admiral
- 5th Gear member
Woensdag a.s. Ga ik naar een 84er 245 kijken. Wel zonder gas maar hij is vriendelijk geprijsd. Het betreft een zweeds die sinds augustus 2009 op kenteken staat. Er zit een standkachel op maar de eigenaar weet niet of ie werkt. Ook de airco werkt niet.
Hoe werkt een standkachel en wat gaat er vaak kapot aan zo'n ding en zijn ze duur in aanschaf.
En de airco kan misschien leeg zijn, hoe controleer ik dit en wat kan er nog meer kapot aan een airco.
en wat betreft het kopen van 740 estate heb ik nog even goed over nagedacht, eentje kopen in Zweden heb ik simpelweg geen tijd voor. En als ik in nederland 1 koop voor 2500 euro betreft het meestal een 86er die dus nog een jaar belasting heeft en waar ik een jaar op benzine moet gaan rijden en dan moet er nog gas ingelegd worden. Bij elkaar kom je toch weer uit op een behoorlijk bedrag. Dus vandaar dat ik toch maar weer met een scheef oog naar een 245 kijk. En degene waar ik woensdag naar toe ga heeft ook alle opties zoals die een 740 estate ook heeft zelfs lederen bekleding.
Hoe werkt een standkachel en wat gaat er vaak kapot aan zo'n ding en zijn ze duur in aanschaf.
En de airco kan misschien leeg zijn, hoe controleer ik dit en wat kan er nog meer kapot aan een airco.
en wat betreft het kopen van 740 estate heb ik nog even goed over nagedacht, eentje kopen in Zweden heb ik simpelweg geen tijd voor. En als ik in nederland 1 koop voor 2500 euro betreft het meestal een 86er die dus nog een jaar belasting heeft en waar ik een jaar op benzine moet gaan rijden en dan moet er nog gas ingelegd worden. Bij elkaar kom je toch weer uit op een behoorlijk bedrag. Dus vandaar dat ik toch maar weer met een scheef oog naar een 245 kijk. En degene waar ik woensdag naar toe ga heeft ook alle opties zoals die een 740 estate ook heeft zelfs lederen bekleding.
-
- 3rd Gear member
Negen van de tien oldtimers hebben een niet onderhouden airco als ik de advertenties op MP bekijk.admiral schreef:
"Airco even vullen" zoals in advertenties een auto met defecte airco doorgaans wordt aangeprezen is iets wat je kritisch mag bezien.
Als de airco al lange tijd buiten gebruik is dan is een gecorrodeerd systeem of lekkende verdamper geen zeldzaamheid.
Als het een beetje tegenzit ben je al gauw meer dan 1000 euro kwijt om het systeem weer in orde te krijgen.
- volvorider
- 5th Gear member
- Contacteer:
aankooptips al opgevraagd?
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- admiral
- 5th Gear member
Het is ook niet mijn grootste zorg maar wel iets wat ik mee kan nemen in de onderhandeling. mijn neef heeft een koeltechnisch bedrijf en doet ook auto airco's dus ik ga dan als ik de wagen koop bij hem langs.jos245 schreef:Negen van de tien oldtimers hebben een niet onderhouden airco als ik de advertenties op MP bekijk.admiral schreef:
"Airco even vullen" zoals in advertenties een auto met defecte airco doorgaans wordt aangeprezen is iets wat je kritisch mag bezien.
Als de airco al lange tijd buiten gebruik is dan is een gecorrodeerd systeem of lekkende verdamper geen zeldzaamheid.
Als het een beetje tegenzit ben je al gauw meer dan 1000 euro kwijt om het systeem weer in orde te krijgen.
- admiral
- 5th Gear member
Dit moet volgens mij via de mail toch? althans dat las ik op je website, wat is de rede hiervan?volvorider schreef:aankooptips al opgevraagd?
Als je wilt voorkomen dat dit via het web verspreid wordt heb ik triest nieuws want dat gebeurt toch wel. Als je info hebt dan deel je die toch met iedereen. Dan kan de moderater dit in een apart veld zetten zodat iedereen hier van profiteert en je kunt jou naam erbij zetten als je wilt.
- admiral
- 5th Gear member
Vandaag weer op pad geweest richting Den bosch, ik ben daar wezen kijken naar een antraciet kleurige 245. Ik had er geen hoge verwachting van want dan is de teleurstelling alleen maar groter en wat bleek 10 min later zaten we in de auto op weg naar huis.
De auto viel behoorlijk tegen, eigenlijk nog de slechtste die ik heb gezien.
Ik ben me aan het beraden of ik weer een kijkje ga nemen bij de 2e 245 dat was die witte uit amerika waar ook een stoot aan plaatwerk en onderdelen bij zat. Ik had toen helaas niet de onderdelen gezien die lagen ergens in een loods dus ik ga een nieuwe afspraak maken en wie weet.
De auto viel behoorlijk tegen, eigenlijk nog de slechtste die ik heb gezien.
Ik ben me aan het beraden of ik weer een kijkje ga nemen bij de 2e 245 dat was die witte uit amerika waar ook een stoot aan plaatwerk en onderdelen bij zat. Ik had toen helaas niet de onderdelen gezien die lagen ergens in een loods dus ik ga een nieuwe afspraak maken en wie weet.
- volvorider
- 5th Gear member
- Contacteer:
Helaas zijn er nog vele slechte 240-tigs op de weg en in de verkoop, men probeert mee te liften op de populariteit van het model....
www.everyoneweb.com/volvorider
-
- 2nd Gear member
Ik vrees dat het nu nog maar pas begint. Populariteit stijgt nog steeds en zeg nu zelf, je ziet ze minder en minder. de wet van vraag en aanbod komt meer en meer tot zijn recht.volvorider schreef:Helaas zijn er nog vele slechte 240-tigs op de weg en in de verkoop, men probeert mee te liften op de populariteit van het model....