Ik kan mijn oude B18 ook verkopen ,maar ik hou hem idd ook gewoon op de plank je weet nooit wanneer je toevallig een kop nodig hebt...ronald39 schreef:oke . bedankt . kan voor een paar centen een goed B 20 blok kopen . en een op de planken is altijd makkelijk . groet ronald
B20 ingebouwd , geen fatsoenlijke circulatie koelvloeistof
-
- 2nd Gear member
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
Verlies je ook water of niet ?AxelVR schreef:hmmm ,
blok loopt toch niet echt lekker , alsof ie simpelweg op 3.5 pitten loopt , heel akelig.
Ook rookt hij behoorlijk , al bij al niet echt lekker...
Toch maar eens die kop eraf halen en evt. de oude eropschroeven.
- Boele
- 4th Gear member
Let wel op dat het ook een b20 kop betreft dan he!?AxelVR schreef:hmmm ,
blok loopt toch niet echt lekker , alsof ie simpelweg op 3.5 pitten loopt , heel akelig.
Ook rookt hij behoorlijk , al bij al niet echt lekker...
Toch maar eens die kop eraf halen en evt. de oude eropschroeven.
Groeten, Boele
-
- 2nd Gear member
Nee dat niet , geen koppakking of ietsdergelijks tis pure olie wat hij rookt.volvo c70 t5 schreef:
Verlies je ook water of niet ?
Het kan toch ook gewoon met een B18 kop?Boele schreef:
Let wel op dat het ook een b20 kop betreft dan he!?
Groeten, Bo
Kleppen zijn iets kleiner , maar verder toch identiek?
Ik dacht al eerder te hebben gelezen dat er mensen rondreden met een B18 kop op een B20 blok..
- Boele
- 4th Gear member
Het kan toch ook gewoon met een B18 kop?Boele schreef:
Let wel op dat het ook een b20 kop betreft dan he!?
Groeten, Bo
Kleppen zijn iets kleiner , maar verder toch identiek?
Ik dacht al eerder te hebben gelezen dat er mensen rondreden met een B18 kop op een B20 blok..[/quote]
Deze reactie lijkt me duidelijk genoeg toch?Iroll schreef:Je kan het probleemloos overzetten, maw het past. Maar het rijdt beroerd omdat de verbrandingskamer diameter kleiner is dan de cylinderboring.je spreekt over de kop overzetten van b18 naar b 20 . had je er eerst een B 18 moter in zitten en nu een B 20 . kun je dat probleemloos overzetten ?
De B18 en B20 zijn precies dezelfde motor op wat details na, dus in een 1800, Ama of 140 met van oorsprong een B18 motor kan je zo een B20 motor transplanteren. Of de B18 opboren naar B20, maar dan moet je er wel een B20 kop opzetten.
Je moet het natuurlijk zelf weten, maar een nieuwe koppakkingset kost je ook al €50,- dus zelf zou ik naar een b20kop zoeken..
Groeten, Boele