B20 ingebouwd , geen fatsoenlijke circulatie koelvloeistof

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
AxelVR
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 15.08.2006 - 12:30

ronald39 schreef:oke . bedankt . kan voor een paar centen een goed B 20 blok kopen . en een op de planken is altijd makkelijk . groet ronald
Ik kan mijn oude B18 ook verkopen ,maar ik hou hem idd ook gewoon op de plank je weet nooit wanneer je toevallig een kop nodig hebt...
AxelVR
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 15.08.2006 - 12:30

hmmm ,

blok loopt toch niet echt lekker , alsof ie simpelweg op 3.5 pitten loopt , heel akelig.

Ook rookt hij behoorlijk , al bij al niet echt lekker...

Toch maar eens die kop eraf halen en evt. de oude eropschroeven.


:(
Gebruikersavatar
volvo c70 t5
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19

AxelVR schreef:hmmm ,

blok loopt toch niet echt lekker , alsof ie simpelweg op 3.5 pitten loopt , heel akelig.

Ook rookt hij behoorlijk , al bij al niet echt lekker...

Toch maar eens die kop eraf halen en evt. de oude eropschroeven.


:(
Verlies je ook water of niet ?
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

AxelVR schreef:hmmm ,

blok loopt toch niet echt lekker , alsof ie simpelweg op 3.5 pitten loopt , heel akelig.

Ook rookt hij behoorlijk , al bij al niet echt lekker...

Toch maar eens die kop eraf halen en evt. de oude eropschroeven.


:(
Let wel op dat het ook een b20 kop betreft dan he!?

Groeten, Boele
AxelVR
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 15.08.2006 - 12:30

volvo c70 t5 schreef:
Verlies je ook water of niet ?
Nee dat niet , geen koppakking of ietsdergelijks tis pure olie wat hij rookt.
Boele schreef:
Let wel op dat het ook een b20 kop betreft dan he!?

Groeten, Bo
Het kan toch ook gewoon met een B18 kop?
Kleppen zijn iets kleiner , maar verder toch identiek?

Ik dacht al eerder te hebben gelezen dat er mensen rondreden met een B18 kop op een B20 blok..
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

Boele schreef:
Let wel op dat het ook een b20 kop betreft dan he!?

Groeten, Bo
Het kan toch ook gewoon met een B18 kop?
Kleppen zijn iets kleiner , maar verder toch identiek?

Ik dacht al eerder te hebben gelezen dat er mensen rondreden met een B18 kop op een B20 blok..[/quote]
Iroll schreef:
je spreekt over de kop overzetten van b18 naar b 20 . had je er eerst een B 18 moter in zitten en nu een B 20 . kun je dat probleemloos overzetten ?
Je kan het probleemloos overzetten, maw het past. Maar het rijdt beroerd omdat de verbrandingskamer diameter kleiner is dan de cylinderboring.
De B18 en B20 zijn precies dezelfde motor op wat details na, dus in een 1800, Ama of 140 met van oorsprong een B18 motor kan je zo een B20 motor transplanteren. Of de B18 opboren naar B20, maar dan moet je er wel een B20 kop opzetten.
Deze reactie lijkt me duidelijk genoeg toch?
Je moet het natuurlijk zelf weten, maar een nieuwe koppakkingset kost je ook al €50,- dus zelf zou ik naar een b20kop zoeken..

Groeten, Boele
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”