Pagina 3 van 3

Geplaatst: 14.07.2010 - 18:56
door Oceanracer
Heb je ook een onderdeelnummer voor me?

Geplaatst: 01.09.2011 - 18:49
door Morgenstond
Bij mij is het probleem van links koud/rechts warm bij verwarming aan opgelost door een klepstelmotor te vervangen. Kosten 122 euro ex btw voor het onderdeel. Ik weet niet precies hoeveel arbeid ervoor gerekend is omdat ik ook nog andere dingen heb laten doen.

Geplaatst: 01.09.2011 - 19:39
door Oceanracer
Afgelopen week tijdens een korte rit vanuit het niets warme lucht uit de rechter roosters en koude lucht uit de linker roosters. Buitentemperatuur 18 graden en ingestelde temperatuur 22 graden. Paar dagen later niks meer aan de hand. Misschien eenmalig, maar ik vrees het ergste...

Geplaatst: 01.09.2011 - 19:40
door Morgenstond
Dit had ik ook voordat de stelmotor was vervangen... Begon opeens de blazer aan de raamzijde warme lucht te blazen.

Geplaatst: 01.09.2011 - 19:45
door Oceanracer
Bij mij zijn er destijds 2 stelmotortjes vervangen.

Geplaatst: 01.09.2011 - 19:47
door Morgenstond
Misschien opnieuw kapot?

Geplaatst: 01.09.2011 - 19:48
door Oceanracer
Dat is zeker niet uit te sluiten. Ik heb het vanmorgen per mail aan de dealer voorgelegd. We wachten af. Komend weekend ritje naar 't Westland. Eens zien wat er gebeurt.

Geplaatst: 01.03.2012 - 12:52
door beetle99
Even dit topic ophalen.

Is dit probleem inmiddels opgelost?

Ik heb eenzelfde soort probleem:
Na een 20/30 min rijden koude lucht uit de middelste uitstroomopeningen en warme lucht uit de buitenste uitstroomopeningen, ECC staat op 21 gr links en rechts. Eenvoudige temp.meter erbij gehouden:
uit de middelste uitstroomopeningen temp. 18 graden
uit de buitenste uitstroomopeningen 24 graden
uit de buitenste uitstroomopeningen (die naar boven blazen) 29 graden.

Auto is al 3 x teruggeweest naar dealer maar nog steeds niet opgelost.
reeds gedaan: temp.sensor schoongemaakt, voorruit opnieuw gelijmd (lekte op 3 plaatsen), via computer iets verandert (geen idee wat)

Iemand nog opties? Ga maar eens bij een andere dealer kijken, heb nog selekt garantie.

Mvgr,
Stefan

Geplaatst: 01.03.2012 - 13:09
door Oceanracer
Echt 100% opgelost is het niet. De enorme verschillen zijn er wel uit. Ik heb nu de linker knop meestal één graad hoger staan dan de rechter. De uitstromende lucht is dan links en rechts veelal gelijk.

Geplaatst: 03.03.2012 - 16:35
door w.stif
Ik heb ze allebei op 24 graden staan, en dan is het goed, aangezien mijn vrouw dagelijkse berijder is.
Zelf denk ik dat die 24 gewoon 20 is, wat ik echter wel heb is dat de warmte na een minuut of 50 "op" is en dan koeler word, ik moet dan met de knopen het een en ander regelen

Geplaatst: 03.03.2012 - 18:14
door jpwg001
w.stif schreef:Ik heb ze allebei op 24 graden staan, en dan is het goed, aangezien mijn vrouw dagelijkse berijder is.
Zelf denk ik dat die 24 gewoon 20 is, wat ik echter wel heb is dat de warmte na een minuut of 50 "op" is en dan koeler word, ik moet dan met de knopen het een en ander regelen
Ik heb ook het gevoel dat bij mij 22 graden 20 graden is. Links en rechts zijn bij mij nagenoeg gelijk...

Geplaatst: 04.06.2012 - 13:23
door Diesel70
jpwg001:
Ik heb ook het gevoel dat bij mij 22 graden 20 graden is. Links en rechts zijn bij mij nagenoeg gelijk...
Dit gevoel heb ik ook.
Gisteren een rit van ongeveer 200 km gemaakt, met de temperatuurinstelling op 21 constant.
Voor mijn gevoel komt er ook lucht uit de roosters die de 21 graden niet haalt... Links en rechts is echter wel gelijk.

Zodra je de temparuurmeters in het rode vlak draait, komt er wel warme lucht uit.

Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken?
(ECC-sensor stuk?)

Geplaatst: 04.06.2012 - 13:32
door Oceanracer
Stuk of vervuild zou zeker kunnen!

Geplaatst: 12.06.2012 - 23:38
door smitje52
Toch een Volvo kwaaltje, bij mijn V70D5 van 2006 heb ik ook temp verschillen links en rechts maar ook variatie in temp bij gelijke tempstand van de knoppen.

Idem bij mijn andere Volvo V70T van 1997 , die heeft dezelfde kuren gekregen.

Geplaatst: 30.08.2012 - 21:11
door Dutchgit
Nou, morgen de CC unit maar eens loshalen. De sensor is waarschijnlijk vuil (hoop ik tenminste)
Gewoon perslucht door de unit heenjagen ? Of zijn er nog andere tricks/tips om de koud/warm verhaal tot een hopelijk goed einde te brengen ?

Ik heb gehoord dat je de stekkers niet los moet maken vanwege het opnieuw aan moeten melden van de unit bij de dealer ?

Groeten, Ard

Geplaatst: 30.08.2012 - 21:31
door Oceanracer
Geen perslucht, daar kan dat iele draadje echt niet tegen!

En auto niet op contact zetten als er stekkers los zitten, zou moeten volstaan. Als je op save wilt spelen, neem dan de minpool los.

Geplaatst: 30.08.2012 - 21:32
door toedeledoki
Ik zou in elk geval héél voorzichtig zijn om perslucht door de sensor te jagen. Volgens mij zit hier een kleine ventilator (en dus ook propellor) achter die wel eens over zijn toeren kon raken.

Geplaatst: 30.08.2012 - 21:42
door Dutchgit
Oke, Zal er maar eens voorzichtig mee omgaan dan !
Bedankt !