Pagina 3 van 4
Geplaatst: 08.01.2010 - 19:37
door Big Blue
diesel01 schreef:S80 Executive schreef:Ik gok op een E klasse Benz.
S80 Executive
Iig Mercedes of het een E is weet ik niet

.
E 320 CDI.......goed gezien en met achterwiel aandrijving aan 70Km/h bij deze temperatuur ook gevaarlijk, maar daar zijn ze dat gewoon.
Geplaatst: 08.01.2010 - 22:30
door Mike Philippens
RVL schreef:De standkachel op V70 is een van de beste uitvindingen ooit. Om 5.40 uur gaat ie draaien en om 6.00 uur stap ik in een ijsvrije V70 die al lekker warm begint te worden.
Watje!

Ik stapte gisteren voor het eerst in 1,5 maand weer eens op de motor. Zeiltje eraf, even drukken en 2 minuutjes draaien en wegrijden. Wél de handvatverwarming aan natuurlijk, want ik heb geen echte winterhandschoenen. En dat voor een BMW 2pitter van 12 jaar oud en met 147k op de klok...

En dan te bedenken dat ik in oktober nog aan de rand van de Sahara stond met 'm in 43graden...
Geplaatst: 09.01.2010 - 11:26
door Luc
Mn 460 geeft geen krimp, starten en lopen.
Tegen dat ik de ramen heb schoon geveegd krijg ik al warme lucht uit de roosters, verder zodra de motor warm is gewoon lekker in de twee wegrijden.
Winterbandjes geven wel iets meer grip dan de originele 195-ers, merk het vooral met afremmen.
Afgelopen week 2 keer van Zuid-Limburg naar Friesland en terug gereden, en 1 op 13,5 gescoord. Normaal haal ik op die stukken wel meer, maar de achterruitverwarming en spiegelverwarming hebben ook continue bijgestaan, dus...
Geplaatst: 09.01.2010 - 12:12
door josas1
Starten gaat goed met de S60.
de winterbanden bevallen prima, alleen laat ik de elektrieke buitenspiegels opengeklapt, want ik hoorde een vervelend gekraak toen ik ze, 2 nachten terug, open draaide.
Ditzelfde geldt ook voor de elektrieke ramen; dicht laten, want het klinkt niet goed als je ze omlaag wilt doen....
Verder vind ik dat mijn besttuurdersstoelverwarming soms wat langer duurt om op te warmen. Maar dat kan ook aan mijn dikke jas liggen.
Maandag om 5.30 de deur uit...ben benieuwd.
Geplaatst: 09.01.2010 - 12:13
door Klaasjan
940 B230f 1991 Heeft totaal geen problemen met de koude (motorisch gezien)
Geplaatst: 09.01.2010 - 13:10
door bart simpson
die achterruitverwarming is een uitkomst als je hem duwen moet
Geplaatst: 09.01.2010 - 13:21
door marsm104
Mijn S40 doet het prima. Start goed, wordt snel warm, ontdooit snel.
Alleen blijft mijn deur (CV) soms op slot zitten, moet ik hem alsnog met de sleutel openen.
Geplaatst: 09.01.2010 - 13:39
door Fredhead
josas1 schreef:Maandag om 5.30 de deur uit...ben benieuwd.
Dan ben ik al op het werk

Ga maandag rond 5 uur op pad
Geplaatst: 09.01.2010 - 14:21
door EwoutSchalkwijk
Maar ik lees bij niemand bij welke temperaturen jullie geen problemen ondervinden. Ik heb geen idee van de temp. in Nederland. D.w.z. Ik zie wel nieuwsberichten af en toe, maar die kunnen ook ver van de werkelijkheid afliggen.
Geplaatst: 09.01.2010 - 14:23
door Carlsson 900
bart simpson schreef:die achterruitverwarming is een uitkomst als je hem duwen moet
humor of horror ?
Geplaatst: 09.01.2010 - 14:34
door Fredhead
EwoutSchalkwijk schreef:Maar ik lees bij niemand bij welke temperaturen jullie geen problemen ondervinden. Ik heb geen idee van de temp. in Nederland. D.w.z. Ik zie wel nieuwsberichten af en toe, maar die kunnen ook ver van de werkelijkheid afliggen.
Dan lees je niet goed, had bij bijvoorbeeld mijn eigen bericht toch echt wel een temperatuur vermeld
fredhead schreef:Vanmorgen met -10 geen centje pijn.
Eigenlijk de afgelopen winter en deze winter ook geen problemen gehad en verwacht ze ook niet te krijgen.
Even wachten totdat het voorgloeien klaar is, motor starten en krabben maar

Geplaatst: 10.01.2010 - 11:33
door josas1
fredhead schreef:josas1 schreef:Maandag om 5.30 de deur uit...ben benieuwd.
Dan ben ik al op het werk

Ga maandag rond 5 uur op pad
Vreselijk he?
Geplaatst: 10.01.2010 - 11:56
door Fredhead
Ben er na 3 jaar wel een beetje aan gewend, maar leuk is inderdaad anders ja
Geplaatst: 10.01.2010 - 12:22
door marsm104
fredhead schreef:Ben er na 3 jaar wel een beetje aan gewend, maar leuk is inderdaad anders ja
Ben je vast ook op tijd thuis...
Geplaatst: 10.01.2010 - 12:25
door Fredhead
Dat gelukkig wel ja, zit voor 3 uur 's middags (tenzij er file staat) weer thuis.
Maar afhankelijk van mijn diensten kan het ook zijn dat ik 's middags begin en pas na 00.00 weer thuis ben.
Of weer nachtdienst moet draaien
Geplaatst: 10.01.2010 - 14:30
door EwoutSchalkwijk
fredhead schreef:Vanmorgen met -10 geen centje pijn.
Eigenlijk de afgelopen winter en deze winter ook geen problemen gehad en verwacht ze ook niet te krijgen.
Even wachten totdat het voorgloeien klaar is, motor starten en krabben maar

Uhhh, OK. :oops: Inderdaad jij had het er bij staan, zal wel met een marge voor de rest ook gelden.
Geplaatst: 10.01.2010 - 17:09
door asmeekens740
Mijn 940 doet het tot nu toe prima

was eventjes klein beetje wennen met de achterwielaandrijving, maar vooral erg leuk als er ruimte is om te spelen

Ik lees dat veel mensen vrij snel warme lucht door de roosters voelen komen. Ik zet mijn interieurverwarming nooit gelijk aan. Ik wacht eerst tot de motor een beetje warm is, het lijkt mij dat de motor minder snel warm wordt als je gelijk de warmte af gaat pakken of zie ik dat verkeerd...
Geplaatst: 10.01.2010 - 19:15
door EwoutSchalkwijk
De enorme ontbrandingstemperaturen verwarmen eerst het motorblok en dan pas na andere zaken. De warmte die je zo aan het blok onttrekt is marginaal. Het koelwater wordt niet eerder verwarmd dan dat de thermosstaat opengaat en dus de overbodige warmte van het blok doorgeeft aan andere warmtewisselaars.
Geplaatst: 11.01.2010 - 16:34
door asmeekens740
Owja klinkt ook logisch, daar is het ook een thermosstaat voor, thanx voor het antwoord
Geplaatst: 11.01.2010 - 17:55
door 945i
Volgens mij zit de kachelradiateur achter de thermostaat, dus in het systeem dat geleidelijk wordt opgewarmd door de motor.
Anders zou er pas (heet) water in de verwarming komen als de motor -/+90 graden heeft bereikt.
De warmte die je onttrekt, gaat ten koste van de motorwarmte in de opwarmfase.
Dus, je stelling en je werkwijze is juist asmeekens
